Vagyis a kelló géplétszám biztositása problémás.
Új gyártású 4. generációs gépek is rendkivűl drágák.(az F18 50milka/db áron kapja a US Navy-dehogy mi mennyiért kapnánk,az jó kérdés.Szerintem, pedig az egyik legjobb lehet a 4.generációs új gépek özöt ár-érték arányban) Ugyanúgy nem tudunk belőlük elegendő mennyiséget produkálni,mint az F35böl,de ráadásul a légvédelem áttörése is feladja nekik a leckét.A Bekaa völgy és a 91es iraki harcok itt az irányadók.Ezek szonban konbinált műveletek voltak (Irakban ráadásul az F117 is kulcsszerepet kapott benne) és nem 1-2százados légierők csinálták.Persze jol felszerelve és módszeresen rámenve a dologra lehetséges-csak valószinüleg elöbb vége lenne a háborúnak,mint amire sikerülne igy ledarálni az ellen légvédelmét.
És ha kicsit megvakarjuk,az új gyártású 4.generációs gépek nem adnak olyan harcértéknövekményt,mint amibe kerülnek.Ha a legolcsóbb Gripen E tipust összevetjük a Kfir NG,vagy a modernizált használt Gripen C ár-harcérték arányával,nem ad 3Xos harcértéket,miközben minimum 3X annyiba kerül.Ráadásul valójában ez egy új gép.Más sárkány,más hajtómű,más harcelektronika.Ami a vegyesfelvágott Gripen Hu (C törzs,A szárnyakkal-nem tiszta Gripen Cink vannak) gépeinkhez rendszeresitve van,azokbol csak a bármelyik NATO géphez felhasználható szabványos rendszerek jók a Gripen Ehez,egy az egyben.Minden mást újra kell installálni a meglévő gépeinkhez képest,
konklúzióm,hogy nem éri meg új gyártású 4.generációs gépet,konkrétan Gripen E-t venni.Bár teljesitménye meghaladja a hirek szerint 30milkáb/db áron beszerezhető modernizált használt Gripen C árát,de nem annyival,amennyivel többe kerül.Szerintem még a Kfir NG is egységnyi költségből több harcértéket hoz ki,megfizethetőbb képességet jelent mint a Gripen E megvétele.
Új gyártású 4. generációs gépek is rendkivűl drágák.(az F18 50milka/db áron kapja a US Navy-dehogy mi mennyiért kapnánk,az jó kérdés.Szerintem, pedig az egyik legjobb lehet a 4.generációs új gépek özöt ár-érték arányban) Ugyanúgy nem tudunk belőlük elegendő mennyiséget produkálni,mint az F35böl,de ráadásul a légvédelem áttörése is feladja nekik a leckét.A Bekaa völgy és a 91es iraki harcok itt az irányadók.Ezek szonban konbinált műveletek voltak (Irakban ráadásul az F117 is kulcsszerepet kapott benne) és nem 1-2százados légierők csinálták.Persze jol felszerelve és módszeresen rámenve a dologra lehetséges-csak valószinüleg elöbb vége lenne a háborúnak,mint amire sikerülne igy ledarálni az ellen légvédelmét.
És ha kicsit megvakarjuk,az új gyártású 4.generációs gépek nem adnak olyan harcértéknövekményt,mint amibe kerülnek.Ha a legolcsóbb Gripen E tipust összevetjük a Kfir NG,vagy a modernizált használt Gripen C ár-harcérték arányával,nem ad 3Xos harcértéket,miközben minimum 3X annyiba kerül.Ráadásul valójában ez egy új gép.Más sárkány,más hajtómű,más harcelektronika.Ami a vegyesfelvágott Gripen Hu (C törzs,A szárnyakkal-nem tiszta Gripen Cink vannak) gépeinkhez rendszeresitve van,azokbol csak a bármelyik NATO géphez felhasználható szabványos rendszerek jók a Gripen Ehez,egy az egyben.Minden mást újra kell installálni a meglévő gépeinkhez képest,
konklúzióm,hogy nem éri meg új gyártású 4.generációs gépet,konkrétan Gripen E-t venni.Bár teljesitménye meghaladja a hirek szerint 30milkáb/db áron beszerezhető modernizált használt Gripen C árát,de nem annyival,amennyivel többe kerül.Szerintem még a Kfir NG is egységnyi költségből több harcértéket hoz ki,megfizethetőbb képességet jelent mint a Gripen E megvétele.