Azt hiszem amit írtál annak is az a tanulsága hogy megfelelő hosszútávú légierő koncepció nélkül nem lehet pilótaképzést csinálni.
Valószínű ennek a koncepciónak a hiánya miatt nem tudnak évtizedek óta mit kezdeni a képzés témakörrel.
Azt mindenesetre látni kell hogy a képzés minimum 3-4 éves késéssel (de inkább több) képes csak követni bármilyen beszerzési döntést.
Ideális esetben
- már rég itt kéne állni minimum 6 Mókuskának amivel a helikopter pilótákat képzik (a Mi-24 mint oktató helikopter közröhej...)
- már rég el kellett volna dönteni hogy lesznek e további Gripen századok (vagy F35 vagy bármi..) vagy hogy maradunk e a külföldi képzésnél, esetleg saját infrastruktúrát építünk ki a merev szárányú képzésre.
Most azt látjuk hogy jött egy NER impulzus hogy az L39NG nek piacot kell csinálni.
Én azt látom hogy jelenleg a gombhoz próbálnak gyorsan kabátot varrni - a jet kiképző gép tipusa már megvan (az az egyetlen fix dolog), és most azt találgatják hogy mit is lehetne kezdeni vele.