Te valószínűleg folyamatosan is részt veszel a hajózó (nem pilóta) kiképzésben.Neked már nem magyarázom el miért létfontosságú a szerepe a pilótaképzésben.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Te valószínűleg folyamatosan is részt veszel a hajózó (nem pilóta) kiképzésben.Neked már nem magyarázom el miért létfontosságú a szerepe a pilótaképzésben.
Persze, semmi ertelme mar most is eloregedoben levo C/D-re kolteni a limitalt budgetbol, E/F kell es leginkabb ket szazad, de mindenfele fegyverrel hozza, azzal ujabb 20-30 evre letudjuk a legierot. Az nekem is a maniam, hogy egy ekkore csomagban megkapnank a Globaleyet is (lasd finnek), de ha ez elvinne a harmadik Millenium arat es egyebet, akkor ne eroltessuk. Az A330 hülyeség, az egyértelmű, Millenniumbol kellin kabb meg egy avagy kettő, ha a plusz ket szazadhoz kellene egy valtas tanker is valamilyen tervben.Egyetértek @hunemperor -ral, ennek (vagy ehhez hasonlónak) holnapra kellene lennie, nem a Zrínyi végére. Addigra minimum 2 század - 2x12 vadásznak kellene lennie (meg 2 század drónnak). Jó esetben plusz egy színtiszta kétülésesnek remote carrier-ekkel kiegészítve (akkor a másik kettőbe elég lenne csak együléses). Én az A330-at nem erőltetném, helyette sokkal többet adna egy harmadik KC-390. Ha már az Embraer-nél tartunk, az R99 jó cucc, de ha az új vadászokkal csomagban jobban kijövünk, akkor a Saab féle megoldás is megfontolandó lehet, mint ahogyan a Bayraktar-hoz sem ragaszkodnék, de értem, hogy itt csak a kategóriákra hoztál példákat.
Amugy ez egy elég kompakt meg reális koncepció, főleg, hogy nem szuszakoltad bele az efharmincötös lieblingedet.
Az elnevezések viszont nem az erősségeid (Sámán? Phoenix? Ludas Matyi? Komolyan?).
A sámán létező egység volt Pápán 96-ig.
A Ludas Matyi úgy tudom világháborús egység
Az a Sámán tőr gyakorlatnak a logója szerintem Általános szokás a NATO-ban, hogy minden nagyobb nemzetközi gyakorlatnak, van valami saját logója és azt a résztvevő katonák megkapják felvarró formájában. Most felvarró helyett így. De nem tudom ezek szerint lehet a különlegsek einstandolták a régi elnevezést és logót.A különlegesek "vírus maszkján" valami tök hasonló van, mint a sámân, az mi lehet?
Erre a témára gondoltam. Már évekkel ezelőtt is volt Sámán felvarró, most nem találtam meg a videót de tisztán emlékszem. Arra is, hogy nem csoportot jelöl.Az a Sámán tőr gyakorlatnak a logója szerintem Általános szokás a NATO-ban, hogy minden nagyobb nemzetközi gyakorlatnak, van valami saját logója és azt a résztvevő katonák megkapják felvarró formájában. Most felvarró helyett így. De nem tudom ezek szerint lehet a különlegsek einstandolták a régi elnevezést és logót.
