Űrkutatás

Majdnem átsiklottam e felett..
Kiváncsi vagyok mit szól hozzá @Szittya ha meglátja, hogy a jó elvtársak, a túlsztárolt Musk SpaceX, általa komolytalannak tartott csillaghajóját tényleg elkezdik másolni... :oops:

Az is egy eshetőség, hogy már utánaszámoltak és rájöttek, hogy ez a szállítási mód enyhén szólva nem gazdaságos, ugyanis iszonytató mennyiségű üzemanyagra lenne szükség már mondjuk egy New York Tokió úthoz is. Ráadásul jóval drágább lenne megépíteni ezeket a rakétákat mint akár a hagyományos repülőgépeket, amelyek jóval több utas szállítására is képesek, a kockázati tényezőket már nem is említem. Azonban úgy tesznek, mintha ők is ezen a rendszeren dolgoznának, így "visszaigazolva" elonnak, hogy ""jó"" úton jár, közben meg halálra röhögök magukat.
 
Jelenleg a hosszimeneteles 5-6-7 nel tartanak hogy a 8-9 2030utan mit visz fel? Nemtudhatni. De en ezen a valaki altal elmeleti sikon frlvetodo dologra nem vennek merget. Abba a tipikus hibaba esik az iro hogy ugy gondolja a kinaiak le fogjak masolni mint a mirt. De a mirt sem lemasoltak megvettek majd atterveztek. Musk nem valoszinu hogy eladna a terveket a kinaiaknak.... A kinaiak megvasarolt tervekbol dolgoznak.
Az író (én) nem állítja, hogy egy az egyben lemásolták a Mirt, ahogy a többi hardverrel se tették, hiszen azóta eltelt 30-40 év és sokat fejlődött anyagtudomány, elektronika stb.
Nyilván Musk se fogja eladniba terveket, nem is értem miért kell ezt említenem, de a koncepciójának másolásához nem is kell. Nemcsak
Kína igyekszik koppintani tőlük.

Az egészet csak azért címeztem hozzád, mert látszólag túlértékeled a jelen kínai képességeket, a nyugati fölött meg csak jótékonyan legyintesz, és azt vízionálod, hogy kína hipp-hopp beéri azokat. Mindezt úgy, hogy Kína még évtizedes technológiákat másol, és pont a nyugati trendeket igyekszik követni amikor pont az általad lesajnált SpaceX koncepciókat másolja!
:D

Valahogy a Kínai hűdemodern élenjáró, áttörő tudományos űr-technologia eredmények felsorolását is jótékonyan elfelejetted.

De félre értés ne essék, nem becsülöm le őket, vagy ne ismerném el a teljesítményüket, sőt, ahogy írtam is nem szégyen egy bevált koncepciót lemásolni.
Van is potenciál bennük, a Holdminta visszahozás komoly eredmény, de ettől még mindig jelentős a lemaradásuk a nyugati űrtechnológiához, és képességekhez, és látva a forrásokat valamint a kereskedelmi űrszektor előretörését, ez még egy darabig nem is fog változni.
 
Jelenleg a hosszimeneteles 5-6-7 nel tartanak hogy a 8-9 2030utan mit visz fel? Nemtudhatni. De en ezen a valaki altal elmeleti sikon frlvetodo dologra nem vennek merget. Abba a tipikus hibaba esik az iro hogy ugy gondolja a kinaiak le fogjak masolni mint a mirt. De a mirt sem lemasoltak megvettek majd atterveztek. Musk nem valoszinu hogy eladna a terveket a kinaiaknak.... A kinaiak megvasarolt tervekbol dolgoznak.
A Hosszú Menetelés 5 meg szerintem az összes újabb rakétáik is saját tervezés, van ott kutatás fejlesztés, költenek is rá rendesen, meg emberanyag is van bőven, amiből tudósokat meg mérnököket lehet faragni.
 
Az is egy eshetőség, hogy már utánaszámoltak és rájöttek, hogy ez a szállítási mód enyhén szólva nem gazdaságos, ugyanis iszonytató mennyiségű üzemanyagra lenne szükség már mondjuk egy New York Tokió úthoz is. Ráadásul jóval drágább lenne megépíteni ezeket a rakétákat mint akár a hagyományos repülőgépeket, amelyek jóval több utas szállítására is képesek, a kockázati tényezőket már nem is említem. Azonban úgy tesznek, mintha ők is ezen a rendszeren dolgoznának, így "visszaigazolva" elonnak, hogy ""jó"" úton jár, közben meg halálra röhögök magukat.
Szép kis konteót hoztál össze!
Musk is csak megtévesztésből meg figyelemelterelésből csinálja ám a Hyperloop-ot! :D
 
Szép kis konteót hoztál össze!
Musk is csak megtévesztésből meg figyelemelterelésből csinálja ám a Hyperloop-ot! :D
Hihihiihiiihiiiiperloop? Te most a Las Vegasi "csodájára" gondolsz mert attól én felsikítok a röhögéstől!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fénysebességgel (olyan 50km/h- val) egy nagyon szűk alagútban "száguldo" Model 3-asok amikben sofőrök szállítják az utasokat néhány km-re.
 
