Rengeteg dolog van, amit a beszerzéssel kapcsolatosan nem látok logikusnak és ezt szerettem volna kicsit körüljárni. Ne konkrét típusokra koncentrálj, nem is azzal van gondom, hogy a Transporter mellé miért kell egy kategóriával nagyobb gép is.
Olyan gondolataim vannak, hogy a Skodák mellé minek kellett a Vitara, vagy a Vitara mellé minek kellenek a Skodák? Kellett a puttony, miért nem Octavia kombi? Kellett az emelt hasmagasság, akkor miért csak FWD a Vitara? Ha személyautóként fogjuk használni a Vitarát és célunk volt a hazai ipar minél nagyobb bevonása, akkor miért kellettek Skodák is?
Ha veszünk Transzportereket, miért egy másik márka egyel nagyobb méretű gépeit választjuk, miért nem a VW konszernen belül oldjuk meg? Ha szar a VW minek a Skoda, meg a Transporter? Miért nem Toyota Corolla meg Ace, hogy igazodjunk a Hiluxhoz és minél lejjebb tudjuk rugdosni a flotta hosszútávú üzemeltetési költségeit? Ha szar a VW és eleve terveztünk a Sprinterrel, akkor a Transporterek helyett miért nem Vito?
Nos ... a Skoda nálam is kérdéses volt, mert elég nagy számban érkeztek. De mint kiderült mind az Octavia, mind a Super B felsővezetői kategóriák (kivéve a 3(?) jelölt rendészt), ebből az autóból nem csak a tábornokok kaptam, hanem pl elég sokan kaptak ilyen szolgálati autót a KNBSZ-ben is. A sima kis katonának meg miért ne lenne jó ingázni a Vitara? Kb 1,5x olcsóbb, mint a Skoda, ellenben van benne hely, "magyar" és gyengébb terepen is elmegy. A rendőrségnél is viszonylag megvoltak elégedve vele, a határon.
Nem hiszem, hogy az emelt hasmagasság kellett volna, meg az 4x4, arra jöttek a Hiluxok. Csak simán egy elég erős pozitívuma a kisautónak, hogy magasabb.
VW: Alapból 1 nagyaon jó kérdés, hogy miért ez a márka. Én a haszongépjárműveit személy szerint tiltólistára tenném az állami alkalmazásban. Ráadásul a Transzporter már akkor is hasonló árban volt a Vitohoz. De egyébként szerintem erre pusztán az a válasz, ami a belügynél is volt, közölték, hogy ezt kell venni. ( Nálunk konkrétan megmondták , hogy a VW-t kellett választani.. , de olyan sem történt biztos, hogy mivel xy-nak érdekeltsége van a VW-ben és így mások ajánlatait a bizonyos ajánlattevő megkapta , hogy alá tudjon ígérni. De nem, ilyen Mo.-n nincs.
)
De egyébként nem feltétlenül értem, hogy miért kellene mindent ugyanattól a gyártótól venni? Erre jön a válasz, hogy logisztika.
Én meg erre azt mondom, hogy szerintem és az eddig tapasztalataim alapján, a Sprinter, a Vito, az Octavia , a Hilux mind bevált típus, bírják a gyűrődést (bár igaz, a Vitóból csak régebbivel volt dolgom) én ezekkel a típusokkal oldottam volna meg.
De lehet még 1 olyan dolog is a háttérben, mint a rendőrségnél: A közhiedelemmel ellentétben NEM azért van ennyi Audi, Mercedes rendőrautó, mert a drága kormányunk ezeket vette. Nem. Azért, mert volt vagy van olyan lehetősége a gyártónak, az államfelé nem csak forintban, hanem tárgyi tételben is adózhatott és bizony mikor alávágtak az autógyáraknak, akkor fogták magukat és a valuta helyett inkább az itt legyártott autókat szolgálatták be. (Egy eléggé sokat tudó volt rendőrismerősömtől tudom). Ha ez nem lett volna, akkor bizony valószínűleg VW és Skoda logo lett volna az autók elején.
Értjük, mi civilek, mind hülyék vagyunk, csak ti "hivatásosok" vagytok helikopter, hátatokon viszitek az országot, de most mindenki elmegy majd, s jól meglátjuk, hogy hogy csődbe megyünk mint Oroszország péntekenként. Majd az új választottak jól megaszongyák hogyan kell ezt csinálni!
Hát sikerült kifordítani rendesen a mondani valót. De igen sikerült leírnod az első mondatban az átlag magyar gondolkodását. Kedvencem a covid ideje alatt is frontvonalban dolgozó gyári munkás, meg pék, meg eladó.
Utóbbira talán még rá-rá lehetne mondani. De a frontvonal ott kezdődik, ahol a napod jelentős részét a covid gyanús, vagy igazol betegek mellett töltöd. Nos nem egyszer és nem egy embernek kell tartania a száját és a hátát, azért, hogy a rendszer még működjön valahogy. De meséld már el, ha nem a hivatásos, akkor ki viszi a hátán az országot? Oké, hogy termel a nép egy része, van aki nem is keveset. Viszont lehet itt vicceskedni, meg szarkazmust nyomatni. Csak tudod akkor nem fogsz majd nevetni, amikor a helikopter hivatásosokra lesz szükséged és mondjuk 2-3 órát fogsz Budapesten mentőre várni, vagy amikor megérkezik a Rába és az első 2 fecskendő szivattyúja nem ad vizet, vagy éppen azért nem fogják tudni megfogni a lakástüzet, mert autók vannak létszámhiányban lemondva, vagy azért, mert simán nem csináltatják meg. De ugyanez a helyzet a rendőrségnél és a BV-nél is. Nálunk pl 10 településre (30km-es körzet eléggé gáz útviszonnyal) jut 1-1 járőr, ami hamar kell valahová és messze van a többi. Ráadásul csomó alapfeladatot nem tudnak ellátni. No meg milyen jó is volt , amikor az irodistát küldték a gibbonok tömegverekedéséhez.
Nyilván nem fog mindenki elmenni, de már most összeomlott a rendszer és rengetegen leakarnak szerelni. Bár biztos kamu az, hogy a rendőrök azért lépnek be a pártokba, hogy letudjanak lépni. Pár éve még elég volt, hogy tettél 1 nyilatkozatot amiben a továbbiakban nem engedélyezed a megbízhatósági vizsgálatot és ezzel az egyik alapvető feltétel már nem teljesült, tehát lekellett szerelni. Mivel sokan éltek ezzel a lehetőséggel, ezt is megszűntették, hiába nem járultál hozzá és nem lehettél volna állományban, a kutyát nem érdekelte. Ja igen és ezek a helikopterek, tényleg helikopterek, ugyanis ezeket a szolgálatokat 170-220e nettóért csinálják havonta, folyamatos b*szogatás mellett. A rendőrségnél sorra halnak bele a covidba, mert olyan jól kezeli a rendőrség (pl nem teszteli az állományt, ha kontakt volt akkor sem), akikkel te is találkozhatsz az utcán. Jaaa igen és majd elfelejtettem: Nem igazán tudok olyan hivatásosról, akinek csak 1 állása lenne.
Az, meghogy X havonta felvesznek 40 új embert aki utána leszerel, a létszámban még látszik, csak éppen a helyszínen lesz nagyon gáz és adott esetben a te életed múlik rajta. Persze ezek a sorok sajnos nem adják vissza, hogy ez mennyire komoly dolog is.