jaj... mi a f@szom ez? miért?Szerintem így kellene a Zrínyi végén kinéznie a magyar légierőnek:
Harcászati repülődandár - Kecskemét
- Harcászati repülőszázad: Puma (18xJas-39C/D)
-- 1. raj (6xC)
-- 2. raj (6xC)
-- 3. raj (6xD)
- Harcászati drónszázad: Dongó (18xBayraktar TB2)
-- 1. raj (6x)
-- 2. raj (6x)
-- 3. raj (6x)
- Elektronikai harcszázad: Sámán
-- 1. raj (2xR-99AEW&C)
-- 2. raj (2xA319 EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI, előretolt harcálláspont)
Helikopterdandár - Szolnok
- Közepes szállító helikopterszázad: Borz
-- 1. raj (6xH225M)
-- 2. raj (6xH225M)
- Könnyű szállító helikopterszázad: Kerecsen
-- 1. raj (6xH145M)
-- 2. raj (6xH145M)
-- 3. raj (2xH145VIP)
- Különleges helikopterszázad: Phoenix
-- 1. raj (4xH225SOF)
-- 2. raj (6xH145M)
Vegyes kiképző század: Ludas Matyi - Pápa vagy Szentkirályszabadja (az utóbbi jobb lenne, ott minden adott, a nagy lőtértől a lehető legváltozatosabb terepadottságokig)
-- 1. raj (6xZlín Z–143LSi és 2xZlín Z-242L)
-- 2. raj (6xSuper Tucano)
-- 3. raj (2xAS350)
Vegyes szállítórepülő század: Teve - Kecskemét/Budapest
-- 1. raj (2xA330MRTT)
-- 2. raj (2xKC-390)
-- 3. raj (2xFalcon 7X)
Ez jelentene a mostanihoz képest:
+4db Jas-39D kétüléses Gripent
+18db Bayraktar TB2-t
+2db R-99AEW&C légtérellenőrzőt
-a két meglévő A319 átépítését fullos EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI légi harcállásponttá
+6db Super Tucanot
+1db használt A330 szállítórepülő beszerzését és idővel a meglévővel együtt átépítését MRTT konfigurációra
Vagy tíz év alatt kis tételek ezek nagyon, de összességében egy nagyon pontens légierőt hozna létre!
és lesz Area 89. ott a 67-es út mellett, De nem Skunk Works, hanem Ürgeművek.Akkor Borz is talán!
Biztosan nem fogják növelni a jelenlegi Gripen flottát, max. a D-k számát a C-k rovására, de csak 26 után. Azt okosan le lehetne boltolni a svédekkel, tkp. anyagi befektetés nélkül lehetne C-t cserélni D-re. 2026 után meg ott az beHarangozott (szorri ) 1000 milliárdos üzlet, ami valószínűleg az E változat lesz vmi svéd AEW&C rendszerrel együtt, ha már évekkel ezelőtt C4ISR képességet emlegettek.Szerintem így kellene a Zrínyi végén kinéznie a magyar légierőnek:
Harcászati repülődandár - Kecskemét
- Harcászati repülőszázad: Puma (18xJas-39C/D)
-- 1. raj (6xC)
-- 2. raj (6xC)
-- 3. raj (6xD)
- Harcászati drónszázad: Dongó (18xBayraktar TB2)
-- 1. raj (6x)
-- 2. raj (6x)
-- 3. raj (6x)
- Elektronikai harcszázad: Sámán
-- 1. raj (2xR-99AEW&C)
-- 2. raj (2xA319 EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI, előretolt harcálláspont)
Helikopterdandár - Szolnok
- Közepes szállító helikopterszázad: Borz
-- 1. raj (6xH225M)
-- 2. raj (6xH225M)
- Könnyű szállító helikopterszázad: Kerecsen
-- 1. raj (6xH145M)
-- 2. raj (6xH145M)
-- 3. raj (2xH145VIP)
- Különleges helikopterszázad: Phoenix
-- 1. raj (4xH225SOF)
-- 2. raj (6xH145M)
Vegyes kiképző század: Ludas Matyi - Pápa vagy Szentkirályszabadja (az utóbbi jobb lenne, ott minden adott, a nagy lőtértől a lehető legváltozatosabb terepadottságokig)
-- 1. raj (6xZlín Z–143LSi és 2xZlín Z-242L)
-- 2. raj (6xSuper Tucano)
-- 3. raj (2xAS350)
Vegyes szállítórepülő század: Teve - Kecskemét/Budapest
-- 1. raj (2xA330MRTT)
-- 2. raj (2xKC-390)
-- 3. raj (2xFalcon 7X)
Ez jelentene a mostanihoz képest:
+4db Jas-39D kétüléses Gripent
+18db Bayraktar TB2-t
+2db R-99AEW&C légtérellenőrzőt
-a két meglévő A319 átépítését fullos EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI légi harcállásponttá
+6db Super Tucanot
+1db használt A330 szállítórepülő beszerzését és idővel a meglévővel együtt átépítését MRTT konfigurációra
Vagy tíz év alatt kis tételek ezek nagyon, de összességében egy nagyon pontens légierőt hozna létre!
