A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A leendő honvédségi teherautó típus? Nagy a csend ezen a téren is.
Állítólag három éve nem vesznek Rábákat.
Amúgy is kevés van, ezért kínlódnak még Uralokkal.
Dönteniük kell, mert jövőre már érkeznek a Pzh-k, Lynxek, az újjászervezett alegységeknel még nincs teherautó.
A szovjet vasak meg szarul mutatnak a legmeghatározóbb haderőben.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: vasszekely and enzo
Állítólag három éve nem vesznek Rábákat.
Amúgy is kevés van, ezért kínlódnak még Uralokkal.
Dönteniük kell, mert jövőre már érkeznek a Pzh-k, Lynxek, az újjászervezett alegységeknel még nincs teherautó.
A szovjet vasak meg szarul mutatnak a legmeghatározóbb haderőben.
Igazság szerint már döntöttek rendeltek egy kezdő csomagot. A többi meg folyamatban. Idáig mindenre sokat vártunk de megérte.

A tankok L55A1-es lövegeket kapnak majd, ezeket a korszerű fegyvereket eddig még csak két ország rendszeresítette. A 300 millió eurós megállapodás része 13 darab HX és TGS logisztikai jármű is.
 
A Pumát isbszokták inditani mindenhol ahol belefér a specifikacióba.
Igen ahol befér a specifikációba... nézzünk pár nyilvános tendert a közelmúltból.

OMFV előd GCV eredménytelenül zárult. OMFV első eresztésén nem indították, úgy tűnik a másodikon se fogják. Mennyi aktív Bradley van jelenleg, ez kb ~3000 járművet jelentene hosszú távon? Pedig itt tényleg elég lenne csak egy IFV verzió, nincs igény járműcsaládra.

Szlovákoknál most házal mindenki, a Puma még nem tűnt fel... egyenlőre.

Cseheknél kigolyózták az emberes torony hiánya miatt (meg inkább az ára miatt :D ). Hiába teljesített a legjobban a teszteken és a katonák is leginkább azt preferálták. Oké, nem éri meg PSM-nél lehajolni 220 db ért és dolgozni picit. :)

Ausztráloknál el se indították, mert az ausztrálok szintén az emberes tornyot részesítik előnyben.
De hogy ~450 db járműért se éri meg nekik lehajolni és áttervezni a Pumát, mikor házon belül 10 éve készen ott van az emberes Lance torony, de még pár számítógépes grafikával házalni sem, az enyhén szólva is megmosolyogtató.
Idejük bőven lett volna rá, hiszen a KF41 kb egy guruló mockup szintjén volt, a Redback meg csak egy makett, mikor kiválasztásra kerültek. Fele annyi erőfeszítésbe se került volna, mint a másik két induló.
És az ár legkevésbé sem érdekelné az auszikat, lásd Boxer.

Itt bukik ki a rugalmasság hiánya a PSM-nél. Meg se próbálnak az exportpiacon komolyabban érvényesülni.
Igazság szerint nem is tudnának, mert ahol az RM érdekét sérti a Puma, ott nem fog indulni, vagy ha meg is hívják egy tenderre az RM válogatott módon alá tud vágni és meg is fogja tenni. Nálunk is megtették a visszautasíthatatlan ajánlatot. :)
 
Igen ahol befér a specifikációba... nézzünk pár nyilvános tendert a közelmúltból.

OMFV előd GCV eredménytelenül zárult. OMFV első eresztésén nem indították, úgy tűnik a másodikon se fogják. Mennyi aktív Bradley van jelenleg, ez kb ~3000 járművet jelentene hosszú távon? Pedig itt tényleg elég lenne csak egy IFV verzió, nincs igény járműcsaládra.

Szlovákoknál most házal mindenki, a Puma még nem tűnt fel... egyenlőre.

