Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Németek ajánlottak egy powerpackot az M1hez,MTU dizel+Renk váltót,de érdekes mód senki nem rendeli meg hozzá.
Tudtommal turbina.És kazamatás a péncélzat.Hogy mi van benne,azt a fene tudja.Iraknak mondjuk biztos nem a legmodernebb elemeket tették bele,azt erősen gyanitom.Az irakiaknak eladott majommodellben nem dízel van turbina helyett? Meg sima hengerelt acél páncél... persze lehet, hogy ez már cáfolt legenda.
Akkor még egyszer.Akkor mégegyszer. Nem azt mondtam, hogy zsupsz vágjanak bele valamibe egyedül, hanem hogy ha összefogna, GB, Kanada, Ausztrália,
Ebben a formában nem igaz. A Tornado és a Jaguar is nemzetközi projekt volt és légiharc-rakéták is jenkik voltak már akkor is.Elvégre GB a 90'-es évekig maga fejlesztette a fegyverzetét és fegyver exportőr volt.
Itt sokak kezéből lehet, hogy kiesett a kávé.A challenger 2 pl. nem volt egy rossz koncepció.
És ettől mitől támadna fel a nem létező brit ipari szegmens?Ráadásul GB már nem EU tag és kezdik kiszorítani az EU-s fegyver fejlesztésekből is.
Ez úgy nem igaz, ahogy van. Olyanokat IS használt.Viszont a 2000-es évekig szinte a saját maga fejlesztette a fegyverzetét használta.
Az nem hadiipar.A bányaiparuk például a kanadaiakhoz hasonlóan fejlett és ott vannak a világ minden táján.
És akkor mikorra lenne abból csak egy 40 éves M1A1 szintje?Az ország bár méretéhez képest valóban nem népes de gazdag ország és ott is vannak jó iskolák képeznek mérnököket. Nincs hadiipar...hát teremtsék meg a feltételeit.
Kis részegységeket gyártunk majd egy fullra megtervezett fegyverrendszerhez... A gyártósor is 100% külföldi technológia. A magyar szürkeállomány része marginális. Konkrétan az üzembe munkást nem tudnak találni a civil szektor elszívása miatt.Mégis volt és most újra lesz saját hadiiparunk.
Ez is "nagyon bejött" sokszor. Lásd A400 vagy EF Tyhoon és a Rafale leválást.más országok hadiiparával közös koprodukcióban.
60 éves hátrány esetén nincs mit tenni.Naés valahol el kell kezdeni.
Ha szerinted egy M1A2 SEPv3 Abrams az elavulóban levő harcjármű, akkor sürgősen keress forrásokat és tudást annak műszaki tartalmának értelmezéséhez.Ausztrália fejlődése szempontjából szerintem nem jó irány, hogy az USA elavulóban lévő tuningolt harcjárműveit veszi.
És most próbálják bevonni őket az MGCS fejlesztésébe...Ráadásul GB már nem EU tag és kezdik kiszorítani az EU-s fegyver fejlesztésekből is.
Tudtommal turbina.És kazamatás a péncélzat.Hogy mi van benne,azt a fene tudja.Iraknak mondjuk biztos nem a legmodernebb elemeket tették bele,azt erősen gyanitom.
Chobham páncél van az összes változatban, majom, vagy nem majom, csak az export változatokból kihagyják a szegényített uránt. Azt senki sem kaphatja meg, még a szaudiak, vagy az ausztrálok sem.Az irakiaknak eladott majommodellben nem dízel van turbina helyett? Meg sima hengerelt acél páncél... persze lehet, hogy ez már cáfolt legenda.
AVDS dizelmotorral készült az egyik prototipus.Összehasonlitó tesztek után nyert a gázturbinás változat.Chobham páncél van az összes változatban, majom, vagy nem majom, csak az export változatokból kihagyják a szegényített uránt. Azt senki sem kaphatja meg, még a szaudiak, vagy az ausztrálok sem.
De a Chobhamnak is több generációja van az Abramson, most jár a 3-nál, ha jól emlékszem. Tehát azt is folyamatosan fejlesztették, így lehetnek jelentős eltérések az export változatok védelmi szintjében is. Nameg a páncél fizikai méretének a növekedése is jól megfigyelhető mondjuk a toronyfronton, változatról változatra (pl. A2 SEP v2 vs SEP v3 elég szembetűnő).
