[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 045
11 984
113
Vagy olyan lesz,mint a constancai kikötő-3/4e rozsdahalom,mert feleslegesen nagyra építette Cau.
Ez a vasuti selyemut egy túltolt vágyállom.Meg végülis létezik is,úgy hivják,hogy Transszibériai vasut.
De az azért mond valamit,hogy a kinaiak is a Pireus-i kikötőböl épittetik a vasutat Bp-ig-csak sajnos a mi kontonkra.Mert a nagy,kontinentális távolságokon a hajózással szemben a vasut nem versenyképes.Csak ott van kontinensen belül is döntő szerepe,ahol nincs lehetőség a hajozásra.
Nagyjából egyetértek, de vasúton két hét alatt itt van a konténer, ami szempont lehet sokaknak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 083
113
Nagyjából egyetértek, de vasúton két hét alatt itt van a konténer, ami szempont lehet sokaknak.
Igen-ha elbirja az árú ára a vasut költségeit.
És igen-ha éppen nincs téli hóvihar miatt 2hétre lezárva,vagy nyáron nem dönti rá a tajgát/hordja méteres homokakadályokkal tele a pályát a szélvihar.Vagy ha valamelyik közép ázsiai gerillacsoport éppen nem robbantja fel a sineket....
Szóval a hajó ugyan lassabb,de jóval olcsóbb és biztonságosabb is.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Vagy olyan lesz,mint a constancai kikötő-3/4e rozsdahalom,mert feleslegesen nagyra építette Cau.
Ez a vasuti selyemut egy túltolt vágyállom.Meg végülis létezik is,úgy hivják,hogy Transszibériai vasut.
De az azért mond valamit,hogy a kinaiak is a Pireus-i kikötőböl épittetik a vasutat Bp-ig-csak sajnos a mi kontonkra.Mert a nagy,kontinentális távolságokon a hajózással szemben a vasut nem versenyképes.Csak ott van kontinensen belül is döntő szerepe,ahol nincs lehetőség a hajozásra.
Nem vennék rá mérget, hogy csak kína miatt épülne. 1x ott van, hogy drágább, de gyorsabb, valahol ez is fontos, a másik meg, simán lehet mezőgazdasági termékeknek, de a volt szovjet-unió államai felé is ez a legegyszerűbb út. És arrafelé is kinéz egy gazdasági növekedés. Van benne potenciál, azt meg a jövő hozza meg, ténylegesen mekkora lesz a kihasználtsága.
Pl. ott az elektromos kocsi gyártás is, ha tényleg felülünk erre a vonalra, és elkezdjük nyomni itthon az összeszerelést, a keleti export részére kelleni fog egy ilyen állomás, kelet európa és belső ázsia felé.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 083
113
Nem vennék rá mérget, hogy csak kína miatt épülne. 1x ott van, hogy drágább, de gyorsabb, valahol ez is fontos, a másik meg, simán lehet mezőgazdasági termékeknek, de a volt szovjet-unió államai felé is ez a legegyszerűbb út. És arrafelé is kinéz egy gazdasági növekedés. Van benne potenciál, azt meg a jövő hozza meg, ténylegesen mekkora lesz a kihasználtsága.
Pl. ott az elektromos kocsi gyártás is, ha tényleg felülünk erre a vonalra, és elkezdjük nyomni itthon az összeszerelést, a keleti export részére kelleni fog egy ilyen állomás, kelet európa és belső ázsia felé.
Oda meg jórészt megvan az exszovjet vasúthálózat.
Olyan ez,mint a Duna-Majna-Rajna hajóut.Megvan,működik,de igazábol nincs nagy jelentősége.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Oda meg jórészt megvan az exszovjet vasúthálózat.
Olyan ez,mint a Duna-Majna-Rajna hajóut.Megvan,működik,de igazábol nincs nagy jelentősége.
Az exszovjet vasúthálózathoz épül. A terminál ha záhonyi vámkezelő telephelyre gondolsz mint meglévőre, az jórészt már nincs meg, csak az a minimális mennyiség ami eddig kellett, de a többi részét elbontották/lerohadt. Ami megvan még a mostani áruforgalmat se nagyon képes lebonyolítani, csak nagy nehézség árán. Lényegében ez az új azért lesz, mert áruforgalom növekedést a régi már nem tud kiszolgálni, mert sok eleme alkalmatlan/nem is létezik már.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 083
113
Az exszovjet vasúthálózathoz épül. A terminál ha záhonyi vámkezelő telephelyre gondolsz mint meglévőre, az jórészt már nincs meg, csak az a minimális mennyiség ami eddig kellett, de a többi részét elbontották/lerohadt. Ami megvan még a mostani áruforgalmat se nagyon képes lebonyolítani, csak nagy nehézség árán. Lényegében ez az új azért lesz, mert áruforgalom növekedést a régi már nem tud kiszolgálni, mert sok eleme alkalmatlan/nem is létezik már.
Az átrakó épitése az dicséretes.Főleg,ha ki is lesz használva.(de korántsem a legnagyobb Európában,az hazugság)
Viszont a vaspályás Selyemút szerintem nem lesz mostanában olyan jelentős,ahogy azt propagálják.Nem véletlen,hogy maguk a kinaiak sem eröltetik,mig a tengeri Selyemutat,a gyöngysor stratégiát igen.Már rég kész lehetne,ha tényleg annyira akarnák.
 