Cseheknél kigolyózták az emberes torony hiánya miatt (meg inkább az ára miatt :D ). Hiába teljesített a legjobban a teszteken és a katonák is leginkább azt preferálták. Oké, nem éri meg PSM-nél lehajolni 220 db ért és dolgozni picit. :)

Ausztráloknál el se indították, mert az ausztrálok szintén az emberes tornyot részesítik előnyben.
De hogy ~450 db járműért se éri meg nekik lehajolni és áttervezni a Pumát, mikor házon belül 10 éve készen ott van az emberes Lance torony, de még pár számítógépes grafikával házalni sem, az enyhén szólva is megmosolyogtató.
Idejük bőven lett volna rá, hiszen a KF41 kb egy guruló mockup szintjén volt, a Redback meg csak egy makett, mikor kiválasztásra kerültek. Fele annyi erőfeszítésbe se került volna, mint a másik két induló.
És az ár legkevésbé sem érdekelné az auszikat, lásd Boxer.

Itt bukik ki a rugalmasság hiánya a PSM-nél. Meg se próbálnak az exportpiacon komolyabban érvényesülni.
Igazság szerint nem is tudnának, mert ahol az RM érdekét sérti a Puma, ott nem fog indulni, vagy ha meg is hívják egy tenderre az RM válogatott módon alá tud vágni és meg is fogja tenni. Nálunk is megtették a visszautasíthatatlan ajánlatot. :)
Az ausztráloknál azert nem.indultak mert ők 8fő deszanttal számolnak.
 
Annyi volt már eddig is. MAN TGS nyergesvontatók trélerrel, HX 32 8x8-as konténer szállítók, műszaki mentők, üzemanyagos autók eddig is voltak, elenyésző számban.
Itt lenne szerepe a hazai iparnak, hisz nagyobb mennyiség kell, azt már gazdaságos gyártani, összeszerelni. De ahhoz meg döntés és szerződés kellene, mert mindjárt vége a Z26-nak.
A Rába megégette magát a HM-mel, ezért felszámolta a maradék kapacitását, elküldi a szakembereket, így lassan elveszik a maradék tudás is.
Lépni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Annyi volt már eddig is. MAN TGS nyergesvontatók trélerrel, HX 32 8x8-as konténer szállítók, műszaki mentők, üzemanyagos autók eddig is voltak, elenyésző számban.
Itt lenne szerepe a hazai iparnak, hisz nagyobb mennyiség kell, azt már gazdaságos gyártani, összeszerelni. De ahhoz meg döntés és szerződés kellene, mert mindjárt vége a Z26-nak.
A Rába megégette magát a HM-mel, ezért felszámolta a maradék kapacitását, elküldi a szakembereket, így lassan elveszik a maradék tudás is.
Lépni kell.
A rábával a HM is megégette magát (meg a rábát meg kellett volna égetni 15+ éve....)
 
Igen ahol befér a specifikációba... nézzünk pár nyilvános tendert a közelmúltból.

OMFV előd GCV eredménytelenül zárult. OMFV első eresztésén nem indították, úgy tűnik a másodikon se fogják. Mennyi aktív Bradley van jelenleg, ez kb ~3000 járművet jelentene hosszú távon? Pedig itt tényleg elég lenne csak egy IFV verzió, nincs igény járműcsaládra.

Szlovákoknál most házal mindenki, a Puma még nem tűnt fel... egyenlőre.

Cseheknél kigolyózták az emberes torony hiánya miatt (meg inkább az ára miatt :D ). Hiába teljesített a legjobban a teszteken és a katonák is leginkább azt preferálták. Oké, nem éri meg PSM-nél lehajolni 220 db ért és dolgozni picit. :)

Ausztráloknál el se indították, mert az ausztrálok szintén az emberes tornyot részesítik előnyben.
De hogy ~450 db járműért se éri meg nekik lehajolni és áttervezni a Pumát, mikor házon belül 10 éve készen ott van az emberes Lance torony, de még pár számítógépes grafikával házalni sem, az enyhén szólva is megmosolyogtató.
Idejük bőven lett volna rá, hiszen a KF41 kb egy guruló mockup szintjén volt, a Redback meg csak egy makett, mikor kiválasztásra kerültek. Fele annyi erőfeszítésbe se került volna, mint a másik két induló.
És az ár legkevésbé sem érdekelné az auszikat, lásd Boxer.

