A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 601
14 546
113
Ez
Könnyen lehet szempont, hogy nem kell neki betonozott reptér. Ki tudja, a védelemtervezésen milyen jellegű harcokat jósol a gömb.


Nem újdonság (max. a Spike-nak). Alap kellene, hogy legyen, az ilyeneké a jövő. Csak ez is jól fel lesz árazva, mert muh specops so
tactical.
Ezek alapvetően kissebességű cuccok, aktív légvédelem/komolyabb légvédelem ezeket kapja el legkönnyebben.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Naaaaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaa.......... Naaaaaaaaaaa....

A VW az a márka ami felejtősnek kellene legyen az állami szférában, azzal a karbantartással és nyüstöléssel. Vettünk 3 féle autót, ha "terepjárókról" beszélünk. 1. A Viatara azért el-el sétál a terepen is, ráadásul olcsó, üzembiztos, egyszerű és még van csomagtere is. Suzuki.. itthon a Suzuki nagyon sok esetben lenézzük, de hány ilyen megbízható márkát tudtok még? Mert elég sok rohangál belőlük, mégis más márkákból láttam többet "szétesve". Szóval az irodistát, a fénymásoló alosztályt meg az iratokat , kisebb csomagokat simán elviszik velük , akár kis motorral, gazdaságos üzemeltetéssel. 2. Az egyik csapatom boldog Hilux üzemeltető, nem is tudom pontosan, hogy a 2018 vagy 2019-es gyártmányú, 2,4-es motorral. Próbálunk rá vigyázni, de a feladata miatt sokat van nyüstölve és nem úgy, amire kitalálták, viszont nagyon bízunk benne, mert eddig semmi baja.. a vele egyidős hasonló körülmények között lévő Amarok hamarabb elprüszköl. Terepre nagyon jó, elférsz benne, nagyon stabil, nagy a plató is. Okos, erős és kevésbé igényes gép. Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál. Rendészeti és hasonló feladatokra (amit már írtak), tökéletes és nem lóg a bele ha taposod. A páncélosok meg nyilván egy másik szint.. Az Amarok és a Crafter egy hatalmas nagy tragédia, de a Transporterben is volt 1 motor sorozat, ami 500.000km után kuka. Ráadásul Európán a Down-size korszakot éljük, ami ilyen körülmények között nem egészséges. Persze, hogy vettek Sprinter hiszen a Transzport az mikrobusz, a sprinter meg "áruszállító" és jóval nagyobb is, a honvédségi mentő még így is gagyi, de legalább bent már "normálisan" ellehet látni 1 beteget / sérültet, mert elférsz és tudsz felszerelést tárolni, pakolni az autóban, a KR-esben pedig nem tudom mi van, de valószínűsítem, hogy nem csak üléssorok. (Tudom van, busz változat a Sprinterből, de annak az ára a Tranyóhoz képest..) Ja és egyébként a BM-ben + OMSZ azért van ilyen sok VW, mert valakinek érdeke... de tessék, most találtam: http://real.mtak.hu/82374/1/167.pdf (én még nem olvastam)
Rengeteg dolog van, amit a beszerzéssel kapcsolatosan nem látok logikusnak és ezt szerettem volna kicsit körüljárni. Ne konkrét típusokra koncentrálj, nem is azzal van gondom, hogy a Transporter mellé miért kell egy kategóriával nagyobb gép is.

Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?

Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?


Ezzel betudsz menni terepre, olyan helyeken is elmegy, amire nem igazán gondolnál.
;)
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 320
8 066
113
Csak mivel nem enged 1000-nél több karaktert, így itt folytatom a záró gondolatot:

A "nép ne basszon el mindent" értem én , hogy lassan kezdődik hivatalosan is a kampányszezon, de :D :D :D :D :D az megvan, hogy ez a drága kormány annyi esetben intéze, "az elveszti közpénz jellegét" , amit az előzőeknek sem sikerült? Ráadásul ilyen pofátlanul . Én például imádkozom, hogy megbukjanak, mert annyira jól irányítják az állami szférát. Már eleve ott tartunk, hogy a hétköznapi élet és a védelem is veszélyeztetve van. Majd beszélgess el pár mentőssel, rendőrrel, tűzoltóval, pénzügyőrrel, ápolóval és katonával. Én nem egyet ismerem (és az említett ágakból 2-ben is dolgozom, amivel nem vagyok egyedül) ... hát a vészhelyzet után, amint lehet, tömeges leszerelések fognak elindulni, mert annyira jó ez a kormány. Az a baj, hogy ezt 1 civil nem látja... pedig ha lehetőség lenne rá nyilatkozni... illetve nem csuknának le érte, itt is nagyon sok embert érne meglepetés, hogy milyen helyzet van az területeken, amik a mi biztonságunkat szolgálják. Na, pontosan ennyit érünk nekik. :)
Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
o_O
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 217
119 866
113
Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
o_O
Csődbe nem mentek max nem lesz aki eloltsa a házadat. Meg heteket kell várnod a kisebb ügyintézésre a hivatalban, meg a mentő 35 perces késéssel érkezik ha gáz van.

A kormány közszférában tanusított humánpolitikája konkrétan katasztrófa.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 251
113
Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?
Ez nagyon egyszerű. Hierarchikusan differenciálni kell az autók között.
A Vitara a futkosós autó. Akinek kell az viszi. A Skoda és annak különböző felszereltségű verziói pedig a ranghoz/rendfokozathoz jár. Esetleg már sofőrrel is!
Ez a kormányzati egyébb flottáknál is így van.
Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?
A Transporter és a Sprinter pedig egyszerűen amiatt, mert ennek a kettőnek van - idestova - hagyománya a kormányzati beszerzéseknél.
A Rendőrség, a Mentők mind Merciket vesznek "makróbusz" méretben (capatszállítónak, mentős vonuló autónak). A Transporternek meg a honvédségen belül van hagyománya. A hagyományt itt logisztikai háttérként értelmezd.
Igazság szerint valahol ezen beszerzések nagyjából politikai okokra is visszavezethetők. Ha kiemelnénk a több nálunk gyártó autógyárból/konszernből egyet, akkor a többi megsértődne. Vagy ha nem is, de a kormányzatok szerették figyelembe venni, hogy mindenkinek jusson kicsit a koncból.
Ugye most a Suzuki az Opeleket váltotta. Nyugodj meg, a BMW is be lesz véve a portfolióba, ha beindul a gyártásuk.
Igen persze, lehetne egyféle konszerntől megvenni a teljes palettát, de szerintem ezekben a méretekben nem jelent akkora megtakarítást, mint az, hogy esetleg mindenhonnan legjobb ár/érték arányú opciót választjuk.
A Vitara ár/érték arányban - arra amire vették - verhetetlen. Persze mindig hozzá kell tenni, hogy abból a választékból, aminek van hazai GDP vonzata.
A Skodák középvezetői szintre szintén. Miniszteri szinten 'asszem már az Audi jár, de még államtitkárok is Skodával futkosnak.
A Transporter Orbán szerelme is, de nem nagyon lehet belekötni.
A Sprinter meg pont optimális a különböző feladatokra. (Talán pont te mondtad, hogy tragikus az a pár Crafter mentő, ami be lett szerezve.)
Igazság szerint a terepezős páncélt nem igénylő feladatokra a legjobb választás a Hilux.
Én már annak is örülök, ha adott kategóriában legalább egységes a típus.
A Hilux bevállása pedig nekem azt mondatja, hogy talán Land Roverek, UAZ-ok, G Mercik mind-mind azzal lesznek váltva. A melegebb feladatokra meg jönnek a "batárok".
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 320
8 066
113
Csődbe nem mentek max nem lesz aki eloltsa a házadat. Meg heteket kell várnod a kisebb ügyintézésre a hivatalban, meg a mentő 35 perces késéssel érkezik ha gáz van.

A kormány közszférában tanusított humánpolitikája konkrétan katasztrófa.
Off
Szerintem meg az Isten pénze sem lenne elég. Úgy tesz mindenki mintha az átlag polgár legalább fél milkát vinne haza minden hónap végén.
Kibaszottul nem.
Legyen természetesen megbecsülve minden szakma, katona, orvos, nővér, mentős tűzoltó! De ne tegyünk már úgy mintha felkopna az álluk mert nincs mit enni sem.
Éltem én is, nem olyan rég, még 100000 Ft-ból is, s meg lehet úgy is élni tisztességesen. Persze nem 30 000 ft-os cipővel, meg Ifón XX-el, de lehet. Azt meg kétlem hogy a csillió különböző pótlékokkal nyomorba süllyedne pl egy tűzoltó, vagy akár egy katona is.
Panaszkodás nélkül, néha úgy érzem, elpusztulna ez a nemzet! A vérünkben van.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 217
119 866
113
Szerintem meg az Isten pénze sem lenne elég. Úgy tesz mindenki mintha az átlag polgár legalább fél milkát vinne haza minden hónap végén.
Kibaszottul nem.
Legyen természetesen megbecsülve minden szakma, katona, orvos, nővér, mentős tűzoltó! De ne tegyünk már úgy mintha felkopna az álluk mert nincs mit enni sem.
Éltem én is, nem olyan rég, még 100000 Ft-ból is, s meg lehet úgy is élni tisztességesen. Persze nem 30 000 ft-os cipővel, meg Ifón XX-el, de lehet. Azt meg kétlem hogy a csillió különböző pótlékokkal nyomorba süllyedne pl egy tűzoltó, vagy akár egy katona is.
Panaszkodás nélkül, néha úgy érzem, elpusztulna ez a nemzet! A vérünkben van.
Hát figyelj ha azt akarod hogy hatékonyan működő államháztartásod legyen ahol nem nyugdíjközeli digitális analfabéták vannak azt meg kell fizetni, ha azt várod el valakitől hogy összeégett holttesteket szedjen ki autóronsokból hezitálás nélkül azt meg kell fizetni, ha azt akard hogy ne a legalja menjen rendőrnek és ne legyenek parasztok a polgárral intézkedéskor, hogy ismerje és tudja jól alkalmazni a jogszabályt bemenjen a cigány putriba rendet tenni azt meg kell fizetni, ha azt akarod, hogy ha megsérülsz gyorsan és szakszerűen ellássanak éjjel nappal zokszó nélkül azt meg kell fizetni. Ha azt akarod, hogy minőségi emberanyag és a hatékonyan dolgozó emberanyag kerüljön be a rendszerbe azt meg kell fizetni.
Ha jó körülményeket támasztasz nagyobb a merítés lehet válogatni és ez jobb minőségű emberanyagot jelent a közszférában ami jó az állampolgárnak mert nagyobb követelményeket lehet támasztani.

Jelenleg az közszférában dolgozók hivatástudatán, hazaszeretetén és kötelességtudatán való élősködés képzi le a humánpolitikát...
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Csődbe nem mentek max nem lesz aki eloltsa a házadat. Meg heteket kell várnod a kisebb ügyintézésre a hivatalban, meg a mentő 35 perces késéssel érkezik ha gáz van.

A kormány közszférában tanusított humánpolitikája konkrétan katasztrófa.
Te tiszt vagy! Te keményen megszívnád, rólam nem is szólva...

Tegnap hallgattam zseniéket (ellenzék). Adómentes minimálbér ami cca 320 bruttóig differenciáltan tűnne el.
Ez azt jelenti hogy a cca 4 és fél millió munkavállaló össz adóterhét 2 millió nyakába akarják b***ni!

Majd jusson eszedbe ha Karigeri lesz a PM...!

Mondanám leszarom, de ennyire nem egyszerű...
Miből fizetik az emeléseket meg...? Főleg úgy, hogy amilyen hülyék, újra elkezdenek privatizálni, meg veszteségesen működni.
Ez így egyszerűen nem kerek o_O
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 217
119 866
113
Te tiszt vagy! Te keményen megszívnád, rólam nem is szólva...

Tegnap hallgattam zseniéket (ellenzék). Adómentes minimálbér ami cca 320 bruttóig differenciáltan tűnne el.
Ez azt jelenti hogy a cca 4 és fél millió munkavállaló össz adóterhét 2 millió nyakába akarják b***ni!

Majd jusson eszedbe ha Karigeri lesz a PM...!

Mondanám leszarom, de ennyire nem egyszerű...
Miből fizetik az emeléseket meg...? Főleg úgy, hogy amilyen hülyék, újra elkezdenek privatizálni, meg veszteségesen működni.
Ez így egyszerűen nem kerek o_O
Nem azt mondom, hogy legyen karigeri hanem hogy szükséges egy humánpolitikai fordulat a közszférában mert kukába lehet tenni az egészet. A rendőrség meg a bv már ott van ha feloldják a vészhelyzetet. Szóval változtatni kell mert ez így nem megy tovább már sokáig.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 320
8 066
113
Hát figyelj ha azt akarod hogy hatékonyan működő államháztartásod legyen ahol nem nyugdíjközeli digitális analfabéták vannak azt meg kell fizetni, ha azt várod el valakitől hogy összeégett holttesteket szedjen ki autóronsokból hezitálás nélkül azt meg kell fizetni, ha azt akard hogy ne a legalja menjen rendőrnek és ne legyenek parasztok a polgárral intézkedéskor, hogy ismerje és tudja jól alkalmazni a jogszabályt bemenjen a cigány putriba rendet tenni azt meg kell fizetni, ha azt akarod, hogy ha megsérülsz gyorsan és szakszerűen ellássanak éjjel nappal zokszó nélkül azt meg kell fizetni. Ha azt akarod, hogy minőségi emberanyag és a hatékonyan dolgozó emberanyag kerüljön be a rendszerbe azt meg kell fizetni.
Ha jó körülményeket támasztasz nagyobb a merítés lehet válogatni és ez jobb minőségű emberanyagot jelent a közszférában ami jó az állampolgárnak mert nagyobb követelményeket lehet támasztani.

Jelenleg az közszférában dolgozók hivatástudatán, hazaszeretetén és kötelességtudatán való élősködés képzi le a humánpolitikát...
Én sem mondtam mást....
De azért csak a sírás megy mindenki részéről.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Rengeteg dolog van, amit a beszerzéssel kapcsolatosan nem látok logikusnak és ezt szerettem volna kicsit körüljárni. Ne konkrét típusokra koncentrálj, nem is azzal van gondom, hogy a Transporter mellé miért kell egy kategóriával nagyobb gép is.

Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?

Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?



;)

Nos ... a Skoda nálam is kérdéses volt, mert elég nagy számban érkeztek. De mint kiderült mind az Octavia, mind a Super B felsővezetői kategóriák (kivéve a 3(?) jelölt rendészt), ebből az autóból nem csak a tábornokok kaptam, hanem pl elég sokan kaptak ilyen szolgálati autót a KNBSZ-ben is. A sima kis katonának meg miért ne lenne jó ingázni a Vitara? Kb 1,5x olcsóbb, mint a Skoda, ellenben van benne hely, "magyar" és gyengébb terepen is elmegy. A rendőrségnél is viszonylag megvoltak elégedve vele, a határon.
Nem hiszem, hogy az emelt hasmagasság kellett volna, meg az 4x4, arra jöttek a Hiluxok. Csak simán egy elég erős pozitívuma a kisautónak, hogy magasabb.

VW: Alapból 1 nagyaon jó kérdés, hogy miért ez a márka. Én a haszongépjárműveit személy szerint tiltólistára tenném az állami alkalmazásban. Ráadásul a Transzporter már akkor is hasonló árban volt a Vitohoz. De egyébként szerintem erre pusztán az a válasz, ami a belügynél is volt, közölték, hogy ezt kell venni. ( Nálunk konkrétan megmondták , hogy a VW-t kellett választani.. , de olyan sem történt biztos, hogy mivel xy-nak érdekeltsége van a VW-ben és így mások ajánlatait a bizonyos ajánlattevő megkapta , hogy alá tudjon ígérni. De nem, ilyen Mo.-n nincs. :) )

De egyébként nem feltétlenül értem, hogy miért kellene mindent ugyanattól a gyártótól venni? Erre jön a válasz, hogy logisztika.
Én meg erre azt mondom, hogy szerintem és az eddig tapasztalataim alapján, a Sprinter, a Vito, az Octavia , a Hilux mind bevált típus, bírják a gyűrődést (bár igaz, a Vitóból csak régebbivel volt dolgom) én ezekkel a típusokkal oldottam volna meg.


De lehet még 1 olyan dolog is a háttérben, mint a rendőrségnél: A közhiedelemmel ellentétben NEM azért van ennyi Audi, Mercedes rendőrautó, mert a drága kormányunk ezeket vette. Nem. Azért, mert volt vagy van olyan lehetősége a gyártónak, az államfelé nem csak forintban, hanem tárgyi tételben is adózhatott és bizony mikor alávágtak az autógyáraknak, akkor fogták magukat és a valuta helyett inkább az itt legyártott autókat szolgálatták be. (Egy eléggé sokat tudó volt rendőrismerősömtől tudom). Ha ez nem lett volna, akkor bizony valószínűleg VW és Skoda logo lett volna az autók elején.

Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
o_O
Hát sikerült kifordítani rendesen a mondani valót. De igen sikerült leírnod az első mondatban az átlag magyar gondolkodását. Kedvencem a covid ideje alatt is frontvonalban dolgozó gyári munkás, meg pék, meg eladó. :D Utóbbira talán még rá-rá lehetne mondani. De a frontvonal ott kezdődik, ahol a napod jelentős részét a covid gyanús, vagy igazol betegek mellett töltöd. Nos nem egyszer és nem egy embernek kell tartania a száját és a hátát, azért, hogy a rendszer még működjön valahogy. De meséld már el, ha nem a hivatásos, akkor ki viszi a hátán az országot? Oké, hogy termel a nép egy része, van aki nem is keveset. Viszont lehet itt vicceskedni, meg szarkazmust nyomatni. Csak tudod akkor nem fogsz majd nevetni, amikor a helikopter hivatásosokra lesz szükséged és mondjuk 2-3 órát fogsz Budapesten mentőre várni, vagy amikor megérkezik a Rába és az első 2 fecskendő szivattyúja nem ad vizet, vagy éppen azért nem fogják tudni megfogni a lakástüzet, mert autók vannak létszámhiányban lemondva, vagy azért, mert simán nem csináltatják meg. De ugyanez a helyzet a rendőrségnél és a BV-nél is. Nálunk pl 10 településre (30km-es körzet eléggé gáz útviszonnyal) jut 1-1 járőr, ami hamar kell valahová és messze van a többi. Ráadásul csomó alapfeladatot nem tudnak ellátni. No meg milyen jó is volt , amikor az irodistát küldték a gibbonok tömegverekedéséhez.

Nyilván nem fog mindenki elmenni, de már most összeomlott a rendszer és rengetegen leakarnak szerelni. Bár biztos kamu az, hogy a rendőrök azért lépnek be a pártokba, hogy letudjanak lépni. Pár éve még elég volt, hogy tettél 1 nyilatkozatot amiben a továbbiakban nem engedélyezed a megbízhatósági vizsgálatot és ezzel az egyik alapvető feltétel már nem teljesült, tehát lekellett szerelni. Mivel sokan éltek ezzel a lehetőséggel, ezt is megszűntették, hiába nem járultál hozzá és nem lehettél volna állományban, a kutyát nem érdekelte. Ja igen és ezek a helikopterek, tényleg helikopterek, ugyanis ezeket a szolgálatokat 170-220e nettóért csinálják havonta, folyamatos b*szogatás mellett. A rendőrségnél sorra halnak bele a covidba, mert olyan jól kezeli a rendőrség (pl nem teszteli az állományt, ha kontakt volt akkor sem), akikkel te is találkozhatsz az utcán. Jaaa igen és majd elfelejtettem: Nem igazán tudok olyan hivatásosról, akinek csak 1 állása lenne. :) Az, meghogy X havonta felvesznek 40 új embert aki utána leszerel, a létszámban még látszik, csak éppen a helyszínen lesz nagyon gáz és adott esetben a te életed múlik rajta. Persze ezek a sorok sajnos nem adják vissza, hogy ez mennyire komoly dolog is.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 320
8 066
113
Hát sikerült kifordítani rendesen a mondani valót. De igen sikerült leírnod az első mondatban az átlag magyar gondolkodását. Kedvencem a covid ideje alatt is frontvonalban dolgozó gyári munkás, meg pék, meg eladó. :D Utóbbira talán még rá-rá lehetne mondani. De a frontvonal ott kezdődik, ahol a napod jelentős részét a covid gyanús, vagy igazol betegek mellett töltöd. Nos nem egyszer és nem egy embernek kell tartania a száját és a hátát, azért, hogy a rendszer még működjön valahogy. De meséld már el, ha nem a hivatásos, akkor ki viszi a hátán az országot? Oké, hogy termel a nép egy része, van aki nem is keveset. Viszont lehet itt vicceskedni, meg szarkazmust nyomatni. Csak tudod akkor nem fogsz majd nevetni, amikor a helikopter hivatásosokra lesz szükséged és mondjuk 2-3 órát fogsz Budapesten mentőre várni, vagy amikor megérkezik a Rába és az első 2 fecskendő szivattyúja nem ad vizet, vagy éppen azért nem fogják tudni megfogni a lakástüzet, mert autók vannak létszámhiányban lemondva, vagy azért, mert simán nem csináltatják meg. De ugyanez a helyzet a rendőrségnél és a BV-nél is. Nálunk pl 10 településre (30km-es körzet eléggé gáz útviszonnyal) jut 1-1 járőr, ami hamar kell valahová és messze van a többi. Ráadásul csomó alapfeladatot nem tudnak ellátni. No meg milyen jó is volt , amikor az irodistát küldték a gibbonok tömegverekedéséhez.
Ilyen alapon én is kiforgathatom a dolgot, hogy mit csinálsz akkor villanyszerelő, pék, víz szerelő, gázszerelő, vagy bármilyen más munkát végző nélkül. Talán meglepetésként ér téged a dolog de ezek mind kellenek, hogy működjön egy ország. A sírás megy állandóan, de az rendületlenül. Te mennyire nevetsz majd ha gázszagot érzel mert egy túlképzet volt a gázszerelő, vagy odabasz az áram mert egy jó szaki volt a villanyszerelő?
Senki sem vonta kétségbe a "csodálatos" világát a közszférának, csak úgy tenni, hogy mindenki más csak értetek van azért talán kicsit túlzás.
Tudod, emberekből van a hivatásos is, meg a az eccerü pógár is.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 217
119 866
113
Ilyen alapon én is kiforgathatom a dolgot, hogy mit csinálsz akkor villanyszerelő, pék, víz szerelő, gázszerelő, vagy bármilyen más munkát végző nélkül. Talán meglepetésként ér téged a dolog de ezek mind kellenek, hogy működjön egy ország. A sírás megy állandóan, de az rendületlenül. Te mennyire nevetsz majd ha gázszagot érzel mert egy túlképzet volt a gázszerelő, vagy odabasz az áram mert egy jó szaki volt a villanyszerelő?
Senki sem vonta kétségbe a "csodálatos" világát a közszférának, csak úgy tenni, hogy mindenki más csak értetek van azért talán kicsit túlzás.
A villanyszerelőnek kifizeted azt a pénzt amit megkér (és már annyit el tud kérni amennyit nem szégyell) aki ha sokat és jól dolgozik akkor nagyon jó életszínvonalat tud magának és családjának fenntartani.
Na mentős Béla és rendőr Jóska hiába van 5-6x12-14 órában szolgálatban a szarabb országrészeken végül is csak azért felel, hogy te nyugodtan élhess vagy szó szerint az életedért ha úgy hozza a rossz sors, hiába dolgozik annyit mint az atom mivel a túlórát már nem fizetik ki a szabadságait nem tudja kivenni, magyarul nem él jobban hiába dolgozik érted. Miért is sajnálod tőle ha amúgy jogosan panaszkodik?

