[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/
Hát a mai olasz Lynx szerződés lebegtetése kapcsán, sanszos, hogy az olasz képzésben folytatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/
Arról is cikkeztek közben, hogy a kanadaiak drágállják a folytatását a programnak szóval még kétesélyes hogy valóban megszűnik-e vagy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Hát a mai olasz Lynx szerződés lebegtetése kapcsán, sanszos, hogy az olasz képzésben folytatjuk.
Én meg pont az amerikai bizonytalan politikai helyzetből gondoltam, hogy lehet nem véletlen merült fel az amerikai pilótaképzés. Hogy profik, azt nem vonom kétségbe.
 
Azért ez kissé túl nagy logikai ugrás ennyire a cseh lynx beszerzés is be van lengetve meg az amerikai is. Szóval egyelőre ez egy nagy nagy semmi.
Kilián olasz és amcsi opcióról beszélt a kanadai képzés folytatásaként. Mivel az európai vonalat visszük, már csak ezért is sanszos, hogy azt választjuk. Az IFV együttműködés meg hab lenne a tortán.
 
Kilián olasz és amcsi opcióról beszélt a kanadai képzés folytatásaként. Mivel az európai vonalat visszük, már csak ezért is sanszos, hogy azt választjuk. Az IFV együttműködés meg hab lenne a tortán.
Igen ez így van, csak szerintem ehhez egy twitter bejegyzés után amiből vagy lesz valami vagy nem párhuzamot vonni azért eléggé nagy ugrást jelent ok-okozat között.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Én meg pont az amerikai bizonytalan politikai helyzetből gondoltam, hogy lehet nem véletlen merült fel az amerikai pilótaképzés. Hogy profik, azt nem vonom kétségbe.
Az Amerikaiaknak teljesen mind1, mit csinálunk. Mi ott nem számítunk. Csak egy piszok, amit el kell söpörni. Velünk semmilyen szinten nem kalkulálnak. 1 dologért vagyunk fókuszban, mert mind Hilllary, mind Biden kampányának legnagyobb anyagi támogatója Gyuri bácsi volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Peter23 and borisz
Arról is cikkeztek közben, hogy a kanadaiak drágállják a folytatását a programnak szóval még kétesélyes hogy valóban megszűnik-e vagy nem.
Nem szűnik meg csak a neve lesz más.
Nem NFTC lesz a neve hanem FAcT (Future Aircrew Training)
A kanadai kormány most tol bele az új programba CAD 5.0 milliárdot (USD $3.75 milliárd) ami azt hiszem elég komoly elköteleződés
https://thefrontierpost.com/multibi...two-training-programs-under-a-single-project/
 
Hány évesen lesz belőle így vadászpílóta, hány aktív éve marad? Nem jobb ha valakit 18 évesen egyből pilótának kezdünk képezni?
Mindenhol elvárás a pilótát legalább egy BsC/főoiskolai diploma, ami katonai is lehet vagy amit éppen. Tehát 21 éves kora előtt senkit nem lehet komolyan és 23-24 éves korára kerülhet szuperszonikus gépre.

Ő eléggé a krém teteje és nézd meg hány évesen mit csinált.
 
Mindenhol elvárás a pilótát legalább egy BsC/főoiskolai diploma,
Nem....nem mindenhol elvárás.
"...Az NFTC tagországaiból más-más háttérrel, más kiválasztási követelmények alapján érkeznek a növendékek. Érdekességként említhető Szingapúr, ahol nem követelmény a felsőfokú végzettség. Náluk a szűrés olyan, hogy a képességeket a papírtól függetlenül állapítják meg. Azért döntöttek így, hogy egy fiatal vadászpilóta legjobb évei ne menjenek veszendőbe. A módszert lehet vitatni, de tény, hogy 22 évesen nem a képzést kezdik meg, hanem már az átképzést a harci típusra..."
https://airbase.blog.hu/2012/05/29/a_jovot_szolgalva

Magánvélemény: szerintem ahhoz hogy valaki vadászpilóta legyen semmi szükség felsőfokú végzettségre. A kiválasztásnál olyan szempontok vannak aminek semmi köze ahhoz hogy van e bármilyen felsőfokú végzettsége.
Az egészségi állapotnak, döntéshozatali képességnek, elhivatottságnak semmi köze ahhoz hogy járt e bármilyen felsőfokú oktatási intézménybe.
 
