Akkor mégegyszer. Nem azt mondtam, hogy zsupsz vágjanak bele valamibe egyedül, hanem hogy ha összefogna, GB, Kanada, Ausztrália,
Akkor még egyszer.
Kanada és Ausztrália sohasem gyártott és fejlesztett MBT-t, de a II. vh alatt még élvonalbeli hk-t sem.
S-O-H-A.
Új-Zéland ezen a szinten volt...
en.wikipedia.org
A fantasztikus brit védelmi ipar ott tart, hogy lejárat szavatosságú lőszerrel rendelkező Chally 2 van. Emiatt az egész hk-t át kell alakítani, mert a lőszergyártásnak kuka és a Leo2 lövegét kapja meg. Itt tart ma a brit hk. ipar....
Elvégre GB a 90'-es évekig maga fejlesztette a fegyverzetét és fegyver exportőr volt.
Ebben a formában nem igaz. A Tornado és a Jaguar is nemzetközi projekt volt és légiharc-rakéták is jenkik voltak már akkor is.
A Skyflash AIM-7E-2 licensz volt, ha jól emlékszem, még csak nem is az AIM-7F...
A challenger 2 pl. nem volt egy rossz koncepció.
Itt sokak kezéből lehet, hogy kiesett a kávé.
Ráadásul GB már nem EU tag és kezdik kiszorítani az EU-s fegyver fejlesztésekből is.
És ettől mitől támadna fel a nem létező brit ipari szegmens?
Viszont a 2000-es évekig szinte a saját maga fejlesztette a fegyverzetét használta.
Ez úgy nem igaz, ahogy van. Olyanokat IS használt.
De pl. a nuki tengók BM-jei amerikai licenszek voltak.
A légiharc-rakéták jenkik.
A bányaiparuk például a kanadaiakhoz hasonlóan fejlett és ott vannak a világ minden táján.
Az nem hadiipar.
Az ország bár méretéhez képest valóban nem népes de gazdag ország és ott is vannak jó iskolák képeznek mérnököket. Nincs hadiipar...hát teremtsék meg a feltételeit.
És akkor mikorra lenne abból csak egy 40 éves M1A1 szintje?
Mégis volt és most újra lesz saját hadiiparunk.
Kis részegységeket gyártunk majd egy fullra megtervezett fegyverrendszerhez... A gyártósor is 100% külföldi technológia. A magyar szürkeállomány része marginális. Konkrétan az üzembe munkást nem tudnak találni a civil szektor elszívása miatt.
más országok hadiiparával közös koprodukcióban.
Ez is "nagyon bejött" sokszor. Lásd A400 vagy EF Tyhoon és a Rafale leválást.
Naés valahol el kell kezdeni.
60 éves hátrány esetén nincs mit tenni.
Ausztrália fejlődése szempontjából szerintem nem jó irány, hogy az USA elavulóban lévő tuningolt harcjárműveit veszi.
Ha szerinted egy
M1A2 SEPv3 Abrams az elavulóban levő harcjármű, akkor sürgősen keress forrásokat és tudást annak műszaki tartalmának értelmezéséhez.
Ha ezután is ezt mondod, akkor elmeorvost.
Mert erre mást nem tudok reagálni.
A T-14-et leszámítva ma minden mai hk hidegháborús örökség és továbbvitelnek tekinthető.
Ami "új" az ezek koncepciójának reszelése vagy még szarabbak is. Lásd indiai Arjun. De az elvileg sikeres K2 is egy M1 - Leclerc mixnek tekinthető kb.
Az
M1A2 SEPv3 Abrams kb. annyira elavult, mint az F-16 Block 70 lenne egy olyan világban,
ahol nincsenek stealth gépek. Kb. ennyi köze van ma az
M1A2 SEPv3 Abramsnak az eredeti M1-hez. A harckocsiknál olyan forradalom, mint az stealth vadászok megjelenése simán nem volt, mert azt a hatást nem lehet elérni, mint a steath vs nem stealth gépeknél.
Hova erőlködőn AUS egy hk
fejlesztésével és gyártásával és , amikor a végeredmény gyakorlatilag egy M1 szerű valami lenne, csak dízellel és automata töltővel. De, ha ilyen akarna, akkor ilyet is tudna venni, úgy hívják Leclerc. Ha nem akar automata töltőt, akkor Leo2A7+. Miért találják fel újra a meleg vizet...? Jó drágán és kérdéses végeredménnyel?
Lehet rugózni az egyes eltéréseken, de a nagy összképet nézve nyugaton ez ma a helyzet.