Magyarország ipara

Tudom, hogy mindenki a saját gyarmatán nagyon serény, ezért a "+. világ" sem tabula rasa. Bár Észak-Koreára sosem gondoltam, hogy már oda is betette lábát a hanyatló kapitalizmus.

A legfiatalabb Kim a jó öreg "Carrot & Stick" játékot játssza, a hűséget (nagyon) lassan javuló életszínvonallal jutalmazza.
Már a lakosság negyedének van helyi gyártású kínai telefonja, strandra, vidámparkba mehetnek, tehetősebbek akár autót is vehetnek...
Ez elképzelhetetlen volt 10 éve.

Amúgy utána nézve a vezetékes hálózat francia, a mobilhálózatuk holland.
 

Kicsit most elkapott a hányinger. De talán majd ezt is kialszom. Vagy nem...

Előzmények (vagyis vélhetően annak a megalapozása, nehogy véletlenül versengés és ezzel árcsökkenés legyen különösen a mobilszolgáltatói piacon, hiszen eddig olyan jól le voltak osztva a kartellapok a 3 szolgáltató és az államunk között, amiből mind a négy fél profitált, csak épp az ötödik fél, vagyis akiknek szolgáltatnak, na az már nem annyira...):











 
Kicsit most elkapott a hányinger. De talán majd ezt is kialszom. Vagy nem...

Előzmények (vagyis vélhetően annak a megalapozása, nehogy véletlenül versengés és ezzel árcsökkenés legyen különösen a mobilszolgáltatói piacon, hiszen eddig olyan jól le voltak osztva a kartellapok a 3 szolgáltató és az államunk között, amiből mind a négy fél profitált, csak épp az ötödik fél, vagyis akiknek szolgáltatnak, na az már nem annyira...):












Végigkövettem az eseményeket ahogy zajlottak és 2 dolgot kiemelnék:

1. Digi nem Teréz anya, egy profitorientált ROMÁN cég.
2. Volt benne sunyulás, de rengeteg dologban a cég direkt nem reagált időben vagy szimplán nem tartott be olyan szabályokat amik miatt a többieket már év(tized)ekkel ezelőtt megbüntették...
3. A cég vezetése rengeteg esetben full inkompetensen reagálta le a dolgokat.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Végigkövettem az eseményeket ahogy zajlottak és 2 dolgot kiemelnék:

1. Digi nem Teréz anya, egy profitorientált ROMÁN cég.
2. Volt benne sunyulás, de rengeteg dologban a cég direkt nem reagált időben vagy szimplán nem tartott be olyan szabályokat amik miatt a többieket már év(tized)ekkel ezelőtt megbüntették...
3. A cég vezetése rengeteg esetben full inkompetensen reagálta le a dolgokat.


1. Nem Teréz anya, hanem egy versenytárs, eleddig nagyon jó, vagyis igencsak versenyképes árakkal-szolgáltatásokkal mind vezetékes, mind mobil vonalon.


2. A másik három cég is legalább ugyanannyira nem tartja be a szabályokat, mint az látható is:

Gugli:




És:



De valahogy a Digit minden kis szarral is betalálták:


Vajon miért...


3. Ezt én is eléggé így látom.
 
1. Nem Teréz anya, hanem egy versenytárs, eleddig nagyon jó, vagyis igencsak versenyképes árakkal-szolgáltatásokkal mind vezetékes, mind mobil vonalon.


2. A másik három cég is legalább ugyanannyira nem tartja be a szabályokat, mint az látható is:

Gugli:




És:



De valahogy a Digit minden kis szarral is betalálták:


Vajon miért...


3. Ezt én is eléggé így látom.

Egyetértek veled a digi sem volt jobb vagy rosszabb mint a többi piaci szerelő szimplán csak azt történt, hogy a magyar piac második legnagyobb szereplőjét olyan helyzetbe hozták, hogy a román tulajnak nem volt más választása mint elfogadja a visszautasíthatatlan ajánlatot.
 
Hozzátenném, hogy nekem is van mobilnetes Digi sim-em, úgyhogy abszolút örültem a jelenlétüknek és reménykedtem, hogy tudnak fejlődni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Na ott kellett lenned hogy elhidd... Zalaegerszeg, déli iparterület. nagy összerelőüzem, nevet nem írok, de nem nehéz kitalálni. Három részre felosztva a nagyépület 2x8000 négyzetméteres csarnokm harmadik a raktár. Az évek óta de facto üresen álló középső részt- D csarnok, kibérelte egy izraeli cég, napelemes rendszerek összeszerelésére,, A csarnokokok felosztása, egyharmad, kétharmad, középen húzódik az anyagmozgató útvonal, -targoncák, kisvonat etc. Lerekták az első gépsort, dupla, szóval nem egymás mellé, hanem egymás után, középen helyet hagyva, Így belógott a közlekedőútvonalba, sebaj, leszűkítik az útvonalat. A powerpack egység szerelősora az út egyik felén, minden elemet kézzel kell áttolni és átpakolni a másik szerelősorra. kapott új csarnok új műgyanta padlót, a főnökök szerint az nem szép ha a targonca kereke koszolja a padlót. kitiltjuk az a tervük hogy az anyagmozgató elmegy a raktárba, békával elvonszolja ott az akár nyolcszáz kilós raklapot a teherliftig, felviszi az emeletre, átvonszolja az üzemcsarnok felett a kiszállítási raktáron, leliftezi a abba a csarnokba ahol eddig volt termelés, elvonszolja az átmeneti raktárig, hol kibontják etc. Késztemékkel, göngyöleggel ugyanez vissza. múszakonként kb 20x . egyéb munkája mellett....
 
Na ott kellett lenned hogy elhidd... Zalaegerszeg, déli iparterület. nagy összerelőüzem, nevet nem írok, de nem nehéz kitalálni. Három részre felosztva a nagyépület 2x8000 négyzetméteres csarnokm harmadik a raktár. Az évek óta de facto üresen álló középső részt- D csarnok, kibérelte egy izraeli cég, napelemes rendszerek összeszerelésére,, A csarnokokok felosztása, egyharmad, kétharmad, középen húzódik az anyagmozgató útvonal, -targoncák, kisvonat etc. Lerekták az első gépsort, dupla, szóval nem egymás mellé, hanem egymás után, középen helyet hagyva, Így belógott a közlekedőútvonalba, sebaj, leszűkítik az útvonalat. A powerpack egység szerelősora az út egyik felén, minden elemet kézzel kell áttolni és átpakolni a másik szerelősorra. kapott új csarnok új műgyanta padlót, a főnökök szerint az nem szép ha a targonca kereke koszolja a padlót. kitiltjuk az a tervük hogy az anyagmozgató elmegy a raktárba, békával elvonszolja ott az akár nyolcszáz kilós raklapot a teherliftig, felviszi az emeletre, átvonszolja az üzemcsarnok felett a kiszállítási raktáron, leliftezi a abba a csarnokba ahol eddig volt termelés, elvonszolja az átmeneti raktárig, hol kibontják etc. Késztemékkel, göngyöleggel ugyanez vissza. múszakonként kb 20x . egyéb munkája mellett....
Sajnos nem. A szomszéd üzemben a 2 tonnás gépsort is békával akarta bevitetni a főnök...
 
