F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113

Allesmor Obranna


A csóróságnak is meg van a maga előnye. Például bele kényszerít a racionalitásba. Lásd. Szu-57.
Ez igaz a konstrukcióra is, meg arra is, hogy a Szu-34/35 mellé szánják nem helyettük.
Az USA-ban is tudnának okosak lenni ha nem úgy nyomtatnák a dollárt, mint más a budi papírt, meg nem lenne tele a zsebük kenő pénzzel.
 
M

molnibalage

Guest
Hát itt nálunk Európában egy ilyen húzásért nagyon komoly ejnye-bejnye járna bárkinek. Ha kiderül, hogy ugyan annyit, vagy még többet is fizettek (és fizetettek) a 189db használhatatlanért (természetesen túlzok), mint a combat readynek minősített Block 3F utáni gépekért, az tulajdonképpen az aláíró részéről hűtlen kezelés, a LM részéről, meg sikkasztás/csalás.
Természetesen ha ez felmerül, akkor a szerződés azonnal érvényét veszíti, azaz a LM viheti a gépeit, ahova akarja, a pénzt meg értük akár vissza is kérhetik.
Ha a felek megegyeznek a dologról, akkor újratárgyalással, anyagi kompenzációval kártalanítani lehet az államot.
Látom képtelen vagy megérteni, hogy a MEGRENDELŐ KÉRTE, hogy gyártsanak, mert nem akart kötbért fizetni, azon szerződés alapján, amit ALÁÍRT.
Ha én felvennék egy kivitelező céget és a kész tervek előtt mondanám, hogy kezdje kivitelezni a házam, mert különben a saját hülyeségem miatt kell kötbért fizetni, akkor szerinted a vállalkozó perelhető?

He...?

A gépek ára a felfutással folyamatosan csökkent, de mivel a gépek szoftvere és részben beépített hardverei sem voltak készen, de jött az ukáz, hogy gyártás, akkor az miért is az LM hibája?

Komolyan mondom padlót fogok. Itt a megredelő embereit kéne seggberúgni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 904
113
What.
Akkor mi az a rendszerbe allitott 8-10-akarhany gep tavaly decemberben? Vagy az mind egyedi, igy-ugy de kulonbozo-eltero darab?
Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.
Most már gyártásban van egyszerre legalább három példány, de nagyon nem sietik el a dolgot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
K

kamm

Guest
Te most felsoroltad a 2010 óta összes megépült Szu-57-es példányt. Bár, ha csak a repülőképeseket számolom (két földi tesztpéldányról tudok) akkor az idáig gyártásba került két darab szériagéppel együtt (az első 01-es a legelső felszállásánál, 2019 decemberében lezuhant, így azt tavaly decemberben követte egy másik “első 01-es) összesen kilenc Szu-57-es van idáig beüzemelve. Ha jól rémlik, az 509-es a kigyulladt 504-es törzséből “konvertálódott”.
Most már gyártásban van egyszerre legalább három példány, de nagyon nem sietik el a dolgot.
Ja ertem, tehat azt mondod, hogy valoban, mindegyik csak egyedi gyartasu, meg mindig csak pedzegetik a sorozatgyartast.

Most latom, itt is azt irtak a decemberi gepre, hogy az az elso sorozatgyartasu a 10 korabbi tesztgep utan: https://asiatimes.com/2020/12/russia-nets-a-special-su-57-fighter-jet-for-christmas/

BTW kutya egy hangjuk van, igazan terrifying az a sikolto hang, a hideg raz tole:

 
K

kamm

Guest
Ezt letoroltem... :(

"At a rough projected per-model cost of just US$40 million, the Su-57 is markedly more advanced but seemingly no more expensive than its highly capable Su-35 predecessor."