Az író (én) nem állítja, hogy egy az egyben lemásolták a Mirt, ahogy a többi hardverrel se tették, hiszen azóta eltelt 30-40 év és sokat fejlődött anyagtudomány, elektronika stb.
Nyilván Musk se fogja eladniba terveket, nem is értem miért kell ezt említenem, de a koncepciójának másolásához nem is kell. Nemcsak
Kína igyekszik koppintani tőlük.

Az egészet csak azért címeztem hozzád, mert látszólag túlértékeled a jelen kínai képességeket, a nyugati fölött meg csak jótékonyan legyintesz, és azt vízionálod, hogy kína hipp-hopp beéri azokat. Mindezt úgy, hogy Kína még évtizedes technológiákat másol, és pont a nyugati trendeket igyekszik követni amikor pont az általad lesajnált SpaceX koncepciókat másolja!
:D

Valahogy a Kínai hűdemodern élenjáró, áttörő tudományos űr-technologia eredmények felsorolását is jótékonyan elfelejetted.

De félre értés ne essék, nem becsülöm le őket, vagy ne ismerném el a teljesítményüket, sőt, ahogy írtam is nem szégyen egy bevált koncepciót lemásolni.
Van is potenciál bennük, a Holdminta visszahozás komoly eredmény, de ettől még mindig jelentős a lemaradásuk a nyugati űrtechnológiához, és képességekhez, és látva a forrásokat valamint a kereskedelmi űrszektor előretörését, ez még egy darabig nem is fog változni.
Kínában is van kereskedelmi űrszektor amúgy.

 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Hihihiihiiihiiiiperloop? Te most a Las Vegasi "csodájára" gondolsz mert attól én felsikítok a röhögéstől!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fénysebességgel (olyan 50km/h- val) egy nagyon szűk alagútban "száguldo" Model 3-asok amikben sofőrök szállítják az utasokat néhány km-re.
Az megvan, hogy irónia nem egy ország ahol az irónok élnek?
Pedig még a szmájlit is kiraktam!
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
630_360_1619715987-244.jpg



A Juzsnoje tervezőiroda, a Makarov Makarov gyár és az AVIO S.p.A. olasz vállalat megállapodást kötött a Vega hordozórakéta számára 10 darab ukrán RD-843 hajtómű további szállításáról közel 6 millió euró értékben.

Erről az ukrán külügyminisztérium sajtószolgálata számolt be.

Megjegyzendő, hogy az olasz fél április 28-án megerősítette az együttműködés bővítésére való készségét. Dmytro Kuleba külügyminiszter üdvözölte a megállapodást, amely az ukrán rakéta- és űripar, valamint az ukrán külügyminisztérium képviselőinek közös erőfeszítései révén jött létre.

"Az európai Vega-programban való részvétel bővítése az ukrán rakéta- és űrkutatási ipar mérnöki fejlesztéseinek megbízhatóságát és versenyképességét bizonyítja... Az ilyen szerződések támogatása a Külügyminisztérium kiemelt prioritásai közé tartozik, és az olaszországi ukrán diplomaták erőfeszítései fontos szerepet játszottak a megállapodás elérésében" - mondta Kuleba.

Dmytro Nikon, az SE PA Yuzhny gépgyár vezető közgazdásza arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy a jelenlegi szerződés további 10 darab gyártására vonatkozó opciót tartalmaz.

Alekszandr Prokopcsuk, a Yuzhnoye SDO folyékony hajtóanyagú rakétahajtóművek főtervezője a maga részéről hangsúlyozta, hogy az AVIO S.p.A.-val való együttműködés jó példa az ukrán rakéta-űrhajózási ipar európai űrprogramokba való integrálására.

A Külügyminisztérium szerint a 11 rakétahajtómű-blokk szállítására vonatkozó jelenlegi szerződés 2023-ig érvényes. Hét blokkot már leszállítottak, egyet a közeljövőben szállítanak a megrendelőnek, további három pedig gyártás alatt áll.

A Vega könnyű hordozórakéta az Európai Űrügynökség és az Olasz Űrügynökség közös projektje. A Yuzhnoye SDO és a GP PO Yuzhny gépgyártó üzem 2004 óta együttműködik az olasz AVIO S.p.A. vállalattal a Vega programban. Az együttműködés évei alatt összesen több mint 20 főhajtóművet gyártottak és szállítottak le az AVIO S.p.A. számára, amelyek közül az utolsót 2021 elején fogják leszállítani.

A PMD különlegessége a többszöri indítás lehetősége a repülés során (akár 5 aktiválás), ami lehetővé teszi a műholdak különböző pályára állítását.

Olaszország az Európai Űrügynökség egyik alapító országa, és Németországgal és Franciaországgal együtt a három fő támogató egyike.
 

Starship SN15 Test Flight​

A mai teszt lehetőség törölve.
Érdekes módon amikor valami nagyobb fajsúlyú esemény történik a SpaceX életében, akkor valahogy a Starship tesztek halasztódnak.
Ma például a Crew 1 indul vissza a földre.
Szerintem marketing szempontból nem lenne szerencsés, ha egy esetleges rossz Starship teszt beárnyékolná a Dragon érkezését.
Vagy egyszerűen babonásak. :)

Nem biztos, hogy bármi egyéb van a háttérben, csak a szokásos.
Eddig is a korábbi indításokat rendszeresen halasztgatták, kb. egyik sem az elsőnek publikált időpontban indult.
Thunderstorm volt a térségben.
 
  • Tetszik
Reactions: Beni and BJani
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.