[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 344
96 724
113
Ha valakinek van ideje....

Anno tavaly tavasszal a Rheinmetall negyedéves pénzügyi jelentéseiből lehetett még bőven a bejelentés előtt kiolvasni a Lynx beszerzést. Azóta is elég informativ ez a doksi. Ugye lassan a magyar kerekes beszerzés is konkretizálódik, ami az anyagból látszott. A legutóbbiban már a Gidrán is megjelent.

Nah, arra akarok utalni, hogy vki szabdidejében feltúrharná a Saab oldalát hasonló doksiért, mert a következő nagyobb fogás onnan várható.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Ha valakinek van ideje....

Anno tavaly tavasszal a Rheinmetall negyedéves pénzügyi jelentéseiből lehetett még bőven a bejelentés előtt kiolvasni a Lynx beszerzést. Azóta is elég informativ ez a doksi. Ugye lassan a magyar kerekes beszerzés is konkretizálódik, ami az anyagból látszott. A legutóbbiban már a Gidrán is megjelent.

Nah, arra akarok utalni, hogy vki szabdidejében feltúrharná a Saab oldalát hasonló doksiért, mert a következő nagyobb fogás onnan várható.
Gripen E/F?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha valakinek van ideje....

Anno tavaly tavasszal a Rheinmetall negyedéves pénzügyi jelentéseiből lehetett még bőven a bejelentés előtt kiolvasni a Lynx beszerzést. Azóta is elég informativ ez a doksi. Ugye lassan a magyar kerekes beszerzés is konkretizálódik, ami az anyagból látszott. A legutóbbiban már a Gidrán is megjelent.

Nah, arra akarok utalni, hogy vki szabdidejében feltúrharná a Saab oldalát hasonló doksiért, mert a következő nagyobb fogás onnan várható.
Náluk nincs nyilvános tájékoztató, mert zárt a részvényesek köre.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Attól még - legalábbis Magyarországon - a beszámolót le kell adni. Annak része a kieg melléklet. Mivel ezek nemzetközi számviteli standardok, ezért Náluk sem hinném hogy máshogy van.
A beszámoló az előző évről szól. Azok csak pusztán pénzügyi, esetleg HR információkat tartalmaznak. Mi ezeket az elcsípett infókat a RM, részvényeseknek készített, nyilvános, negyedéves önfényező prezentációiból, valamint a részvényeseknek tartott, negyedéves videokonferenciáinak leiratából vadásztuk össze.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 180
33 399
113
A gombokért az szállóige lett, olyan mint a kefír.
(Mivel új vagy: kfir, negan agymenése volt, amit most úgy néz ki az L39 kezd átvenni, mindenféle drón és egyébb konfigban)
Mint sokminden másnak,a Kfir Block 60 ajánlatnak sem nézztél utána.30év/8000 repült óra,nagyon modern harcelektromika (a Gripen E éri el a szintjét-EW konténer különben ahoz is izraeli....amit már a kefirhez is ajánlottak),6 tonna fegyverterhelés,legmodernebb izraeli fegyverrendszerek(és lehetőség bármilyen NATO szabvány,de korlátozottan keleti fegyverek integrációjára is),egy viszonylag olcsón üzemeltethető és beszerezhető platformon (maga a gép mint vas különben elavult,csak éppen annak nincs különösebb jelentősége-készséggel elhiszem,hogy nem érted,miért nincs).És akkor egyszerűen nem volt ilyen kvalitású gép másik ilyen olcsón beszerezhető (30milka).Most van,a svédek alig használt Gripen C-i,és van lehetőség a harcelektronika modernizálására is.(Molniék összerakták azt a HTÖ-t,de baxátok elolvasni.Pedig szépen leirják benne,hogy mekkora harcászati fölényben van egy AESA radaros vadász egy hagyományos mechanikai legyezésű radarossal szemben-és ehez nem kell a rádiótechnikai finomságokat érteni,különben én sem értem,sikerűlt úgy leirnijuk) Addig kéne lecsapni rájuk,mig a svédek meg nem gondolják magukat (már vannak ilyen hirek,hogy mégis megtartják őket)-mert akkor megint csak a vén zsidó marad...... :D Érdemi mennyiséget mi új gyártású gépekböl nem tudunk venni-egyszerűen nincs rá pénzünk.
Csakhát könnyebb valamire benyögni,hogy agyfaszság,mint utánanézzni,hogy mit is tartalmaz valójában a dolog.

