[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 780
113
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/
Hát a mai olasz Lynx szerződés lebegtetése kapcsán, sanszos, hogy az olasz képzésben folytatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 167
130 483
113
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/
Arról is cikkeztek közben, hogy a kanadaiak drágállják a folytatását a programnak szóval még kétesélyes hogy valóban megszűnik-e vagy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Hát a mai olasz Lynx szerződés lebegtetése kapcsán, sanszos, hogy az olasz képzésben folytatjuk.
Én meg pont az amerikai bizonytalan politikai helyzetből gondoltam, hogy lehet nem véletlen merült fel az amerikai pilótaképzés. Hogy profik, azt nem vonom kétségbe.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 780
113
Azért ez kissé túl nagy logikai ugrás ennyire a cseh lynx beszerzés is be van lengetve meg az amerikai is. Szóval egyelőre ez egy nagy nagy semmi.
Kilián olasz és amcsi opcióról beszélt a kanadai képzés folytatásaként. Mivel az európai vonalat visszük, már csak ezért is sanszos, hogy azt választjuk. Az IFV együttműködés meg hab lenne a tortán.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 167
130 483
113
Kilián olasz és amcsi opcióról beszélt a kanadai képzés folytatásaként. Mivel az európai vonalat visszük, már csak ezért is sanszos, hogy azt választjuk. Az IFV együttműködés meg hab lenne a tortán.
Igen ez így van, csak szerintem ehhez egy twitter bejegyzés után amiből vagy lesz valami vagy nem párhuzamot vonni azért eléggé nagy ugrást jelent ok-okozat között.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 780
113
Én meg pont az amerikai bizonytalan politikai helyzetből gondoltam, hogy lehet nem véletlen merült fel az amerikai pilótaképzés. Hogy profik, azt nem vonom kétségbe.
Az Amerikaiaknak teljesen mind1, mit csinálunk. Mi ott nem számítunk. Csak egy piszok, amit el kell söpörni. Velünk semmilyen szinten nem kalkulálnak. 1 dologért vagyunk fókuszban, mert mind Hilllary, mind Biden kampányának legnagyobb anyagi támogatója Gyuri bácsi volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Peter23 and borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 780
113
Igen ez így van, csak szerintem ehhez egy twitter bejegyzés után amiből vagy lesz valami vagy nem párhuzamot vonni azért eléggé nagy ugrást jelent ok-okozat között.
Hamar tudok lelkesedni. Ez az optimista alapbeállítodságomból fakad. :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Arról is cikkeztek közben, hogy a kanadaiak drágállják a folytatását a programnak szóval még kétesélyes hogy valóban megszűnik-e vagy nem.
Nem szűnik meg csak a neve lesz más.
Nem NFTC lesz a neve hanem FAcT (Future Aircrew Training)
A kanadai kormány most tol bele az új programba CAD 5.0 milliárdot (USD $3.75 milliárd) ami azt hiszem elég komoly elköteleződés
https://thefrontierpost.com/multibi...two-training-programs-under-a-single-project/
 
M

molnibalage

Guest
Hány évesen lesz belőle így vadászpílóta, hány aktív éve marad? Nem jobb ha valakit 18 évesen egyből pilótának kezdünk képezni?
Mindenhol elvárás a pilótát legalább egy BsC/főoiskolai diploma, ami katonai is lehet vagy amit éppen. Tehát 21 éves kora előtt senkit nem lehet komolyan és 23-24 éves korára kerülhet szuperszonikus gépre.

Ő eléggé a krém teteje és nézd meg hány évesen mit csinált.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mindenhol elvárás a pilótát legalább egy BsC/főoiskolai diploma,
Nem....nem mindenhol elvárás.
"...Az NFTC tagországaiból más-más háttérrel, más kiválasztási követelmények alapján érkeznek a növendékek. Érdekességként említhető Szingapúr, ahol nem követelmény a felsőfokú végzettség. Náluk a szűrés olyan, hogy a képességeket a papírtól függetlenül állapítják meg. Azért döntöttek így, hogy egy fiatal vadászpilóta legjobb évei ne menjenek veszendőbe. A módszert lehet vitatni, de tény, hogy 22 évesen nem a képzést kezdik meg, hanem már az átképzést a harci típusra..."
https://airbase.blog.hu/2012/05/29/a_jovot_szolgalva

Magánvélemény: szerintem ahhoz hogy valaki vadászpilóta legyen semmi szükség felsőfokú végzettségre. A kiválasztásnál olyan szempontok vannak aminek semmi köze ahhoz hogy van e bármilyen felsőfokú végzettsége.
Az egészségi állapotnak, döntéshozatali képességnek, elhivatottságnak semmi köze ahhoz hogy járt e bármilyen felsőfokú oktatási intézménybe.
 
