A negyedik nem sikerült
https://index.hu/techtud/2021/04/30...y-marshelikopter-negyedik-repules-sikertelen/
https://index.hu/techtud/2021/04/30...y-marshelikopter-negyedik-repules-sikertelen/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hír nem tisztázza, hogy nem szállt fel vagy oda is veszett.
Felszállt minden idők legnagyobb repülőgépe | 24.hu
Ennél nagyobb szárnyfesztávolságú repülőt még nem épített az emberiség.24.hu
A még tervezett küldetések az eddiginél magasabb repülést is tartalmaznak. A nagyobb magasság kisebb légnyomást jelent a marson is. Ergo nem valószínű, hogy a légnyomás csökkenése (a légkör ritkulása) lehet az ok, hiszen a magasság miatt eleve ritkább közegbe is tervezve volt küldetés. Másrészt a felhajtó erő a szárnyprofil (forgószárny) alakjától, a megfúvás szögétől (állásszög) és a megfúvás nagyságától (jelen esetben fordulatszám) függ a legjobban. Ebből kettő változtatható, a profil nem. Ki van zárva, hogy ne lenne benne tartalék még, nagyobb fordulat, nagyobb állásszög. Más oka lehet, talán megint szoftveres, akkumulátor probléma, időjárás, stb...A hír nem tisztázza, hogy nem szállt fel vagy oda is veszett.
Az én tippem az, hogy lehet, hogy annyira ritka volt a légkör, hogy nem tudott egyszerűen elég erőt kifejteni valamilyen okkal összefüggésben esetleg a cucc. Nagyon a határon repül...
A még tervezett küldetések az eddiginél magasabb repülést is tartalmaznak. A nagyobb magasság kisebb légnyomást jelent a marson is. Ergo nem valószínű, hogy a légnyomás csökkenése (a légkör ritkulása) lehet az ok, hiszen a magasság miatt eleve ritkább közegbe is tervezve volt küldetés. Másrészt a felhajtó erő a szárnyprofil (forgószárny) alakjától, a megfúvás szögétől (állásszög) és a megfúvás nagyságától (jelen esetben fordulatszám) függ a legjobban. Ebből kettő változtatható, a profil nem. Ki van zárva, hogy ne lenne benne tartalék még, nagyobb fordulat, nagyobb állásszög. Más oka lehet, talán megint szoftveres, akkumulátor probléma, időjárás, stb...
Szerintem
Első sor.A hír nem tisztázza, hogy nem szállt fel vagy oda is veszett.
Az én tippem az, hogy lehet, hogy annyira ritka volt a légkör, hogy nem tudott egyszerűen elég erőt kifejteni valamilyen okkal összefüggésben esetleg a cucc. Nagyon a határon repül...
OK, csaltam, mert más problémaként az időjárásra hivatkoztam, de nem néztem utána a légnyomás változás mértékének.A Marsi légkör nyomásának 30%-ot elérő változása normális az évszakok függvényében, sőt napon belül is 10%-os változás az átlagos.
Nekem ez a hozzászólás olyan, mintha Rogozin mondta volna tollba...A NASA azon döntésével, hogy a Spacex Csillaghajóját választotta Holdraszállóegységnek, erőteljesen kétségessé tette a 2024-es határidőt az új Holdraszálláshoz. Bármelyik másik, akár a Dynatics, akár a Blue Origin féle megoldást rá tudták volna integrálni már meglévő rakétára értem ezalatt az SLS-t, de még a Vulcant, vagy a Delta 4- is befoghatták volna az indítására az egyes részegységeknek, de erősen kétlem, hogy a Csillaghajót rá fogják pakolni az SLS rakétára.
