A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Háááát ... én így ránézésre meg nem mondom milyen hajtómű, de a hajtómű oldalán a sasos jelvény az szerintem a Pratt end Whitney logója ... ;):D
Igen, furcsa egy videó. Azt mondják, késsz a PD-14-gyel felszerelt 310es, de egy régebbi 300assal repülnek benne.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 499
113
A fehér cucc már a porlasztott üzemanyag indításkor?
Utasszállítón még nem láttam ilyet.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A fehér cucc már a porlasztott üzemanyag indításkor?
Utasszállítón még nem láttam ilyet.

Ott van a videó leírásában:

> New engine started, preservation oil burned during the first engine start causing the smoke.

letároláshoz használt olaj ég le az első indításnál, az okozza a füstöt.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
GE Affinity, szuperszonikus bizjetekhez szánt hajtómű:


Ha jól látom, a fan-kompresszor-turbinafokozatok gyakorlatilag megegyeznek a GE F101-esével, a máshol olvasható 133 centi átmérűjű fan alapján a mérete is hasonló lehet (persze ennél nincs utánégető). Jól gondolom, hogy ez tulajdonképpen egy némileg, de nem túlzottan módosított 21. századi F101-es? Vagy ennél bonyolultabb a dolog? @Allesmor Obranna ?


Ezt meg csak úgy:

YJ-2030: Candidate Engine for a Supersonic Business Jet
AIAA Foundation 2019–2020 Undergraduate Engine Design Competition

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
Aki nem ismeri fel annak egyes!:D
20210201-095736.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 686
13 351
113
Mi szükségünk is lenne erre a hajtóműre?
Az Aero Vodochody("-nk" ;) ) által gyártott L-39NG-t (üzletileg-gazdaságilag) lazán meg tudják fojtani, mert a benne lévő amcsi Williams FJ44 hajtómű akármikor embargós lehet, hiszen az USA "Nemzetbiztonsági Kockázat" gumiparagrafust rá lehet húzni(bármelyik ipari konkurens, vagy bosszú-szomjas "filantrop" miatt).
...mert ugye "szeretnek" bennünket!
...most 4 évig majd különösen!!!

Így pedig nem nagyon lehet hosszútávra tervezni vele.
Egy saját hajtómű --becsülve-- fele/harmada árú lehetne, nem sokkal gyengébb paraméterekkel.
...12 millió helyett helyett akár 7-8m$ "TESCO-árasítva"(saját-"olcsó" hajtómű, pár olcsóbb elem...)!!!
...politikai kockázat nélkül vehetnék Afrikában, Közel-Keleten(napi fogyó eszköz !!!), Dél-Amerikában!!!
A különbözetből tudunk adni 2-3 tartalék hajtóművet, az 3-4-5 év függetlenség az üzemeltetőnek!
ha jól meg van csinálva, akkor a korábbi Albatroszokba is berakható: 1-2 ezret gyártottak!!!
Sok a drága (ukrán "megbízható" gyártású és "olcsó") eredeti hajtóművet nem akarják/tudják megfizetni.
Ha a hajtóműnek van még-olcsóbb verziója(kb. egyszer-használatos), az drón-L-39-be pont elég, pár-tíz-óra üzemidővel(de az megbízhatóan!! ).

Nekünk kellene --"csak" a józan ész szerint :rolleyes::rolleyes::rolleyes: , ami a "pop-szakmában" nem mindig számít :oops:-- egy-két tucat drón-csapásmérő a használtakból (1-200 ezer$ a használt -piacon ! ), csak egy kicsit ellensúlyozni "mindenféle baráti" HIMARS-okat, Bayraktar-okat, és még sok mindent...


Kezd "kicsit" a tököm tele lenni a "mindent, németet, de csak qrva drágát" elvből, a nagyobb függetlenséget adó saját erős LEGO-csapat kutatás-fejlesztés helyett --mondjuk izraeli mintára, de a szerbek is példa-adóan fejlesztenek nagyságrenddel kisebb összegből sokkal nagyobb valós haderőt--!
...modjuk ők nem NATO-kölcsönadni csinálják, hanem honvédelemre !!!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Az Aero Vodochody("-nk" ;) ) által gyártott L-39NG-t (üzletileg-gazdaságilag) lazán meg tudják fojtani, mert a benne lévő amcsi Williams FJ44 hajtómű akármikor embargós lehet, hiszen az USA "Nemzetbiztonsági Kockázat" gumiparagrafust rá lehet húzni(bármelyik ipari konkurens, vagy bosszú-szomjas "filantrop" miatt).
...mert ugye "szeretnek" bennünket!
...most 4 évig majd különösen!!!

Így pedig nem nagyon lehet hosszútávra tervezni vele.
Egy saját hajtómű --becsülve-- fele/harmada árú lehetne, nem sokkal gyengébb paraméterekkel.
...12 millió helyett helyett akár 7-8m$ "TESCO-árasítva"(saját-"olcsó" hajtómű, pár olcsóbb elem...)!!!
...politikai kockázat nélkül vehetnék Afrikában, Közel-Keleten(napi fogyó eszköz !!!), Dél-Amerikában!!!
A különbözetből tudunk adni 2-3 tartalék hajtóművet, az 3-4-5 év függetlenség az üzemeltetőnek!
ha jól meg van csinálva, akkor a korábbi Albatroszokba is berakható: 1-2 ezret gyártottak!!!
Sok a drága (ukrán "megbízható" gyártású és "olcsó") eredeti hajtóművet nem akarják/tudják megfizetni.
Ha a hajtóműnek van még-olcsóbb verziója(kb. egyszer-használatos), az drón-L-39-be pont elég, pár-tíz-óra üzemidővel(de az megbízhatóan!! ).

Nekünk kellene --"csak" a józan ész szerint :rolleyes::rolleyes::rolleyes: , ami a "pop-szakmában" nem mindig számít :oops:-- egy-két tucat drón-csapásmérő a használtakból (1-200 ezer$ a használt -piacon ! ), csak egy kicsit ellensúlyozni "mindenféle baráti" HIMARS-okat, Bayraktar-okat, és még sok mindent...


Kezd "kicsit" a tököm tele lenni a "mindent, németet, de csak qrva drágát" elvből, a nagyobb függetlenséget adó saját erős LEGO-csapat kutatás-fejlesztés helyett --mondjuk izraeli mintára, de a szerbek is példa-adóan fejlesztenek nagyságrenddel kisebb összegből sokkal nagyobb valós haderőt--!
...modjuk ők nem NATO-kölcsönadni csinálják, hanem honvédelemre !!!
Értem, csak az a helyzet, hogy ha nincs olyan technikai eszköze, aminek nekünk el nem adásával, illetve, ha már nálunk van raktáron, akkor annak beépítésével tilalom alá helyezhetné a bármikori aktuális szövetséges az eladást, akkor megszankciózza...az egész országot. Oszt' jónapot!
Nem emlékszel a Mistral helikopter hordozó oroszoknak eladásával hogy jártak a fansziák!?
Pedig ők nagyhatalom, vagy mi...