[HUN] Vadászgépek beszerzése

Arról tudunk már valamit hogy a svédek hogyan tervezik a C/D gépeik 2035-2040ig hadrendben tartását és korszerűsítését?
2020 decemberében kapott megbízást a SAAB, hogy dolgozza ki egy korszerűsítési programot 2021 decemberéig.
Nekünk ez kellene, ár-érték arányban a legjobb. C+,D+
Tulajdonunkba kerülnek a gépek, korszerűsítést, letárolt svéd gépekből vehetnénk hozzá, lehetne 16, 18 vagy akár 24 gépünk is, az már 2 század. A régióban ezzel ellehetnénk még 15 évig.
 
Nekünk ez kellene, ár-érték arányban a legjobb. C+,D+
Tulajdonunkba kerülnek a gépek, korszerűsítést, letárolt svéd gépekből vehetnénk hozzá, lehetne 16, 18 vagy akár 24 gépünk is, az már 2 század. A régióban ezzel ellehetnénk még 15 évig.
Annyi, hogy a svéd gépek, nem EBS HU felszereltségûek és azért átalakítást igényelnek... a fejlesztéseken túl.
 
Ezt a 30 M-s dolgot megint honnan vetted? Annál egy alap C is többe kerül.
Ha 50-60-ból kijön egy korszerűsített verzió, akkor azzal már tudnánk mit kezdeni. Természetesen a jelenleg meglévő gépeinknél csak a korszerűsítést kellene kifizetni. Ennek egy része már meg is van az MS20-szal.

Itt irták.Talán Molni,de vissza kéne keresni.Biztos valaki olyan,kinek hitelt adok a véleményére-különben nem jegyzem meg.
60milkáért nem köll.Akkor inkább a Kfir NG fele annyiért.Masnizást leszámitva ugyanazt tudja,talán még többet is.

A cseheknél összetört kétüléses gép pótlására érkezett 44-es gépért fizetett összeget tudjuk valamelyik hivatalos dokumentumból.
Persze azt nem tudjuk hogy ez a teljes ár volt-e, azaz vettünk 2016-ban ennyiért egy használt gépet, vagy a szerződés miatt van benne valami csavar, pl hogy a gép árának csak egy részét kellett kifizetni, a többi pedig egyenletesen el lett osztva a lízing hátralevő éveire. Nem emlékszem, hogy a későbbi C/D upgraderől lett volna már ár közölve.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
A cseheknél összetört kétüléses gép pótlására érkezett 44-es gépért fizetett összeget tudjuk valamelyik hivatalos dokumentumból.
Persze azt nem tudjuk hogy ez a teljes ár volt-e, azaz vettünk 2016-ban ennyiért egy használt gépet, vagy a szerződés miatt van benne valami csavar, pl hogy a gép árának csak egy részét kellett kifizetni, a többi pedig egyenletesen el lett osztva a lízing hátralevő éveire. Nem emlékszem, hogy a későbbi C/D upgraderől lett volna már ár közölve.
A géppótlásból nem nagyon van értelme túl sok következtetést levonni.
Ott szerintem egy a szerződésben lefektetett képletből számolták a mennyi-az-annyit.
Ott mi voltunk kényszer helyzetben, mert MINDENKÉPPEN meg kellett vennünk a pótlást.
Most azonban egy új csomag megvétele esetén már mi diktálhatunk.
Jó az alkupozícióink. Nekik meg van/lesz egy halom felesleges C-jük. Vagy állnak nekik letarolva és költeni kell rájuk, vagy pénzt csinálnak belőle.
Mi több évek óta - az E megléte mellett is - tendereztetik a C-ket is...
 
Annyi, hogy a svéd gépek, nem EBS HU felszereltségûek és azért átalakítást igényelnek... a fejlesztéseken túl.
Ahogy én láttam a C+ konfig mind az EBS HU-nak, mind a C-nek "közös többszöröse". Az átalakítás egyben homologizációt is jelentene.
De állítólag a korabbi nagyjavítasok során a mi gépeink is valamennyire homologgá váltak, mert az elején a 14 gép között is több kialakítás volt.
Mi több a pótlasnak érkezett kétüléses is már egy echte D volt. Miközben a másik meg egy B-ből átalakított köztes valami.
 
Szerintem Maróthék ezt is jobban tudják. Pláne azt, hogy mi is a mi jelenlegi helyzetünk. Az általad említett "ár/érték/megtérülés/eszköz- és személyzeti igény/továbblépési opciók"-ról milyen tanulmányt készítettél? Mert vannak olyan teamek, akik évek óta kutatják ezeket, és sokkal több információhoz van hozzáférésük, mint az egyszeri fórumlakónak. És azt se feledd el, hogy nem holnapra vásárolunk most be, hanem 30 évre, így mindenből csak a legújabb jöhet szóba.

