A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
Az a baj ezzel, hogy összevásárlunk mindenféle -modern háborúban egyébként használhatatlan- oktatógépecskét (mintha a mienk volna Európa N'1 légiereje), aztán a végén a vadászgépekre nem futja majd, és a mostani Gripenjeinket kell majd toldozni-foltozni, meg hegesztgetni.

De eddig nem vettünk, csak Zlineket.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 765
26 166
113
A különlegesek "vírus maszkján" valami tök hasonló van, mint a sámân, az mi lehet?

Itt van nagyban, jsoc logója, magyarok nyilaitól...
x601be64166211451751023.jpg.pagespeed.ic.lWgmx-a4Py.webp
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
Szerintem csak arra utal, hogy az ő véleménye szerint a C/D némi modernizálással és plusz darabszámmal való kiegészítése (na meg megfelelő felfegyverzése) ár/érték arányban jobban megéri a kb 15-20 év múlva esedékes generációváltásig, mint az új E-k beszerzése.

Műszakilag az első választás, politikailag az utolsó - ez innentől politika, ahhoz nem értek. Innentől kezdve mi is a választék az F-35 helyett?

Alapból a 4.th gen gépbe kár befektetni - marad a 4.5.th gen +
1, A KAI gépe egy lehetőség. Alapvetően az F-35 kategória lightosabban, de láthatóan inkább vadászfeladatra optimalizálják. A roadmap alapján időben lehetséges, a képességei a kérdésesek csak (4,5th.gen) - illetve európai fegyverek mennyire lesznek integrálva rá. 2030 előtt szerintem beszerezhető ha ráfekszenek.
2, A Mitsubishi gépe 6.th gen, légifölény vadász lesz - a legjobb és a legdrágább kombó. Itt a kérdés mikor lesz - nekik gyorsan kéne, de a politika még közbeszólhat (USA befolyás). 2030 után várható.
3, Francia-német gép. Messzire elkerülni mindent ami francia. Amúgy bukás lesz ide borítékolom, már látszik (lásd mai hír is a széthúzásról). 2040+
4, Angol-svéd gép (esetleg Japán beszállással) - ebből lehet valami, főleg, ha a Japán projectbe beszállnak. Úgy lenne a legoptimálisabb. Olyan 2035 ebben az esetben, ha Japán kimarad ez is csúszik.

A gond az, hogy mind Korea, mind Japán, mind az UK F-35 üzemeltetők, így az új gépek nagyon nem létszükségletek (Japán van csak fenyegetettebb helyzetben), így nem sietnek velük. Magyarország pedig nem húzhatja a típuscserét 2030 után sokáig.

Összegezve - vagy a KF-X, vagy ha beüt az UK-svéd-Japán vonal gyorsan, vagy befektetni egy LW alapú rendszerbe a jelenlegi gépek valamiféle szintentartásába - esetleg emellé AI drónokba fektetni. Vagyis a légierő emberes gépvonala kissé hátrébbszorul.
Ami ezt viszont kisegítheti, az egy brutális, többrétegű légvédelem. Tekintve a HM védelemre van berendezkedve, így a közeli csöves légvédelemtől az ABM-ig a teljes spektrum (később lézerek) + top EW. Vagyis lényegében Magyarország fölé A2/AD buborék húzása, így a légierő könnyebb helyzetbe kerül, és az LW/AI autonóm drón rendszerrel kompetetív maradhat.
Szerintem persze.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 191
113
A Tempest és a japán gép ugyanabba a generációba fog tartozni?
Mivel szerintem nem lesz Tempest, ezért ez a kérdés így nem értelmezhető.

De az eredeti szándék szerint - igen (stealth + stealth remote carrierek (aka LW)).
Most hogy ezt melyik generációba soroljuk, az definício kérdése. Van, aki szerint, ha nincs rajta direct energy weapon, akkor az csak 5+, meg, hogy az F-35 is képes (lesz) RC-kkel együttműködni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 252
113
Műszakilag az első választás, politikailag az utolsó - ez innentől politika, ahhoz nem értek. Innentől kezdve mi is a választék az F-35 helyett?

