[BIZTPOL] Magyarország

Vagy olyan lesz,mint a constancai kikötő-3/4e rozsdahalom,mert feleslegesen nagyra építette Cau.
Ez a vasuti selyemut egy túltolt vágyállom.Meg végülis létezik is,úgy hivják,hogy Transszibériai vasut.
De az azért mond valamit,hogy a kinaiak is a Pireus-i kikötőböl épittetik a vasutat Bp-ig-csak sajnos a mi kontonkra.Mert a nagy,kontinentális távolságokon a hajózással szemben a vasut nem versenyképes.Csak ott van kontinensen belül is döntő szerepe,ahol nincs lehetőség a hajozásra.
Nagyjából egyetértek, de vasúton két hét alatt itt van a konténer, ami szempont lehet sokaknak.
 
Nagyjából egyetértek, de vasúton két hét alatt itt van a konténer, ami szempont lehet sokaknak.
Igen-ha elbirja az árú ára a vasut költségeit.
És igen-ha éppen nincs téli hóvihar miatt 2hétre lezárva,vagy nyáron nem dönti rá a tajgát/hordja méteres homokakadályokkal tele a pályát a szélvihar.Vagy ha valamelyik közép ázsiai gerillacsoport éppen nem robbantja fel a sineket....
Szóval a hajó ugyan lassabb,de jóval olcsóbb és biztonságosabb is.
 
Vagy olyan lesz,mint a constancai kikötő-3/4e rozsdahalom,mert feleslegesen nagyra építette Cau.
Ez a vasuti selyemut egy túltolt vágyállom.Meg végülis létezik is,úgy hivják,hogy Transszibériai vasut.
De az azért mond valamit,hogy a kinaiak is a Pireus-i kikötőböl épittetik a vasutat Bp-ig-csak sajnos a mi kontonkra.Mert a nagy,kontinentális távolságokon a hajózással szemben a vasut nem versenyképes.Csak ott van kontinensen belül is döntő szerepe,ahol nincs lehetőség a hajozásra.
Nem vennék rá mérget, hogy csak kína miatt épülne. 1x ott van, hogy drágább, de gyorsabb, valahol ez is fontos, a másik meg, simán lehet mezőgazdasági termékeknek, de a volt szovjet-unió államai felé is ez a legegyszerűbb út. És arrafelé is kinéz egy gazdasági növekedés. Van benne potenciál, azt meg a jövő hozza meg, ténylegesen mekkora lesz a kihasználtsága.
Pl. ott az elektromos kocsi gyártás is, ha tényleg felülünk erre a vonalra, és elkezdjük nyomni itthon az összeszerelést, a keleti export részére kelleni fog egy ilyen állomás, kelet európa és belső ázsia felé.
 
Nem vennék rá mérget, hogy csak kína miatt épülne. 1x ott van, hogy drágább, de gyorsabb, valahol ez is fontos, a másik meg, simán lehet mezőgazdasági termékeknek, de a volt szovjet-unió államai felé is ez a legegyszerűbb út. És arrafelé is kinéz egy gazdasági növekedés. Van benne potenciál, azt meg a jövő hozza meg, ténylegesen mekkora lesz a kihasználtsága.
Pl. ott az elektromos kocsi gyártás is, ha tényleg felülünk erre a vonalra, és elkezdjük nyomni itthon az összeszerelést, a keleti export részére kelleni fog egy ilyen állomás, kelet európa és belső ázsia felé.
Oda meg jórészt megvan az exszovjet vasúthálózat.
Olyan ez,mint a Duna-Majna-Rajna hajóut.Megvan,működik,de igazábol nincs nagy jelentősége.
 
