A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Felsorolok reptérfejlesztést:
  • Debreceni reptér
  • A kecskeméti reptér megnyitása civil forgalom számára
  • Győr-Pér reptér
Mi a közös bennük?
Mindegyik vagy okozója, vagy folyománya a nagy német autógyárak idetelepülésének. Sorrendben BMW, Merci, Audi.
Tehát nem kell ahhoz még csak légijárművet sem tesztelni. Elég csak lusta német fejesekkel kalkulálni. :)
A gyulai Airbus gyár 8 perc autózásra van a Békéscsabai reptértől. (ezt nem neked írom persze)
Köszi a válaszokat, nyilván örülünk mindennek! Gyulán az 1970-es éve óta nem volt nagyipari beruházás és ez nekünk nagyon jó hír!
 
  • Tetszik
Reactions: milagro
Program summarization of United States Government Foreign Military Sales:


2016
2017
2018
2019
2020
Croatia
$31,671,492
$ 7,678,053
$ 6,131,175
$ 3,425,044
$85,068,480
Czech
$ 17,459,266
$ 5,633,572
$ 13,981,439
$ 72,714,513
$663,996,456
Hungary
$ 8,830,903
$ 4,766,027
$ 5,021,400
$13,062,315
$13,569,714
Poland
$ 55,739,166
$508,894,394
$4,897,048,529
$673,494,610
$4,709,501,241
Romania
$129,630,149
$ 74,967,532
$1,187,680,019
$1,099,098,764
$768,210,944
Slovakia
$2,774,766
$8,443,538
$519,483
$1,881,342,035
$11,854,243

Ebből a táblázatból is kitűnik, hogy nálunk feleakkora országok is jobb pozicíóba, és jobb katonai kapcsolatokat ápolnak az USA-val mint mi.. Ez azért magáért beszél..
 
Felsorolok reptérfejlesztést:
  • Debreceni reptér
  • A kecskeméti reptér megnyitása civil forgalom számára
  • Győr-Pér reptér
Mi a közös bennük?
Mindegyik vagy okozója, vagy folyománya a nagy német autógyárak idetelepülésének. Sorrendben BMW, Merci, Audi.
Tehát nem kell ahhoz még csak légijárművet sem tesztelni. Elég csak lusta német fejesekkel kalkulálni. :)
A gyulai Airbus gyár 8 perc autózásra van a Békéscsabai reptértől. (ezt nem neked írom persze)
Ez jól hangzik, csak épp nem igaz.
A Debreceni reptér fejlesztésében a WizzAir, és a város érdekelt, ők is tartják gyakorlatilag el. Egyébként is, már most is bőven alkalmasa "lusta német fejesek" magángépeinek fogadására.

Kecskemétre úgy volt, hogy az Amerikaiak hoznak pénzt, és majd azon fejlesztések után terveztek a polgári hasznosítással, amiből ugye nem lett semmi.

A Győr péri birkalegelő reptérhez az EU ad 2.2 millió€ támogatást, itt lehet az Audinak talán valami érdeke, mert ide egy 1450 méteres kifutóval terveznek, ami épp elég az átlag privát jetekhez.

És Székesfehérvárra is jut 750 millió Ft sport célú reptér fejlesztésre.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
A Győr péri birkalegelő reptérhez az EU ad 2.2 millió€ támogatást, itt lehet az Audinak talán valami érdeke, mert ide egy 1450 méteres kifutóval terveznek, ami épp elég az átlag privát jetekhez.
Ezt a részt nem egészen értem, Pér futópályája 2013 óta 2030 méter hosszú (ezzel hosszabb, mint pl Radomé), Ferihegy után ez a legnagyobb cargo forgalmú repülőtér az országban. Annak ellenére, hogy a pálya szélessége csak 30 méter (ideálisabb lenne a 45), az üzleti gépek mellett gyakran megfordulnak ott az A320/B737 típuscsaládba tartozó gépek is. 2017/8-ban pedig Európa szinte összes üzemképes An-12-ese járt a reptéren.
 
Ez jól hangzik, csak épp nem igaz.
A Debreceni reptér fejlesztésében a WizzAir, és a város érdekelt, ők is tartják gyakorlatilag el. Egyébként is, már most is bőven alkalmasa "lusta német fejesek" magángépeinek fogadására.