M

molnibalage

Guest
Nem....nem mindenhol elvárás.
"...Az NFTC tagországaiból más-más háttérrel, más kiválasztási követelmények alapján érkeznek a növendékek. Érdekességként említhető Szingapúr, ahol nem követelmény a felsőfokú végzettség. Náluk a szűrés olyan, hogy a képességeket a papírtól függetlenül állapítják meg. Azért döntöttek így, hogy egy fiatal vadászpilóta legjobb évei ne menjenek veszendőbe. A módszert lehet vitatni, de tény, hogy 22 évesen nem a képzést kezdik meg, hanem már az átképzést a harci típusra..."
https://airbase.blog.hu/2012/05/29/a_jovot_szolgalva

Magánvélemény: szerintem ahhoz hogy valaki vadászpilóta legyen semmi szükség felsőfokú végzettségre. A kiválasztásnál olyan szempontok vannak aminek semmi köze ahhoz hogy van e bármilyen felsőfokú végzettsége.
Az egészségi állapotnak, döntéshozatali képességnek, elhivatottságnak semmi köze ahhoz hogy járt e bármilyen felsőfokú oktatási intézménybe.
Azért egy műszaki nem jön rosszul, hogy értse is legalább minimálisan, hogy mit csinál a gépe. De az tény, hogy egy közgázdiploma az nem releváns...
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 907
4 665
113
Hány évesen lesz belőle így vadászpílóta, hány aktív éve marad? Nem jobb ha valakit 18 évesen egyből pilótának kezdünk képezni?
Szia,

Szerintem a 18 eves kor is tul keson van. :)

Konkretan szerintem az idealis az lenne, ha kozepiskolas korban a HM altal tamogatott helyi klubban elkezdenenek a fiatalok pilotanak tanulni. Rengeteg fiatal orszagos szinten nezve, viszont mivel a legegyszerubb vitorlazogepeken tanulnak, ezert "gombokert" lehetne oket oktatni az elso idoszakban. Utana, aki megfelel a reporvosin es kiemelkedoen tehetseges (es harmadsorban eleg jo tanulo ahhoz, hogy varhato legyen a diploma megszerzese kesobb), azoknak a keveseknek a vitorlazo murepulo oktatasat tamogatna a HM, es persze szervezne nekik nyari tabort, ahol alaposan megismerne oket, es ez alapjan tovabb tudna valogatni. Ez utan kovetkezo lepes lehetne az altalad irt, 18 eves korban katonai pilota bsc szakra jelentkezes es szakiranyu oktatas, ahova kb. 100 jelentkezobol egy jutna el.

Persze a fenti kitalalasahoz nem kellet sok esz, hiszen regen igy mukodott.

A kivitelezhetoseget erosen befolyasolja, hogy mekkora evfolyamokat lehet a gazdasagi realitasok mellett oktatni.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Azért egy műszaki nem jön rosszul, hogy értse is legalább minimálisan, hogy mit csinál a gépe. De az tény, hogy egy közgázdiploma az nem releváns...
a polgári repülésről tudok csak nyilatkozni ugyan de ott teljesen mindegy mit csináltál előte, ismerek olyat aki egy sima gimi után elment elvégezni a KLM kadét suliját és azóta vígan repked, annyi hogy fizika meg matek kell hozzá igen de nem egy műszaki suliban fogod megtanulni mit csinál épp a géped
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kamm

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 257
33 557
113
Szia,

Szerintem a 18 eves kor is tul keson van. :)

Konkretan szerintem az idealis az lenne, ha kozepiskolas korban a HM altal tamogatott helyi klubban elkezdenenek a fiatalok pilotanak tanulni. Rengeteg fiatal orszagos szinten nezve, viszont mivel a legegyszerubb vitorlazogepeken tanulnak, ezert "gombokert" lehetne oket oktatni az elso idoszakban. Utana, aki megfelel a reporvosin es kiemelkedoen tehetseges (es harmadsorban eleg jo tanulo ahhoz, hogy varhato legyen a diploma megszerzese kesobb), azoknak a keveseknek a vitorlazo murepulo oktatasat tamogatna a HM, es persze szervezne nekik nyari tabort, ahol alaposan megismerne oket, es ez alapjan tovabb tudna valogatni. Ez utan kovetkezo lepes lehetne az altalad irt, 18 eves korban katonai pilota bsc szakra jelentkezes es szakiranyu oktatas, ahova kb. 100 jelentkezobol egy jutna el.

Persze a fenti kitalalasahoz nem kellet sok esz, hiszen regen igy mukodott.

A kivitelezhetoseget erosen befolyasolja, hogy mekkora evfolyamokat lehet a gazdasagi realitasok mellett oktatni.
MHSZ.Kicsiknél modellező szakkört működtettek,nagyok meg mehettek vitorlázórepülö szakosztályba.