Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
Azért lenne kisebb, mert a növekedés az nem olyan,hogyha a válság előtt is volt gazdasági növekedés akkor majd a válság után is lesz, az mindig egy sereg tényezőtől függ,nagyrészt az adott országban az adott évben megvalósuló beruházásoktól amik lehetnek magán és állami beruházások is amihez pénz kell .Ha a magánbefektetők nem látnak fantáziát a magyar gazdaságban akkor nem fognak befektetni, ha az állam fel akarja pörgetni a GDP-t beruházásokkal ahhoz is pénz kell ez ilyen egyszerű.Ezek az EU-s források hatalmas mennyiségű pénzt biztosítottak a magyar állam számára ezen beruházások megvalósításában.
De igen, a növekedés olyan, hogy amikor nincs válság, akkor a "normálisan működő" gazdaságok növekednek, sőt még a szélsőséges gazdasági struktúrák is növekednek amikor nincs válság. Amikor meg nem növekednek azt hívják stagnálásnak vagy csökkenéskor recessziónak. Tisztában vagyok vele, hogy egy sereg tényezőtől függ a GDP növekedés, de ez a sereg tényező megvolt 2004 előtt is. Szóval huszadszorra is felteszem a kérdést, hátha hajlandó vagy a mellébeszélést abbahagyni: Mivel tud az EU többet, ha vele együtt sem nő Magyarország GDP-je gyorsabban, mint nélküle ahogy nőtt?
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 739
113
Ha kicsit is valósághű lesz, akkor nem csak Gyurcsánynak fog fájni, hanem ugyanúgy Orbánnak is. Ezért nem lesz még véletlenül sem valósághű :)
Akinek ezzel a bohóccal baja van, annak is simán csak annyi, hogy a fazon Őszöd után 15 évvel IS a politika közelében van, sőt, ő vezeti az egész ellenzéki fostalicska hazafias népfrontot, ahol annyira gyenge a többi csahos, hogy a DK 10% körül is majdnem a legerősebb párt.

Rengeteg rossz politikusa volt ennek az országnak történelme során, voltak aljasak is, de mind vagy meghaltak, vagy eltakarodtak a politikai közeléből, kivétel ez a bájgúnár, akinek beakadt, hogy elqurta és még meg se tapsolták érte.

Ha eltakarodik 2006ban, Őszöd okán, nincs soha a büdös életben 2/3a a Fidesz-KDNPnek!!!

Kóka vállalkozó, Bajnai hazát árul a franciáknál, Horn halott, Fodor már listán se, de Gyurcsányi nem tágít, nem adja fel, bármi áron bosszút akar, de túl hülye és aljas hozzá, így a sorsa is az, mint a hülye vevőnek az Üvegtigrisben ...

Ez foglalja össze az egész munkásságát:
"Gyurcsány (...), mint csikkszedő alkesz mászkál a megállókban, hogy összegyűjtse a muníciónak való „cigarettavégeket”, amelyekkel aztán újból és újból hergelheti a magyarokat, hogy vezetésével nekirontsanak Orbánnak."
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
2004-ben csatlakoztunk az EU-hoz. 2008-ban meg már jött is világválság. Nem nagyon volt idő beérnie a dolognak. Inkább az a kérdés, hogy 2010 óta miért nem 5-10%-kal nő a GDP? Ilyen feltételek mellett annyival kéne kb.
Írtam is, hogy haggyuk a válság éveit, habár ott is benne van, hogy az EU ebbe a szarba is belehúzta a kisebb tagjait, hogy a nagyok jobban jöjjenek ki. De ha a 2004 előtti éveket megnézed, és a 2010 utániakat, ott már jócskán kellene jelentkezzen a különbség, ha tényleg létezne az EU áldásos fejlesztő politikája, ami azt akarja, hogy a felfejlődjenek az újonnan csatlakozottak is a régi (nyugati) társaik szintjére.
 
