[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Ez sem vagy - vagy kérdés. Tippre az eddigi nyilatkozatokból és az elmúlt 2 év tapasztalataiból. Lesz hazai pilotaképzés Zlineken, L39NG-n és innen mennek a legjobbak tovább az olaszokhoz.
Igen csak ebben az esetben erősen kétséges, hogy ez tényleg jó döntés volt-e...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Mi lenne az alternatíva?
Maradni valamelyik komolyabb nemzetközi képzésen, kiképzési szempontból sokkal jobb. Mégha drágább is.

Ha az AV-nak szánnak valami komolyabb repipari beszállítói szerepet a nemzetközi repülőgépiparban, akkor érthető, hogy addig is tőkéhez akarják juttatni ha már megvették. Csak ezzel a honvédség jár szarabbul.
 
  • Tetszik
Reactions: Azzurro

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Azt hiszem amit írtál annak is az a tanulsága hogy megfelelő hosszútávú légierő koncepció nélkül nem lehet pilótaképzést csinálni.
Valószínű ennek a koncepciónak a hiánya miatt nem tudnak évtizedek óta mit kezdeni a képzés témakörrel.
Azt mindenesetre látni kell hogy a képzés minimum 3-4 éves késéssel (de inkább több) képes csak követni bármilyen beszerzési döntést.

Ideális esetben
  • már rég itt kéne állni minimum 6 Mókuskának amivel a helikopter pilótákat képzik (a Mi-24 mint oktató helikopter közröhej...)
  • már rég el kellett volna dönteni hogy lesznek e további Gripen századok (vagy F35 vagy bármi..) vagy hogy maradunk e a külföldi képzésnél, esetleg saját infrastruktúrát építünk ki a merev szárányú képzésre.

Most azt látjuk hogy jött egy NER impulzus hogy az L39NG nek piacot kell csinálni.
Én azt látom hogy jelenleg a gombhoz próbálnak gyorsan kabátot varrni - a jet kiképző gép tipusa már megvan (az az egyetlen fix dolog), és most azt találgatják hogy mit is lehetne kezdeni vele.
Sztem egyébként el van döntve a koncepció, csak nem nyilvános, hogy sem L39, sem olasz képzés, sem a Saab irányába ne rontsa a tárgyalási feltételeket. Év végére tuti látható lesz az irány, bár sztem előbb.

Csak mellékesen, de a gyulai Airbus gyár második fázisa, a helikoptergyártás is be lett harangozva és mellé a csabai reptérfejlesztés. Ezt még nem igazán látom, hogyan fog a légierő elképzeléseibe illeszkedni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Maradni valamelyik komolyabb nemzetközi képzésen, kiképzési szempontból sokkal jobb. Mégha drágább is.

Ha az AV-nak szánnak valami komolyabb repipari beszállítói szerepet a nemzetközi repülőgépiparban, akkor érthető, hogy addig is tőkéhez akarják juttatni ha már megvették. Csak ezzel a honvédség jár szarabbul.
Egyébként ez az AV sztori nem NER fejéből pattant ki. A rendszerváltás óta folyamatosan porondon van. Annyival vagyunk előrébb, hogy cégen belül kerültünk, mégha ez sokaknak politikai szimpátia vagy vélt pénzügyi okokból nem tetszik.

Ha az lesz az irány és miert lenne más, mint a HDS-nél, hazahozzuk a gyártás egy részét egy nagy multival kooperációban (pl. Saab) , akkor meg a legjobb döntés volt.

A Saab - AV együttműködés korábban már porondon volt, csak az aktákat kell leporolni egy gyártási helyet 500km-el dél-keletre tolni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Egyébként ez az AV sztori nem NER fejéből pattant ki. A rendszerváltás óta folyamatosan porondon van. Annyival vagyunk előrébb, hogy cégen belül kerültünk, mégha ez sokaknak politikai szimpátia vagy vélt pénzügyi okokból nem tetszik.

Ha az lesz az irány és miert lenne más, mint a HDS-nél, hazahozzuk a gyártás egy részét egy nagy multival kooperációban (pl. Saab) , akkor meg a legjobb döntés volt.

A Saab - AV együttműködés korábban már porondon volt, csak az aktákat kell leporolni egy gyártási helyet 500km-el dél-keletre tolni.
Valószínűleg ez a terv egyébként de attól még mindig felülről lefelé építkezünk ami nagyon nem jó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 303
113
Pilótaélet egy modern hadseregben

Pilótákat, repülésirányítókat és repülőműszaki szakembereket is képez a Nemzeti Közszolgálati Egyetem a Hadtudományi és Honvédtisztképző Karon működő állami légiközlekedési szakán. A végzettek általános katonai-, és speciális, légiközlekedési ismeretekkel is rendelkeznek, így jó eséllyel helyezkedhetnek el az állami szféra repüléssel és légiközlekedéssel foglalkozó szervezeteinél.
...
A képzés második felében a tisztjelöltek három szakirány közül választhatnak: állami légijármű-vezetővé, katonai repülésirányítóvá vagy katonai repülőműszaki szakemberré válhatnak, érdeklődésüknek megfelelően. A nemzeti légiforgalmi ismereteken túl, légvédelmi irányítóként vagy vadászpilótaként a NATO irányítási rendszerét is kitanulhatják a hallgatók a nyolc féléves képzés alatt, mely során repülésbiztonsági, légierőharcászati ismeretekkel, rádiókommunikációs eljárásokkal és a légiközlekedési rendszerekkel is megismerkednek a honvéd tisztjelöltek.