Reméljük is hogy jobban tudják, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket. Ez meg itt egy fórum ahol nulla vagy publikus információk alapján megpróbáljuk kitalálni hogy mi lenne jó, hogy lenne jó. A végén pedig az örül, aki eltalálta. Ez a fórumon eltöltött idő lényege. :)
 
Ne felejtsd el, hogy az Aero már félig "nálunk"-nak számít. Tudtommal a csehek csak a legnagyobb szervizre vitték a gépeket a svédekhez.
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs
 
Ahogy én láttam a C+ konfig mind az EBS HU-nak, mind a C-nek "közös többszöröse". Az átalakítás egyben homologizációt is jelentene.
De állítólag a korabbi nagyjavítasok során a mi gépeink is valamennyire homologgá váltak, mert az elején a 14 gép között is több kialakítás volt.
Mi több a pótlasnak érkezett kétüléses is már egy echte D volt. Miközben a másik meg egy B-ből átalakított köztes valami.
Az EBS HU-ra mind Nato kompatibilis gépre gondolok. Ráadásul a csehek is csak a közelmúltban jöttek fel a mi képesség szintünkre. Itt a Nato kompatibilis gép légi utántöltèsi képessége azt hiszem amit ôk nem tudtak. Amúgy igazatok van. Csak annyi hogy akár svéd, akár dél-afrikai Gripen is legyen, az átalakítást igényel. Az MS20 CD+ átalakításon kívül, aminek ára van. Ez inkább a gombokért Használt svéd gépek analógiája végett lehet érdekes. Én speciel CD+ párti vagyok, pont a Gripen országúti üzemeltetése végett. Engem ez a képesség lenyûgöz, szemben az EF-el, ami nyilván komolyabb gép, de pont másra való. Nem mobil, rugalmas honvédelemre, amelyik végett hatékonyabb védelemmel bírsz egységnyi infrastruktúrával (jelentsen ez bármit is- gép, hajozó állomány, fegyverzet, stb).
 
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs
Ne légy kocka!!!
 
Tudtommal a csehek csak a legnagyobb szervizre vitték a gépeket a svédekhez.
Szerintem a csehek ugyanúgy 800 óránként viszik a gépeket a svédekhez, mint mi. A kiépített háttér szintje is ugyanaz mint nálunk. A különbség inkább az volt, hogy a cseheknek nem kellett 6-7 év megtanulni önállóan és jól üzemeltetni a gépeket, nekik sokkal gyorsabban ment.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Negan
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs
Te komolyan konfliktus alatt akarsz nagyjavíttatni???? :eek:
Ezeket a kérdéseket feltetted a Hirtenbergerrel kapcsolatban is.
Meg okoskodtál, hogy az nem magyar hadiipar, aztán nézd má' mi lesz itten? Csak nem Várpalotán fogják a nagy kaliberű lőszerekkel együtt gyártani a Hirtenberger gránátjait?
Akkor az már eléggé magyar hadiipar???
 
Mo-on van?Nem.Magyar munkaerő dolgozik benne?Nem.Konfliktus esetén megtagadható a hozzáférés?Igen.Csak addig lehet rá számitani,amig a csehek is úgy akarják.Meg a csehekhez vezető utvonalat lehet használni,mivel közös határunk momentán nincs

Sajnos igaz!


Te komolyan konfliktus alatt akarsz nagyjavíttatni???? :eek:
Ezeket a kérdéseket feltetted a Hirtenbergerrel kapcsolatban is.
Meg okoskodtál, hogy az nem magyar hadiipar, aztán nézd má' mi lesz itten? Csak nem Várpalotán fogják a nagy kaliberű lőszerekkel együtt gyártani a Hirtenberger gránátjait?
Akkor az már eléggé magyar hadiipar???
Háború esetén néhány aláírással szokta megoldani a tulajdon-problémát a gyártói kapacitás helyszín-országa a saját érdekeinek megfelelően, és nem a tulajdonos(országa) érdekeinek megfelelően!!!
A végén pedig győztes szava dönt, a győztes "mindent visz"!
 
Háború esetén néhány aláírással szokta megoldani a tulajdon-problémát a gyártói kapacitás helyszín-országa a saját érdekeinek megfelelően, és nem a tulajdonos(országa) érdekeinek megfelelően!!!
A végén pedig győztes szava dönt, a győztes "mindent visz"!
Akkor olvasd újra, amire válaszoltál, ahelyett, hogy közhelyeket írogatsz!
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Akkor olvasd újra, amire válaszoltál, ahelyett, hogy közhelyeket írogatsz!
A valóban hazai és a "címkézett" hazai közötti valóságról írok, és arról a valóban közhelyes rideg igazságról, ami mentén működnek a folyamatok háborús helyzetben!!!

Ebben nem szabad politikai háttéralkuknak lennie!!!


.
 
A valóban hazai és a "címkézett" hazai közötti valóságról írok, és arról a valóban közhelyes rideg igazságról, ami mentén működnek a folyamatok háborús helyzetben!!!

Ebben nem szabad politikai háttéralkuknak lennie!!!


.
Még mindig nem értetted meg amit írtam. Akkor segítek. A várpalotai Hirtenberger gyártást hogyan óhajtod "címkézett" hazai fegyvergyártásnak aposztrofálni?
Mi akadályozza meg az 51%-os magyar tulajdonosát, hogy az AERO egy vadi új gyáregységet itthonra telepítsen?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses