F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 559
113
Fap... :oops::rolleyes::D

148366655_10165253234875422_2131729105690610658_o.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Egy ex F-14/F-18 pilótától.

All Tomcats deploying from 1996 and onward had LANTIRN integrated. Initially we could only drop LGB’s but eventually we got JDAM capability.

Ez nekem teljesen új.

The Sniper pod came along well after the Tomcat was retired and has never been integrated on FA-18C-F. When the F-14 got the LANTIRN, the FA-18 had the Nitehawk FLIR which was very poor in comparison. The ATFLIR didn’t come into service until 2003. So from 1996 to 2003, the best USN air to ground platform for identifying and marking targets was the F-14. The F-14 also provided the only carrier based FAC(A).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 474
113
Érdekes kép a múltból:

169276493_2873322072892560_7566014600370791244_n.jpg


F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.

Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Egy igen banális gépveszteség.


A liften állt a gép, nyitva volt a kabin, erősen hullámzott a tenger és becsapott.
A gép ezzel kukázódott is.
A sós víz nagyon genya.

A másik eset, amiről ír, még keményebb, és ugyanazon az úton történt. A 3-as liften állt a gép, a hajó oldalra dőlt az erős hullámzásban, a fedélzet pedig annyira síkos volt, hogy az F-14-es lecsúszott a fedélzetről, bele az óceánba. A vontatót csak azért nem rántotta magával, mert eltört a vonórúd, amikor a gép átbillent a peremen. :eek:
 
M

molnibalage

Guest
A sós víz nagyon genya.

A másik eset, amiről ír, még keményebb, és ugyanazon az úton történt. A 3-as liften állt a gép, a hajó oldalra dőlt az erős hullámzásban, a fedélzet pedig annyira síkos volt, hogy az F-14-es lecsúszott a fedélzetről, bele az óceánba. A vontatót csak azért nem rántotta magával, mert eltört a vonórúd, amikor a gép átbillent a peremen. :eek:
Igen, azt is láttam. Kíváncsi voltam ki olvas tovább. ?)

Félelmetesen sok hülyég van a Quora-n, de azért azok a hsz-ek, amit egykori pilóták és üzemeltetőktől feldob, na azok rohadt jók.

De amikor olyan hülyeségeket olvasol válaszként, hogy az F-15EX azért jó, mert tengerszinten M2.5-tel loftol bombát, akkor ott azért úgy fejeled le az asztalt, hogy a padlón ér földet a homlokod...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Érdekes kép a múltból:

169276493_2873322072892560_7566014600370791244_n.jpg


F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.

Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.


Ezeket találtam erről, pár kép itt:



És némi iromány:


" In 1986, the metal outer exhaust nozzle flap on the F110-400 was replaced with the hand lay-up carbon-PMR fabric design shown in Fig. 10. This 1.4 kg (3 lb) rib-stiffened part is 70 cm (27 in.) long, 30 cm (12 in.) wide, and varies in thickness from 1.8 to 13 mm (0.07 to 0.50 in.) at the stiffeners."

Fig. 10
m_a0003476-f10.png

Carbon-PMR General Electric (GE) F110-400 exhaust nozzle flap
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7