Jó látni, hogy még az 1+ osztályon is fukarkodnak a lábtérrel a mávnál. Ráadásul ez a fejtámasztó borzadály maga a tragédia, nem tudom, ült-e benne aki kitalálta. Tavaly vagy tavalyelőtt volt szerencsém egy hasonlóhoz egy régi személykocsi másodosztályán, bár az nem bőrből volt. A kedves tervező nem tudom milyen alkathoz találta ki, nekem valahol a vállam alatt ért véget kicsivel a támla, és mivel a másodosztályon keskenyek is legalább az ülések, ezért nem tudtam leülni, csak féloldalasan, egyszerűen nem fértem be attól a szartól, mert szétnyomta a lapockámat, pedig 80 kg vagyok és 189 magas. Amikor írtam nekik hogy okádék mocskos volt a kocsi, ráadásul szerintem nem IC és helyjegy kompatibilis helyet kaptam, mert az szégyen ha egy helyjegyes IC kocsiban nem lehet normálisan le se ülni, a teljesen élhetetlen lábtérről nem beszélve, akkor még volt képe visszaküldeni az adott kocsi sorszámát, hogy márpedig az tökéletesen megfelel, és mellékelt is képet, miszerint ez EuroCity minőségű kocsi volt (amiben én ültem azon nem volt huzat, fél kiló kenyeret lehetett összeszedni a morzsákból, ömlött a por mindenből és zsíros volt az ülés): patkány egy vállalat
UYzyF-Q8Rk01Lku9OWMvdsXnHlWp46pnbH6U3ppI6jYQTeraDtsPWeRjHe0Nx97em6EgnHP_tq8gKRCJj9sRMAm8ClVrbMs0-76XCwmcJTEoZdlItr8qigXoeA
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Jó látni, hogy még az 1+ osztályon is fukarkodnak a lábtérrel a mávnál. Ráadásul ez a fejtámasztó borzadály maga a tragédia, nem tudom, ült-e benne aki kitalálta. Tavaly vagy tavalyelőtt volt szerencsém egy hasonlóhoz egy régi személykocsi másodosztályán, bár az nem bőrből volt. A kedves tervező nem tudom milyen alkathoz találta ki, nekem valahol a vállam alatt ért véget kicsivel a támla, és mivel a másodosztályon keskenyek is legalább az ülések, ezért nem tudtam leülni, csak féloldalasan, egyszerűen nem fértem be attól a szartól, mert szétnyomta a lapockámat, pedig 80 kg vagyok és 189 magas. Amikor írtam nekik hogy okádék mocskos volt a kocsi, ráadásul szerintem nem IC és helyjegy kompatibilis helyet kaptam, mert az szégyen ha egy helyjegyes IC kocsiban nem lehet normálisan le se ülni, a teljesen élhetetlen lábtérről nem beszélve, akkor még volt képe visszaküldeni az adott kocsi sorszámát, hogy márpedig az tökéletesen megfelel, és mellékelt is képet, miszerint ez EuroCity minőségű kocsi volt (amiben én ültem azon nem volt huzat, fél kiló kenyeret lehetett összeszedni a morzsákból, ömlött a por mindenből és zsíros volt az ülés): patkány egy vállalat
UYzyF-Q8Rk01Lku9OWMvdsXnHlWp46pnbH6U3ppI6jYQTeraDtsPWeRjHe0Nx97em6EgnHP_tq8gKRCJj9sRMAm8ClVrbMs0-76XCwmcJTEoZdlItr8qigXoeA
Nem furakodtak a lábtérrel, mert nem egymással szemben vannak az ülések. Teljesen ki tudod nyújtani a lábad.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Blitz97
Jó látni, hogy még az 1+ osztályon is fukarkodnak a lábtérrel a mávnál. Ráadásul ez a fejtámasztó borzadály maga a tragédia, nem tudom, ült-e benne aki kitalálta. Tavaly vagy tavalyelőtt volt szerencsém egy hasonlóhoz egy régi személykocsi másodosztályán, bár az nem bőrből volt. A kedves tervező nem tudom milyen alkathoz találta ki, nekem valahol a vállam alatt ért véget kicsivel a támla, és mivel a másodosztályon keskenyek is legalább az ülések, ezért nem tudtam leülni, csak féloldalasan, egyszerűen nem fértem be attól a szartól, mert szétnyomta a lapockámat, pedig 80 kg vagyok és 189 magas. Amikor írtam nekik hogy okádék mocskos volt a kocsi, ráadásul szerintem nem IC és helyjegy kompatibilis helyet kaptam, mert az szégyen ha egy helyjegyes IC kocsiban nem lehet normálisan le se ülni, a teljesen élhetetlen lábtérről nem beszélve, akkor még volt képe visszaküldeni az adott kocsi sorszámát, hogy márpedig az tökéletesen megfelel, és mellékelt is képet, miszerint ez EuroCity minőségű kocsi volt (amiben én ültem azon nem volt huzat, fél kiló kenyeret lehetett összeszedni a morzsákból, ömlött a por mindenből és zsíros volt az ülés): patkány egy vállalat
UYzyF-Q8Rk01Lku9OWMvdsXnHlWp46pnbH6U3ppI6jYQTeraDtsPWeRjHe0Nx97em6EgnHP_tq8gKRCJj9sRMAm8ClVrbMs0-76XCwmcJTEoZdlItr8qigXoeA
sosem utaztam icn,szal nemtudom milyen... de mostmár emeletes vonaton ácsoroghatok a megálló előtt hogy megvárjuk míg életet lehelnek az 50 éves váltókba :D priceless
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and winter
Nem furakodtak a lábtérrel, mert nem egymással szemben vannak az ülések. Teljesen ki tudod nyújtani a lábad.
Nálam úgy tűnik, hogy nagyjából 4/5 részben egymással szemben vannak az ülések, kissé elcsúsztatva. Plusz azért sem tudod kinyújtani, mert a kis szemetes a képen jobb oldalon ülő személy lábába beleakad, plusz a mávnál valami fura perverzió, hogy a vonatkocsi oldalán, a padló mellett lent, valamiért kifelé domborodó burkolóelemmel fedik el a fűtőtestet, ami 1. télen égeti a lábad ha hozzáér, 2. nyomja az ott ülő ember lábát. Tehát de, szar a lábtér, mert az ablak mellett ülőnek nem kényelmes, nem tudja kinyújtani a lábát, csak ha a vele szemben ülő alá nyújtja ki.
 
