A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Inkább így:

1. Olyan gyárakat terveznek, amik 30-40 évig versenyképesek, nem a magyar igények kielégítése a cél, nem a "made in Hungary feliratért" csináljuk.
2. Állam inkább csak tőkebektető, a technológiát és menedzsmentet a gyártó hozza.
3. Eltolódás a nagykaliberű lőszerek irányába (egyre szimetrikusabb konfliktusra számítunk, nehéz, páncélozott erők összecsapása a reális)
4. világ legkorszerűbb technológiájával számolunk a K+F-ben.
  • kiskunfélegyházi kézifegyvergyár pipa (az első lényegében kész beruházás)
  • Airbus gyulai forgóalkatrész gyára (kisebbségi állami tulajdon) +felületkezelő üzem
  • + 1-2 ráépülő beruházás a térségben
  • zalaegerszegi lánctalpas gyalogsági harcjármű gyár + ráépülő K+F központ
  • a kaposvári üzem a zalaegerszegi leágazása gumikerekes harcjármű gyártásra
  • + 1-2 ráépülő beruházás a térségben (ezek szerint eldőlt, hogy a Rába kuka a hadiipar szempontjából, a kaposvári központ visz minden kerekest)
  • várpalotai robbanóanyag és lőszergyár a Hirtenbergerrel közösen
  • nyírteleki radarfejlesztés/összeszerelés
  • elektronikai és optikai gyártások és fejlesztések Budapest és Nyíregyháza környékén
Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.
 
Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.
Minek! A RÁBA nem jó semmire, a tény, hogy már nem is számolna vele mutatja, hogy leírták. Minden ami a RÁBA ezek szerint csak kárt okozna egy korszerű gyártásnak. Földig kell rombolni, kirúgni mindnekit és a semmiből újjáépíteni, csak minek! Olcsóbb és egyszerűbb valahol máshol megcsinálni a kerekes járműgyártást zöldmezősen és ez lesz Kaposvár. Ennyi.
 
Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.
Szerintem ennek a gyártását fogják ide hozni+ szerintem K+F-et is hoznak ide.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Minek! A RÁBA nem jó semmire, a tény, hogy már nem is számolna vele mutatja, hogy leírták. Minden ami a RÁBA ezek szerint csak kárt okozna egy korszerű gyártásnak. Földig kell rombolni, kirúgni mindnekit és a semmiből újjáépíteni, csak minek! Olcsóbb és egyszerűbb valahol máshol megcsinálni a kerekes járműgyártást zöldmezősen és ez lesz Kaposvár. Ennyi.
JELENLEG nem számolnak vele, mert rendbe kell tenni előtte ezt mondta Maróth.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 250805
Szerintem ennek a gyártását fogják ide hozni+ szerintem K+F-et is hoznak ide.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bárcsak úgy lenne. Mondjuk mióta kiderült, hogy a Lynx is nálunk fog készülni bármit elképzelhetőnek tartok.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
JELENLEG nem számolnak vele, mert rendbe kell tenni előtte ezt mondta Maróth.
Ha figyeltél volna már nincs szó rendbetételről sem hadiipari céllal, nem része semmilyen jövőbeni elképzelésnek. Hónapokkal ezelőtt volt hír, Maróth kerek-perec megmondta, hogy ami a Rábában zajlik, az a Rába belügye:
Mit mondtam korábban, a Rába egyelőre le van írva:

"Maróth: A Rába létezése vagy nem létezése egy hosszú évtizedek óta húzódó kérdés a mindenkori magyar kormányok számára. Nehéz szembesülni azzal, hogy mi lett mára ebből a nagymúltú vállalatból, köszönhetően a meggondolatlanul végrehajtott privatizációknak, illetve menedzsmenti problémáknak.

A szingapúri együttműködés az én tudomásom szerint beleillik a Rába piaci profiljába és én csak szurkolhatok nekik, hogy találják meg a vállalat pozícióját a nemzetközi piacon.

Az én véleményem az, hogy amíg a Rábában strukturális változások nem történnek; képességeiben, felszereltségében, ipari kultúrájában és mentalitásában, addig a cég a világpiaci hadiipari gyártásra alkalmatlan.

Nem tisztem foglalkozni az ott lévő kapacitásokkal, a probléma sokkal mélyebb a Rábában, amit az államot képviselő, erre hivatott embereknek kell rendezni. Szurkolok nekik és remélem, hogy a jövőben le tudunk ülni egy asztalhoz beszélni a cég jövőjéről."


Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
 
Ha figyeltél volna már nincs szó rendbetételről sem hadiipari céllal, nem része semmilyen jövőbeni elképzelésnek. Hónapokkal ezelőtt volt hír, Maróth kerek-perec megmondta, hogy ami a Rábában zajlik, az a Rába belügye:
Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?
 
Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?

Valszeg azóta kiviláglott, hogy nem éri meg a befektetett pénzt és energiát.
Régi vágású emberek régi vágású gondolkozásán és munkamorálján nem változtatsz pusztán vezérigazgató cserével,...
A Rába már a múlt...és nagyon oda kell(ene) tennie magát ahhoz, hogy hamvaiból feltámadjon. Maróth ezt "virágnyelven" többször is elmondta,...
 
Régi vágású emberek régi vágású gondolkozásán és munkamorálján nem változtatsz pusztán vezérigazgató cserével,...
A Rába már a múlt...és nagyon oda kell(ene) tennie magát ahhoz, hogy hamvaiból feltámadjon. Maróth ezt "virágnyelven" többször is elmondta,...
Alig várom hogy ezeket a régi BM és HM cégeknél is elmondják és elengedjék a kezüket.
 
Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?
Azt nem értem, ha egyszer maga Maróth mondja meg kategorikusan, hogy a Rába nem része semmilyen hadiipari programnak és sok sikert nekik a civil piacon boldoguláshoz, akkor mit akarsz! Felmérték, hogy Magyarországról ki tud együttműködni és abban maradtak, hogy zöldmezős lesz majdnem minden. Megvan ennek az oka, de legalább nem bohóckodunk többet kétes minőségekkel és olyan gyártók érkeznek ide, akik a világ minden táján el tudják adni az itt gyártott terméküket!
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and arcas
Azt nem értem, ha egyszer maga Maróth mondja meg kategorikusan, hogy a Rába nem része semmilyen hadiipari programnak és sok sikert nekik a civil piacon boldoguláshoz, akkor mit akarsz! Felmérték, hogy Magyarországról ki tud együttműködni és abban maradtak, hogy zöldmezős lesz majdnem minden. Megvan ennek az oka, de legalább nem bohóckodunk többet kétes minőségekkel és olyan gyártók érkeznek ide, akik a világ minden táján el tudják adni az itt gyártott terméküket!
Itt ütközik vissza az a rövidtávú gondolkodás, hogy ahogy hallani néha, enyhén szólva sem minőségi darabokat adtak át a MH részére.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Szittya
Lehetoseg vegulos van. Pmercedes mar rendelkezikmagyarorszgi gyaregyseggel ami bovithetosege rendelkezesre all. Teherautok kategoria magyarorszagi gyartasanak beinditasa lehetseges. Vegulis minden kategoriaba gyart amire a honvedsegnek szuksege van.
Volvo.s europaba eleg elterjedt jarmuveket gyart kis kompromisszummal elfogadhato fermekkinalattal rendelkezik civil piaci hasznalat eredmemyekepp sok hozza az alkatresz es viszonylag elterjedt a szervizhalozat.
Scania szinten mint a fenti es ez a ket tipus egy esetleges gripen ellentetelezes reszet kepezhetne hazai gyartas.
Renault kicsi elszakadast jelentene mimd a rendszeresites mind a gyartas a nemetektol es kicsi framcia sulyt jelentene sakkjatszma tekintetebe nem lenne elhanyagolhato dolog esetleg persze ez zsakutcat is jelenthet
Man vegulis semmi hatranya rm el valo szoros viszony tovabbi novelese uj tipus hazai gyartasa mimdenfele keppen nagy haszonnal kecsegtetne.

Par lepessel az rm ben a magyar suly igencsak megnolne amibol a kesobbiekben meg barmi is lehet. Foleg leanyvallalatok miatt amik hazai bejegyzesuek.
 
Par lepessel az rm ben a magyar suly igencsak megnolne amibol a kesobbiekben meg barmi is lehet. Foleg leanyvallalatok miatt amik hazai bejegyzesuek.
Lassan nincs hova jobban lenni az RM-el. Szintén több hónapos!

Armin Papperger: "A Rheinmetall megfontolja teljes termékpalettája számára a helyi gyártást és bedolgozást Magyarországon"