Dízel upgrade már vagy 20 éve ki van dolgozva a General Dynamics által két változatban is. Az egyik az Europack MTU-883 Renk HSWL 295TM váltóval, a másik echte amerikai AVDS 1790 dizel 1500LE változata Allison váltóval. Más kérdés, hogy a méretüknél fogva, csökkenteni kellett az üzemanyagtartály befogadóképességét és a hátsó torsion bar felfüggesztést le kellett cserélni hidro pneumatikusra és a dízel powerpackok egy tonnával nehezebbek is a turbinánál. Valószínűleg ezért és a műszakiak újraképzése, meg az új supply chain kialakítása miatt nem érte meg átépíteni a régi felhasználóknak, az újak meg nem akartak kísérleti nyulak lenni. Amúgy is egy APU jelentősen csökkentheti a fogyasztást, töredék áron.
Más:
Úgy néz ki, az ausztrálok rendelkeznek majd a legfejlettebb export Abramsal, persze urán nélkül.
Australian Abrams update:
75 M1A2 SEPv3 tanks (up from 59 M1A1 SA)
29(!) M1150 assault breacher vehicles
18 M1074 joint assault bridges
6 M88A2 recovery vehicles
122 AGT1500 gas turbines
$1.65 billion
The Government of Australia has requested to buy one hundred sixty (160) M1A1 Tank structures/hulls provided from stock in order to produce the following end items and spares: seventy-five (75) M1A2 SEPv3 Abrams Main Battle Tanks; twenty-nine (29) M1150 Assault Breacher Vehicles; eighteen (18) M1074 Joint Assault Bridges; six (6) M88A2 Hercules Combat Recovery Vehicles; and one hundred twenty-two (122) AGT1500 gas turbine engines. Also included is development of a unique armor package, Common Remotely Operated Weapon Station Low Profile (CROWS-LP), Driver’s Vision Enhancer, mission equipment, special tools and test equipment, ground support equipment, system and engine spare parts, technical data, publications, Modification Work Orders/Engineering Change Proposals (MWO/ECPs), U.S. Government and contractor technical and logistics assistance, quality assurance teams, transportation services, program management, New Equipment Training (NET); and other related elements of logistical and program support. The total estimated value is $1.685 billion.
https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/australia-heavy-armored-combat-systems
Aligha hinném, hogy az urán mint komponens kiváltható lett volna, akármi is a szendvics egyéb komponenseinek az összessége. Nem csak az ára és a rendelkezésre álló mennyisége miatt döntöttek mellette, ha nem a hatalmas sűrűsége miatt is. Igaz, nehéz is mint a dög. Ha csinálsz egykombinációt akármiből és van benne DU, vagy wolfrám, az értelemszerűen a sűrűség miatt ellenállóbb lesz, mintha kihagynád.AVDS dizelmotorral készült az egyik prototipus.Összehasonlitó tesztek után nyert a gázturbinás változat.
Ami azt illeti,nem lepne meg,ha a legújabb páncélváltozatok már nagyobb védettséget adnának,mint a 30 évvel ezelötti urános változat.Akkoriban is elsősorban az ára miatt döntöttek mellette.
Ez nem igaz. A tesztek végeztével pont hogy a General Motors dízeles protóját (Teledyne Continental- AVCR-1360-3) hozta ki a hadsereg győztesnek, pedig ennek a meghajtása sem volt éppen probléma mentes. Részben a turbina megbízhatatlansága, részben a fogyasztása miatt vesztett a Chrysler. De a GM protója védettebb volt, jobb volt a futóműve, olcsóbb is volt amellett, hogy összességében jobban is teljesített.AVDS dizelmotorral készült az egyik prototipus.Összehasonlitó tesztek után nyert a gázturbinás változat.
Ami azt illeti,nem lepne meg,ha a legújabb páncélváltozatok már nagyobb védettséget adnának,mint a 30 évvel ezelötti urános változat.Akkoriban is elsősorban az ára miatt döntöttek mellette.
Wofram helyett használják az uránt,mert olcsóbb.Az utóbbi 30 évben meg azért fejlődött az anyagtechnológia is,csak olcsóbb nem lett.Aligha hinném, hogy az urán mint komponens kiváltható lett volna, akármi is a szendvics egyéb komponenseinek az összessége. Nem csak az ára és a rendelkezésre álló mennyisége miatt döntöttek mellette, ha nem a hatalmas sűrűsége miatt is. Igaz, nehéz is mint a dög. Ha csinálsz egykombinációt akármiből és van benne DU, vagy wolfrám, az értelemszerűen a sűrűség miatt ellenállóbb lesz, mintha kihagynád.
