[HUN] Vadászgépek beszerzése

Ezért írtam, hogy szerintem szerencsésen alakultak a fordulataink a Gripen esetében: emelt repóraszám, A-G képesség, légi utántöltés, és a végén saját tulajdon.
Hja meg jelentős többletköltségekkel...
A többletköltségek úgy is jelentkezhetnek - mint esetünkben is - hogy kitolódott a futamidő.
Tehát olyan nincs - mégha persze megpróbálják úgy is kommunikálni - , hogy csak mi nyerjünk egy ilyen refinanszírozáson.
Közben persze a HM-ben lehet, hogy pezsgőt bontottak, miközben Misi bá meg felpofozta az alagsori gyakornokot... :)
 
Néhány megosztható gondolat:
Vadászgép: bármi is lesz 100%-os hadiipari ellentételezés lesz.
RÁBA: Német katonai járművek modernizációja, ST Engineering együtműködés nem lesz
HM Arzenál: Aknavető gyártás lesz.
Harctámogató szimulátor fejlesztés lesz.
:)
Ha ez igaz akkor eldőlt, hogy nem lesz F-35 (mondjuk eddig se láttam rá nagy esélyt), de nem lesz további Gripen sem, mert a Saab-nak biztos, hogy nem menne a 100%-os hadiipari ellentételezés. Anno a C/D-k esetében is csak igérte az ellentételezést, de nem igazán jött össze még a polgári ellentételezés sem nemhogy a hadiipari. Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől) a németek minden további nélkül meg tudják oldani a 100%-os hadiipari ellentételezést (RM zalai, kaposvári, várpalotai üzemei) sőt akár magyar hadiipari export (pl. várpalotáról robbanóananyagok, gránátok, lőszerek) Németországba is beszámítható. Nem ugyanaz a EF gyártója és a RM, de ez nem probléma. Állítólag a Saab is anno az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát számította be az ellentételezésbe. A Terrexet kicsit sajnálom: jó ár/érték arányban lett volna APC. A német katonai járművek modernizációja érdekes ötlet, nem hiszem, hogy csak tgk-ról lenne szó. Az Arzenál aknavető gyártását már tavaly bejelentették: nyilvánvalóan a Hirtenberger lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ha ez igaz akkor eldőlt, hogy nem lesz F-35 (mondjuk eddig se láttam rá nagy esélyt), de nem lesz további Gripen sem, mert a Saab-nak biztos, hogy nem menne a 100%-os hadiipari ellentételezés.
Az egyetlen gep, ahol menne, az a Gripen. Nemcsak a geptol fuggetlenul, de meg a gyartasaba is bele tudunk kapcsolodni majd.


Anno a C/D-k esetében is csak igérte az ellentételezést, de nem igazán jött össze még a polgári ellentételezés sem nemhogy a hadiipari.
Ja hat 20+ evvel ezelott pont semmilyen szintet nem utottunk meg hadiiparban. Civilben viszont megvolt, amit igertek, azota is mukodik az Electrolux.


Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől) a németek minden további nélkül meg tudják oldani a 100%-os hadiipari ellentételezést (RM zalai, kaposvári, várpalotai üzemei) sőt akár magyar hadiipari export (pl. várpalotáról robbanóananyagok, gránátok, lőszerek) Németországba is beszámítható.
Mi vaaaan? Ezek mar megkotott uzletek, mi a banatert szamolnank mi bele egy teljesen uj uzletbe? :D :D

Nem is ertem ezt a kifacsart logikat - te direkt rosszat akarsz a gazdasagnak...?

Nem ugyanaz a EF gyártója és a RM, de ez nem probléma. Állítólag a Saab is anno az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát számította be az ellentételezésbe. A Terrexet kicsit sajnálom: jó ár/érték arányban lett volna APC. A német katonai járművek modernizációja érdekes ötlet, nem hiszem, hogy csak tgk-ról lenne szó. Az Arzenál aknavető gyártását már tavaly bejelentették: nyilvánvalóan a Hirtenberger lesz.

Teljesen eselytelen az egesz EF otlet.
Semmi ertelme nincs, sem anyagilag, sem maskeppen, de meg mint fighternek seem: rendszert valtani egy olyan tipusra, ami kevesebbet fog tudni a mar meglevo rendszerunkhoz passzolo E/F-hez kepest...? Egy szem logika nincs ebben sehol.
 
Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől)
Eddig az volt a konteo, azért veszünk német tankot, hogy megváltsuk a Néppárti tagságot, most hogy bedőlt nem dobjuk, hanem csavarunk rajta egyet?

Sztem az Unión belüli politikai vitákat és a gazdasagi-katonai együttműködést válasszuk ketté. Lehet kapcsolat, de nem ilyen szoros és ilyen faék egyszerű.
 
Az egyetlen gep, ahol menne, az a Gripen. Nemcsak a geptol fuggetlenul, de meg a gyartasaba is bele tudunk kapcsolodni majd.