Szoval igazad lesz @Allesmor Obranna - az oroszok, meg ha szuksegbol is, de tenyleg sokkal jobban jonnek majd ki, a vegen megkozelitoleg ugyanazt az osszkepesseget kapva (a tobbi tipussal egyutt uzemeltetve, nem azokat levaltva vele.)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Ebből az NGAD izéből csak az nem jön le tényleg hogy miylen hajtómű is menne hozzá ! 25 tonna tolóerejű valami? Hozza majd a raptor manőver teljesítményét mivel a raptornál elérték az ember vezette gépek határát(szerintem ) .
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Te magad írod le!
A gépek ára a felfutással folyamatosan csökkent, de mivel a gépek szoftvere és részben beépített hardverei sem voltak készen, de jött az ukáz, hogy gyártás, akkor az miért is az LM hibája?
Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket! o_O
Ráadásul egy szerződést módosítani is lehet. Alkalmazni lehetett volna egy low initial rate gyártást. 189! ilyen nem teljesen kész gép "készült" el.
Ráadásul ha jól gondolom a 189 gépért nagyságrendileg ugyan annyit fizettek ki, mintha combat ready lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 816
113
Te magad írod le!

Gondolom a szerződés nem csak az egyik félre nézve tartalmazott kötelező határidőket! o_O
Ráadásul egy szerződést módosítani is lehet. Alkalmazni lehetett volna egy low initial rate gyártást. 189! ilyen nem teljesen kész gép "készült" el.
Ráadásul ha jól gondolom a 189 gépért nagyságrendileg ugyan annyit fizettek ki, mintha combat ready lett volna.
Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Hát,azért megkérdezném,higy a Rafale és az EF első szériái mit is tudtak?Mennyibe is kerülnek?
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 822
113
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 661
113
Nem igazán értem ez a hír miért fut ekkorát - pontosan ugyan az történik, mint 4 éve, mikor Trump átvette az irodát és megfenyegette az LM-et, hogy csináljon valamit az árral. Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).

Az egész F-16 szerű olcsó gép ötlet pont akkor fog elhasalni, mikor a gépet elindítják egy virtuális csatamezőn Kína ellen (mert az USAF most ugye arra gyúr hosszútávon) - na mikor egy ilyen 4.5 gen F-16 utód produkál majd egy olyan 20-30%-os veszteségi arányt az S-400 és társai meg a 5.th gen kínai vadászok ellen, majd akkor jön a nyüszítés az ipar felé, hogy ez kevés, tessék túlélőképesebbé tenni.
Az meg ugye szépen elkezdi fepumpálni az árat (képesség pénzbe kerül). Pontosan ugyan történt az F-35 esetében is.

Olyan ez, mint az autóvásárló, aki bicikli áron akar venni olyan kocsit, amiben minden van és mindenre jó. Azt is kiröhögik....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Jelenleg ott tartanak,hogy elképzelese sincs a gyártónak,hogy mikor tudja átalakítani a gépeket harcivá mert nincs rá kapacitása.
Azért azt tudod, hogy ez egy maszlag?!? 189 gép átalakítására már akár egy új gyáregységet is létre lehetne hozni, ahol - nem nagy tempóban - megoldható az átalakítás.
Csakhát ugye nincsen rákényszerítve a LM az ilyen jellegű plusz költségekre. Pláne nem önként. Majd amikor ezt egy külön szerződésben kifizetik nekik...Na MAJD AKKOR!
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361
K

kamm

Guest
Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).
What.
Dems, WTF? Te total felreerted, hogyan is mukodik ez itt - az itteni szaksajto nem a tyukszaros magyar sajto. :)

FYI o allt elo az NGAD-F-35 farbaval, nyiltan - Gen. Kelly, Commander of USAF Combat Command: https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108818/brigadier-general-mark-d-kelly/

Azota megszolalt Gen Brown, Chief of Staff is, o a Wedgetail beszerzest tette takarekra: https://www.af.mil/About-Us/Air-Force-Senior-Leaders/CSAF/#:~:text=Charles Q.,in the U.S