Nem....nem mindenhol elvárás.
"...Az NFTC tagországaiból más-más háttérrel, más kiválasztási követelmények alapján érkeznek a növendékek. Érdekességként említhető Szingapúr, ahol nem követelmény a felsőfokú végzettség. Náluk a szűrés olyan, hogy a képességeket a papírtól függetlenül állapítják meg. Azért döntöttek így, hogy egy fiatal vadászpilóta legjobb évei ne menjenek veszendőbe. A módszert lehet vitatni, de tény, hogy 22 évesen nem a képzést kezdik meg, hanem már az átképzést a harci típusra..."
https://airbase.blog.hu/2012/05/29/a_jovot_szolgalva

Magánvélemény: szerintem ahhoz hogy valaki vadászpilóta legyen semmi szükség felsőfokú végzettségre. A kiválasztásnál olyan szempontok vannak aminek semmi köze ahhoz hogy van e bármilyen felsőfokú végzettsége.
Az egészségi állapotnak, döntéshozatali képességnek, elhivatottságnak semmi köze ahhoz hogy járt e bármilyen felsőfokú oktatási intézménybe.
Azért egy műszaki nem jön rosszul, hogy értse is legalább minimálisan, hogy mit csinál a gépe. De az tény, hogy egy közgázdiploma az nem releváns...
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Hány évesen lesz belőle így vadászpílóta, hány aktív éve marad? Nem jobb ha valakit 18 évesen egyből pilótának kezdünk képezni?
Szia,

Szerintem a 18 eves kor is tul keson van. :)

Konkretan szerintem az idealis az lenne, ha kozepiskolas korban a HM altal tamogatott helyi klubban elkezdenenek a fiatalok pilotanak tanulni. Rengeteg fiatal orszagos szinten nezve, viszont mivel a legegyszerubb vitorlazogepeken tanulnak, ezert "gombokert" lehetne oket oktatni az elso idoszakban. Utana, aki megfelel a reporvosin es kiemelkedoen tehetseges (es harmadsorban eleg jo tanulo ahhoz, hogy varhato legyen a diploma megszerzese kesobb), azoknak a keveseknek a vitorlazo murepulo oktatasat tamogatna a HM, es persze szervezne nekik nyari tabort, ahol alaposan megismerne oket, es ez alapjan tovabb tudna valogatni. Ez utan kovetkezo lepes lehetne az altalad irt, 18 eves korban katonai pilota bsc szakra jelentkezes es szakiranyu oktatas, ahova kb. 100 jelentkezobol egy jutna el.

Persze a fenti kitalalasahoz nem kellet sok esz, hiszen regen igy mukodott.

A kivitelezhetoseget erosen befolyasolja, hogy mekkora evfolyamokat lehet a gazdasagi realitasok mellett oktatni.
 
Azért egy műszaki nem jön rosszul, hogy értse is legalább minimálisan, hogy mit csinál a gépe. De az tény, hogy egy közgázdiploma az nem releváns...
a polgári repülésről tudok csak nyilatkozni ugyan de ott teljesen mindegy mit csináltál előte, ismerek olyat aki egy sima gimi után elment elvégezni a KLM kadét suliját és azóta vígan repked, annyi hogy fizika meg matek kell hozzá igen de nem egy műszaki suliban fogod megtanulni mit csinál épp a géped
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kamm
Szia,

Szerintem a 18 eves kor is tul keson van. :)

Konkretan szerintem az idealis az lenne, ha kozepiskolas korban a HM altal tamogatott helyi klubban elkezdenenek a fiatalok pilotanak tanulni. Rengeteg fiatal orszagos szinten nezve, viszont mivel a legegyszerubb vitorlazogepeken tanulnak, ezert "gombokert" lehetne oket oktatni az elso idoszakban. Utana, aki megfelel a reporvosin es kiemelkedoen tehetseges (es harmadsorban eleg jo tanulo ahhoz, hogy varhato legyen a diploma megszerzese kesobb), azoknak a keveseknek a vitorlazo murepulo oktatasat tamogatna a HM, es persze szervezne nekik nyari tabort, ahol alaposan megismerne oket, es ez alapjan tovabb tudna valogatni. Ez utan kovetkezo lepes lehetne az altalad irt, 18 eves korban katonai pilota bsc szakra jelentkezes es szakiranyu oktatas, ahova kb. 100 jelentkezobol egy jutna el.

Persze a fenti kitalalasahoz nem kellet sok esz, hiszen regen igy mukodott.

A kivitelezhetoseget erosen befolyasolja, hogy mekkora evfolyamokat lehet a gazdasagi realitasok mellett oktatni.
MHSZ.Kicsiknél modellező szakkört működtettek,nagyok meg mehettek vitorlázórepülö szakosztályba.