A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Azoknak is szüksége lesz saját logisztikai kiszolgáló, műhely és műszaki támogató egységekre, ezt nem tudod lespórolni róla.
Dehogynem. Nincs kulon garazs meg szerelo minden hkra, no meg a honvedsegi egysegek teljesen mas ktg, annak semmi koze a beszerzeshez, az mar szemelyzeti-szervezeti budget.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 449
67 751
113
Ja en azt most nem szamoltam, szigoruan csak hkrol beszelek - ugy ujabb 44 hk eseten szerintem a vasak megallnanak 200 millliard HUF korul.
De ha csak vasat veszel, akkor se lőszer, se support, se a fenti felsorolt dolgok. Ha megosztod a másik zlj-hez vetteket, akkor azok élettartamát rövidíted, vagy a költségeit növeled és ugyanott vagy, vagy van egy rendesen fenntartott meg egy mostohagyerek zászlóaljad. És mégha nem is kell minden hk-nak saját szerelő, attól még duplázódik a szervízköltség/idő vagy a fenntartott műszaki állomány. Hídvető, ARV ugyanúgy kell.
 
K

kamm

Guest
De ha csak vasat veszel, akkor se lőszer, se support, se a fenti felsorolt dolgok.
A loszert magunk gyartjuk addigra, az alap warranty ill spare parts benne van a €12M/hk arban. A "fenti" dolgok nem a beszerzest terhelik, ahogy irtam.


Ha megosztod a másik zlj-hez vetteket, akkor azok élettartamát rövidíted, vagy a költségeit növeled és ugyanott vagy, vagy van egy rendesen fenntartott meg egy mostohagyerek zászlóaljad. És mégha nem is kell minden hk-nak saját szerelő, attól még duplázódik a szervízköltség/idő vagy a fenntartott műszaki állomány. Hídvető, ARV ugyanúgy kell.

Ez nem igy megy, ezek nem linearis kepletek. Attol nem lesz mostohagyerek, ha a Tatan mar meglevo szerelomuhelyt fogjak hasznalni.
Eleve amit epitettek, az biztosan nem ugy lett tervezve, hogy egyetlen zl kepes ellatni, ennyire ne nezzuk mar hulyenek a magyar tervezesi-logisztikai mernokoket.
Tovabba ezek vadonatuj cuccok, sokkal kevesebb problema varhato veluk, mint az altalatok remelt szarra futott, szetganyolt T-27-es kohoszokevenyekkel avagy akarcsak szethajtott es felujitgatott A4-esekkel. Normal maintenance lesz, de az meg 100+ hknal sem feltetlenul kivan tobbet, mint megfelelo schedulingeta muhelyben es kesz - ha van itt olyan, aki ilyesmit csinalt, az talan meg tudja saccolni, hany havonta kell cserelni ezeken az uj jarmuveken valamit, amihez mar a muhely kell.
Garazsbol esetleg epitenek meg egyet, de az megint nem a nemetek zsebebe megy, hanem sajat project. Ugyanigy nem feltetelezem, hogy ARV vagy hidveto ne lett volna eleve ugy tervezve, hogy meg egy zl jon majd, de az amugy sem egy egetvero osszeg (azokon kapasbol nincsen loveg, az mondjuk jopar millio eurot jelent.)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
hány éven keresztül:? :D
a-vgtelenbe-s-tovbb.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 694
113

Nigéria az új Leonardo M346 vevő?


Valószínűleg Nigéria lesz az M346FA (Fighter Attack) fegyveres változatának első vásárlója, amelyet Leonardo és az izraeli Elbit közösen fejlesztett ki. Az első hat ilyen típusú repülőgépet idén Afrika legnépesebb országába szállítják. A vadászgépek pilótáinak speciális továbbképzése mellett az M346FA használható szoros támogatási (CAS) és felkelésellenes (COIN) műveletekhez.