GE meg új turbina fejlesztést javasolt,de azt sem fogadták el.Ez nem igaz. A tesztek végeztével pont hogy a General Motors dízeles protóját (Teledyne Continental- AVCR-1360-3) hozta ki a hadsereg győztesnek, pedig ennek a meghajtása sem volt éppen probléma mentes. Részben a turbina megbízhatatlansága, részben a fogyasztása miatt vesztett a Chrysler. De a GM protója védettebb volt, jobb volt a futóműve, olcsóbb is volt amellett, hogy összességében jobban is teljesített.
Az igazság az, hogy részben politikai, részben gazdasági döntés született. Egyrészt a GM-nek nem volt túl nagy tapasztalata a harckocsi gyártásban és nem is voltak komolyabban érdekeltek harckocsi fejlesztés terén (eleve nem is akartak indulni a tenderen, úgy hívták meg őket) szemben a Chryslerrel. Jobb politikai kapcsolatokkal is rendelkezett a Chrysler. Másrészt akkor érte utol az amcsi döntéshozókat is a turbina őrület, így csak turbinával rendelkező tank győzhetett. Amit akkor csak a Chrysler tudott felmutatni.
De mind1, mi volt a fejlesztés alatt a hetvenes évek második felében, mert a GD amúgy is 99-ben állt elő a continental dízeles Abrams pakkal... nyilván nem is saját indíttatásból, mert időről időre elő szokott kerülni az Abrams dízelesítése.
Felül a jobboldali protó baromira jól néz ki.1922. május 4 született Philip Wood Lett - amerikai tervező, az M60 és az Abrams egyik kifejlesztője.
Dr. Philip Wood Lett amerikai páncélozott harcjárművek mérnöke volt, aki a Chrysler Defense fejlesztőcsoportját vezette az XM1 harckocsi fejlesztési programjában, amely az M1 Abrams harckocsinak az Egyesült Államok hadserege általi elfogadásához vezetett.
Philip Wood Lett 1922. május 4-én született az alabamai Newtonban.
Lett 1950-ben csatlakozott a Chrysler Defense vállalathoz, és részt vett az M48-as harckocsi tervezésében és fejlesztésében.
Projektmérnökként Lett felügyelte a műszaki tervezést, és koordinálta a tesztelési és értékelési folyamatot a hadsereggel.
1954-ben Lett főmérnök lett, és ő vezette az amerikai hadsereg következő harckocsijának, az M60-asnak a tervezését és fejlesztését.
Az első Detroitban gyártott XM1. 1978 Dr. Philip Wood Lett balról a második.
Lett nemzetközileg elismert tank-szakértőként, a General Dynamics kutatási és fejlesztési alelnökeként dolgozott. Ezt megelőzően a Chrysler védelmi részlegének vezérigazgatója, előtte pedig a Chrysler főmérnöke volt. Dr. Lettet beválasztották az Egyesült Államok Nemzeti Mérnökakadémiájába.
1972-ben az amerikai hadsereg egy új generációs harckocsi kifejlesztésére irányuló programba kezdett, és 1973 júniusában a General Motors és a Chrysler Defense szerződést kötött a prototípusok megépítésére.
Lett vezette a Chrysler Defense csapatát a versenyen, amelyet a Chrysler XM1 fnyert meg. A teljes körű tervezési szerződést 1976 novemberében ítélték oda. Lett 1987-ig irányította az M1 fejlesztését.
Az "Abrams" a háború utáni második generáció egyik legsikeresebb tankja lett az Egyesült Államokban. A benne rejlő fejlesztési potenciálnak köszönhetően a harckocsi még jó pár évtizedig rendszerben maradhat.
USMC M1A1 Abrams MBT after suffering heavy damage from a Hellfire ATGM near Safwan, Iraq, March 2003.
"The tank belonged to Alpha Company, 1st Tank Battalion, and was part of the 1st Marine Division's Spearhead to Baghdad, when it was mistaken for an enemy tank by a fellow USMC AH-1W Super Cobra. The AH-1W fired the Hellfire missile, which struck the Abrams around the rear of the hull, causing serious damage to the sideskirts and hull structure. The tank commander also sustained minor wounds from the missile impact blast, as he was perched in his hatch. Amazingly, the tank commander shrugged off the wounds and would continue on with his crew towards Baghdad, but the tank was considered a loss, and was left to be recovered."
Olvasd már al alatta a szöveget ! Hátul találta el ! Tehát nem a küzdőteret !Milyen fura, hogy ennyire bírja a hellfiret.
És a személyzetnek sem lett nagyobb baja.
Ha jól emlékszem Bagdadban sérültre is többet előttek de végül maverickel kellett megsemmisíteni.
Olvasd már al alatta a szöveget ! Hátul találta el ! Tehát nem a küzdőteret !