U.I. Különben egy Mo helyzetű/méretű országnak kb 2 harcászati ezred kéne alsóhangon,rendesen kistaférungozva,hogy SEAD képességgel,hogy érdemben hatásos légierő legyen.Hááát,nem igazán hiszem,hogy ezt össze tudjuk hozni.Nincs meg rá a forrás.Főleg a kistafirungozásra és fentartásra nincs.Mifelénk azonban mindenki igy van ezzel.Ezért szerintem mifelénk a tüzérség lesz a csatatér királya,belátható ideig.Arra kéne a hangsúlyt helyezni.
 
K

kamm

Guest
Mint sokminden másnak,a Kfir Block 60 ajánlatnak sem nézztél utána.30év/8000 repült óra,nagyon modern harcelektromika (a Gripen E éri el a szintjét-EW konténer különben ahoz is izraeli....amit már a kefirhez is ajánlottak)
A Gripenen nativ fejlesztes van, a svedek evtizedek ota elol jarnak ebben (a Saab egyebek mellett az Ericssont kebelezte be ehhez), nincs kontener, modularis alrendszer, hetek alatt upgdradelheto uj kepessegekkel a sw. A zsidok egy epkezlab gepet nem tudtak meg maguk osszerakni, az EW pont egy egyszerubb dolog, abban altalaban jok is (a sok normalis matematikan felnott szovjet-orosz zsido bevadorlasa latvanyosan megdobta az addig katasztrofalisan fos izraeli oktatast a hetvenes evek vege ota :D), de azt ketlem, hogy a svedek kozeleben jarnanak EW temaban.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 180
33 399
113
A Gripenen nativ fejlesztes van, a svedek evtizedek ota elol jarnak ebben (a Saab egyebek mellett az Ericssont kebelezte be ehhez), nincs kontener, modularis alrendszer, hetek alatt upgdradelheto uj kepessegekkel a sw. A zsidok egy epkezlab gepet nem tudtak meg maguk osszerakni, az EW pont egy egyszerubb dolog, abban altalaban jok is (a sok normalis matematikan felnott szovjet-orosz zsido bevadorlasa latvanyosan megdobta az addig katasztrofalisan fos izraeli oktatast a hetvenes evek vege ota :D), de azt ketlem, hogy a svedek kozeleben jarnanak EW temaban.
Nem,tényleg nem járnak a közelükben-messze elöttük járnak.....
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: honved

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 180
33 399
113
A Kfir az igencsak szerteágazó Mirage gépcsalád egyik ágának vége.A másik a Mirage 2000 volt.Valójában francia-amerikai.izraeli közös fejlesztés eredménye,amibe belefolytak a dél afrikaiak is.Zsidók alig gyártottak bele valamit,francia sárkányfődarabok és amcsi hajtómű összelegózása.Közvetlen elődje a Mirage V,és eredetileg támadógép,az IAF nem is használta soha légiharc szerepkörben.Francia változata a Mirage III NG,viszont vadászgépnek készült.Sorozatgyártásra nem került,de a technológiájával több ország is újitott fel Mirage III/V gépeket.Pl Svájc,Belgium,Chile,Dél Afrika
3840939526_2750530b5e_b.jpg

Szóval maga a gép egy régi,de ezzel együtt jol kiforrott technika.Nem,nem azonos a Mirage IIIC-vel.Kb annyi köze van hozzá,mint a MiG21BISZnek (vagy inkább már a Bisont változatának) a MiG21F-13hoz.Vagy a Gripen Anak a Gripen Ehez.Más hajtómű,fejlesztett sárkány,lecserélt harcelektronika.
Viszont a gép régi technikája már nemnagyon rejteget kellemetlen meglepetéseket.Magának a gépnek az üzemeltetése kb MiG21 szintű kihivás-ami nekünk egész jol ment a 21ek kivonásának pillanatáig.És olcsón,a harci gépek viszonylatában.Igen valószinű,hogy ez a tejtermékkel is igy volna.
Az alapterv régi volta persze több hátránnyal is jár,mire később kitérek (@molnibalage meg az andakszin bevétele után bőszen kiegészit).Meglepő módon azonban előnye is van.Egyik példul a tábori reptérről való üzemeltethetőség.(Kenyerin ismét sivithatnak nosztalgikus módon a turbinák ;)).Ezt viszont harci körülmények között ugymond "rendes" légibázison is ki lehet használni.Ha feltéve,de meg nem engedve,gaz mordori ATACMS rakéták szaggatják fel a kecsói betont-hát a Kefir fel tud szállni a beton mellól is a gyepröl...(ezt 67ben és 73ban gyakorlatban is csinálták az egyiptomi MiG21ek,az IDF felszállómezőt romboló látogatásai után)
Folyt,köv.
 