W

Wilson

Guest
De igen, a növekedés olyan, hogy amikor nincs válság, akkor a "normálisan működő" gazdaságok növekednek, sőt még a szélsőséges gazdasági struktúrák is növekednek amikor nincs válság. Amikor meg nem növekednek azt hívják stagnálásnak vagy csökkenéskor recessziónak. Tisztában vagyok vele, hogy egy sereg tényezőtől függ a GDP növekedés, de ez a sereg tényező megvolt 2004 előtt is. Szóval huszadszorra is felteszem a kérdést, hátha hajlandó vagy a mellébeszélést abbahagyni: Mivel tud az EU többet, ha vele együtt sem nő Magyarország GDP-je gyorsabban, mint nélküle ahogy nőtt?
Csak az a nem mindegy,hogy milyen mértékben növekednek.Ha nekem nem hiszel akkor ott vannak a linkelt cikkben a számok azok nem hazudnak feketén fehéren benne van hogy az EU-s pénzek nélkül jóval kisebb lett volna a gazdasági növekedés,és hidd el nagyon nem mindegy,hogy a magyar gazdaság csak 1,2%-al vagy 3%-al növekedik mert a különbség egy rakás új munkahelyet több adóbevételt jelent,Tehát ez azt jelenti,hogy az EU-s pénzekkel nagyobb volt a magyar GDP növekedés mint nélküle.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
Csak az a nem mindegy,hogy milyen mértékben növekednek.Ha nekem nem hiszel akkor ott vannak a linkelt cikkben a számok azok nem hazudnak feketén fehéren benne van hogy az EU-s pénzek nélkül jóval kisebb lett volna a gazdasági növekedés,és hidd el nagyon nem mindegy,hogy a magyar gazdaság csak 1,2%-al vagy 3%-al növekedik mert a különbség egy rakás új munkahelyet több adóbevételt jelent,Tehát ez azt jelenti,hogy az EU-s pénzekkel nagyobb volt a magyar GDP növekedés mint nélküle.
Te melyik részét nem érted annak, hogy ha azok az EU-s pénzek nem lennének, mert nem lenne EU tag az ország, akkor azoknak az árát sem kellene megfizetni?! Hogy a kiképzett mérnököd meg orovosod akibe euró százezreket fektettél mire szakember lett, nem menne el akkora valószínűséggel és nem veszne el egy pillanat alatt a bele fektetett pénz és energia. Hogy a tagsággal járó pénzeket nem kellene befizetni, hogy nagyobb lenne a vám és áfa bevételed, hogy nem lenne olyan adócsalásra lehetőség, amit az EU-s rendszer lehetővé tett, hogy a pénzedet nem pályázatírókra és olyan befektetésekre költenéd amit más megenged, hanem felmérnéd, hogy állami szinten mire van szükséged és abba, lakosság / vállalkozó szinten meg nem ülnének fordítva a bilin és azt csinálnák amire van pályázat, hanem azt csinálnák amire szükség van és jó befektetés, aztán ha van rá pályázat akkor lehívnának onnan is rá pénzt.
 
W

Wilson

Guest
Ehez a a középszintre fejlődéshez az kellene, hogy EU alatt begyorsuljon a fejlődés üteme, mindenképp megelőzve a nyugatiak ütemét, de ennek nyoma sincs. Semmivel nem tud gyorsabban fejlődni az ország EU alatt mint EU előtt. A tőkfelhalmozáshoz meg innovációhoz meg az kell, hogy a pénzedet arra költhesd ami ezt eredményezi, nem arra amire megmondják és amivel féken tartanak nehogy elkezdj fejlődni. Nálunk a falusi zónák turizmusába való befektetés a (volt) trendy (faluturizmus, agroturizmus, hasonlók), erre volt már vagy három pályázati hullám. Volt aki csinálta és csinálja, épp a turista nehezen jön ide autópálya nélkül, DE sok közepes méretű jobban szituált vállalkozó neki is fogott, felhúzta a 300-400 m2-es panziót, 5 évig egy minimálbérest alkalmaz, aztán lesz egy szép háza neki vagy a gyerekeinek, mindezt közpénzből, úgy, hogy az adminisztrációs rész állami meg pályázatíró részen minimum 50,000 eurót elvitt egy ilyennél. És csak én több ilyent ismerek személyesen, egy ország szinten meg rengeteg ilyen van, pályázatírótól hallottam h megbolondul ha még egy olyan panzióra kell pályázatot írnia, ami nem panzió hanem valakinek a lakóháza lesz. Ez és a hozza hasonló fiktív szarok, mint pl képzésekre meg szart sem érő kutatásokra elkurt EU-s pénzek (ilyenre is láttam rá személyesen) mégis mit javítanak egy ország GDP-jén azon túl, hogy azt a panziót valaki felhúzta és azzal a munkával értéket teremtett? Ez a támogatási konstrukció nem arra van kitalálva, hogy a bulgár 10 éven belűl beérje az osztrákot, mert arra 100 év alatt sem lesz képes ez úgy van kitalálva.
De ez nem az EU hibája hanem a magyar kormányé aki ezekre a dolgokra nem dolgozott ki egy hatékony ellenőrzési rendszert,az EU biztosítja a forrást a magyarországi turizmus fejlesztéséhez de a magyar kormány feladata és felelőssége,hogy ezt az összeget mennyire hatékonyan hasznosítja.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
De ez nem az EU hibája hanem a magyar kormányé aki ezekre a dolgokra nem dolgozott ki egy hatékony ellenőrzési rendszert,az EU biztosítja a forrást a magyarországi turizmus fejlesztéséhez de a magyar kormány feladata és felelőssége,hogy ezt az összeget mennyire hatékonyan hasznosítja.
Tévedés, ez nem a magyar / román / bulgár kormány hibája, hanem az EU-jé. Mert tudják, hogy miből nem tud nagyot ugrani a keleti és arra adnak támogatást, szándékosan, mert hanem gyorsabban fejlődne. Itt nem az ellenörzési rendszerrel van baj, hanem azzal, hogy mire költheted azt a pénzt amit tőled szedtek be előzőleg vagy amit a te állampolgáraid termelnek meg nyugaton. Meg azzal, hogy ha valami értelmesre is költöd, akkor van az EU-nál egy szerv aki intézi, szervezi, ellenörzi ezeket, van az országodban ugyanerre, és van egy pályázatíró iroda aki neked ez megírja, ezzel a pénz 20 százaléka minimum elégett. És még mindig ott vagy, hogy csak arra költheted, amire megengedik. Nemigazán tudsz belőle autópályákat, vasútfelújítást (esetleg ha veszel hozza Siemes mozdonyt, mert az jó a németnek), kikötőt (ahol van tenger hozza, de mostmár Magyarország is bérel az olaszoktól), ipari parkot, olajfinomítót, nehézipart, mert ezek amiknek nagy a hozzaadott értéke és ezzel ugranál nagyot, ebből lenne az 5-8-10%-os éves növekedés, amivel hosszú távon lenne esélyed beérni a nyugati országokat.
 
W

Wilson

Guest
Te melyik részét nem érted annak, hogy ha azok az EU-s pénzek nem lennének, mert nem lenne EU tag az ország, akkor azoknak az árát sem kellene megfizetni?! Hogy a kiképzett mérnököd meg orovosod akibe euró százezreket fektettél mire szakember lett, nem menne el akkora valószínűséggel és nem veszne el egy pillanat alatt a bele fektetett pénz és energia. Hogy a tagsággal járó pénzeket nem kellene befizetni, hogy nagyobb lenne a vám és áfa bevételed, hogy nem lenne olyan adócsalásra lehetőség, amit az EU-s rendszer lehetővé tett, hogy a pénzedet nem pályázatírókra és olyan befektetésekre költenéd amit más megenged, hanem felmérnéd, hogy állami szinten mire van szükséged és abba, lakosság / vállalkozó szinten meg nem ülnének fordítva a bilin és azt csinálnák amire van pályázat, hanem azt csinálnák amire szükség van és jó befektetés, aztán ha van rá pályázat akkor lehívnának onnan is rá pénzt.
Minek az árát nem kellene megfizetnünk?Ha nem lennénk EU tagok akkor ezeknek a jól képzett embereknek a nagy része ugyanúgy elhagyná az országot a jobb élet reményében,mivel a jól képzett munkavállalókat a Nyugat az EU tagság ellenére tárt karokkal várná,csak nézd meg mi van Szerbiában, sőt az EU tagsággal legalább nagyobb a lehetősége annak,hogy egy részük talán hazajön.A befizetéssel kapcsolatban mi nettó befizetők vagyunk ami azt jelenti,hogy jóval több támogatást kapunk mint amit befizetünk,mit gondolsz O.V miért ragaszkodik ennyire az EU tagságunkhoz.Ha nem lennénk EU-s tagok jóval kisebb lenne az országba áramló működő tőke sokkal kevesebb nagyvállalat építene nálunk üzemet stb.emiatt sokkal kevesebb adóbevétele lenne az államnak,nagyobb lenne a munkanélküliség,emiatt kisebb lenne a belső fogyasztás emiatt csökkenne az ÁFA bevétel stb. Ennek a kiesésnek még a töredékét sem pótolnák esetleges nagyobb vám bevételek.Olyan országok mint Kína,Oroszország egyből nem találnák olyan vonzónak Magyarországot.Az pedig,hogy az EU-támogatások egy részét lenyúlják nem az EU hibája és nem az EU-s pénzekké az a mindenkori magyar kormányzat bűne aki hagyja,hogy ez megtörténjen.
 
W

Wilson

Guest
Tévedés, ez nem a magyar / román / bulgár kormány hibája, hanem az EU-jé. Mert tudják, hogy miből nem tud nagyot ugrani a keleti és arra adnak támogatást, szándékosan, mert hanem gyorsabban fejlődne. Itt nem az ellenörzési rendszerrel van baj, hanem azzal, hogy mire költheted azt a pénzt amit tőled szedtek be előzőleg vagy amit a te állampolgáraid termelnek meg nyugaton. Meg azzal, hogy ha valami értelmesre is költöd, akkor van az EU-nál egy szerv aki intézi, szervezi, ellenörzi ezeket, van az országodban ugyanerre, és van egy pályázatíró iroda aki neked ez megírja, ezzel a pénz 20 százaléka minimum elégett. És még mindig ott vagy, hogy csak arra költheted, amire megengedik. Nemigazán tudsz belőle autópályákat, vasútfelújítást (esetleg ha veszel hozza Siemes mozdonyt, mert az jó a németnek), kikötőt (ahol van tenger hozza, de mostmár Magyarország is bérel az olaszoktól), ipari parkot, olajfinomítót, nehézipart, mert ezek amiknek nagy a hozzaadott értéke és ezzel ugranál nagyot, ebből lenne az 5-8-10%-os éves növekedés, amivel hosszú távon lenne esélyed beérni a nyugati országokat.
Ebben tévedsz, vannak különböző programokra fejlesztésekre meghatározott források amire a Magyar kormány dolgoz ki "pályázatokat" amikre aztán az EU biztosítja a forrást ismétlem ezeknek a forrásoknak a felhasználásáért és ellenőrzéséért a magyar kormány felel nem az EU.Csakis a mindenkori regnáló kormányon múlik mennyire hatékonyan használja fel ezeket a forrásokat.Csak egy példa ha szerinted nem lehet ezeket a pénzeket vasút fejlesztésre költeni akkor például,hogyan tudja Mészáros Lőrinc 10 millárd forintnyi EU-s forrásból fejleszteni a bicskei vasútállomást,de ha gondolod egy seregnyi linket tudok neked berakni például EU-s pénzből megvalósuló magyar vasút és közút fejlesztésekről.

https://blog.atlatszo.hu/2021/05/ko...meszaros-lorinc-cege-a-bicskei-vasutallomast/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
Ebben tévedsz, vannak különböző programokra fejlesztésekre meghatározott források amire a Magyar kormány dolgoz ki "pályázatokat" amikre aztán az EU biztosítja a forrást ismétlem ezeknek a forrásoknak a felhasználásáért és ellenőrzéséért a magyar kormány felel nem az EU.Csakis a mindenkori regnáló kormányon múlik mennyire hatékonyan használja fel ezeket a forrásokat.Csak egy példa ha szerinted nem lehet ezeket a pénzeket vasút fejlesztésre költeni akkor például,hogyan tudja Mészáros Lőrinc 10 millárd forintnyi EU-s forrásból fejleszteni a bicskei vasútállomást,de ha gondolod egy seregnyi linket tudok neked berakni például EU-s pénzből megvalósuló magyar vasút és közút fejlesztésekről.

https://blog.atlatszo.hu/2021/05/ko...meszaros-lorinc-cege-a-bicskei-vasutallomast/
Látom nem érted, de nem az első alkalom, s gondolom nem is az utolsó. Igen, vannak meghatározott EU-s források, amik meghatározott területekre költhetőek el, meghatározott módon, és ezek alapján a kormányok kiírnak, leosztanak, jóváhagynak, ellenőriznek, de szigorúan a kereteken belűl. És ha az EU azt mondja, hogy vidéki turizmusra kell azt költeni max 200,000 eurós pályázatok formájában, akkor abból neked nem lesz se új reptered, se ipari parkod, se vízerőműved, stb. akármennyire is hatékonyan használja fel a kormány azt a pénzt. Amúgy nagy kedvenc az a történet, már nem tudom milyen pályázat volt még Gyurcsányék idején lenyúltak egy halom EU-s pénzt, pár éve meg volt egy ezzel kapcsolatos vizsgálat és az Orbán kormánytól követelték vissza. (már nem tudom végül vissza kellett-e fizessék az EU-nak, de ha jól emlékszem a sikkasztás már elévült uh onnan nem volt ahogy visszaszedni).
Nem írtam, hogy egyáltalán nincs autópályára támogatás, de rengeteg felesleges dologra van, és az autópályás is megjárja a Bp-Brüsszel-Bp útvonalat amíg eltűnik 10-20% belőle az adminisztrációval. Amúgy nem te írtad, hogy napi 3 mld Ft plusz jön az EU-tól? Most akkor hasra kellene essek egy 10 mld (3 nap) forintos vasúti beruházástól? Az ilyen az kerekítési hiba. Közben a magyar kormány saját zsebből százmilliárdokkal támogat német mamutcégeket. Ezt akkor vondd le belőle, meg a nekik adott egyéb kedvezményeket is.
 
W

Wilson

Guest
Látom nem érted, de nem az első alkalom, s gondolom nem is az utolsó. Igen, vannak meghatározott EU-s források, amik meghatározott területekre költhetőek el, meghatározott módon, és ezek alapján a kormányok kiírnak, leosztanak, jóváhagynak, ellenőriznek, de szigorúan a kereteken belűl. És ha az EU azt mondja, hogy vidéki turizmusra kell azt költeni max 200,000 eurós pályázatok formájában, akkor abból neked nem lesz se új reptered, se ipari parkod, se vízerőműved, stb. akármennyire is hatékonyan használja fel a kormány azt a pénzt. Amúgy nagy kedvenc az a történet, már nem tudom milyen pályázat volt még Gyurcsányék idején lenyúltak egy halom EU-s pénzt, pár éve meg volt egy ezzel kapcsolatos vizsgálat és az Orbán kormánytól követelték vissza. (már nem tudom végül vissza kellett-e fizessék az EU-nak, de ha jól emlékszem a sikkasztás már elévült uh onnan nem volt ahogy visszaszedni).
Nem írtam, hogy egyáltalán nincs autópályára támogatás, de rengeteg felesleges dologra van, és az autópályás is megjárja a Bp-Brüsszel-Bp útvonalat amíg eltűnik 10-20% belőle az adminisztrációval. Amúgy nem te írtad, hogy napi 3 mld Ft plusz jön az EU-tól? Most akkor hasra kellene essek egy 10 mld (3 nap) forintos vasúti beruházástól? Az ilyen az kerekítési hiba. Közben a magyar kormány saját zsebből százmilliárdokkal támogat német mamutcégeket. Ezt akkor vondd le belőle, meg a nekik adott egyéb kedvezményeket is.
Akkor ha nem bánod tágítom ez ügyben az ismereteidet,nem a turizmusra szánt EU-s pénzekből kell vasútfejlesztésre költeni arra meg vannak a források.

Gondolom 1300 milliárd vagy 2000 milliárd forint már nálad sem kerekítési hiba :)

"A mostani uniós ciklusban összesen 1300 milliárd forintnyi keret volt közlekedésfejlesztésre, míg a 2021-2027-es ciklusban csupán vasútfejlesztésre akár 2000 milliárd forint is elérhető lesz és ahhoz, hogy ezt a rengeteg pénzt időben le tudja kötni a kormány, most arról döntött, hogy 20 vasútfejlesztési projekt kellő előkészítésére 32 milliárd forintnyi támogatást ad – derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményből. Ez a 20 projekt, köztük a Déli pályaudvar alagútjának átépítése, illetve egy új Tisza-híd, a 2000 milliárdos forrástömeg felét is lekötheti majd és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (fenti képünkön) jelzése szerint az a kormány célja, hogy ezek 2022 elejére kellően elő legyenek készítve."

