Igen ahol befér a specifikációba... nézzünk pár nyilvános tendert a közelmúltból.
OMFV előd GCV eredménytelenül zárult. OMFV első eresztésén nem indították, úgy tűnik a másodikon se fogják. Mennyi aktív Bradley van jelenleg, ez kb ~3000 járművet jelentene hosszú távon? Pedig itt tényleg elég lenne csak egy IFV verzió, nincs igény járműcsaládra.
Szlovákoknál most házal mindenki, a Puma még nem tűnt fel... egyenlőre.
Cseheknél kigolyózták az emberes torony hiánya miatt (meg inkább az ára miatt
). Hiába teljesített a legjobban a teszteken és a katonák is leginkább azt preferálták. Oké, nem éri meg PSM-nél lehajolni 220 db ért és dolgozni picit.
Ausztráloknál el se indították, mert az ausztrálok szintén az emberes tornyot részesítik előnyben.
De hogy ~450 db járműért se éri meg nekik lehajolni és áttervezni a Pumát, mikor házon belül 10 éve készen ott van az emberes Lance torony, de még pár számítógépes grafikával házalni sem, az enyhén szólva is megmosolyogtató.
Idejük bőven lett volna rá, hiszen a KF41 kb egy guruló mockup szintjén volt, a Redback meg csak egy makett, mikor kiválasztásra kerültek. Fele annyi erőfeszítésbe se került volna, mint a másik két induló.
És az ár legkevésbé sem érdekelné az auszikat, lásd Boxer.
Itt bukik ki a rugalmasság hiánya a PSM-nél. Meg se próbálnak az exportpiacon komolyabban érvényesülni.
Igazság szerint nem is tudnának, mert ahol az RM érdekét sérti a Puma, ott nem fog indulni, vagy ha meg is hívják egy tenderre az RM válogatott módon alá tud vágni és meg is fogja tenni. Nálunk is megtették a visszautasíthatatlan ajánlatot.