Kecskemétre úgy volt, hogy az Amerikaiak hoznak pénzt, és majd azon fejlesztések után terveztek a polgári hasznosítással, amiből ugye nem lett semmi.

A Győr péri birkalegelő reptérhez az EU ad 2.2 millió€ támogatást, itt lehet az Audinak talán valami érdeke, mert ide egy 1450 méteres kifutóval terveznek, ami épp elég az átlag privát jetekhez.

És Székesfehérvárra is jut 750 millió Ft sport célú reptér fejlesztésre.
Nem-nem!
A BMW gyár sokáig Miskolcra volt tervezve. Aztán az utolsó pillanatban pont a reptér miatt választották Debrecent. Megjegyzem Miskolcon pont emiatt, meg a nagy Bosch gyár miatt évek óta napirenden van a reptér fejlesztése. Csakhát ment a totojázás - Debrecen meg elvitte a BMW-t

Kecskemétről meg...
Polgári célokra is hasznosítanák a Gripenek állomásoztatására használt katonai repülőteret – tudta meg a Magyar Idők. A honvédelmi tárca a lapnak megerősítette, hogy a kecskeméti repülőtér kettős hasznosításának előkészítése folyik. A vegyes funkció elsősorban a közeli Mercedes-gyár beszállítóinak igénye miatt merült fel.
Forrás.
 
Elírtam, a fejlesztések előtt volt 1450 méter...

A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy a korábban említett három reptér fejlesztése között nagyon nincs hasonlóság..
 
  • Tetszik
Reactions: T.Tom
Elírtam, a fejlesztések előtt volt 1450 méter...

A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy a korábban említett három reptér fejlesztése között nagyon nincs hasonlóság..
Én meg ezt írtam:
Mindegyik vagy okozója, vagy folyománya a nagy német autógyárak idetelepülésének.
Az okozója kategóriának a debreceni reptér a példa, a folyománya meg a győri és a kecskeméti repterek.
 
Program summarization of United States Government Foreign Military Sales:


2016
2017
2018
2019
2020
Croatia
$31,671,492
$ 7,678,053
$ 6,131,175
$ 3,425,044
$85,068,480
Czech
$ 17,459,266
$ 5,633,572
$ 13,981,439
$ 72,714,513
$663,996,456
Hungary
$ 8,830,903
$ 4,766,027
$ 5,021,400
$13,062,315
$13,569,714
Poland
$ 55,739,166
$508,894,394
$4,897,048,529
$673,494,610
$4,709,501,241
Romania
$129,630,149
$ 74,967,532
$1,187,680,019
$1,099,098,764
$768,210,944
Slovakia
$2,774,766
$8,443,538
$519,483
$1,881,342,035
$11,854,243
Jó lenne tudni, hogy a legnagyobb tételek (főleg a román, szlovák, lengyel) miből álltak össze.
 
Program summarization of United States Government Foreign Military Sales:


2016
2017
2018
2019
2020
Croatia
$31,671,492
$ 7,678,053
$ 6,131,175
$ 3,425,044
$85,068,480
Czech
$ 17,459,266
$ 5,633,572
$ 13,981,439
$ 72,714,513
$663,996,456
Hungary
$ 8,830,903
$ 4,766,027
$ 5,021,400
$13,062,315
$13,569,714
Poland
$ 55,739,166
$508,894,394
$4,897,048,529
$673,494,610
$4,709,501,241
Romania
$129,630,149
$ 74,967,532
$1,187,680,019
$1,099,098,764
$768,210,944
Slovakia
$2,774,766
$8,443,538
$519,483
$1,881,342,035
$11,854,243
Szerintem ez csak a jóváhagyott keret, nem a tényleges költés.
Trump az összes ilyen programot befagyasztotta és a pénzeket átirányította a maxikói határkerítés építésére.
lsd.:
https://forum.htka.hu/threads/a-mag...fejlesztesi-iranyai.499/page-3640#post-701741
 
Ebből a táblázatból is kitűnik, hogy nálunk feleakkora országok is jobb pozicíóba, és jobb katonai kapcsolatokat ápolnak az USA-val mint mi.. Ez azért magáért beszél..
Az irgalmatlan ugrás a horvát adatsorban amiatt van, hogy vesznek egy rakat használt M1 Abrams harckocsit.
Ha jól emlékszem vagy száz darabot.