Itt bukik ki a rugalmasság hiánya a PSM-nél. Meg se próbálnak az exportpiacon komolyabban érvényesülni.
Igazság szerint nem is tudnának, mert ahol az RM érdekét sérti a Puma, ott nem fog indulni, vagy ha meg is hívják egy tenderre az RM válogatott módon alá tud vágni és meg is fogja tenni. Nálunk is megtették a visszautasíthatatlan ajánlatot. :)
Szerintem ott lehet az igazság, hogy a PSM félig RM. Az RM pedig inkább a teljesen saját Lynx-et nyomja. Így a Puma a KNDS VS RM háború áldozata lehet.

Emiatt érdekes a magyar 8x8 fejlesztés. Abban sem lesz KMW (KNDS)...
Csak a puruttya magyarral kel megegyezni...
Az export lehetőségekről, jogokról, gyártási beszállítói arányokról, profit elosztásáról.
Hívhatják Boxer 2-nek.
;)
 
A rábával a HM is megégette magát (meg a rábát meg kellett volna égetni 15+ éve....)
Ezt már végig fociztuk.
A minőségi problémák a kedves igénytelen vevő miatt maradhattak. Jó vót az úgy is.....,
8-12 teherautóert még egy villaskulcsot sem fognak meg.
A John Deere nek, Scania nak jó a futómű? A HM meg szart kapott?
A Skoda nak jó az ülés százezer szám?
Hát hogy?
 
Ezt már végig fociztuk.
A minőségi problémák a kedves igénytelen vevő miatt maradhattak. Jó vót az úgy is.....,
8-12 teherautóert még egy villaskulcsot sem fognak meg.
A John Deere nek, Scania nak jó a futómű? A HM meg szart kapott?
A Skoda nak jó az ülés százezer szám?
Hát hogy?
Akkor szállítson a skodának ülést a továbbiakban.
Én egy könnycseppet nem fogok hullajtani értük. 90% ban man teherautót szereltek össze egyetlen saját részegységgel amiben az a részegység volt az egyetlen ami szar... Drágábban mint az eredeti..
Hát ha egy amúgy olyan terméket amin akkora profithányad van darabra rátéve mint a bécsikapu nem csinál meg normálisan akkor valóban nem alkalmas másra mint alkatrészt beszállítani.
 
Akkor szállítson a skodának ülést a továbbiakban.
A Kamaz számtalan Dakar nyertese, a Tátra sem rossz teherautó.
Viszont az MH egyiket sem tudja üzemeltetni, mindegyik problémás.
A Kamaz motorok szarok (állítólag), a Tatrak meg mindig meghaltak a Boszniai hegyvidéken....
Tehát azok is szarok az MH-nak. Nem lehet üzemeltetni.
A Rába is szar lett.
Nekünk ezek mind szarok voltak.

Biztos nem velünk van a baj?

Maradjunk annyiban, hogy nagy az isten állatkertje.
És alacsony a kerítés....
 
A Kamaz számtalan Dakar nyertese, a Tátra sem rossz teherautó.
Viszont az MH egyiket sem tudja üzemeltetni, mindegyik problémás.
A Kamaz motorok szarok (állítólag), a Tatrak meg mindig meghaltak a Boszniai hegyvidéken....
Tehát azok is szarok az MH-nak. Nem lehet üzemeltetni.
A Rába is szar lett.
Nekünk ezek mind szarok voltak.

Biztos nem velünk van a baj?