Oda meg jórészt megvan az exszovjet vasúthálózat.
Olyan ez,mint a Duna-Majna-Rajna hajóut.Megvan,működik,de igazábol nincs nagy jelentősége.
Az exszovjet vasúthálózathoz épül. A terminál ha záhonyi vámkezelő telephelyre gondolsz mint meglévőre, az jórészt már nincs meg, csak az a minimális mennyiség ami eddig kellett, de a többi részét elbontották/lerohadt. Ami megvan még a mostani áruforgalmat se nagyon képes lebonyolítani, csak nagy nehézség árán. Lényegében ez az új azért lesz, mert áruforgalom növekedést a régi már nem tud kiszolgálni, mert sok eleme alkalmatlan/nem is létezik már.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az exszovjet vasúthálózathoz épül. A terminál ha záhonyi vámkezelő telephelyre gondolsz mint meglévőre, az jórészt már nincs meg, csak az a minimális mennyiség ami eddig kellett, de a többi részét elbontották/lerohadt. Ami megvan még a mostani áruforgalmat se nagyon képes lebonyolítani, csak nagy nehézség árán. Lényegében ez az új azért lesz, mert áruforgalom növekedést a régi már nem tud kiszolgálni, mert sok eleme alkalmatlan/nem is létezik már.
Az átrakó épitése az dicséretes.Főleg,ha ki is lesz használva.(de korántsem a legnagyobb Európában,az hazugság)
Viszont a vaspályás Selyemút szerintem nem lesz mostanában olyan jelentős,ahogy azt propagálják.Nem véletlen,hogy maguk a kinaiak sem eröltetik,mig a tengeri Selyemutat,a gyöngysor stratégiát igen.Már rég kész lehetne,ha tényleg annyira akarnák.
 
  • Tetszik
Reactions: PavolR
Újabb életkezdési ösztönző intézkedésről született döntés!

A 30-as éveikben járóknak visszatérítik az anno befizetett adót? :D

Amúgy ötletes, 25 éves korig alanyi jogon adómentes, utána meg tessék gyerekeket nevelni hozzá.
Meg így nem olyan tuti a felsőbb képzés sem.

Az átrakó épitése az dicséretes.Főleg,ha ki is lesz használva.(de korántsem a legnagyobb Európában,az hazugság)
Viszont a vaspályás Selyemút szerintem nem lesz mostanában olyan jelentős,ahogy azt propagálják.Nem véletlen,hogy maguk a kinaiak sem eröltetik,mig a tengeri Selyemutat,a gyöngysor stratégiát igen.Már rég kész lehetne,ha tényleg annyira akarnák.
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
 
Nem tudja valaki, hogy most gyakorlatoztak a Gripenek?
Mert már három napja hangrobbanásoktól hangos Nyíregyháza és környéke, de máskor mindig bejelentik, most meg semmi infót nem találtam róla!
Nem tudom mi van itt (Cívisváros).
2 órája is volt egy hangos durranásuk igen alacsonyan. Nem szokatlan ez, de máskor előtte forgolódnak egy kicsit a város szélén.
 
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
Magm is irtam,hogy egyébbként is létezik már,Transzibériai vasútnak hivják.
De nem épitenek párhuzamos útvonalat,holott megtehetnék.De a tengeri útvonal nagyságrenddel fontosabb.
És mindig fontosabb lesz a lengyel útvonal,mert a német-benelux piacokra egyszerűen rövidebb.
 
legyenek meg itt is.
A kedvenc beszerzőnk elmúlt 20-25 évet mondott, tehát csak a két második illik bele.
Lehet, hogy a keleti "testvérekkel" kapcsolatban nagyobb a gebasz, mint gondoljuk (lehet többször is arcoskodni akartak már).
Én tippre nem 2014-re tenném az "első" ilyen jellegű veszélyt velük kapcsolatban, hanem 2015-re....
 
Újabb életkezdési ösztönző intézkedésről született döntés!
"A miniszterelnök már az új év első napjaiban kijelölte a következő egy év gazdaságpolitikai intézkedéseinek irányát. Jól azonosított célcsoportoknak nyújtana előnyt az állami költségvetésből. Eddig a nyugdíjasok (2021-től indul a 13. havi nyugdíj visszaépítése), valamint a gyermeket nevelők (otthonteremtési programokon keresztül) voltak a fókuszban, majd egy héten belül kiderült, hogy hozzájuk csatlakozhatnak a vidéki gazdák, valamint a fiatal dolgozók. Most ez utóbbi célközönségnek szánt intézkedés várható hatásait mutatjuk be. Ilyen lehet a fiatalok munkanélküliségének csökkenése, a jövedelmi helyzetük javulása, a fiatalok külföldi munkavállalásának fékezése, valamint ösztönzés a "mamahotelből" való kiszakadásra.
..
Orbán Viktor közlése szerint legkésőbb 2022. január elsejétől azoknak a fiataloknak, akik még nem töltötték be a 25. életévüket, teljes jövedelemadó-mentességet adna a kormány, a nemzetgazdasági átlagkereset összegéig. A lépés 130-150 milliárd forintjába kerülhet a költségvetésnek. A bevételkiesés hatását tompíthatja, ha az érintett kör az extrajövedelem egy részét elkölti, ez ugyanis többlet áfabevételt generál a büdzsé számára."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-ajandekot-jelentett-be-a-fiataloknak-465440
..
adossagrata-magyar-425738.jpg
 