Ja hat 20+ evvel ezelott pont semmilyen szintet nem utottunk meg hadiiparban. Civilben viszont megvolt, amit igertek, azota is mukodik az Electrolux.



Mi vaaaan? Ezek mar megkotott uzletek, mi a banatert szamolnank mi bele egy teljesen uj uzletbe? :D :D

Nem is ertem ezt a kifacsart logikat - te direkt rosszat akarsz a gazdasagnak...?



Teljesen eselytelen az egesz EF otlet.
Semmi ertelme nincs, sem anyagilag, sem maskeppen, de meg mint fighternek seem: rendszert valtani egy olyan tipusra, ami kevesebbet fog tudni a mar meglevo rendszerunkhoz passzolo E/F-hez kepest...? Egy szem logika nincs ebben sehol.
Tehát akkor tényleg igaz, hogy a Saab egyszerűen beírta az Elektrolux jászberényi hűtőgépgyárát ellentételezésnek. Ha te mint a Saab képviselője írod akkor azt el kell fogadnom. Ja, hogy az Elektrolux is már évekkel korábban megvette a hűtőgépgyárat, mint a Gripen üzletet megkötötték....... Egyébként egy szóval sem írtam, hogy örülnék egy EF beszerzésnek. Én csak azt írtam Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), hogy akkor az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Eddig az volt a konteo, azért veszünk német tankot, hogy megváltsuk a Néppárti tagságot, most hogy bedőlt nem dobjuk, hanem csavarunk rajta egyet?

Sztem az Unión belüli politikai vitákat és a gazdasagi-katonai együttműködést válasszuk ketté. Lehet kapcsolat, de nem ilyen szoros és ilyen faék egyszerű.
Alapvetően egyetértek, hogy nem ilyen közvetlen a kapcsolat a hadiipari beszerzések és a poltikai érdekérvényesítés között: eddigi beszerzéseink alapvetően katonai érdekűek voltak és nem politikai célúak, de a Néppárti tagság (ami erős érdekérvényesítési lehetőség volt) megszűnését követően valószínű, hogy felértékelődik a hadiipari együttműködés is a németekkel. De a kommentemnek nem ez volt a lényege. Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést, marad az EF.
 
Alapvetően egyetértek, hogy nem ilyen közvetlen a kapcsolat a hadiipari beszerzések és a poltikai érdekérvényesítés között: eddigi beszerzéseink alapvetően katonai érdekűek voltak és nem politikai célúak, de a Néppárti tagság (ami erős érdekérvényesítési lehetőség volt) megszűnését követően valószínű, hogy felértékelődik a hadiipari együttműködés is a németekkel. De a kommentemnek nem ez volt a lényege. Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést, marad az EF.
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
 
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
A Gripen Kanadában is versenyben van az új harci gép beszerzési tenderen és ott is helyileg fogják gyártani a Griffket, ha megnyerik. Nekünk is kéne még legalább egy tucat de inkább több az újabb E változatból aminek a gyártásába be tudunk szállni az Aero Vodochodyn keresztül.
 
Sztem a Gripen nem esik ki. Nézd meg a brazil együttműködést és a finn Gripen ajánlatot. Nem ilyen nagyságrendben, de lehet kölcsönösen jó üzlet.
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
 
Néhány megosztható gondolat:
Vadászgép: bármi is lesz 100%-os hadiipari ellentételezés lesz.
RÁBA: Német katonai járművek modernizációja, ST Engineering együtműködés nem lesz
HM Arzenál: Aknavető gyártás lesz.
Harctámogató szimulátor fejlesztés lesz.
:)

Bocsánat, én egy kicsit most lemaradtam. Veszünk új vadászgépeket? Gripenek mellé, vagy helyett?
 
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
 
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
Ámen!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Én azt tudom elképzelni hogy a csehekkel közösen akarunk Gripent beszerezni, úgy hogy osztozunk a gyártáson. Lesz itt is AV telephely, itt is fogunk valamit gyártani és a Cseheknél is. Ha közösen rendelünk akkor az akár lehet simán egy 48db -os rendelés is (24 magyar + 24 cseh vagy akár 28+28), ami azért így túlmutat a brazilon.
Sőt akár lehet hogy összefolgozunk majd az brazilokkal és mondjuk tőlük jön majd 8 Gripen F (4 magyar + 4 cseh). Ha okosan csinálja a Saab akkor akár összehozhat a Gripennek egy nemzetközi üzemeltetői / gyártói láncot ( svéd, brazil, cseh, magyar, finn, kanada stb.), mint az RM a lynx-nél, ami azért jól pozícionálná a Gripen-t akár egy 200 akár 300 db-os gép mennyiséggel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Alapvetően egyetértek, hogy nem ilyen közvetlen a kapcsolat a hadiipari beszerzések és a poltikai érdekérvényesítés között: eddigi beszerzéseink alapvetően katonai érdekűek voltak és nem politikai célúak, de a Néppárti tagság (ami erős érdekérvényesítési lehetőség volt) megszűnését követően valószínű, hogy felértékelődik a hadiipari együttműködés is a németekkel. De a kommentemnek nem ez volt a lényege. Matróz infója alapján (akinek eddig az infói valósnak tűntek), az F-35 és a Gripen is kiesik, mert nem tudják megoldani a 100%-os hadiipari ellentételezést, marad az EF.
Ezt meg honnan vetted, hogy ne tudnának 100%-os katonai ellentételezést összehozni a svédek?
Tessék opciók:
  • a horvátoknak regionális szervizközpontot ajánlottak. Náluk idén döntés várható. Szerintem nálunk is. Ha ők nem viszik el ezt az opciót, akkor majd mi fogjuk! DE ha sokat baszkódnak a horvátok, akkor akár előlük is elvihetjük.
  • magukban a Gripenek legyártásában is lehet keresnivalónk. Akár a Aero-val karöltve - akinek ugye vannak jelenleg is beszállítói szerződései az Airbusnál, valamint a Embraernél is -, akár önálló magyarországi fémmegmunkáló cégekkel is (pl.: Sandvik ?).

