Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113

8 órás gyakorló repülés a Balti-tenger nemzetközi vizei felett. Részvevők: a napokban átadott két modernizált Tu-160 az Ivan Jarigin és Vaszilij Resetnyikov Szu-35Sz és Szu-27P kíséretében. A repülés során csatlakoznak a kíváncsiskodók -finn F-18, lengyel F-16, svéd Gripen és dán F-16.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Szerintem nem a Resetnyikov van a felvételeken, hanem a 12-es számon ismert Vlagyimir Szudec, de érdekes, hogy a Szudec ezen a videón már a 15-ös számot viseli (függőleges vezérsík teteje), aminek korábban viszont nem volt neve. Na ezt fejtse meg a Galcom!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Szerintem nem a Resetnyikov van a felvételeken, hanem a 12-es számon ismert Vlagyimir Szudec, de érdekes, hogy a Szudec ezen a videón már a 15-ös számot viseli (függőleges vezérsík teteje), aminek korábban viszont nem volt neve. Na ezt fejtse meg a Galcom!

12-es az Alekszandr Novikov, viszont az RF-je 94109, Szugyecé 94108.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
12-es az Alekszandr Novikov, viszont az RF-je 94109, Szugyecé 94108.

Mint írtam Novikov oldalszáma 12, Szugyecé 15.

Nem te írtad, én írtam.
És tudom mi az az RF, engem nem kell kioktatnod szovjet-orosz oldalszám és szériaszám nomenkaltúrából :)
Viszont a Szugyec korábban 12 volt, nem 15. Úgyhogy ezt a kérdést még tisztázni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Nem te írtad, én írtam.
És tudom mi az az RF, engem nem kell kioktatnod szovjet-orosz oldalszám és szériaszám nomenkaltúrából :)
Viszont a Szugyec korábban 12 volt, nem 15. Úgyhogy ezt a kérdést még tisztázni kell.

Nem kioktatás volt, csak emlékeztető mert nem értetted meg az algoritmust.:) A videóban lévő 15-ös oldalszámú Vlagyimír Szugyec Tu-160(az új festés alapján szintén átesett a modernizáción) géprőlte azt írtad, hogy korábban 12-es volt, na most én erre írtam, hogy a 12-es oldalszámú Tu-160 gép az Alekszandr Novikov,amely RF-je(regisztrációs számja) 94109, a Vlagyimír Szugyecé (a 15-ös oldalszámú)pedig RF 94108. Arra akartam utalni, hogy a magasabb oldal számu (15) Vlagyimír Szugyecé 1 számmal kisebb mint a kisebb oldalszámú(12) Alekszandr Novikové RF 94109.
Ennyi az egész. :) Szériás szám szerint is 6-03 fiatalabb gép a 12-es Novikov mont az 5-05-ös Szugyec
Arra emlékszem, hogy Szíriában a bevetések során a Vlagyimír Szugyec oldalszáma.le volt festve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Az oroszoknál az oldalszám soha nem volt kötött dolog, ezen tehát most sem csodálkozom. Egy gépnek az oldalszáma az nyugodtan változhatott, sokszor is, főleg, ha alakulatot váltott.
E idehaza nem volt jellemző, nálunk az oldalszám az kvázi "szent volt és sérthetetlen" :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
A MiG-31-esen ott külön házat dizájnoltak a GoPro kameráknak, amit az egyik panelra szereltek fel, végül ezt használták a Szu-57-eseknél is.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Egy kis látványosság:


Ráadásnak meg itt van ez is:


A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.

Meg azt sem,hogy mennyire sietett.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
A Tu-160-as kb. 6 másodperccel (34 másodperc) érte el hamarabb a felfestett kört elindulástól, mint a 95-ös.
Még jobban gyorsulónak gondoltam (az adatok megnézése nélkül), még úgy is, hogy nem(?) használ utánégetést.
Az üzemanyaggal feltöltöttséget meg nem tudjuk.

Nagyjából azért tudjuk. Utánégetőt nem kapcsolt. A gázsebesség fokozó utánégetés nélküli maximális tolóerőnek megfelelő állásban volt, ami 4x14 tonna fékpadi tolóerőt jelent, mínusz némi szívócsatorna veszteség. Látszik, hogy Engelszről szálltak fel. A google térképen lemérhető, hogy az oldalt látható vastag csíkok azonos pontjai közti távolság 150 méter. Az első 150 métert 10 másodperc alatt teszi meg, azaz 15 m/s az átlagsebesség és kb. 30 m/s a sebesség 150 méter és 10 másodperc után. Ez 0,3 g gyorsulást jelent. A tolóerő ellen dolgozik a gördülési és légellenállás, de ez az első 10 másodpercben, 15 m/s átlagsebességnél nem túl nagy, talán ha 1-2%-kal csökkenti a gyorsulást. Ekkora tolóerő mellett a gép felszállótömege 170-175 tonna volt. Azaz kb a teljes üzemanyag mennyiség 1/3-át tankolták bele.
A Tu-95 hasonló tömeggel indulhatott. Neki 11,5 másodpercre volt szüksége a 150 méter megtételéhez, ami 13 m/s átlagsebességet és 26 m/s 150 méternél elért sebességet jelent. A gyorsulás tehát 0,23 g. Az NK-12-es hajtóművek 10,2 tonnát tolnak és náluk nincs szívócsatorna áramlási veszteség, csak a gördülési és légellenállás van. A Tu-95MSZ esetében ez közel maximális felszállótömeget jelent és még azzal is elég fürge. 2,25 km-nél elemelte a főfutót.
Gondolom szándékos volt, hogy a két gépnél kb. azonos felszállótömeggel mutatták meg, hogy mennyi a felszállás úthossza és időigénye.