A korrektebb irasok meg vagy a FY20 beszamolojabol irodtak, vagy (Bloomberg) a mar keszen allo majusi uj jelentes alapjan.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 816
113
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Ez majd 3-4-5 éven belül egy fajlagosan piszokdrága MLU szerződésben fog kikristályosodni. Úgy kevésbé lesz feltünő a sajtónak. Ráadásul a 189-ben mondhárom alverzió szerepel, azaz könnyebb ezen költségeket utólag az Air Force, és a Navy költségvetésében elrejteni.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át. Ráadásul olyan mennyiségben, ami a legnagyobb eurólai haderők esetén is meghaladja a teljes flotta méretét.
És ezek fényébentessék értékelni az A400M-mel kapcsolatos problémákat.
Ott az Airbusnak nagyon komoly ködbéreket kellett fizetni olyan gépek esetén is, amiket a megrendelői sosem használtak volna az elején hiányzó képességekre.
Hát lehet,hogy nem vettem be a Cavintonomat,és rosszul emlékszem,de pl a Rafal M rendszerbeállásakor kb annyira volt képes,hogy körberepülje a hordozót,és IR rakétán kivűl semmit nem tudott bevetni.Hosszú évek és jó sok pénz elköltése után,lassan-lassan apránként változott meg a helyzet.
F35 meg szememben olyan mint az F16.Az is egy occsó könnyűvadászként indult,majd egy drága mindenes lett belőle.És db árra nézve meg olcsóbb az eu-i gépeknél.Fentartási költségek meg olyan zavarosak,hogy azt én nem tudom megitélni.De abban biztos vagyok,hogy egyik eu-i gép sem tud olyan harcértéket felmutatni,mint ez a sokat szidott amcsi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 784
113
Nem igazán értem ez a hír miért fut ekkorát - pontosan ugyan az történik, mint 4 éve, mikor Trump átvette az irodát és megfenyegette az LM-et, hogy csináljon valamit az árral. Most ugyan ez van, csak a Dem. stílusban: mocskolódás a média felhasználásával, nem direktben (vagyis nem Joe papa ugat, hanem a szócsöveik esnek neki a témának).

Az egész F-16 szerű olcsó gép ötlet pont akkor fog elhasalni, mikor a gépet elindítják egy virtuális csatamezőn Kína ellen (mert az USAF most ugye arra gyúr hosszútávon) - na mikor egy ilyen 4.5 gen F-16 utód produkál majd egy olyan 20-30%-os veszteségi arányt az S-400 és társai meg a 5.th gen kínai vadászok ellen, majd akkor jön a nyüszítés az ipar felé, hogy ez kevés, tessék túlélőképesebbé tenni.
Az meg ugye szépen elkezdi fepumpálni az árat (képesség pénzbe kerül). Pontosan ugyan történt az F-35 esetében is.

Olyan ez, mint az autóvásárló, aki bicikli áron akar venni olyan kocsit, amiben minden van és mindenre jó. Azt is kiröhögik....

Ajaj...
Szokás szerint teljesen elvagy rugaszkodva a valóságtól.
Kb. a mostani kínai légierő és légvédelem ellen is szép eredmény lenne ha csak 20%-os veszteségi arányt produkálnának az F-35-ök, nem hogy a jövőben sokkal több J-20-al és még modernebb légvédelemmel, flottával felálló kínaiak ellen.!
Kicsit sokat nézted a GI-Joe-t meg a Top Gun-t.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 661
113
What.
Dems, WTF? Te total felreerted, hogyan is mukodik ez itt - az itteni szaksajto nem a tyukszaros magyar sajto. :)

FYI o allt elo az NGAD-F-35 farbaval, nyiltan - Gen. Kelly, Commander of USAF Combat Command: https://www.af.mil/About-Us/Biographies/Display/Article/108818/brigadier-general-mark-d-kelly/

Azota megszolalt Gen Brown, Chief of Staff is, o a Wedgetail beszerzest tette takarekra: https://www.af.mil/About-Us/Air-Force-Senior-Leaders/CSAF/#:~:text=Charles Q.,in the U.S

A korrektebb irasok meg vagy a FY20 beszamolojabol irodtak, vagy (Bloomberg) a mar keszen allo majusi uj jelentes alapjan.