Az M346FA változat külsőleg különbözik az M346A alapiskolától, két további sugárral, amelyek a "levegő-levegő" rakéták szállítását szolgálják a szárny csúcsainál. A gépnek összesen hét felfüggesztési pontja van, amelyeken irányíthatatlan és irányított fegyvereket, feladatbunkereket vagy üzemanyagtartályokat szállíthat, amelyek össztömege meghaladja a 2000 kg-ot. További fejlesztések a multifunkcionális Grifo-M346 radar nagyfelbontású SAR móddal, önvédelmi és figyelmeztető rendszer a légvédelmi rakéták megközelítéséhez, valamint radarellenes és hőelzáró patronindítók.

A törzs alatti csomópont a Rafael - Reccelite és Litening 5 megfigyelő, célzó és felderítő konténerek felfüggesztésére használható. A Data Link 16 kompatibilis taktikai adatátviteli rendszer is használható. Az M346FA változat maximális felszállási súlya 10 400 kg, szemben a fegyvertelen fajta 9600 kg-jáva

Az elmúlt években a nigériai katonai repülés megkezdte az új típusú harci repülőgépek használatba vételét - az M346FA mellett idén ez az afrikai ország fogadja az első 40 tervezett pakisztáni-kínai többfunkciós JF-17 Thunder vadászgépet. Az új repülőgépekre vonatkozó nigériai megrendelések listája hosszú: 12 A-29 Super Tucano turbopropellér-kiképző és harci repülőgépet kötöttek (az első szállítását 2021 második felére tervezik), hat A109 Power helikoptert, 12 további Mi-35-öt harci helikopterek (összesen 32-nek kell lenniük), 11 Mi-17 szállító helikopter és 16 fegyveres pilóta nélküli repülőgép, CH-3, CH-4 és Wing Loong II.

Az új típusok vásárlása mellett lépéseket tettek az önellátás biztosítására a jelenleg birtokolt repülőgéptípusok - az F-7Ni vadászgép, az Alpha Jet E és az Aero L-39ZA Albatros kiképző és harci - javítási munkálatai terén. A szállító C-130H Hercules időszakos ellenőrzését is elvégeztük. Az elmúlt öt év során Nigéria több mint 20 "földi" repülőgépet állított újra üzemre, nagyrészt külföldi mérnökök és technikusok bevonásával. Ezek az akciók az ISWAP és a Boko Haram iszlám dzsihadisták 2009 óta az ország keleti részén megnövekedett aktivitásának eredményeként jöttek létre, amelyekre a nigériai fegyveres erők kénytelenek aktívan fellépni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 694
113

Nigéria az új Leonardo M346 vevő?


Valószínűleg Nigéria lesz az M346FA (Fighter Attack) fegyveres változatának első vásárlója, amelyet Leonardo és az izraeli Elbit közösen fejlesztett ki. Az első hat ilyen típusú repülőgépet idén Afrika legnépesebb országába szállítják. A vadászgépek pilótáinak speciális továbbképzése mellett az M346FA használható szoros támogatási (CAS) és felkelésellenes (COIN) műveletekhez.

Az M346FA változat külsőleg különbözik az M346A alapiskolától, két további sugárral, amelyek a "levegő-levegő" rakéták szállítását szolgálják a szárny csúcsainál. A gépnek összesen hét felfüggesztési pontja van, amelyeken irányíthatatlan és irányított fegyvereket, feladatbunkereket vagy üzemanyagtartályokat szállíthat, amelyek össztömege meghaladja a 2000 kg-ot. További fejlesztések a multifunkcionális Grifo-M346 radar nagyfelbontású SAR móddal, önvédelmi és figyelmeztető rendszer a légvédelmi rakéták megközelítéséhez, valamint radarellenes és hőelzáró patronindítók.

