F-14 Tomcat (Grumman)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Van vele több interjú is fent neten. A Top Gun forgatásán is részt vett.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Fap... :oops::rolleyes::D

148366655_10165253234875422_2131729105690610658_o.jpg
 
Egy ex F-14/F-18 pilótától.

All Tomcats deploying from 1996 and onward had LANTIRN integrated. Initially we could only drop LGB’s but eventually we got JDAM capability.

Ez nekem teljesen új.

The Sniper pod came along well after the Tomcat was retired and has never been integrated on FA-18C-F. When the F-14 got the LANTIRN, the FA-18 had the Nitehawk FLIR which was very poor in comparison. The ATFLIR didn’t come into service until 2003. So from 1996 to 2003, the best USN air to ground platform for identifying and marking targets was the F-14. The F-14 also provided the only carrier based FAC(A).
 
Érdekes kép a múltból:

169276493_2873322072892560_7566014600370791244_n.jpg


F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.

Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.
 
Egy igen banális gépveszteség.


A liften állt a gép, nyitva volt a kabin, erősen hullámzott a tenger és becsapott.
A gép ezzel kukázódott is.
A sós víz nagyon genya.

A másik eset, amiről ír, még keményebb, és ugyanazon az úton történt. A 3-as liften állt a gép, a hajó oldalra dőlt az erős hullámzásban, a fedélzet pedig annyira síkos volt, hogy az F-14-es lecsúszott a fedélzetről, bele az óceánba. A vontatót csak azért nem rántotta magával, mert eltört a vonórúd, amikor a gép átbillent a peremen. :eek:
 
A sós víz nagyon genya.

A másik eset, amiről ír, még keményebb, és ugyanazon az úton történt. A 3-as liften állt a gép, a hajó oldalra dőlt az erős hullámzásban, a fedélzet pedig annyira síkos volt, hogy az F-14-es lecsúszott a fedélzetről, bele az óceánba. A vontatót csak azért nem rántotta magával, mert eltört a vonórúd, amikor a gép átbillent a peremen. :eek:
Igen, azt is láttam. Kíváncsi voltam ki olvas tovább. ?)

Félelmetesen sok hülyég van a Quora-n, de azért azok a hsz-ek, amit egykori pilóták és üzemeltetőktől feldob, na azok rohadt jók.

De amikor olyan hülyeségeket olvasol válaszként, hogy az F-15EX azért jó, mert tengerszinten M2.5-tel loftol bombát, akkor ott azért úgy fejeled le az asztalt, hogy a padlón ér földet a homlokod...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Érdekes kép a múltból:

169276493_2873322072892560_7566014600370791244_n.jpg


F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.

Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.


Ezeket találtam erről, pár kép itt:



És némi iromány:


" In 1986, the metal outer exhaust nozzle flap on the F110-400 was replaced with the hand lay-up carbon-PMR fabric design shown in Fig. 10. This 1.4 kg (3 lb) rib-stiffened part is 70 cm (27 in.) long, 30 cm (12 in.) wide, and varies in thickness from 1.8 to 13 mm (0.07 to 0.50 in.) at the stiffeners."

Fig. 10
m_a0003476-f10.png

Carbon-PMR General Electric (GE) F110-400 exhaust nozzle flap
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7