A jó szakembert (a villanyszerelőt becsülöd és meg is fizeted) én is megfizetem ha azt szeretném jól dolgozzon és megbecsülöm a munkáját, aki az életed menti meg miért nem ér annyit, hogy tisztesen megélhessen?
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 175
4 982
113
Te tiszt vagy! Te keményen megszívnád, rólam nem is szólva...

Tegnap hallgattam zseniéket (ellenzék). Adómentes minimálbér ami cca 320 bruttóig differenciáltan tűnne el.
Ez azt jelenti hogy a cca 4 és fél millió munkavállaló össz adóterhét 2 millió nyakába akarják b***ni!

Majd jusson eszedbe ha Karigeri lesz a PM...!

Mondanám leszarom, de ennyire nem egyszerű...
Miből fizetik az emeléseket meg...? Főleg úgy, hogy amilyen hülyék, újra elkezdenek privatizálni, meg veszteségesen működni.
Ez így egyszerűen nem kerek o_O
Ez meghallgatható valahol?
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Nem azt mondom, hogy legyen karigeri hanem hogy szükséges egy humánpolitikai fordulat a közszférában mert kukába lehet tenni az egészet. A rendőrség meg a bv már ott van ha feloldják a vészhelyzetet. Szóval változtatni kell mert ez így nem megy tovább már sokáig.
Persze hogy kell! Szerintem lesz is...

Csak jelenleg nem szar a közszféra, hanem biztos. Képzeld el, hogy a szálloda igazgató rokonom úgy rúgták ki, hogy csak nézett....
Pedig Írországból jött (hívták) haza az állásra. Nem kézilány, meg hasonló.

Ha újra indul minden, akkor remélhetőleg el kezdik emelni az illetményeket is.
De tizen X %-os államadósság növekedés mellett, miközben tíz, ha nem százezrek vannak munka nélkül, nem ez a prioritás.
Ha meg Kovács főtörzs az Octavia helyett inkább a szalag mellett akar szopni, háááát lelke rajta.