  • ezen kívül igen komoly ipari lehetőségek vannak a SAAB álcázó termékeiben. Ráadásul a mobilhangáraikat idehaza fejlesztették készre.
  • a svédek rakéta üzletága is tartogathat érdekességeket a számunkra. Ugye a DND már idehozta (illetve bejelentette azt) a páncéltörő eszközeinek a gyártását, miért ne lehetne bérgyártásban a CG egyes elemeit (főleg a lőszert) itthon, mondjuk az Arzenálnál gyártatni? De csak emlékezzünk meg a GLSDB-ről. Eddig nem nagyon van rá megrendelés, de ami késik, az nem múlik. Mindenki állva tapsolta a bejelentését.
Meg hagy ne mondjam, hogy mi is mennyire tudnánk örülni neki...
 
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
Az ilyen teljesen illogikus, szimplan ellendrukker kommentekre nem is erdemes reagalni.
 
Hogy tudod összehasonlítani a brazilok alapból 36 db-os rendelését a mi jó esetben 14 db-os rendelésünkkel? Brazília polgári személy és katonai teherszállító gépeket gyárt, teljes ipari háttere van. Nálunk meg a Magnus a maximum. Szerinted be lehet számítani az ellentételezésbe az AV-nek adott esetleges megrendelést? A probléma az, hogy a cég cseh, nem magyar. A részvények többsége magyar tulajdonú, de itthon még telephelye sincsen.
Na ezért ne 14-et rendeljünk, rendeljünk 24-et :) és egyből komolyan vesznek minket. És nemcsak a gyártó... :hadonaszos:
 
Ha ez igaz akkor eldőlt, hogy nem lesz F-35 (mondjuk eddig se láttam rá nagy esélyt),
Pedig mennyi mindent gyárthatna itt a Raytheon is... kiképző repülőgéptől, az űripari dolgokon át, a Sentinel és más radarokig... akár az RM segítségével létrehozott nyírteleki gyárban. Így lenne munka az izraeli radarok után is. Vagy ha valahogy mégis beszállítók lennénk az amerikai Lynxekhez, ha lesz olyan.
Az RM és a Raytheon elég sok szálon keresztül kapcsolódik egymáshoz, sok együttműködésük van...

de nem lesz további Gripen sem, mert a Saab-nak biztos, hogy nem menne a 100%-os hadiipari ellentételezés. Anno a C/D-k esetében is csak igérte az ellentételezést, de nem igazán jött össze még a polgári ellentételezés sem nemhogy a hadiipari.
"Az eredetileg vállalt 14 év helyett 7 alatt teljesítette Svédország a Magyarországgal 2001-ben kötött, majd 2003-ban módosított Gripen-ellentételezési megállapodást. Összesen 789 millió euró (közel 198 milliárd forint) értékű befektetést hajtottak végre Magyarországon, illetve többletexportot bonyolítottak innen ennyi idő alatt. A gyors teljesítést a Magyarországon már korábban megtelepedett - és a többéves elő-ellentételezésben is aktívan közreműködő - svéd nagyvállalatok tevékenysége tette lehetővé. "

Teljesítettek ők szerződés szerint, csak mi nem pont így gondoltuk a teljesítést.

Maradt a EF ahol egyébként is a legnagyobb a politikai nyereség (most, hogy kirúgták/kirúgják a Fideszt a Európai Néppártból még inkább felértékelődik a hadiipari beszerzés a németektől) a németek minden további nélkül meg tudják oldani a 100%-os hadiipari ellentételezést

Inkább valamelyik 6 generációs gépben gondolkodj 2035 utánra. És most már az olaszokkal haverkodnak...

(RM zalai, kaposvári, várpalotai üzemei) sőt akár magyar hadiipari export (pl. várpalotáról robbanóananyagok, gránátok, lőszerek) Németországba is beszámítható.

Az RM szerint 3,2 milliárd Eurónál tartunk. Hogy jön ki a 100% ellentételezés? Vagy mennyi idő alatt?