Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Abnormális ez a videó, úgy ahogy van.
Azzal kezdünk, hogy hajtóművezik az állóhelyen a 160-ast, Vologya meg közben egykedvűen őgyeleg a fúvócsövek kilépő keresztmetszetének síkjában, unottan kavicsokat dobálgatva a gázáramba.
Ezután kigurulunk a pályára, de közben az utolsó ellenőrzéseket elvégzők odasétálgatnak a gurulón az amúgy még alapjáraton is fertelmesen zajos bombázóhoz, a füle már egyiknek se lehet valami jó.
Kigurulunk a pályára, a távolban, a horizonton az orosz táj elmaradhatatlan kelléke, az erdőtűz füstje látható, melyet az időjárási inverzió szépen lenyom a talajra.
(Amúgy az orosz videókon tényleg nagyon sok az erdőtűz, vagy bármilyen tűz a háttérben. Sőt nem csak ott, mikor feléjük jártam, nem volt olyan nap, hogy valahol, valami ne égett volna).
Ezután áthúzunk Moszkva belvárosa felett, végig az IL-78-ast követve, majd felesünk jó magasra, ott egy kicsit útvonalazunk és végül hazaérve, leszállunk.
 
276542.jpg


Tu-160M, kissé viseltes borítással.Bizonyára a fény is teszi, de ekkora felületeken nem csoda, hogy így gyűrődik a késő-szovjet lemezelés.
 
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Alekszej Krivorucsko VM-helyettes a Kazanyi repülőgépgyárban végzett ellenőrzést, ahol a Tu-160 ésTu-22M3 modernizálása folyik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyen aranysújtásos silddel felszerelt szőrmesapkát sem láttam korábban, mint ami ezen a kíséretében lévő főtiszteken volt. :)
Meglepően keskeny a Tu-160 orra, bár logikus, csak valahogy nem vártam, hogy ilyen nagy hozzá képest az ember.
 
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
 
Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg


Ami feltűnő még, az a szárny nyilazási szöge. Az eredeti Tu-160-asokon még ezzel a szöggel szálltak fel és le a gépek, de később valamiért (nem tudom miért) a legkisebb nyilazási szög nagyobb lett.

228324.jpg

262529.jpg


Majd néhány frissebb fotón ismét a jobban "terpesztett" szárnyállással látjuk a gépet le- és felszállni.

243464.jpg


Nem igazán jöttem még rá a dolog miértjére, sanszos, hogy a mindenkori súlyponthoz lehet köze, ami esetleg a flotta bizonyos példányainál más, mint a többinél.
Eddig is ilyen réselt volt a szárny? Vajon meddig tudja ez tartani a 2M sebességet?