Tényleg nem fenékig tejfel a civil szféra! Szerintem ezek a köztestületek nagyon nem helyén kezelik a dolgokat.
Magukat alul, a küldő világot meg túlértékelik. Teszem hozzá, szerintem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 217
119 866
113
Persze hogy kell! Szerintem lesz is...

Csak jelenleg nem szar a közszféra, hanem biztos. Képzeld el, hogy a szálloda igazgató rokonom úgy rúgták ki, hogy csak nézett....
Pedig Írországból jött (hívták) haza az állásra. Nem kézilány, meg hasonló.

Ha újra indul minden, akkor remélhetőleg el kezdik emelni az illetményeket is.
De tizen X %-os államadósság növekedés mellett, miközben tíz, ha nem százezrek vannak munka nélkül, nem ez a prioritás.
Ha meg Kovács főtörzs az Octavia helyett inkább a szalag mellett akar szopni, háááát lelke rajta.

Tényleg nem fenékig tejfel a civil szféra! Szerintem ezek a köztestületek nagyon nem helyén kezelik a dolgokat.
Magukat alul, a küldő világot meg túlértékelik. Teszem hozzá, szerintem.
Hát figyelj mégis lelépnek az emberek és nem kevesen. Ezek szerint úgy látják a civil szféra mégis jobb? Még a sor mellett is?
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: tarzaan and alali77

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 550
4 704
113
Ez meghallgatható valahol?
Biztosan, mert minden archívált, csak azt nem tudom már hol volt.
Valamelyik balos párt nyilatkozta le, hogy lenne megoldva a minibálbér mentesség...

A lényeg, hogy ez legalább 2 és fél millió embert érintene és milyen hú de jó!
Szerintem MSZP volt.
Hátha hallotta más is, talán jobban emlékszik, de most volt 1-2 napja.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 320
8 066
113
A villanyszerelőnek kifizeted azt a pénzt amit megkér (és már annyit el tud kérni amennyit nem szégyell) aki ha sokat és jól dolgozik akkor nagyon jó életszínvonalat tud magának és családjának fenntartani.
Na mentős Béla és rendőr Jóska hiába van 5-6x12-14 órában szolgálatban a szarabb országrészeken végül is csak azért felel, hogy te nyugodtan élhess vagy szó szerint az életedért ha úgy hozza a rossz sors, hiába dolgozik annyit mint az atom mivel a túlórát már nem fizetik ki a szabadságait nem tudja kivenni, magyarul nem él jobban hiába dolgozik érted. Miért is sajnálod tőle ha amúgy jogosan panaszkodik?

A jó szakembert (a villanyszerelőt becsülöd és meg is fizeted) én is megfizetem ha azt szeretném jól dolgozzon és megbecsülöm a munkáját, aki az életed menti meg miért nem ér annyit, hogy tisztesen megélhessen?
Na igen, mert panasz nélkül nem esik jól semmi.

Talán vannak olyan dolgok, hallottam róla, hogy szakszervezet. Persze tudom, ők nem tesznek semmit. Akkor kell csinálni másikat, s érdek érvényesítést. Hamarosan vége ennek a pandémiának hajrá előre. Most gondolom nem lehet. De még tavaly is lehetett volna meg azelőtt is. De annyira ezek szerint nem kellet a változás.
Csak most már tenni is kell valamit.
Azt is elhiszem hogy rohadtúl túl van terhelve mindenki, de... akkor ki legyen? Az aki ott van s az a dolga, vagy a bunkónak aki csak szaros villanyszerelő? Aki ezt választotta az gondolom azért csinálja mert szereti(ha már hivatás) mint ahogy a villanyász is. (Az meg hogy mennyire kér amennyit akar azt én tudom, mert villanyászként dolgozom s nem, nincs még kacsalábon forgó házam, meg ferrari sem áll még az udvaron.) S bizony a villanyosnak is bele kell feküdni a sárba, meg víz szerelő is bemászik a fekáliába is ha kell, mert azt csinálja az a dolga.(Ja persze ő is elkéri a pénzt) meg ha nem tetszik el megy mást csinálni. Csak a hivatásosok nem mennek mert akkora bennük a hivatástudat. Lehet ők is el kellene kérjék a pénzt. Mondjuk mínusz a katonák, mert gondolom nekik tüntetni sem szabad. A többieknek viszont lehetne.