https://www.portfolio.hu/unios-forr...yaudvar-alagutjat-uj-tisza-hid-is-lesz-445900
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 442
113
Látom nem érted, de nem az első alkalom, s gondolom nem is az utolsó. Igen, vannak meghatározott EU-s források, amik meghatározott területekre költhetőek el, meghatározott módon, és ezek alapján a kormányok kiírnak, leosztanak, jóváhagynak, ellenőriznek, de szigorúan a kereteken belűl. És ha az EU azt mondja, hogy vidéki turizmusra kell azt költeni max 200,000 eurós pályázatok formájában, akkor abból neked nem lesz se új reptered, se ipari parkod, se vízerőműved, stb. akármennyire is hatékonyan használja fel a kormány azt a pénzt. Amúgy nagy kedvenc az a történet, már nem tudom milyen pályázat volt még Gyurcsányék idején lenyúltak egy halom EU-s pénzt, pár éve meg volt egy ezzel kapcsolatos vizsgálat és az Orbán kormánytól követelték vissza. (már nem tudom végül vissza kellett-e fizessék az EU-nak, de ha jól emlékszem a sikkasztás már elévült uh onnan nem volt ahogy visszaszedni).
Nem írtam, hogy egyáltalán nincs autópályára támogatás, de rengeteg felesleges dologra van, és az autópályás is megjárja a Bp-Brüsszel-Bp útvonalat amíg eltűnik 10-20% belőle az adminisztrációval. Amúgy nem te írtad, hogy napi 3 mld Ft plusz jön az EU-tól? Most akkor hasra kellene essek egy 10 mld (3 nap) forintos vasúti beruházástól? Az ilyen az kerekítési hiba. Közben a magyar kormány saját zsebből százmilliárdokkal támogat német mamutcégeket. Ezt akkor vondd le belőle, meg a nekik adott egyéb kedvezményeket is.
EU nem kormánynak ad támogatást,hanem országnak.
Mo abszurdisztáni viszonyai a mi felelőségünk,nem az EUé.Ők azonban nem tudnak bűnvádi eljárást inditani,az a magyar szervek feladata lenne-csakhát a korrupt szervek részesei a lopásnak,nem számonkérői.
A kormánynak nincs egy rohadt vasa se.Az adófizetők pénzét költik/lopják el.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
Minek az árát nem kellene megfizetnünk?Ha nem lennénk EU tagok akkor ezeknek a jól képzett embereknek a nagy része ugyanúgy elhagyná az országot a jobb élet reményében,mivel a jól képzett munkavállalókat a Nyugat az EU tagság ellenére tárt karokkal várná,csak nézd meg mi van Szerbiában, sőt az EU tagsággal legalább nagyobb a lehetősége annak,hogy egy részük talán hazajön.A befizetéssel kapcsolatban mi nettó befizetők vagyunk ami azt jelenti,hogy jóval több támogatást kapunk mint amit befizetünk,mit gondolsz O.V miért ragaszkodik ennyire az EU tagságunkhoz.Ha nem lennénk EU-s tagok jóval kisebb lenne az országba áramló működő tőke sokkal kevesebb nagyvállalat építene nálunk üzemet stb.emiatt sokkal kevesebb adóbevétele lenne az államnak,nagyobb lenne a munkanélküliség,emiatt kisebb lenne a belső fogyasztás emiatt csökkenne az ÁFA bevétel stb. Ennek a kiesésnek még a töredékét sem pótolnák esetleges nagyobb vám bevételek.Olyan országok mint Kína,Oroszország egyből nem találnák olyan vonzónak Magyarországot.Az pedig,hogy az EU-támogatások egy részét lenyúlják nem az EU hibája és nem az EU-s pénzekké az a mindenkori magyar kormányzat bűne aki hagyja,hogy ez megtörténjen.
Az EU tagság árát. Azoknak az embereknek messze nem lépne le ekkora hányada, félmillióval csökkent Magyarország lakossága 2004 óta még ha ez nem is mind kivándorló, Romániájé 2007 óta majdnem kétmillióval. Ezek sokan másnak termelnek, és sokan itthon termelnének ha nem lenne annyira egyszerű külföldön dolgozni, kellene vízum meg hasonlók.
Már megint kezded a nettó befizetős baromságot, rendesen dühítő, hogy egyesek leragadnak ezen a szinten s nem képesek felfogni, hogy ha elmegy félmillió munkaképes emberük az sokkal nagyobb érvágás, mint az EU-s alamizsna, csak azt könnyebb mutogatni s egyesek be is veszik, hogy né mennyi ingyen pénzt ad az EU, miközben tízszeresen megfizeted annak az árát.
Szóval, még mindig várom a bizonyítékot, hogy megéri az EU-ban lenni, mert a számok amik makacs dolgok azt mutatják, hogy az EU-tagság konkrétan semmivel, de egyáltalán semmivel nem biztosít nagyobb növekedési ütemet egy keleteurópai országnak, mint amit azelőtt saját útján el tudott érni.
 
W

Wilson

Guest
Az EU tagság árát. Azoknak az embereknek messze nem lépne le ekkora hányada, félmillióval csökkent Magyarország lakossága 2004 óta még ha ez nem is mind kivándorló, Romániájé 2007 óta majdnem kétmillióval. Ezek sokan másnak termelnek, és sokan itthon termelnének ha nem lenne annyira egyszerű külföldön dolgozni, kellene vízum meg hasonlók.
Már megint kezded a nettó befizetős baromságot, rendesen dühítő, hogy egyesek leragadnak ezen a szinten s nem képesek felfogni, hogy ha elmegy félmillió munkaképes emberük az sokkal nagyobb érvágás, mint az EU-s alamizsna, csak azt könnyebb mutogatni s egyesek be is veszik, hogy né mennyi ingyen pénzt ad az EU, miközben tízszeresen megfizeted annak az árát.
Szóval, még mindig várom a bizonyítékot, hogy megéri az EU-ban lenni, mert a számok amik makacs dolgok azt mutatják, hogy az EU-tagság konkrétan semmivel, de egyáltalán semmivel nem biztosít nagyobb növekedési ütemet egy keleteurópai országnak, mint amit azelőtt saját útján el tudott érni.
A nettó befizetős dolog nem baromság hanem bizony kőkemény tény az meg,hogy szerinted ha nem lennénk EU tagok akkor nem mennének el a jól képzett magyar munkavállalók az szerintem már ne haragudj meg de "hülyeség" ugyanúgy elmentek volna, nem véletlenül hoztam fel neked példának Szerbiát.
Az EU pedig nem alamizsnát adott eddig hanem több mint tízezer milliárd forintot , íme egy cikk.hogy mennyi támogatás jár nekünk a következő hét évben:

https://telex.hu/belfold/2020/12/18...rd-forint-eu-s-tamogatas-heteves-koltsegvetes

Ami pedig a számokat illeti a neked linkelt cikkben ott vannak azok a számok amik egyértelműen cáfolják az állításaidat, én megkerestem neked,belinkeltem számodra csak annyit kell tenned,hogy elolvasod:).
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
Akkor ha nem bánod tágítom ez ügyben az ismereteidet,nem a turizmusra szánt EU-s pénzekből kell vasútfejlesztésre költeni arra meg vannak a források.