Maradjunk annyiban, hogy nagy az isten állatkertje.
És alacsony a kerítés....
Hát monduk egy konkrét példát.
Új gyártású (akkor hozták) H18.
Kiszáll a gyári sofőr és azzal kezd, hogy légyszíves ne állítsátok a hidraulikus felfüggesztést mozgás közben illetve csak üresen szabad (papíron menet közben és teherrel is lehet) . Oké nem fogjuk. Üres hidraulika próba a telephelyen, kilőtte az összes tömítést és elkezdett ömleni az olaj. Egy olyan gépen amit a gyárból hoztak.... És nem egy ilyen volt, hanem sok... Biztos az üzemeltetés a hibás.
 
Hát monduk egy konkrét példát.
Új gyártású (akkor hozták) H18.
Kiszáll a gyári sofőr és azzal kezd, hogy légyszíves ne állítsátok a hidraulikus felfüggesztést mozgás közben illetve csak üresen szabad (papíron menet közben és teherrel is lehet) . Oké nem fogjuk. Üres hidraulika próba a telephelyen, kilőtte az összes tömítést és elkezdett ömleni az olaj. Egy olyan gépen amit a gyárból hoztak.... És nem egy ilyen volt, hanem sok... Biztos az üzemeltetés a hibás.
Csatlakozom +1 ! Biztos az üzemeltetés volt a hibás , nem egy ilyen történt...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Hát monduk egy konkrét példát.
Új gyártású (akkor hozták) H18.
Kiszáll a gyári sofőr és azzal kezd, hogy légyszíves ne állítsátok a hidraulikus felfüggesztést mozgás közben illetve csak üresen szabad (papíron menet közben és teherrel is lehet) . Oké nem fogjuk. Üres hidraulika próba a telephelyen, kilőtte az összes tömítést és elkezdett ömleni az olaj. Egy olyan gépen amit a gyárból hoztak.... És nem egy ilyen volt, hanem sok... Biztos az üzemeltetés a hibás.
Nem.
Aki ÁT VETTE !!!
A Scania nem veszi át.....(jé...)
Balkáni igénytelenség. Ezt így hívják.
Ezért tart itt a sereg és az ország.
 
Hát monduk egy konkrét példát.
Új gyártású (akkor hozták) H18.
Kiszáll a gyári sofőr és azzal kezd, hogy légyszíves ne állítsátok a hidraulikus felfüggesztést mozgás közben illetve csak üresen szabad (papíron menet közben és teherrel is lehet) . Oké nem fogjuk. Üres hidraulika próba a telephelyen, kilőtte az összes tömítést és elkezdett ömleni az olaj. Egy olyan gépen amit a gyárból hoztak.... És nem egy ilyen volt, hanem sok... Biztos az üzemeltetés a hibás.
Most is van a currus nal olyan eszköz, ami 6 (HAT) éve ott áll. Többször megpróbálták átadni, hogy kész, de mindig bukott.
A katonák és parancsnokaik voltak annyira talpraesettek és tisztességesek, hogy megtagadták az átvételt. Ilyen még az átkosban is volt.
Fel kell számolni az igénytelenséget, különben hiába lesz itt MAN meg Leopard.
 
Te is tudod mi a sorsa aki állami és királyi cégtől nem vesz át valamit... A Balkáni az az, hogy egyáltalán meg merik próbálni, hogy szar terméket hoznak be..
Tudom.
De a katona legfőbb erénye a bátorság.
Akkor is ha meghal.
Vagy az előmenetelébe kerül, ha kiáll az igazságért.
Ez a békeidőszaki harc egyik területe, sajnos (nálunk a legfontosabb területe).
Harcolni kell az ostobák és jellemtelen megalkuvók ellen, le kell győzni az elmúlt 70-80 év gondolkodását, szemléletmódjàt.
 
Te is tudod mi a sorsa aki állami és királyi cégtől nem vesz át valamit... A Balkáni az az, hogy egyáltalán meg merik próbálni, hogy szar terméket hoznak be..
És ha úgy szar valami, hogy emberi életre, egészségre veszélyes? Akkor is majd megvonja a vállát aki aláírta az átvételt, hogy hát, 'tudod, hogy van ez'? Vagy hogy szokott lenni?