Nem tudom mennyire olvastál az elmúlt évtizedekben ottani szaksajtót - a fizetett orosz agitátorok nem tudtak olyat írni, amivel a saját oszáguk "újságírói" mocskolták a JSF programot. Az a hihetetlen részrehajló tájékoztatás, ami ott ment - a legvadabb keleti propaganda portál nem volt képes lekörözni őket. Én komolyan meglepődtem ahogy a hangvétel egyre szélőségesebb lett - nem az a baj, ha az ipart ostorozzák (ami jogis is lett volna teljesen), hanem a gép képersségeibe szálltak bele, teljesen alaptalanul (ahogy magad is). Ahelyett, hogy a korrupt LM-et teregették volna ki (ahogy kellett volna egy valódi újságírónak), a gépet kezdték szapulni - akkor születtek olyan baromságok, hogy az F-16 jobb AA platform és hasonló ökörségek.
Azóta szarik a haderő rájuk és romlott meg a viszony velük nagyon keményen.

(A demek médiabirodalma meg tudod mekkora... )
 
M

molnibalage

Guest
Ezek félig kész gépek, teljes áron.
Ráadásul 189db.
Igen, csak az eredeti terv az volt, hogy ezeket felupgradelik bevethető változatra, amiről szintén a megrendelő akart tudomásom szerint lemondani, mert az F-16 flotta olyan ütemben öregszik, hogy kellenek az új gépek. Van már 10 ezer óra felett F-16C, amit 27 év alatt szedett össze. Remélem felfogod, hogy ez mit jelent,
Amikor a botrány kirobbant, akkor az volt a szenzáció, hogy ezeket nem LEHET combat readyvé tenni. Aztán ezt a Pentagon cáfolta, csak persze ennek már nem volt szenzáció "értéke".
Nem, nem erről volt szó, csak most vagy hazudozol vagy nem tudod.
A megrendelő azért hezitál, mert a meglevő gépek átalakítása, amivel egyébként kiképzés mehet, akkor azok visszarakása a sorra upgrade-hez az új bevethető gépek gyártási ütemét fogná vissza. Szóval lehet, hogy ezek valóban megkapják a fejlsztést, csak sokkal később, mint tervezték. Ez a LRIP beindítása óta görgetett szargalacsin tovább görgetése...
Szóval a lényeg, hogy valószínűleg a gépek egy midlife upgrade kapcsán át lesznek alakítva teljes értékűvé, csak rettenetesen fosul néz ki az az üzlet, hogy 100M körüli flyaway cost kifizetése után pár éven belül még rájuk kell költeni 10-20-40M USD-t, hogy ténylegesen harcban is bevethető gépeket kapjanak.
Itt lényegében szájízednek megfelelően találgatsz, hogy mekkora a címke. Csak, hogy leköphessed a gépet vagy az LM-et azért, mert a megrendelő volt hülye.
Az európai országok SOSEM írnának alá egy ilyen szerződést, hogy tudott módon csökkentett képességű gépeket vegyenek át.
Röhögök. Nem tudok máshogy fogalmazni.
A Rafale a "bevethetőségét" úgy érte el, hogy az gépágyú és R.550 rakétákat jelentett. Még BVR képessége sem volt.
Az EF is így állt szolgálatba.
Az EF Typhoon valódi multirole változata mikor készült el? A T3A és T3B? Ej...

Az már csak hab a tortán, hogy mindkét gépen a túltolt kompozitozás miatt lényegében 3 ezer óra alatti élettartammal bíró sárkányokat hozott ki.
A világ nem látott még olyat, hogy 100M+ USD feletti gép 3 ezer óra után kuka.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 822
113
Az a baj ebben az F-35 dologban,hogy az LM-et is felelőssegre kéne vonni no meg azokat a döntéshozókat is akik hagyták(vagyis szép amerikai módon a lobbisták mogoldották,hogy hagyják)ilyen irányba terelődni a programot.
Senki ne próbálja meg nekem azt megmagyarázni,hogy egy jól működő demokráciában felelősségrevonás nélkül megtörténhet az ami megtörtént(itt most konkrétan arról a bizonyos 100+ gépről beszélek).