A törzs alatti csomópont a Rafael - Reccelite és Litening 5 megfigyelő, célzó és felderítő konténerek felfüggesztésére használható. A Data Link 16 kompatibilis taktikai adatátviteli rendszer is használható. Az M346FA változat maximális felszállási súlya 10 400 kg, szemben a fegyvertelen fajta 9600 kg-jáva

Az elmúlt években a nigériai katonai repülés megkezdte az új típusú harci repülőgépek használatba vételét - az M346FA mellett idén ez az afrikai ország fogadja az első 40 tervezett pakisztáni-kínai többfunkciós JF-17 Thunder vadászgépet. Az új repülőgépekre vonatkozó nigériai megrendelések listája hosszú: 12 A-29 Super Tucano turbopropellér-kiképző és harci repülőgépet kötöttek (az első szállítását 2021 második felére tervezik), hat A109 Power helikoptert, 12 további Mi-35-öt harci helikopterek (összesen 32-nek kell lenniük), 11 Mi-17 szállító helikopter és 16 fegyveres pilóta nélküli repülőgép, CH-3, CH-4 és Wing Loong II.

Az új típusok vásárlása mellett lépéseket tettek az önellátás biztosítására a jelenleg birtokolt repülőgéptípusok - az F-7Ni vadászgép, az Alpha Jet E és az Aero L-39ZA Albatros kiképző és harci - javítási munkálatai terén. A szállító C-130H Hercules időszakos ellenőrzését is elvégeztük. Az elmúlt öt év során Nigéria több mint 20 "földi" repülőgépet állított újra üzemre, nagyrészt külföldi mérnökök és technikusok bevonásával. Ezek az akciók az ISWAP és a Boko Haram iszlám dzsihadisták 2009 óta az ország keleti részén megnövekedett aktivitásának eredményeként jöttek létre, amelyekre a nigériai fegyveres erők kénytelenek aktívan fellépni.
Miért tettem be??
Először is a Magnus gépeit nem említik. ;)

Vigyázat, konteo!!

A Magnustol függetlenül alakulnak fű alatt a magyar-nigériai katonai kapcsolatok. Jó partner, mert zsé van, terroristákkal harcolnak, ki szólna ellene, ha együttműködünk.

Gyanúsan a pilótaképzés területén. (Szőrmentén az AV is felújít pár L-39-et nekik). És itt érdekes, hogy ők is az olasz vonalra mennek rá a Tucano után. A kanadai képzést mi is gyanúsan olasszal váltjuk és ezen felül tervezünk elé hazai kiképzést kikepzőgéppel is.

Miért jönnének hozzánk Nigériai pilotak?? Zlin, ugyan. L-39NG, az nem illik nagyon a képbe.

Nálam nőttek a Super Tucano esélyei, tartom a hazai összeszerelést is AV színekben.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Miért tettem be??
Először is a Magnus gépeit nem említik. ;)

Vigyázat, konteo!!

A Magnustol függetlenül alakulnak fű alatt a magyar-nigériai katonai kapcsolatok. Jó partner, mert zsé van, terroristákkal harcolnak, ki szólna ellene, ha együttműködünk.

Gyanúsan a pilótaképzés területén. (Szőrmentén az AV is felújít pár L-39-et nekik). És itt érdekes, hogy ők is az olasz vonalra mennek rá a Tucano után. A kanadai képzést mi is gyanúsan olasszal váltjuk és ezen felül tervezünk elé hazai kiképzést kikepzőgéppel is.

Miért jönnének hozzánk Nigériai pilotak?? Zlin, ugyan. L-39NG, az nem illik nagyon a képbe.

Nálam nőttek a Super Tucano esélyei, tartom a hazai összeszerelést is AV színekben.
Az av nak hatalmas lehetoseg lenne egyebkent es kikepzogepek piacat szepen letudna fedni plane ha valahogy ossze lehetne hozzni csatolni a corvus termekkel es esetleg az alca bol is szuletne nemi updatelt verzio. A teljes paletta le lenne fedve konnyu tamado es kikepzogep teren. Mar csak valami combosabbb hatotavolsagu iranyitott raketa kellene /valmi megerositett szerkezetu spike nlos :p / hangsebesseg alatti gepek vegulis :) kumulativ es repesz felyel ellenseges csapatlegvedelmi zonan kivul indithato lenne./ a suly novekedest a megerosites kovetkezteben a nagyobb indulosebesseg es magassag kompenzalna ugyhogy szerintem meg nolhetne is a hatotav /akar/