A végzett hallgatók, immáron tisztként munkájuk során légvédelmi készültségi szoltálatot látnak el, védik Magyarország légterét a légtérsértőkkel szemben, valamint segítik a bajba jutott repülőgépek személyzetét. A felkészítés, majd a szolgálat fontos része, hogy a tiszt(jelölt)ek a humanitárius munkában is szerepet vállaljanak: katasztrófák során emberéleteket mentsenek, segélyeket juttassanak a rászorulóknak, vagy éppen a levegőből oltsák a tüzet. Munkájukat modern radarberendezések, URH adó-vevők, és egyéb speciális irányítás-technikai eszközök segítik, de tevékenységük nélkül a repülőgépek sem emelkednének a levegőbe. „Munkájukat Kelet-Közép-Európa legmodernebb hadseregében, annak a legelitebb fegyverneménél, a légierőnél végezhetik, ugyanakkor ezek a szakmák nagy fegyelmet igényelnek és fokozott leterheltséggel járnak” – hangsúlyozta honlapunknak Palik Mátyás."
 

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.

23-ig van magyar szerződés.
21-ben indulnak az utolcsó csoportok.
Mivel a teljesen képzés (Ph IV) kb. 2 év, 23-ban végez aki végigcsinálja.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Nem tudom, mennyire van apro de hatarozott jelzeserteke a dolognak, de az Aranysasban egesz oldalas Tucano reklamot tett köze az Embraer, hasonlo, mint ami a Gripen vetele körul ment, ott is nyomtak a cegek az egeszoldalas hirdeteseket az Aranysasban es elödeiben.
.
(Megjegyzem, mar akkor se ertettem, hogy minek, mert most engem, mint olvasot meggyöznek, oke, de az mit befolyasol a veteli döntesben? Vagy ha az Aranysas stabjat megveszik, az is mire jo? Rajtuk se mulik, akar szebben irnak az X.Y. gepröl, akar nem)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Nem tudom, mennyire van apro de hatarozott jelzeserteke a dolognak, de az Aranysasban egesz oldalas Tucano reklamot tett köze az Embraer, hasonlo, mint ami a Gripen vetele körul ment, ott is nyomtak a cegek az egeszoldalas hirdeteseket az Aranysasban es elödeiben.
.
(Megjegyzem, mar akkor se ertettem, hogy minek, mert most engem, mint olvasot meggyöznek, oke, de az mit befolyasol a veteli döntesben? Vagy ha az Aranysas stabjat megveszik, az is mire jo? Rajtuk se mulik, akar szebben irnak az X.Y. gepröl, akar nem)
AV, Embraer, Airbus hirdetések mostanában rendszeresek a katonai repüléssel is foglalkozó újságokban.

Ezáltal nem vesznek meg senkit, de kapcsolatokat építenek a szerkesztőségekkel. Közvetlen módon nem befolyásolják a hazai beszerzéseket, inkább a hazai beszerzések egyik pozitív hozadéka, hogy ezen cégek a hirdetéseik révén segítenek néhány lapot életben tartani. Túlgondolni nem kell, de persze jelzés értékű.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
AV, Embraer, Airbus hirdetések mostanában rendszeresek a katonai repüléssel is foglalkozó újságokban.

Ezáltal nem vesznek meg senkit, de kapcsolatokat építenek a szerkesztőségekkel. Közvetlen módon nem befolyásolják a hazai beszerzéseket, inkább a hazai beszerzések egyik pozitív hozadéka, hogy ezen cégek a hirdetéseik révén segítenek néhány lapot életben tartani. Túlgondolni nem kell, de persze jelzés értékű.

En is jelzesertekunek latom, mert amugy mi mas oka van pont a magyar Aranysas eletbentartasanak az Embraer reszeről, mint a közvelemeny felé is pozitiv üzenetek küldése a termékről. Ennek gondolom, olyan helyeken lenne jobban értelme, mint Svájc, ahol a "nép" maga is beleszólhat, de úgy fest van egy marketinges rutinjuk, és ez az aprópénz a módszer része.
Inkább az az érdekes, hogy a Tucano eladása ezek szerint nem csak üres urban legend, hanem egy létező téma, ez az apró jel ezt erősiti.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 591
36 960
113
A Tucanót már 30 éve próbálta Magyarországnak kínálni az az emigráns magyar mérnök fószer, aki tervezte (Kovács vezetéknevű asszem). Ki gondolta volna akkor, hogy 30 évvel később is aktuális lesz... Ahogy a hazai pilótaképzés beindítása is, mert ahhoz javasolta.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 303
113
NATO Flight Training Europe receives three new training campuses...

Three training campuses - in Greece, Hungary and North Macedonia - have been added to the NATO Flight Training Europe (NFTE) High Visibility Project.
The 120 Flying Training Wing in Kalamata, the Kecskemét Air Base and the Pilot Training Centre near Skopje have joined facilities in Czechia and Italy on the list of official training campuses for Allied military pilots.