Igen, volt is olyan szöveg, hogy: ne baszogasSÁ MÁN!A sámán létező egység volt Pápán 96-ig.
A Ludas Matyi úgy tudom világháborús egység
Az amerikaiaknál már repült a hatodik generációs gépük technológiai demonstrátora. Ötödik generációs gép sorozatgyártásban van és elérhető számunkra is. Semmilyen nem ötödik generációs gépet nem fogunk soha többé vásárolni, ebben biztos lehetsz. Legföljebb kitoljuk a beszerzést és még tíz-húsz évet lehúzunk a Gripennel. A további kétüléses gépekre a képzés kapcsán lenne szükség, hogy a hazatérő pilóták gyorsan Gripenre kerülhessenek. Plusz négy darab sok problémát megoldana.Biztosan nem fogják növelni a jelenlegi Gripen flottát, max. a D-k számát a C-k rovására, de csak 26 után. Azt okosan le lehetne boltolni a svédekkel, tkp. anyagi befektetés nélkül lehetne C-t cserélni D-re. 2026 után meg ott az beHarangozott (szorri ) 1000 milliárdos üzlet, ami valószínűleg az E változat lesz vmi svéd AEW&C rendszerrel együtt, ha már évekkel ezelőtt C4ISR képességet emlegettek.
A 319-eseket szerintem szintén nem veszik ki a csapatszállító/VIP funkcióból.
Oké, de amióta a Benkő mondta, hogy számolunk a Gripennel, csak nem ezzel a szériával, azóta kicsit egyertelműbb a váltótípus. Aztán 2045 körül átnyergelhetünk egy 6. gen. gépre.Az amerikaiaknál már repült a hatodik generációs gépük technológiai demonstrátora. Ötödik generációs gép sorozatgyártásban van és elérhető számunkra is. Semmilyen nem ötödik generációs gépet nem fogunk soha többé vásárolni, ebben biztos lehetsz. Legföljebb kitoljuk a beszerzést és még tíz-húsz évet lehúzunk a Gripennel. A további kétüléses gépekre a képzés kapcsán lenne szükség, hogy a hazatérő pilóták gyorsan Gripenre kerülhessenek. Plusz négy darab sok problémát megoldana.
Átutalni azt a pénzt a Soros alapítványnak is hasznosabb lenne, mint a Gripen E! Benkő csak dezinformált ahogy szokott időnként.Oké, de amióta a Benkő mondta, hogy számolunk a Gripennel, csak nem ezzel a szériával, azóta kicsit egyertelműbb a váltótípus. Aztán 2045 körül átnyergelhetünk egy 6. gen. gépre.
Valljjuk be, hogy itt jelenleg eléggé vágyvezérelt gondolkodást tanúsítasz a témában.Átutalni azt a pénzt a Soros alapítványnak is hasznosabb lenne, mint a Gripen E! Benkő csak dezinformált ahogy szokott időnként.
Minek vennénk E-t! Szerintem nem fogunk venni semmit egyelőre, hanem marad a C/D.Valljjuk be, hogy itt jelenleg eléggé vágyvezérelt gondolkodást tanúsítasz a témában.
Megint nem vagy kepes a tenyeken alapulva gondolkodni.Minek vennénk E-t! Szerintem nem fogunk venni semmit egyelőre, hanem marad a C/D.
Átutalni azt a pénzt a Soros alapítványnak is hasznosabb lenne, mint a Gripen E! Benkő csak dezinformált ahogy szokott időnként.
Szerintem csak arra utal, hogy az ő véleménye szerint a C/D némi modernizálással és plusz darabszámmal való kiegészítése (na meg megfelelő felfegyverzése) ár/érték arányban jobban megéri a kb 15-20 év múlva esedékes generációváltásig, mint az új E-k beszerzése.Megint nem vagy kepes a tenyeken alapulva gondolkodni.
