Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Melyik alakulatnál használnak még DAC-t ?Közbeszerzési értesítőből...
Ajánlati/részvételi felhívás Gumiabroncs beszerzése tárgyban
Gumiabroncs beszerzése
1. rész: KRAZ tehergépjárművekre gumiabroncs, tömlő, védőszalag
- 1. 1300x530-533 /530/70-21/PR12, 156F gumiabroncs 74 db
- 2. 1300x530-533 /530/70-21/PR12, 156F védőszalag 74 db
- 3. 1300x530-533 /530/70-21/PR12,156F tömlő 74 db
2. rész: URAL, DAC tehergépjárművekre gumiabroncs, tömlő, védőszalag,
- 1. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G gumiabroncs 183 db
- 2. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G védőszalag 183 db
- 3. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G tömlő 183 db
3. rész: UNIMOG tehergépjárművekre gumiabroncs
- 12,5R20 MPT80 132J TL 12PR gumiabroncs 70 db
4. rész: MB 1017 tehergépjárművekre gumiabroncs
5. rész: ARIES többfunkciós autóbuszra gumiabroncs
- 10.00 R22.5 14PR 140/138K TL T9 gumiabroncs 122 db
- 295/80R22,5 X COCH Z 154/150 M TL gumiabroncs 90 db
6. rész: BTR-80 páncélozott szállító harcjárműre gumiabroncs
- TJ/365/80-R20 MPT-81 152K TL gumiabroncs 45 db
Szerintem sehol, hanem a megnevezése a logisztikai rendszerben ural/dacMelyik alakulatnál használnak még DAC-t ?
Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.Inkább így:
1. Olyan gyárakat terveznek, amik 30-40 évig versenyképesek, nem a magyar igények kielégítése a cél, nem a "made in Hungary feliratért" csináljuk.
2. Állam inkább csak tőkebektető, a technológiát és menedzsmentet a gyártó hozza.
3. Eltolódás a nagykaliberű lőszerek irányába (egyre szimetrikusabb konfliktusra számítunk, nehéz, páncélozott erők összecsapása a reális)
4. világ legkorszerűbb technológiájával számolunk a K+F-ben.
- kiskunfélegyházi kézifegyvergyár pipa (az első lényegében kész beruházás)
- Airbus gyulai forgóalkatrész gyára (kisebbségi állami tulajdon) +felületkezelő üzem
- + 1-2 ráépülő beruházás a térségben
- zalaegerszegi lánctalpas gyalogsági harcjármű gyár + ráépülő K+F központ
- a kaposvári üzem a zalaegerszegi leágazása gumikerekes harcjármű gyártásra
- + 1-2 ráépülő beruházás a térségben (ezek szerint eldőlt, hogy a Rába kuka a hadiipar szempontjából, a kaposvári központ visz minden kerekest)
- várpalotai robbanóanyag és lőszergyár a Hirtenbergerrel közösen
- nyírteleki radarfejlesztés/összeszerelés
- elektronikai és optikai gyártások és fejlesztések Budapest és Nyíregyháza környékén
Mostanában elég népszerű lett ez a Gazsi!Kaposvár országgyűlési képviselőjének tegnapi napja...
(1:56-tól lenne érdekes, de maszk van rajtuk, így nem lehet szájról olvasni sem...)
Minek! A RÁBA nem jó semmire, a tény, hogy már nem is számolna vele mutatja, hogy leírták. Minden ami a RÁBA ezek szerint csak kárt okozna egy korszerű gyártásnak. Földig kell rombolni, kirúgni mindnekit és a semmiből újjáépíteni, csak minek! Olcsóbb és egyszerűbb valahol máshol megcsinálni a kerekes járműgyártást zöldmezősen és ez lesz Kaposvár. Ennyi.Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.
Szerintem ennek a gyártását fogják ide hozni+ szerintem K+F-et is hoznak ide.Ezek szerint igaz lehet a múltkori hír, hogy a Rába használt tgk felújítással fog foglalkozni. A legjobb lenne, ha eladnánk a Rába Jármű Kft-t a RM-nak, legalább idehozná a MAN HX gyártást.
Nehezített OSINT feladat: milyen könyvek és makettek vannak a szekrényen 2:13-nál...na az az érdekesKaposvár országgyűlési képviselőjének tegnapi napja...
(1:56-tól lenne érdekes, de maszk van rajtuk, így nem lehet szájról olvasni sem...)
JELENLEG nem számolnak vele, mert rendbe kell tenni előtte ezt mondta Maróth.Minek! A RÁBA nem jó semmire, a tény, hogy már nem is számolna vele mutatja, hogy leírták. Minden ami a RÁBA ezek szerint csak kárt okozna egy korszerű gyártásnak. Földig kell rombolni, kirúgni mindnekit és a semmiből újjáépíteni, csak minek! Olcsóbb és egyszerűbb valahol máshol megcsinálni a kerekes járműgyártást zöldmezősen és ez lesz Kaposvár. Ennyi.