Alapból a 4.th gen gépbe kár befektetni - marad a 4.5.th gen +
1, A KAI gépe egy lehetőség. Alapvetően az F-35 kategória lightosabban, de láthatóan inkább vadászfeladatra optimalizálják. A roadmap alapján időben lehetséges, a képességei a kérdésesek csak (4,5th.gen) - illetve európai fegyverek mennyire lesznek integrálva rá. 2030 előtt szerintem beszerezhető ha ráfekszenek.
2, A Mitsubishi gépe 6.th gen, légifölény vadász lesz - a legjobb és a legdrágább kombó. Itt a kérdés mikor lesz - nekik gyorsan kéne, de a politika még közbeszólhat (USA befolyás). 2030 után várható.
3, Francia-német gép. Messzire elkerülni mindent ami francia. Amúgy bukás lesz ide borítékolom, már látszik (lásd mai hír is a széthúzásról). 2040+
4, Angol-svéd gép (esetleg Japán beszállással) - ebből lehet valami, főleg, ha a Japán projectbe beszállnak. Úgy lenne a legoptimálisabb. Olyan 2035 ebben az esetben, ha Japán kimarad ez is csúszik.

A gond az, hogy mind Korea, mind Japán, mind az UK F-35 üzemeltetők, így az új gépek nagyon nem létszükségletek (Japán van csak fenyegetettebb helyzetben), így nem sietnek velük. Magyarország pedig nem húzhatja a típuscserét 2030 után sokáig.

Összegezve - vagy a KF-X, vagy ha beüt az UK-svéd-Japán vonal gyorsan, vagy befektetni egy LW alapú rendszerbe a jelenlegi gépek valamiféle szintentartásába - esetleg emellé AI drónokba fektetni. Vagyis a légierő emberes gépvonala kissé hátrébbszorul.
Ami ezt viszont kisegítheti, az egy brutális, többrétegű légvédelem. Tekintve a HM védelemre van berendezkedve, így a közeli csöves légvédelemtől az ABM-ig a teljes spektrum (később lézerek) + top EW. Vagyis lényegében Magyarország fölé A2/AD buborék húzása, így a légierő könnyebb helyzetbe kerül, és az LW/AI autonóm drón rendszerrel kompetetív maradhat.
Szerintem persze.

Kifelejtetted a török gépet...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 252
113
Maroth mondta pl a Lynxre, hogy amit befektetunk a gyartasba az csak nehany gep/jarmu ara, de a haszon oriasi... mert utana vevo helyett eladokent jelenunk meg a nemzetkozi piacon.

De az is lehet hogy a kerekes járművek gyártásáról mondta ezt.

Próbáljuk az ipari oldaláról megközelíteni a turboprop kérdést... mert úgy is az lesz a döntő. (És Benkő is hazai kiképzőgép gyártásáról beszélt.)

Van-e akkora igény turboprop kiképzőgépre Európában, hogy valakinek érdemes legyen létrehozni nálunk egy összeszerelő- és karbantartó központot? (Nyilván ehhez nekünk is rendelni kell majd néhány gépet hogy nálunk legyen.)

Állítólag van portugál, montenegrói, horvát, ukrán, svéd érdeklődés az ilyen gépekre. Ez összesen max. 50 gép körül van.

A Super Tucano-nak nincs még európai megrendelője és központja. A KC-390 miatt már üzletelünk a brazilokkal. Lehet ez valami ellentételezés is akár: leszünk mi az első megrendelő Európában, de akkor itt lesz valamilyen központ is.

Európában az angoloknak és a görögöknek már van Beechcraft T-6 Texan II gépük. A Beechcraft annak Raytheon-nek az egyik cége, akiktől a NASAMS-t vettük. És még mindig nem tudjuk, mi lesz az amerikai ellentételezés. Fel is merült ez már itt találgatás szintjén, amikor előző év végén feltűnően aktív lett az amerikai-magyar üzleti tanács tevékenysége. De nekik már van európai érdekeltségük.

Dél-koreai KAI KT-1... a törökök is rendszeresítették már. Keleti nyitásba beleillene egy koreai gép. A koreaiak 2018 végén nagyon el akarták adni a gépet a spanyoloknak, de nem jött össze az üzlet. Ők lehettek volna az első európai rendszeresítők.

A törököknek van saját fejlesztése is, a TAI Hürkuş, amire mi lehetnénk az első külföldi megrendelő. De Magyarországra hozni a török gyártást nem sok értelme lenne.

Szerb UTVA Kobac... 10 éve fejlesztik, de még csak prototípus fázisban van. Remélem, nem ez lesz az az együttműködés, amit Benkő megköszönt a szerbeknek. Magyarországra hozni a szerb gyártást nem sok értelme lenne.