A Csillaghajónak szüksége van a saját indító fokozatára, amit sehol nem láttam eddig, valószínűleg megvan a tervrajza,
meg a musk már vett két kivénhedt tengeri olajfúró platformot, amit átalakítanak kilövő állásnak. Most még csak egy csillaghajónak nevezett üres próbatesttel bohóckodnak, ami már 4-szer elpukkant. Meglevő tapasztalatokat nézve, értem ezalatt a SpaceX Sárkány űrhajóját ami vagy 4 év késéssel készült el, a nagy indító fokozat teljes hiányát és az eddigi szerencsétlenkedést látva a próbatesttel erőteljesen megkérdőjelezem a 2024-es határidőt.
Te nagyon optimiska vagy. Szerintem elcsúszik az egész legalább 3 évvel, de majd meglátjuk.Nekem ez a hozzászólás olyan, mintha Rogozin mondta volna tollba...
Pedig akármennyire furcsa, de a Lunar Lander sokkal egyszerűbben elkészíthető, mint azt sokan gondolják.
A Starship összes küldetése hibátlan volt a bellyflop műveletig. A Lunar Lander misszióhoz erre EGYÁLTALÁN nincs is szükség! Annak egyetlen dolga lesz, hogy elhagyja a légkört.
Oda elsődlegesen megfelelően működő létfenntartó rendszerek kellenek. Ezt egyszerűen fel kell skálázni, és át kell pakolni a Crew Dragonból.
Ezen kívül meg az avionikai rendszer, de azt szintén csak át kell pakolni ugyan onnan.
Csak szólok, hogy a BN1-et már elkezdték szétszedni (ugye az csak egy belső techdemo volt). A BN2 már épül, és a BN3-mal már a SN20 orbitálja a cél.
Ezért is írtam korábban, hogy nem fog a SpaceX a kardjába dőlni, ha még az SN15 (jövő héten szinte biztosan repülni fog) sem fog tudni rendesen landolni. Az SN20 deorbitingja is simán feláldozható. Ott az elsődleges cél, hogy kiderítsék a hőpajzs működését. Ha tippelnem kellene, akkor tűzgömbként fog elsőre belezuhanni valamelyik óceánba.
DE EZ MIND NEM SZÁMÍT!
Mert ezek még mind-mind kisérleti járművek.
A Lunar Lander pedig csak egy egyszerűsített Starship leágazás lesz. Ha nem is lesz meg a 2024-es céldátum, de nem kell feltétlen hatalmas csúszással számolni.
A Booster sokkal egyszerűbb fejlesztési procedúrán fog keresztül menni, mert ott nem lesz szükség a bellyflopra. Az szimplán lejön, mint az összes eddigi Falcon 9. Egyszerűen át kell paraméterezni a Falcon 9 vezérlését és TADAAAM.
Három év, először!Te nagyon optimiska vagy. Szerintem elcsúszik az egész legalább 3 évvel, de majd meglátjuk.
A hír nem tisztázza, hogy nem szállt fel vagy oda is veszett.
Az én tippem az, hogy lehet, hogy annyira ritka volt a légkör, hogy nem tudott egyszerűen elég erőt kifejteni valamilyen okkal összefüggésben esetleg a cucc. Nagyon a határon repül...
A következő próbálkozás hétfőn.Starship SN15 Test Flight
A mai teszt lehetőség törölve.
Érdekes módon amikor valami nagyobb fajsúlyú esemény történik a SpaceX életében, akkor valahogy a Starship tesztek halasztódnak.
Ma például a Crew 1 indul vissza a földre.
Szerintem marketing szempontból nem lenne szerencsés, ha egy esetleges rossz Starship teszt beárnyékolná a Dragon érkezését.
Vagy egyszerűen babonásak.
Starship SN15 Test Flight
A mai teszt lehetőség törölve.
Érdekes módon amikor valami nagyobb fajsúlyú esemény történik a SpaceX életében, akkor valahogy a Starship tesztek halasztódnak.
Ma például a Crew 1 indul vissza a földre.
Szerintem marketing szempontból nem lenne szerencsés, ha egy esetleges rossz Starship teszt beárnyékolná a Dragon érkezését.
Vagy egyszerűen babonásak.
Majdnem átsiklottam e felett..Érdekes kínai elképzelések a jövőt illetően, az egyik Csillaghajó kínai módra