Valószínűleg Nigéria lesz az M346FA (Fighter Attack) fegyveres változatának első vásárlója, amelyet Leonardo és az izraeli Elbit közösen fejlesztett ki. Az első hat ilyen típusú repülőgépet idén Afrika legnépesebb országába szállítják. A vadászgépek pilótáinak speciális továbbképzése mellett az M346FA használható szoros támogatási (CAS) és felkelésellenes (COIN) műveletekhez.
Az M346FA változat külsőleg különbözik az M346A alapiskolától, két további sugárral, amelyek a "levegő-levegő" rakéták szállítását szolgálják a szárny csúcsainál. A gépnek összesen hét felfüggesztési pontja van, amelyeken irányíthatatlan és irányított fegyvereket, feladatbunkereket vagy üzemanyagtartályokat szállíthat, amelyek össztömege meghaladja a 2000 kg-ot. További fejlesztések a multifunkcionális Grifo-M346 radar nagyfelbontású SAR móddal, önvédelmi és figyelmeztető rendszer a légvédelmi rakéták megközelítéséhez, valamint radarellenes és hőelzáró patronindítók.
A törzs alatti csomópont a Rafael - Reccelite és Litening 5 megfigyelő, célzó és felderítő konténerek felfüggesztésére használható. A Data Link 16 kompatibilis taktikai adatátviteli rendszer is használható. Az M346FA változat maximális felszállási súlya 10 400 kg, szemben a fegyvertelen fajta 9600 kg-jáva
Az elmúlt években a nigériai katonai repülés megkezdte az új típusú harci repülőgépek használatba vételét - az M346FA mellett idén ez az afrikai ország fogadja az első 40 tervezett pakisztáni-kínai többfunkciós JF-17 Thunder vadászgépet. Az új repülőgépekre vonatkozó nigériai megrendelések listája hosszú: 12 A-29 Super Tucano turbopropellér-kiképző és harci repülőgépet kötöttek (az első szállítását 2021 második felére tervezik), hat A109 Power helikoptert, 12 további Mi-35-öt harci helikopterek (összesen 32-nek kell lenniük), 11 Mi-17 szállító helikopter és 16 fegyveres pilóta nélküli repülőgép, CH-3, CH-4 és Wing Loong II.
Az új típusok vásárlása mellett lépéseket tettek az önellátás biztosítására a jelenleg birtokolt repülőgéptípusok - az F-7Ni vadászgép, az Alpha Jet E és az Aero L-39ZA Albatros kiképző és harci - javítási munkálatai terén. A szállító C-130H Hercules időszakos ellenőrzését is elvégeztük. Az elmúlt öt év során Nigéria több mint 20 "földi" repülőgépet állított újra üzemre, nagyrészt külföldi mérnökök és technikusok bevonásával. Ezek az akciók az ISWAP és a Boko Haram iszlám dzsihadisták 2009 óta az ország keleti részén megnövekedett aktivitásának eredményeként jöttek létre, amelyekre a nigériai fegyveres erők kénytelenek aktívan fellépni.