A svájci Pilatus PC-9/21 gépek gyártásának Magyarországra hozása elképzelhetetlennek tűnik, még úgy is, ha az egri RUAG repülőgép alkatrész gyárat belekevernék valahogy az üzletbe. PC-9 van már Bulgária, Horvátország, Írország, Szlovéniának is. A franciáknál, spanyoloknál PC-21 van.

Ez alapján tényleg a brazil gép tűnik a legesélyesebbnek: Ha tényleg akarnak ilyen gépet venni...
 
K

kamm

Guest
Műszakilag az első választás, politikailag az utolsó - ez innentől politika, ahhoz nem értek.

Nem tudom, mit takar a muszakilag, de plitika nelkul is ongyilkossag lenne azt valasztani, amelyik 4-5x kerulne 30 ev alatt a mar meglevo platformunk gyakorlatilag logikus next-gen modelljehez kepest, mig pont muszaki szempontbol networking es EW teren jo sansszal a svedek odavernek az amerikaiaknak - pont ugy, mint az elmult 60 evben mindig (Draken-VIggen-Gripen networking, de a Gripen C/D EW is jobb volt, mint az akkori F-16, ha jol emlekszem - nem meglepo, mert az amerikaiaknak erre kulon platformjuk volt mindig is.)

Innentől kezdve mi is a választék az F-35 helyett?

Alapból a 4.th gen gépbe kár befektetni - marad a 4.5.th gen +
1, A KAI gépe egy lehetőség. Alapvetően az F-35 kategória lightosabban, de láthatóan inkább vadászfeladatra optimalizálják. A roadmap alapján időben lehetséges, a képességei a kérdésesek csak (4,5th.gen) - illetve európai fegyverek mennyire lesznek integrálva rá. 2030 előtt szerintem beszerezhető ha ráfekszenek.
2, A Mitsubishi gépe 6.th gen, légifölény vadász lesz - a legjobb és a legdrágább kombó. Itt a kérdés mikor lesz - nekik gyorsan kéne, de a politika még közbeszólhat (USA befolyás). 2030 után várható.
3, Francia-német gép. Messzire elkerülni mindent ami francia. Amúgy bukás lesz ide borítékolom, már látszik (lásd mai hír is a széthúzásról). 2040+
4, Angol-svéd gép (esetleg Japán beszállással) - ebből lehet valami, főleg, ha a Japán projectbe beszállnak. Úgy lenne a legoptimálisabb. Olyan 2035 ebben az esetben, ha Japán kimarad ez is csúszik.

A gond az, hogy mind Korea, mind Japán, mind az UK F-35 üzemeltetők, így az új gépek nagyon nem létszükségletek (Japán van csak fenyegetettebb helyzetben), így nem sietnek velük. Magyarország pedig nem húzhatja a típuscserét 2030 után sokáig.

Összegezve - vagy a KF-X, vagy ha beüt az UK-svéd-Japán vonal gyorsan, vagy befektetni egy LW alapú rendszerbe a jelenlegi gépek valamiféle szintentartásába - esetleg emellé AI drónokba fektetni. Vagyis a légierő emberes gépvonala kissé hátrébbszorul.
Ami ezt viszont kisegítheti, az egy brutális, többrétegű légvédelem. Tekintve a HM védelemre van berendezkedve, így a közeli csöves légvédelemtől az ABM-ig a teljes spektrum (később lézerek) + top EW. Vagyis lényegében Magyarország fölé A2/AD buborék húzása, így a légierő könnyebb helyzetbe kerül, és az LW/AI autonóm drón rendszerrel kompetetív maradhat.
Szerintem persze.

Ezek kozul egyetlennek sincs realitas a kovetkezo 2-3 evben, lassuk be.
A KFX nem lesz bevetheto meg 2030 utan sem, raadasul teljesen uj platform, szemben a svedekkel. A tobbi meg meg homalyosabb es tavolibb.

A legvedelemben egyetertek, az lenne a legolcsobb elriaszto megoldas, de attol meg a Gripeneket cserelni kell, mese nincs.

Az egyetlen overall good kategoriaju valasztas az az E/F, de az is csak akkor, ha minden fegyverzetbol vesznek hozza korrekt mennyiseget. Ha 2x Globaleye jonne melle (szemben a teljesen ertelmetlenul elocibalt Embraeres verzioval, aminek vegkepp semmi ertelme, amikor azon is a sved radar van es mellejuk E/F-et veszel?), ugy egyenesen ragyogo lenne... ugy masik 20+ evre eltolnank es egy teljesen uj generaciobol vasarolhatnank utana (jo sansszal abbol, ami az FCAS-Tempest elkerulhetetlen fuziojabol szuletik, a svedek reszvetelet is beleertve.)
 
