Van vele több interjú is fent neten. A Top Gun forgatásán is részt vett.
Érdekes, hogy milyen nehezen állt rá a seeker.
All Tomcats deploying from 1996 and onward had LANTIRN integrated. Initially we could only drop LGB’s but eventually we got JDAM capability.
The Sniper pod came along well after the Tomcat was retired and has never been integrated on FA-18C-F. When the F-14 got the LANTIRN, the FA-18 had the Nitehawk FLIR which was very poor in comparison. The ATFLIR didn’t come into service until 2003. So from 1996 to 2003, the best USN air to ground platform for identifying and marking targets was the F-14. The F-14 also provided the only carrier based FAC(A).
Egy ex F-14/F-18 pilótától.
Ez nekem teljesen új.
A sós víz nagyon genya.Egy igen banális gépveszteség.
A liften állt a gép, nyitva volt a kabin, erősen hullámzott a tenger és becsapott.
A gép ezzel kukázódott is.

Igen, azt is láttam. Kíváncsi voltam ki olvas tovább. ?)A sós víz nagyon genya.
A másik eset, amiről ír, még keményebb, és ugyanazon az úton történt. A 3-as liften állt a gép, a hajó oldalra dőlt az erős hullámzásban, a fedélzet pedig annyira síkos volt, hogy az F-14-es lecsúszott a fedélzetről, bele az óceánba. A vontatót csak azért nem rántotta magával, mert eltört a vonórúd, amikor a gép átbillent a peremen.![]()
Érdekes kép a múltból:
![]()
F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.
Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..