Nálam úgy tűnik, hogy nagyjából 4/5 részben egymással szemben vannak az ülések, kissé elcsúsztatva. Plusz azért sem tudod kinyújtani, mert a kis szemetes a képen jobb oldalon ülő személy lábába beleakad, plusz a mávnál valami fura perverzió, hogy a vonatkocsi oldalán, a padló mellett lent, valamiért kifelé domborodó burkolóelemmel fedik el a fűtőtestet, ami 1. télen égeti a lábad ha hozzáér, 2. nyomja az ott ülő ember lábát. Tehát de, szar a lábtér, mert az ablak mellett ülőnek nem kényelmes, nem tudja kinyújtani a lábát, csak ha a vele szemben ülő alá nyújtja ki.
Na majd meglátjuk ha lesz róla több kép/videó ls nem csak oldalról látjuk.
 
sosem utaztam icn,szal nemtudom milyen... de mostmár emeletes vonaton ácsoroghatok a megálló előtt hogy megvárjuk míg életet lehelnek az 50 éves váltókba :D priceless

Itt nyugaton inkább utazok személyvonattal (már amikor vonatra ülök) mert a gysev és a máv is 50 éves szutykokat futtat, keleten jobb a helyzet, nyíregyházi vonalra tolják az új cuccokat.
Váltókkal nagyon ritkán van gond, minden mással annál inkább.
 
szép és jó, csak valahogy a sebességek nem stimmelnek. Elindulok Mannheim-ből München-ig, az új átépítéssel átlag 250km/h. München-Salzburg átlag 200 (van pár 130-as rész). Salzburg-Linz, valahol 300 környéken megy a vonat, de nagy átlagban 250km/h. Linz-Bécs 230km/h. Hegyeshalomnál meg kezdődik a 160km/h-s lötyögés Tatáig, majd ez Bp-ig még lassabb lesz.

Nálam a vonat ott kezdődik, hogy ICE, első osztály és 250km/h. Ilyen feltételek mellett egyértelmű, hogy nem autóval fogok utazni. Ezt kellene megugrani. Sok viaduktot vagy alagutat nem kellene Mo-n csinálni. Stadionok helyett mehetett volna a vasúti infrastruktúrába jóval több pénz - csak hát mink tuggyuk honajd fújik a zúg...
 
szép és jó, csak valahogy a sebességek nem stimmelnek. Elindulok Mannheim-ből München-ig, az új átépítéssel átlag 250km/h. München-Salzburg átlag 200 (van pár 130-as rész). Salzburg-Linz, valahol 300 környéken megy a vonat, de nagy átlagban 250km/h. Linz-Bécs 230km/h. Hegyeshalomnál meg kezdődik a 160km/h-s lötyögés Tatáig, majd ez Bp-ig még lassabb lesz.

Nálam a vonat ott kezdődik, hogy ICE, első osztály és 250km/h. Ilyen feltételek mellett egyértelmű, hogy nem autóval fogok utazni. Ezt kellene megugrani. Sok viaduktot vagy alagutat nem kellene Mo-n csinálni. Stadionok helyett mehetett volna a vasúti infrastruktúrába jóval több pénz - csak hát mink tuggyuk honajd fújik a zúg...
https://turizmus.com/utazas-kozlekedes/250-nel-szaguld-majd-a-budapest-varso-gyorsvasut-1166518

Elvileg ilyen gyorsvasút lesz románia felé is.
 
  • Vicces
Reactions: Pocok75