Bárcsak úgy lenne. Mondjuk mióta kiderült, hogy a Lynx is nálunk fog készülni bármit elképzelhetőnek tartok.Szerintem ennek a gyártását fogják ide hozni+ szerintem K+F-et is hoznak ide.
Ha figyeltél volna már nincs szó rendbetételről sem hadiipari céllal, nem része semmilyen jövőbeni elképzelésnek. Hónapokkal ezelőtt volt hír, Maróth kerek-perec megmondta, hogy ami a Rábában zajlik, az a Rába belügye:JELENLEG nem számolnak vele, mert rendbe kell tenni előtte ezt mondta Maróth.
Mit mondtam korábban, a Rába egyelőre le van írva:![]()
2021-ben is dübörög a magyar hadiipar fejlesztése - Megtudtuk, mit tervez a kormány
A tavalyi év történelmi jelentÅségű hadiipari megállapodásai után 2021-ben az újonnan induló gyárépÃtések, kutatás-fejlesztési tevékenységek összehangolása kerül prioritásba, ezért egy teljesen új hadiipari kutatóintézet létesül majd Magyarországon â mondta el Maróth...www.portfolio.hu
"Maróth: A Rába létezése vagy nem létezése egy hosszú évtizedek óta húzódó kérdés a mindenkori magyar kormányok számára. Nehéz szembesülni azzal, hogy mi lett mára ebből a nagymúltú vállalatból, köszönhetően a meggondolatlanul végrehajtott privatizációknak, illetve menedzsmenti problémáknak.
A szingapúri együttműködés az én tudomásom szerint beleillik a Rába piaci profiljába és én csak szurkolhatok nekik, hogy találják meg a vállalat pozícióját a nemzetközi piacon.
Az én véleményem az, hogy amíg a Rábában strukturális változások nem történnek; képességeiben, felszereltségében, ipari kultúrájában és mentalitásában, addig a cég a világpiaci hadiipari gyártásra alkalmatlan.
Nem tisztem foglalkozni az ott lévő kapacitásokkal, a probléma sokkal mélyebb a Rábában, amit az államot képviselő, erre hivatott embereknek kell rendezni. Szurkolok nekik és remélem, hogy a jövőben le tudunk ülni egy asztalhoz beszélni a cég jövőjéről."
Tehát semmilyen Rábát érintő projekt nincs jelenleg, a cég nem tekinthető a kiépülő új védelmi ipar részének és az állam nem is tervezi, hogy az legyen. A Rába reorganizációja a cég belügye, maguktól kell felmutatniuk valamit ahhoz, hogy egyáltalán asztalhoz üljenek velük.
Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?Ha figyeltél volna már nincs szó rendbetételről sem hadiipari céllal, nem része semmilyen jövőbeni elképzelésnek. Hónapokkal ezelőtt volt hír, Maróth kerek-perec megmondta, hogy ami a Rábában zajlik, az a Rába belügye:
Valszeg azóta kiviláglott, hogy nem éri meg a befektetett pénzt és energiát.Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?
Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?
Régi vágású emberek régi vágású gondolkozásán és munkamorálján nem változtatsz pusztán vezérigazgató cserével,...Valszeg azóta kiviláglott, hogy nem éri meg a befektetett pénzt és energiát.
Alig várom hogy ezeket a régi BM és HM cégeknél is elmondják és elengedjék a kezüket.Régi vágású emberek régi vágású gondolkozásán és munkamorálján nem változtatsz pusztán vezérigazgató cserével,...
A Rába már a múlt...és nagyon oda kell(ene) tennie magát ahhoz, hogy hamvaiból feltámadjon. Maróth ezt "virágnyelven" többször is elmondta,...
Azt nem értem, ha egyszer maga Maróth mondja meg kategorikusan, hogy a Rába nem része semmilyen hadiipari programnak és sok sikert nekik a civil piacon boldoguláshoz, akkor mit akarsz! Felmérték, hogy Magyarországról ki tud együttműködni és abban maradtak, hogy zöldmezős lesz majdnem minden. Megvan ennek az oka, de legalább nem bohóckodunk többet kétes minőségekkel és olyan gyártók érkeznek ide, akik a világ minden táján el tudják adni az itt gyártott terméküket!Akkor miért választottak új vezérigazgtót, hogy tegye rendbe a Rábát?
Itt ütközik vissza az a rövidtávú gondolkodás, hogy ahogy hallani néha, enyhén szólva sem minőségi darabokat adtak át a MH részére.Azt nem értem, ha egyszer maga Maróth mondja meg kategorikusan, hogy a Rába nem része semmilyen hadiipari programnak és sok sikert nekik a civil piacon boldoguláshoz, akkor mit akarsz! Felmérték, hogy Magyarországról ki tud együttműködni és abban maradtak, hogy zöldmezős lesz majdnem minden. Megvan ennek az oka, de legalább nem bohóckodunk többet kétes minőségekkel és olyan gyártók érkeznek ide, akik a világ minden táján el tudják adni az itt gyártott terméküket!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..