  • Tetszik
Reactions: PavolR
T

Törölt tag 1711

Guest
Újabb életkezdési ösztönző intézkedésről született döntés!

A 30-as éveikben járóknak visszatérítik az anno befizetett adót? :D

Amúgy ötletes, 25 éves korig alanyi jogon adómentes, utána meg tessék gyerekeket nevelni hozzá.
Meg így nem olyan tuti a felsőbb képzés sem.

Az átrakó épitése az dicséretes.Főleg,ha ki is lesz használva.(de korántsem a legnagyobb Európában,az hazugság)
Viszont a vaspályás Selyemút szerintem nem lesz mostanában olyan jelentős,ahogy azt propagálják.Nem véletlen,hogy maguk a kinaiak sem eröltetik,mig a tengeri Selyemutat,a gyöngysor stratégiát igen.Már rég kész lehetne,ha tényleg annyira akarnák.
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 393
2 663
113
Nem tudja valaki, hogy most gyakorlatoztak a Gripenek?
Mert már három napja hangrobbanásoktól hangos Nyíregyháza és környéke, de máskor mindig bejelentik, most meg semmi infót nem találtam róla!
Nem tudom mi van itt (Cívisváros).
2 órája is volt egy hangos durranásuk igen alacsonyan. Nem szokatlan ez, de máskor előtte forgolódnak egy kicsit a város szélén.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 083
113
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
Magm is irtam,hogy egyébbként is létezik már,Transzibériai vasútnak hivják.
De nem épitenek párhuzamos útvonalat,holott megtehetnék.De a tengeri útvonal nagyságrenddel fontosabb.
És mindig fontosabb lesz a lengyel útvonal,mert a német-benelux piacokra egyszerűen rövidebb.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 393
2 663
113
legyenek meg itt is.
A kedvenc beszerzőnk elmúlt 20-25 évet mondott, tehát csak a két második illik bele.
Lehet, hogy a keleti "testvérekkel" kapcsolatban nagyobb a gebasz, mint gondoljuk (lehet többször is arcoskodni akartak már).
Én tippre nem 2014-re tenném az "első" ilyen jellegű veszélyt velük kapcsolatban, hanem 2015-re....
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Újabb életkezdési ösztönző intézkedésről született döntés!
"A miniszterelnök már az új év első napjaiban kijelölte a következő egy év gazdaságpolitikai intézkedéseinek irányát. Jól azonosított célcsoportoknak nyújtana előnyt az állami költségvetésből. Eddig a nyugdíjasok (2021-től indul a 13. havi nyugdíj visszaépítése), valamint a gyermeket nevelők (otthonteremtési programokon keresztül) voltak a fókuszban, majd egy héten belül kiderült, hogy hozzájuk csatlakozhatnak a vidéki gazdák, valamint a fiatal dolgozók. Most ez utóbbi célközönségnek szánt intézkedés várható hatásait mutatjuk be. Ilyen lehet a fiatalok munkanélküliségének csökkenése, a jövedelmi helyzetük javulása, a fiatalok külföldi munkavállalásának fékezése, valamint ösztönzés a "mamahotelből" való kiszakadásra.
..
Orbán Viktor közlése szerint legkésőbb 2022. január elsejétől azoknak a fiataloknak, akik még nem töltötték be a 25. életévüket, teljes jövedelemadó-mentességet adna a kormány, a nemzetgazdasági átlagkereset összegéig. A lépés 130-150 milliárd forintjába kerülhet a költségvetésnek. A bevételkiesés hatását tompíthatja, ha az érintett kör az extrajövedelem egy részét elkölti, ez ugyanis többlet áfabevételt generál a büdzsé számára."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-ajandekot-jelentett-be-a-fiataloknak-465440
..
adossagrata-magyar-425738.jpg
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 091
13 496
113
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
Egy és fél éve, amikor Pellegrini Moszkvában járt, nekunk is húzták az agyunkat, hogy epetsunk vasutat Pozsonyig és átrakót, hogy mekkora nagy uzlet. De szerintem ezeken a vasútakon csak a kinaiak húznak hasznot, amikor ok adnak hitelt az adott országoknak és ennek java része majd kínai épito vállalatok zsebébe csurog. És amíg az egész megépul, megnyílik az északi hajóút, és azon fog ozonleni a kínai árú. Aki igazán nyereszkedni szeretne a kínai selyemúton, az vasutépítés helyet inkább vásároljon konténerhajókat és kikotokapacitást épitsen mondjuk Anadirban.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 458
113
"A miniszterelnök már az új év első napjaiban kijelölte a következő egy év gazdaságpolitikai intézkedéseinek irányát. Jól azonosított célcsoportoknak nyújtana előnyt az állami költségvetésből. Eddig a nyugdíjasok (2021-től indul a 13. havi nyugdíj visszaépítése), valamint a gyermeket nevelők (otthonteremtési programokon keresztül) voltak a fókuszban, majd egy héten belül kiderült, hogy hozzájuk csatlakozhatnak a vidéki gazdák, valamint a fiatal dolgozók. Most ez utóbbi célközönségnek szánt intézkedés várható hatásait mutatjuk be. Ilyen lehet a fiatalok munkanélküliségének csökkenése, a jövedelmi helyzetük javulása, a fiatalok külföldi munkavállalásának fékezése, valamint ösztönzés a "mamahotelből" való kiszakadásra.
..
Orbán Viktor közlése szerint legkésőbb 2022. január elsejétől azoknak a fiataloknak, akik még nem töltötték be a 25. életévüket, teljes jövedelemadó-mentességet adna a kormány, a nemzetgazdasági átlagkereset összegéig. A lépés 130-150 milliárd forintjába kerülhet a költségvetésnek. A bevételkiesés hatását tompíthatja, ha az érintett kör az extrajövedelem egy részét elkölti, ez ugyanis többlet áfabevételt generál a büdzsé számára."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-ajandekot-jelentett-be-a-fiataloknak-465440
..
adossagrata-magyar-425738.jpg
Értem én a célokat, de akkor ha 30-40 évi munkával a hátad mögött, nem vagy értékes szavazópolgár? Értem a születési ráta növelési szándékot, de pont a 25. életévüket be nem töltöttek, akik a szülei annak a korosztálynak, akik ellenséges körülmények ellenére vállaltak gyereket.
Mindeggy is.....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
T