Dübörög az a vasúti selyemút, oroszok hülyére keresik magukat rajta (meg a lengyelek miközben durcásan átveszik a ruszkiktól az árut).
Hozzánk az ukrán balhé miatt nem jött áru, pedig már 2015-ben meg akarták építeni az átrakót (visszafele élelmiszert vittek volna).
Egy és fél éve, amikor Pellegrini Moszkvában járt, nekunk is húzták az agyunkat, hogy epetsunk vasutat Pozsonyig és átrakót, hogy mekkora nagy uzlet. De szerintem ezeken a vasútakon csak a kinaiak húznak hasznot, amikor ok adnak hitelt az adott országoknak és ennek java része majd kínai épito vállalatok zsebébe csurog. És amíg az egész megépul, megnyílik az északi hajóút, és azon fog ozonleni a kínai árú. Aki igazán nyereszkedni szeretne a kínai selyemúton, az vasutépítés helyet inkább vásároljon konténerhajókat és kikotokapacitást épitsen mondjuk Anadirban.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
"A miniszterelnök már az új év első napjaiban kijelölte a következő egy év gazdaságpolitikai intézkedéseinek irányát. Jól azonosított célcsoportoknak nyújtana előnyt az állami költségvetésből. Eddig a nyugdíjasok (2021-től indul a 13. havi nyugdíj visszaépítése), valamint a gyermeket nevelők (otthonteremtési programokon keresztül) voltak a fókuszban, majd egy héten belül kiderült, hogy hozzájuk csatlakozhatnak a vidéki gazdák, valamint a fiatal dolgozók. Most ez utóbbi célközönségnek szánt intézkedés várható hatásait mutatjuk be. Ilyen lehet a fiatalok munkanélküliségének csökkenése, a jövedelmi helyzetük javulása, a fiatalok külföldi munkavállalásának fékezése, valamint ösztönzés a "mamahotelből" való kiszakadásra.
..
Orbán Viktor közlése szerint legkésőbb 2022. január elsejétől azoknak a fiataloknak, akik még nem töltötték be a 25. életévüket, teljes jövedelemadó-mentességet adna a kormány, a nemzetgazdasági átlagkereset összegéig. A lépés 130-150 milliárd forintjába kerülhet a költségvetésnek. A bevételkiesés hatását tompíthatja, ha az érintett kör az extrajövedelem egy részét elkölti, ez ugyanis többlet áfabevételt generál a büdzsé számára."
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-ajandekot-jelentett-be-a-fiataloknak-465440
..
adossagrata-magyar-425738.jpg
Értem én a célokat, de akkor ha 30-40 évi munkával a hátad mögött, nem vagy értékes szavazópolgár? Értem a születési ráta növelési szándékot, de pont a 25. életévüket be nem töltöttek, akik a szülei annak a korosztálynak, akik ellenséges körülmények ellenére vállaltak gyereket.
Mindeggy is.....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Magm is irtam,hogy egyébbként is létezik már,Transzibériai vasútnak hivják.
De nem épitenek párhuzamos útvonalat,holott megtehetnék.De a tengeri útvonal nagyságrenddel fontosabb.
És mindig fontosabb lesz a lengyel útvonal,mert a német-benelux piacokra egyszerűen rövidebb.

Hol tehetnék?
Kazahsztán nyíltan jelezte, hogy nem hajlandó szembemenni Oroszországgal egy elkerülő útvonal építésében, marad az isztánok+Irán+Törökország útvonal, ami nem éppen a legbiztonságosabb.
Oroszok meg most modernizálták a Transzszibériai vasutat, mehetnek rajta az új emeletes 120km/h-s konténerszállítókocsik.
Még egy vasútvonalat nem fognak építeni, a Bajkál-Amur is eredetileg katonai célokra épült, mert túl sebezhetőnek érezték a Transzszibériait egy kínai támadás esetén, egyvágányú, csak részlegesen villamosított, de ott is 27,5kV-tal, hogy csak oda tervezett mozdonyok használhassák.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros
Értem én a célokat, de akkor ha 30-40 évi munkával a hátad mögött, nem vagy értékes szavazópolgár?
Miért ne lennél, lennénk azok?
Ez egy életkezdési könnyítés, amely egyúttal serkenthetné a munkába állási hajlandóságot is. 25. életév betöltése utántól fizeti mindenki az SZJA-t.
A másik oldalán az életútnak is vannak kedvezmények, könnyítések!