Teljesen ertelmetlen amit mondasz, anyagilag is, a legi kepessegek szempontjabol is, de kulonosen azutan, hogy Benko mar gyakorlatilag megerositette, hogy E/F jon (=Gripen, de masik, ujabb, modernebb modell.)
Szzoval szerinted a C/D jobb, mint az E/F?
Oke, lehet, de az sem igaz, mert akkor orokre egy generacioval mindenki mogott rekedunk, no meg akkor mar vegkepp a nullarol kell mindet levaltani 15 ev mulva (ujabb 20 evet mar a meglevok sem mennek el.)Szerintem csak arra utal, hogy az ő véleménye szerint a C/D némi modernizálással és plusz darabszámmal való kiegészítése (na meg megfelelő felfegyverzése) ár/érték arányban jobban megéri a kb 15-20 év múlva esedékes generációváltásig, mint az új E-k beszerzése.
Ez így nekem tetszik. De vèlemènyem szerint több Gripen kellene,a modernebb verzióból. ... Ès tènyleg csak egy kèrdès!?Szerintem így kellene a Zrínyi végén kinéznie a magyar légierőnek:
Harcászati repülődandár - Kecskemét
- Harcászati repülőszázad: Puma (18xJas-39C/D)
-- 1. raj (6xC)
-- 2. raj (6xC)
-- 3. raj (6xD)
- Harcászati drónszázad: Dongó (18xBayraktar TB2)
-- 1. raj (6x)
-- 2. raj (6x)
-- 3. raj (6x)
- Elektronikai harcszázad: Sámán
-- 1. raj (2xR-99AEW&C)
-- 2. raj (2xA319 EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI, előretolt harcálláspont)
Helikopterdandár - Szolnok
- Közepes szállító helikopterszázad: Borz
-- 1. raj (6xH225M)
-- 2. raj (6xH225M)
- Könnyű szállító helikopterszázad: Kerecsen
-- 1. raj (6xH145M)
-- 2. raj (6xH145M)
-- 3. raj (2xH145VIP)
- Különleges helikopterszázad: Phoenix
-- 1. raj (4xH225SOF)
-- 2. raj (6xH145M)
Vegyes kiképző század: Ludas Matyi - Pápa vagy Szentkirályszabadja (az utóbbi jobb lenne, ott minden adott, a nagy lőtértől a lehető legváltozatosabb terepadottságokig)
-- 1. raj (6xZlín Z–143LSi és 2xZlín Z-242L)
-- 2. raj (6xSuper Tucano)
-- 3. raj (2xAS350)
Vegyes szállítórepülő század: Teve - Kecskemét/Budapest
-- 1. raj (2xA330MRTT)
-- 2. raj (2xKC-390)
-- 3. raj (2xFalcon 7X)
Ez jelentene a mostanihoz képest:
+4db Jas-39D kétüléses Gripent
+18db Bayraktar TB2-t
+2db R-99AEW&C légtérellenőrzőt
-a két meglévő A319 átépítését fullos EW, SIGINT, COMINT, SAR/GMTI légi harcállásponttá
+6db Super Tucanot
+1db használt A330 szállítórepülő beszerzését és idővel a meglévővel együtt átépítését MRTT konfigurációra
Vagy tíz év alatt kis tételek ezek nagyon, de összességében egy nagyon pontens légierőt hozna létre!
Mert örökkê nem marad a levegőben.Ez így nekem tetszik. De vèlemènyem szerint több Gripen kellene,a modernebb verzióból. ... Ès tènyleg csak egy kèrdès!?
Mièrt gondolsz 2 R99-est? Csak pusztàn èrdeklődöm. Egy mièrt nem elegendő?
Igen. Olyan minimálisan jobb csak egy Gripen E a C-hez képest ha F-35 is játékban van -márpedig ott van-, hogy még a C-E csere gondolata is őrület.Szerintem csak arra utal, hogy az ő véleménye szerint a C/D némi modernizálással és plusz darabszámmal való kiegészítése (na meg megfelelő felfegyverzése) ár/érték arányban jobban megéri a kb 15-20 év múlva esedékes generációváltásig, mint az új E-k beszerzése.