Gondolom 1300 milliárd vagy 2000 milliárd forint már nálad sem kerekítési hiba :)

"A mostani uniós ciklusban összesen 1300 milliárd forintnyi keret volt közlekedésfejlesztésre, míg a 2021-2027-es ciklusban csupán vasútfejlesztésre akár 2000 milliárd forint is elérhető lesz és ahhoz, hogy ezt a rengeteg pénzt időben le tudja kötni a kormány, most arról döntött, hogy 20 vasútfejlesztési projekt kellő előkészítésére 32 milliárd forintnyi támogatást ad – derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményből. Ez a 20 projekt, köztük a Déli pályaudvar alagútjának átépítése, illetve egy új Tisza-híd, a 2000 milliárdos forrástömeg felét is lekötheti majd és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (fenti képünkön) jelzése szerint az a kormány célja, hogy ezek 2022 elejére kellően elő legyenek készítve."

https://www.portfolio.hu/unios-forr...yaudvar-alagutjat-uj-tisza-hid-is-lesz-445900
Dícséretes, lássuk mi lesz belőle, elkaszálják-e kötelezészsegési eljárás miatt, le tudják-e hívni mind, demokráciadeficit miatt blokkolják-e a Magyarországnak járó pénzeket stb. De továbbra is fent áll a két már említett dolog, egyik, hogy ez rengeteg szerv rengeteg (plusz és felesleges) adminisztratív munkájával és annak fenntartásával jár, amivel elég a pénz egy része. A másik, hogy most is fordítva ülnek a bilin, mert azt csinálják amire van pályázat és nem azt csinálják, amire gondolnak, hogy kell mert prioritás, és ha van rá pályázat, akkor lehívnak rá pénzt. De mondjuk ideális eset van és kell a felújítás és "csak" 1800 mld értékben kapnak időben kivitelezhető értelmes vasúti korszerüsítést, de van még 200 mld amit le lehet hívni, na az el lesz b*szva, az a "karácsony napján f*szig érő hóban aszfaltozás" kategória, amikor ha nem költöd el a pénzt, akkor elveszik, mert vége a kölségvetési ciklusnak, és akkor ha törik ha szakad elköltik, pl berendelnek pár Siemens mozdonyt, előre kifizetik, már a németeknél is a pénz.
Vagy mi lenne h azt a 2000 mld forintot jobban el tudná költeni a kormány, mert úgy látná, hogy Paks 2 mellé tudna építeni még egy reaktort ebből a pénzből, vagy megvenne a MOL részvényekből még egy nagy csomagot, de mivel nem rendelkezik szabadon ezekkel a pénzekkel, így nem költheti arra, ami szerinte a legjobb helye lenne.
 
W

Wilson

Guest
Dícséretes, lássuk mi lesz belőle, elkaszálják-e kötelezészsegési eljárás miatt, le tudják-e hívni mind, demokráciadeficit miatt blokkolják-e a Magyarországnak járó pénzeket stb. De továbbra is fent áll a két már említett dolog, egyik, hogy ez rengeteg szerv rengeteg (plusz és felesleges) adminisztratív munkájával és annak fenntartásával jár, amivel elég a pénz egy része. A másik, hogy most is fordítva ülnek a bilin, mert azt csinálják amire van pályázat és nem azt csinálják, amire gondolnak, hogy kell mert prioritás, és ha van rá pályázat, akkor lehívnak rá pénzt. De mondjuk ideális eset van és kell a felújítás és "csak" 1800 mld értékben kapnak időben kivitelezhető értelmes vasúti korszerüsítést, de van még 200 mld amit le lehet hívni, na az el lesz b*szva, az a "karácsony napján f*szig érő hóban aszfaltozás" kategória, amikor ha nem költöd el a pénzt, akkor elveszik, mert vége a kölségvetési ciklusnak, és akkor ha törik ha szakad elköltik, pl berendelnek pár Siemens mozdonyt, előre kifizetik, már a németeknél is a pénz.
Vagy mi lenne h azt a 2000 mld forintot jobban el tudná költeni a kormány, mert úgy látná, hogy Paks 2 mellé tudna építeni még egy reaktort ebből a pénzből, vagy megvenne a MOL részvényekből még egy nagy csomagot, de mivel nem rendelkezik szabadon ezekkel a pénzekkel, így nem költheti arra, ami szerinte a legjobb helye lenne.
Csak szólok neked,hogy arról,hogy milyen területek kapnak a következő hétéves ciklusban kiemelt támogatást arról az EU tagállamainak vezetői közösen döntöttek,magyarul ez a dolog a magyar kormány "áldásával"valósult meg,tehát nem igaz,amikor azt állítod,hogy ez nekünk nem fontos dolog,dehogyisnem hiszen Viktor is rábólintott,még egyszer hangsúlyozom,hogy ezt a 2000 milliárdot a vasútfejlesztésen belül,hogy mire és hogyan használjuk fel azt nem az EU hanem a magyar kormány dönti el,tehát ha szerinted ezt az összeget nem jól használják fel akkor ez ügyben nem az EU-nál hanem a magyar kormánynál kell reklamálnod.Amúgy ha elolvasod a linkelt cikket abban konkrétan le vannak írva a magyar kormány által megvalósításra szánt vasútfejlesztési programok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 047
33 561
113
A nettó befizetős dolog nem baromság hanem bizony kőkemény tény az meg,hogy szerinted ha nem lennénk EU tagok akkor nem mennének el a jól képzett magyar munkavállalók az szerintem már ne haragudj meg de "hülyeség" ugyanúgy elmentek volna, nem véletlenül hoztam fel neked példának Szerbiát.
Az EU pedig nem alamizsnát adott eddig hanem több mint tízezer milliárd forintot , íme egy cikk.hogy mennyi támogatás jár nekünk a következő hét évben:

https://telex.hu/belfold/2020/12/18...rd-forint-eu-s-tamogatas-heteves-koltsegvetes

Ami pedig a számokat illeti a neked linkelt cikkben ott vannak azok a számok amik egyértelműen cáfolják az állításaidat, én megkerestem neked,belinkeltem számodra csak annyit kell tenned,hogy elolvasod:).
Ha nehezebb elmenned, akkor nem lép le boldog boldogtalan, ez egyszerű tény. Ha csak negyede maradt volna Magyarországon annak a félmilliónak amennyivel csökkent a lakosság 2007 óta az is 125,000 ember, az mind dolgozna és hozzatenne a GDP-hez. Az egy főre eső GDP 2019-ben 16700 dollár volt, azóta több, ez 125000 emberre több, mint 2 mld dollár / év, ez mind kiesik, ennek az adója hiányzik a költségvetésből. És emiatt sem nő a GDP gyorsabban, mint csatlakozás előtt, mert nincs aki termeljen, emiatt van hiány az építőiparban, mert leléptek a szakmunkások is.
Az a támogatásos cikk arról szól, amit a Covid miatt is kapnak az országok, erre hitelt vet fel az EU és azok fogják kifizetni, akik az EU tagok, és azok fogják elkölteni, akiket nem kaszálnak el kötelezettségi eljárássa, valami jelentéssel, vagy a csökkenő demokrácia mutatók miatt. 2028 messze van, igérni tudnak.
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer
W

Wilson

Guest
Ha nehezebb elmenned, akkor nem lép le boldog boldogtalan, ez egyszerű tény. Ha csak negyede maradt volna Magyarországon annak a félmilliónak amennyivel csökkent a lakosság 2007 óta az is 125,000 ember, az mind dolgozna és hozzatenne a GDP-hez. Az egy főre eső GDP 2019-ben 16700 dollár volt, azóta több, ez 125000 emberre több, mint 2 mld dollár / év, ez mind kiesik, ennek az adója hiányzik a költségvetésből. És emiatt sem nő a GDP gyorsabban, mint csatlakozás előtt, mert nincs aki termeljen, emiatt van hiány az építőiparban, mert leléptek a szakmunkások is.
Az a támogatásos cikk arról szól, amit a Covid miatt is kapnak az országok, erre hitelt vet fel az EU és azok fogják kifizetni, akik az EU tagok, és azok fogják elkölteni, akiket nem kaszálnak el kötelezettségi eljárássa, valami jelentéssel, vagy a csökkenő demokrácia mutatók miatt. 2028 messze van, igérni tudnak.
Ha a nyugati államoknak szüksége van a közép-európai munkaerőre akkor nem megnehezíteni hanem megkönnyíteni fogják a közép és kelet európai munkavállalók elhelyezkedését,tehát az,hogy nehezebb lenne az elvándorlás és a munkavállalás ha nem lennénk EU tagok az biztosan nem állna meg,csak ismételni tudom magam élő példa erre Szerbia.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 442
113
Csak megjegyzem,hogy ha nem lennénk EU tagok,akkor itt 1millióval több munkanélküli lenne,és nem félmillióval több dolgozó.Meg nyomor.
 
  • Vicces
Reactions: svajcibeka