A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

5 éven belül a siemens minden gyartast mo-ra hoz át.késmárk utca.egyidejuleg felszamolja a gorlitzi és berlini gyárakat. hasonlót tervez a bosch. és a ge europe.
Akkora felhozatalt sikerült a szír és afgán zsenikből meg az antifa mérnöki karából felmutatni, hogy egyszerűen nem tudnak választani, így inkább elköltöznek autoriter diktatúra országba, ahol a legszörnyűbb ötven évvel elmaradott előembereken uralkodó nácifasisztarendszer szolgái lesznek? :D
 
Valamit félreértetek. Nem kifejezetten a Vitara ellen van kifogásom, hanem párhuzamosan üzemben tartani UAZ-t, Mercedest, Land Rovert, Suzukit és Toyotát.
Az egyértelmű faszság.

Bár nem tudom landrover mennyi van. Szerintem nem számottevő.
Talán krisss tudja.
Merci már kifut a korából adódóan is.
Vitara kellett az Irodistáknak.
Toyota kellett a határra.
Pont mert merci/landrover nem volt elég.
Uazt hagyjuk. :D
 
UAz gyakorlatilag már nincs használatban. A mercik átlagos életkora 20 év nem sok sót esznek már meg azok sem meg enyhén szólva fapadosak. A landik ingyen voltak alkatrészekkel együtt de azok sem lesznek olyan sokáig (nem is sok van belőlük) . A suzukik lettek a skoda felícia meg astra helyett futkusós kocsinak de ha embert akarsz levinni valahova valamennyi felszereléssel akkor bukik a dolog illetve nem 4x4-es szóval enyhe terepen sem túl effektívek.
Hilux határfeladatra lőtérre kijárni lőgyakorlatvezetőknek stb meg nagyon fasza mivel pont jó a terepjáró képessége a puttonyba tudsz pakolni és komfortos. A ponyvás merci nagyon nem az főleg télen.
Igazából 3 típus üzemeltetése a jövő.
1 futkosó. (jelen esetben vitara)
2 egy mindenes terepes (jelenleg hilux) de félig meddig civil
3. Egy általános modulárisan páncélozható terepjáró (valszeg NMS 4x4) ami műveleti területen is jó de ha leszeded a páncélt akkor nem túl nehéz.
Merci terepjáró beszerzés nem várható? Pár éve volt gyárlátogatáson a MH a gráci(?) Mercedes gyárban. Azt gondoltam, hogy a G Merci vonal megy tovább, főleg, hogy a -civil változat legalábbis- átesett egy elég jelentős modellfrissítésen és megnövekedett a mérete is. Meg most is volt kint a honvédségi VIP gép.
 
Merci terepjáró beszerzés nem várható? Pár éve volt gyárlátogatáson a MH a gráci(?) Mercedes gyárban. Azt gondoltam, hogy a G Merci vonal megy tovább, főleg, hogy a -civil változat legalábbis- átesett egy elég jelentős modellfrissítésen és megnövekedett a mérete is. Meg most is volt kint a honvédségi VIP gép.
Passz. De ha merci lesz akkor se fogok sikítani csak fülkés legyen mert a ponyva pusztulat, és a határon szilikózist kap a járőr...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and phaidros
Merci terepjáró beszerzés nem várható? Pár éve volt gyárlátogatáson a MH a gráci(?) Mercedes gyárban. Azt gondoltam, hogy a G Merci vonal megy tovább, főleg, hogy a -civil változat legalábbis- átesett egy elég jelentős modellfrissítésen és megnövekedett a mérete is. Meg most is volt kint a honvédségi VIP gép.

Megkérdeztem pár DK-s nyugdíjast, azt mondták, Grácba a kényszergyógykezelés miatt ment a gép. Bezzeg a Janibácsi vonattal járt.

Passz. De ha merci lesz akkor se fogok sikítani csak fülkés legyen mert a ponyva pusztulat, és a határon szilikózist kap a járőr...

Hát nem hordanak maszkot??
gy%C5%91rfi%20p%C3%A1l%203.jpg
 
  • Vicces
Reactions: Kishuszár
1 futkosó. (jelen esetben vitara)
2 egy mindenes terepes (jelenleg hilux) de félig meddig civil
Ezt simán ki lehetne váltani egy típussal. Maradjunk mondjuk a Toyotánál. A Hiluxnak van egy 4Runner nevezetű SUV változata, dupla fülkés pickup, szimpla fülkés pickup, sőt ott a vele szoros rokonságot ápoló akár összkerekes Ace kisbusz is.
Ugyanazt el lehetne játszani mondjuk VW alapon is, ha már RM.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ezt simán ki lehetne váltani egy típussal. Maradjunk mondjuk a Toyotánál. A Hiluxnak van egy 4Runner nevezetű SUV változata, dupla fülkés pickup, szimpla fülkés pickup, sőt ott a vele szoros rokonságot ápoló akár összkerekes Ace kisbusz is.
Ugyanazt el lehetne játszani mondjuk VW alapon is, ha már RM.
Ki lehet csak egy suszka konkrétan fele annyi és gdp-t termelsz vele
 
Ezt simán ki lehetne váltani egy típussal. Maradjunk mondjuk a Toyotánál. A Hiluxnak van egy 4Runner nevezetű SUV változata, dupla fülkés pickup, szimpla fülkés pickup, sőt ott a vele szoros rokonságot ápoló akár összkerekes Ace kisbusz is.
Ugyanazt el lehetne játszani mondjuk VW alapon is, ha már RM.
Ebben igazad van, de a Suzuki bevonása kevésbé fájdalmas "költségvetésileg"... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
+orszagosan kiepitett marka szervizhalozat komnyitett alkatresz ellatassal... Olcso a javitas es az uzemeltetes meg a gumik is joval olcsobbak hozza es eleg teli nyari. Hiluxnal meg csak menne a zavar hogy most mit rakjanak ra. :) meg menne a szitkolozas hogy miert az van rajta mikozbe a raktar tele van a masikkal. Jo az utolso resz elenyeszo erv tipikus folyamat.
 
+orszagosan kiepitett marka szervizhalozat komnyitett alkatresz ellatassal... Olcso a javitas es az uzemeltetes meg a gumik is joval olcsobbak hozza es eleg teli nyari. Hiluxnal meg csak menne a zavar hogy most mit rakjanak ra. :) meg menne a szitkolozas hogy miert az van rajta mikozbe a raktar tele van a masikkal. Jo az utolso resz elenyeszo erv tipikus folyamat.
Ez itt most nem valami Toyota felszopkodás akart lenni, hanem úgy gondolom, hogy megint nem hosszú távon gondolkodunk. Vettünk Suzukit rohangászósnak. Tökéletesen megfelel, régen is volt Golf, nincs vele semmi különösebb gond, igaz, ha valami normálisabb SUV-t választunk, akkor necces helyzetben van 500 + terepjárónk. Ezek mellett van Hilux, ami tök süti, jó cucc, szeressük, lehet ütni vágni, nem egy kényes jószág. Mellette 1-2 éve elkezdtünk venni VW Transportereket, amivel nincs baj, mert minden seregnek kellenek kisteherautók is, mivel a Tranyó azért nem egy óriás elkezdtünk venni MB Sprintereket is. És érzed mi a gond?
Ugyanezt tökéletesen le lehetett volna fedni mondjuk a Touareg-Amarok-Transporter-Crafter típusokkal. A militarizálásuk akár történhetett volna itthon is, jelen van az országban a VW, nem gondolom, hogy ez egy 15 éves ciklusra rosszabb konstrukció lett volna, mint 4 különböző gyártótól beszerezni a járműveket.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and borisz
5 éven belül a siemens minden gyartast mo-ra hoz át.késmárk utca.egyidejuleg felszamolja a gorlitzi és berlini gyárakat. hasonlót tervez a bosch. és a ge europe.
Én egy rövid googlizás után nem találtam. Küldenéd hogy hol jelentettek be? A GE-ről amúgy én úgy tudtam hogy inkább elfele megy (bár az igaz hogy nem követtem figyelemmel)