K

kamm

Guest
A Kfir az igencsak szerteágazó Mirage gépcsalád egyik ágának vége.A másik a Mirage 2000 volt.Valójában francia-amerikai.izraeli közös fejlesztés eredménye,amibe belefolytak a dél afrikaiak is.Zsidók alig gyártottak bele valamit,francia sárkányfődarabok és amcsi hajtómű összelegózása.Közvetlen elődje a Mirage V,és eredetileg támadógép,az IAF nem is használta soha légiharc szerepkörben.Francia változata a Mirage III NG,viszont vadászgépnek készült.Sorozatgyártásra nem került,de a technológiájával több ország is újitott fel Mirage III/V gépeket.Pl Svájc,Belgium,Chile,Dél Afrika
3840939526_2750530b5e_b.jpg

Szóval maga a gép egy régi,de ezzel együtt jol kiforrott technika.Nem,nem azonos a Mirage IIIC-vel.Kb annyi köze van hozzá,mint a MiG21BISZnek (vagy inkább már a Bisont változatának) a MiG21F-13hoz.Vagy a Gripen Anak a Gripen Ehez.Más hajtómű,fejlesztett sárkány,lecserélt harcelektronika.
Viszont a gép régi technikája már nemnagyon rejteget kellemetlen meglepetéseket.Magának a gépnek az üzemeltetése kb MiG21 szintű kihivás-ami nekünk egész jol ment a 21ek kivonásának pillanatáig.És olcsón,a harci gépek viszonylatában.Igen valószinű,hogy ez a tejtermékkel is igy volna.
Az alapterv régi volta persze több hátránnyal is jár,mire később kitérek (@molnibalage meg az andakszin bevétele után bőszen kiegészit).Meglepő módon azonban előnye is van.Egyik példul a tábori reptérről való üzemeltethetőség.(Kenyerin ismét sivithatnak nosztalgikus módon a turbinák ;)).Ezt viszont harci körülmények között ugymond "rendes" légibázison is ki lehet használni.Ha feltéve,de meg nem engedve,gaz mordori ATACMS rakéták szaggatják fel a kecsói betont-hát a Kefir fel tud szállni a beton mellól is a gyepröl...(ezt 67ben és 73ban gyakorlatban is csinálták az egyiptomi MiG21ek,az IDF felszállómezőt romboló látogatásai után)
Folyt,köv.
Nincs enmek temaja?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 342
113
A Kfir az igencsak szerteágazó Mirage gépcsalád egyik ágának vége.A másik a Mirage 2000 volt.Valójában francia-amerikai.izraeli közös fejlesztés eredménye,amibe belefolytak a dél afrikaiak is.Zsidók alig gyártottak bele valamit,francia sárkányfődarabok és amcsi hajtómű összelegózása.Közvetlen elődje a Mirage V,és eredetileg támadógép,az IAF nem is használta soha légiharc szerepkörben.Francia változata a Mirage III NG,viszont vadászgépnek készült.Sorozatgyártásra nem került,de a technológiájával több ország is újitott fel Mirage III/V gépeket.Pl Svájc,Belgium,Chile,Dél Afrika
3840939526_2750530b5e_b.jpg