K

kamm

Guest
De Tempest nem lesz sose.
A BAE is a japánokhoz kapcsolódik be.
Hat a BAE azt csinal, amit akar, de szinte biztos, hogy a Tempest bedol, egy kanyit nem fognak kapni a britektol evekig.
Az en tippem az, hogy szepen osszeolvad az FCAS meg a Tempest, nyomas lesz a nemetektol a franciakon a ktgmegosztas miatt, mig a britek meg a meglevo europai logisztikan tudnak rengeteget sporolni.
A svedek lehetnenek az egyetlenek, akik sajat maguk is meg tudnak csinalni, ha pl a brazilok ontenenek bele eleg penzt, de utobbira nincs sok esely, igy vegul kenytelenek lesznek ok is beszallni, ha meg akarjak tartani a piacukat sixth-gen korban is, raadasul ok joval elorebb jarnak barkinel a networked fighterekben, az komoly beleszolast biztosithat nekik.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
En azt mondom a kezunkbe van egy AV amin keresztul be tudunk jutni tobb nyitott programba is.
Hogy mit tud hozza adni az av es esetleg a cseh es magyar cegek halozata?
Sokat kell programozni. Ebbe tudunk e!bert adni. Gyartasba bizonyos reszek gyartasa fodaraboke vagy a fodarabokat alkoto alkatreszeke siman menne. Em kell nagy dologra gondolni. Kompozitok. Futomu fekszarnyak vezersikok szarny bordak vagy a teste. Ezek szerintem siman mennenek. En egy saab torok AV trio gepet siman eltudnak kepzelni.
Hogy miert lenne erdemes az AV t bevenniuk? 1 a gyartas felgyorsitasa. 2 nemi hozzajarulas a fejleszteshez. 3 ket nato tag is biztos rendszeresitolye lenne a gepnek pluszba mi es a csehek. Ez legalabb 28+ gep vagy akar tobb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 731
113
De az is lehet hogy a kerekes járművek gyártásáról mondta ezt.

Próbáljuk az ipari oldaláról megközelíteni a turboprop kérdést... mert úgy is az lesz a döntő. (És Benkő is hazai kiképzőgép gyártásáról beszélt.)

Van-e akkora igény turboprop kiképzőgépre Európában, hogy valakinek érdemes legyen létrehozni nálunk egy összeszerelő- és karbantartó központot? (Nyilván ehhez nekünk is rendelni kell majd néhány gépet hogy nálunk legyen.)

Állítólag van portugál, montenegrói, horvát, ukrán, svéd érdeklődés az ilyen gépekre. Ez összesen max. 50 gép körül van.

A Super Tucano-nak nincs még európai megrendelője és központja. A KC-390 miatt már üzletelünk a brazilokkal. Lehet ez valami ellentételezés is akár: leszünk mi az első megrendelő Európában, de akkor itt lesz valamilyen központ is.

Európában az angoloknak és a görögöknek már van Beechcraft T-6 Texan II gépük. A Beechcraft annak Raytheon-nek az egyik cége, akiktől a NASAMS-t vettük. És még mindig nem tudjuk, mi lesz az amerikai ellentételezés. Fel is merült ez már itt találgatás szintjén, amikor előző év végén feltűnően aktív lett az amerikai-magyar üzleti tanács tevékenysége. De nekik már van európai érdekeltségük.

Dél-koreai KAI KT-1... a törökök is rendszeresítették már. Keleti nyitásba beleillene egy koreai gép. A koreaiak 2018 végén nagyon el akarták adni a gépet a spanyoloknak, de nem jött össze az üzlet. Ők lehettek volna az első európai rendszeresítők.

A törököknek van saját fejlesztése is, a TAI Hürkuş, amire mi lehetnénk az első külföldi megrendelő. De Magyarországra hozni a török gyártást nem sok értelme lenne.

Szerb UTVA Kobac... 10 éve fejlesztik, de még csak prototípus fázisban van. Remélem, nem ez lesz az az együttműködés, amit Benkő megköszönt a szerbeknek. Magyarországra hozni a szerb gyártást nem sok értelme lenne.

A svájci Pilatus PC-9/21 gépek gyártásának Magyarországra hozása elképzelhetetlennek tűnik, még úgy is, ha az egri RUAG repülőgép alkatrész gyárat belekevernék valahogy az üzletbe. PC-9 van már Bulgária, Horvátország, Írország, Szlovéniának is. A franciáknál, spanyoloknál PC-21 van.