Törölt tag 1711

Guest
Magm is irtam,hogy egyébbként is létezik már,Transzibériai vasútnak hivják.
De nem épitenek párhuzamos útvonalat,holott megtehetnék.De a tengeri útvonal nagyságrenddel fontosabb.
És mindig fontosabb lesz a lengyel útvonal,mert a német-benelux piacokra egyszerűen rövidebb.

Hol tehetnék?
Kazahsztán nyíltan jelezte, hogy nem hajlandó szembemenni Oroszországgal egy elkerülő útvonal építésében, marad az isztánok+Irán+Törökország útvonal, ami nem éppen a legbiztonságosabb.
Oroszok meg most modernizálták a Transzszibériai vasutat, mehetnek rajta az új emeletes 120km/h-s konténerszállítókocsik.
Még egy vasútvonalat nem fognak építeni, a Bajkál-Amur is eredetileg katonai célokra épült, mert túl sebezhetőnek érezték a Transzszibériait egy kínai támadás esetén, egyvágányú, csak részlegesen villamosított, de ott is 27,5kV-tal, hogy csak oda tervezett mozdonyok használhassák.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Értem én a célokat, de akkor ha 30-40 évi munkával a hátad mögött, nem vagy értékes szavazópolgár?
Miért ne lennél, lennénk azok?
Ez egy életkezdési könnyítés, amely egyúttal serkenthetné a munkába állási hajlandóságot is. 25. életév betöltése utántól fizeti mindenki az SZJA-t.
A másik oldalán az életútnak is vannak kedvezmények, könnyítések!
 
Status
Not open for further replies.