Szóval maga a gép egy régi,de ezzel együtt jol kiforrott technika.Nem,nem azonos a Mirage IIIC-vel.Kb annyi köze van hozzá,mint a MiG21BISZnek (vagy inkább már a Bisont változatának) a MiG21F-13hoz.Vagy a Gripen Anak a Gripen Ehez.Más hajtómű,fejlesztett sárkány,lecserélt harcelektronika.
Viszont a gép régi technikája már nemnagyon rejteget kellemetlen meglepetéseket.Magának a gépnek az üzemeltetése kb MiG21 szintű kihivás-ami nekünk egész jol ment a 21ek kivonásának pillanatáig.És olcsón,a harci gépek viszonylatában.Igen valószinű,hogy ez a tejtermékkel is igy volna.
Az alapterv régi volta persze több hátránnyal is jár,mire később kitérek (@molnibalage meg az andakszin bevétele után bőszen kiegészit).Meglepő módon azonban előnye is van.Egyik példul a tábori reptérről való üzemeltethetőség.(Kenyerin ismét sivithatnak nosztalgikus módon a turbinák ;)).Ezt viszont harci körülmények között ugymond "rendes" légibázison is ki lehet használni.Ha feltéve,de meg nem engedve,gaz mordori ATACMS rakéták szaggatják fel a kecsói betont-hát a Kefir fel tud szállni a beton mellól is a gyepröl...(ezt 67ben és 73ban gyakorlatban is csinálták az egyiptomi MiG21ek,az IDF felszállómezőt romboló látogatásai után)
Folyt,köv.
A modern technológiákkal 30 perc alatt befoltozol egy bombatölcsért(igen,ennyi idő alatt meg is köt a beton teljesen).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 180
33 399
113
kfir_p2.jpg

Ez a kép árulkodik a gép egyik előnyéről.9 felfüggesztési ponton tekintélyes mennyiségű fegyverzetet(és szép nagy póttartájokat) tud magával vinni.Persze betonrol,nem fűröl.5,5 és 7tonna közötti fegyverterhelést irnak változattol függően.Nem kevés.
A gép gyors.Légiharcfegyverzettel képes elérni a 2Machot.Egyszerűen faképnél hagyja a 4.generációs gépeket,Vagyis kitérhet az olyan helyzetek elől,amelyekben hátrányban volna.Ez a helyzet pedig a kutyaharc (azért se angolul irom).Merthogy abban bizony hátrányban volna.F16MLU dogban alighanem masnikat tudna repülni köré-ha utol tudná érni.(amcsi TGY viszont bérelt Kfireket légiharc gyakorlásához.Ott bizony azt irják,hogy igencsak megtudta izzasztani az F18C pilótákat.).
Üzemeltethetőség és harci felkészithetőség minnél egyszerűbb és gyorsabb volta az IDF előirása volt,saját értékelésük szerint a gép hozta az elvártakat.
Folyt köv
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 180
33 399
113
Térjünk rá a Kfir Block 60 ajánlatra-amit közben már túlhaladott az idő.A buleszoknak és az argiknak ajánlották 20milka/db áron.Persze a rendszeresitési költség nagyobb,ez csak a gép.Argi ajánlat rendszeresitve,kiképzéssel,némi fegyverzettel 360milka volt 12gépre.2014ben.Ezért a pajeszosok 30év vagy 8ezer óra repidóre vállaltak garanciát.És egy olyan harcelektronikai rendszert,amitől a Gripen C-t elfogja a sárga irigység.EL 2032 AESA radar,teljes körű (Elta EL/M 8022-besugárzás és rakéta közeledésjelzők,csaliszórók és zavarő egy rendszerben összefogva ) védelmi rendszer.Több féle REH és felderitő konténert.EW konténer még SEHD-re is használható.És ugyanazt a célzókonténert,mi nekünk is van.Plusz hálózatos hadviselési képességet biztositó Lik 16 kompatibilis hirrendszer (datalink).Mindehez integrálva az izraeli repülőgépfegyverzet szine virága.Önirányitott siklóbombák,köztük a Spice család.Derby(ER) és IR AAM rakéták.És bármely NATO szabványú fegyver integrálásának lehetősége.
A Block 60 csomagot Kolumbia rendelte meg C10 variációban,saját gépei korszerűsitésére-még a bulesz/argi ajánlat elött.
De közben új és frissitett ajánlatuk van a pajeszosoknak,a Kfir NG.Tejtermék reformkonyha módra.
Folyt köv.
 
Status
Not open for further replies.