Ez alapján tényleg a brazil gép tűnik a legesélyesebbnek: Ha tényleg akarnak ilyen gépet venni...
Az OV-10X Super Broncót nem gyártja a Boeing, pofon egyszerű gép még a mi technológiai színvonalunkon is megvalósítható.
Jó eséllyel licenszbe gyárhatnánk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
En azt mondom a kezunkbe van egy AV amin keresztul be tudunk jutni tobb nyitott programba is.
Hogy mit tud hozza adni az av es esetleg a cseh es magyar cegek halozata?
Sokat kell programozni. Ebbe tudunk e!bert adni. Gyartasba bizonyos reszek gyartasa fodaraboke vagy a fodarabokat alkoto alkatreszeke siman menne. Em kell nagy dologra gondolni. Kompozitok. Futomu fekszarnyak vezersikok szarny bordak vagy a teste. Ezek szerintem siman mennenek. En egy saab torok AV trio gepet siman eltudnak kepzelni.
Hogy miert lenne erdemes az AV t bevenniuk? 1 a gyartas felgyorsitasa. 2 nemi hozzajarulas a fejleszteshez. 3 ket nato tag is biztos rendszeresitolye lenne a gepnek pluszba mi es a csehek. Ez legalabb 28+ gep vagy akar tobb.

En ezen a vonalon mar otleteltem egy gyanusan korvonalazodo Saab-Embraer-AV azaz sved-brazil-magyar-cseh periheliumrol... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
En ezen a vonalon mar otleteltem egy gyanusan korvonalazodo Saab-Embraer-AV azaz sved-brazil-magyar-cseh periheliumrol... ;)
Igen a legkezenfekvobb valoban ez lenne es ennek tenyleg lenne piaca is. Ej 200 al termeszetesen.../vagy annak modifikaciojaval/ vagy meg jobb lenne az m88 es akkor tenyleg hasznos meretu gep lenne a vegeredmeny. A franciak meg szinte semmit sem embargoznak ha nem ellenuk van hasznalva ez meg igen valoszinu lenne hogy nem.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Igen a legkezenfekvobb valoban ez lenne es ennek tenyleg lenne piaca is. Ej 200 al termeszetesen.../vagy annak modifikaciojaval/ vagy meg jobb lenne az m88 es akkor tenyleg hasznos meretu gep lenne a vegeredmeny. A franciak meg szinte semmit sem embargoznak ha nem ellenuk van hasznalva ez meg igen valoszinu lenne hogy nem.
Sot: ugy emlekszem, a torokokkel mar dolgozik az EuroJet egy uj verzion a torok stealth gephez (thrust vectoring?)...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Az F-35 jelenleg a legutolsó lehetőség ami max akkor jön elő, ha a kormány megmajdanozásának közelébe kerülnénk. Jobban félnek az amerikai befolyástól mint a szomszédaink légierejétől.
Azért én nyugodtabb lennék, ha Bidenék legalább egy picit piszkálnák Orbánékat, mert akkor az azt jelentené, hogy nem akarják eladni nekünk az F-35-öst, de túl nagy a csend... Lehet alábecsültem a demeket és ránk melegítik azokat a vasakat. Végül is az amiknak jobb lenne egy lengyel, magyar és talán cseh vásárlás, mint egy több frontos politikai konfliktuszóna közvetlenül az ukránok mellett.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 167
130 484
113
Azért én nyugodtabb lennék, ha Bidenék legalább egy picit piszkálnák Orbánékat, mert akkor az azt jelentené, hogy nem akarják eladni nekünk az F-35-öst, de túl nagy a csend... Lehet alábecsültem a demeket és ránk melegítik azokat a vasakat. Végül is az amiknak jobb lenne egy lengyel, magyar és talán cseh vásárlás, mint egy több frontos politikai konfliktuszóna közvetlenül az ukránok mellett.
Bidenéknek szerintem most még az elején nagyobb gondjaik vannak annál, hogy minket basztassanak. Adj nekik egy kis időt.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113

Nem felejtettem ki - Törökország közel nem olyan stabil, mint az említettek fejlesztői. Onnan a max a kebabos kocsi, magas szintet semmiképpen. Egy muszlim országtól szóra sem érdemes, nem tekintem opciónak.
Ezek kozul egyetlennek sincs realitas a kovetkezo 2-3 evben, lassuk be.
Odaírtam melyik mikorra várható...
Én a légierőtől nem várok nagy beszerzést a következő években, inkább átmenet lehetséges egyelőre.