[HUN] Katonai drónok beszerzése

És a nigeriai bombaüzlet?

Én csak azt mondom, amit helyi erőktől hallottam, akikhez a Magnustól jelentkeztek át mérnökök. Nem egy, nem kettő.

„Márciusban történhet meg a végleges szerződéskötés, ugyanis akkor jön Magyarországra a nigériai hadsereg egyik magas rangú vezetője” – közölte Boros László."

És eljött végül a mesebeli nigériai herceg márciusban? Amúgy ezt a nigériai sztorit nem hitelesíti más, mint a cégvezető kijelentése, akiről itt van egy érdekes összeállítás:


Ez egy 3 éves cikk, azóta nemrég lezuhant mégegy gép az USA-ban, biztos emlékeztek rá. Az se tett jót nekik.

Ez még egy orosz eset:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Még sikerult valahogy kihámoznom a tesztelt típusokat :cool::
"... Turkish-made UCAVs – Anka, Aksungur, Bayraktar TB2 and and Karayel-Su – may be among the options of the East European country, according ..."
Nem akarok senkit elkeseríteni, de szerintem konkrétan a htka.hu fórum a forrás, ami alapján megjelent ez a hír a dailysabah oldalon.
Merasszondja:
Gaspar Maroth, armament director of the Hungarian Armed Forces, made the related statements during a broadcast on a local television channel.
Stating that Hungary has had an official UCAV strategy since 2018 and has been following the market for a potential supply source, Maroth said that several Turkish suppliers have been evaluated and “a group of experts will make a series of visits to Turkey this week to test the equipment.”
The procurement evaluation process for deciding on a supplier will depend on which drones have the best capability and also whether a production agreement can be reached, Maroth said.
“Israeli and European manufacturers are among the companies being evaluated,” he added.
Turkish-made UCAVs – Anka, Aksungur, Bayraktar TB2 and Karayel-Su – may be among the options of the East European country, according to open sources.
Ugyebár Maróth tévés interjúja után elszabadultak az indulatok itt a fórumon. És nagyjából ezek a típusok lettek hirtelen előcibálva.

Én különben még mindig azt gondolom, hogy egy nyúlkiugratási manővert asszisztálunk. Csak valamivel komolyabb tétekkel.
Nekem ez a török drón vonal túl készreszert, és a korábbi titkolózással ellentétes.
Ugyanakkor abszolút létjogosultsága van a török típusoknak is. Tehát ha nem sikerül az izraelieket befolyásolni, akkor sem lehetünk szomorúak.
Igazság szerint nekem ha választanom kellene a TAI típusait mondanám elsősorban - a törökök közül. Az AnkaS meg konkrétan a Hermes 900-zal majdnem teljesen azonosítható típus. Az Aksungur-t most tesztelik még, de tulajdonképpen egy Anka S felskálázva ikertörzsre, a nagyobb payload érdekében. Gyakorlatilag a HERON kategóriája.
A TAI-nak megvan az az előnye, hogy ők sokkal nagyobb technológiai előnnyel indulnak, elég csak az eddigi típusaikra, és beszállításaikra gondolni. Volt ott minden az F-16-tól A400M-en át egészen az F-35-ig.
A Bajraktarnál ugye most van szintén tesztelés alatt az Akinci, ami szintén a Heron ligájában mozog, és ott a jóval kisebb TB2/3 (ugye a három az a 2-nek a SATCOM-os verziója).
A Vestel-lel kapcsolatban problémáim vannak. Bár a legegyszerűbb szerkezet ránézésre, de ebből látszik, hogy itt még csak "szárnybontogatás" van. A gép tervezésénél mondhatni biztosra mentek. :)
A kicsi payload miatt tényleg csak inkább járőr drónnak alkalmas. Valószínűleg velük lenne legkönnyebb dolgunk techtransfer ügyben, de abból mire használható típus lenne, az +5 év.
Olvasom, hogy ez az a VESTEL cég, ami korábban elektronikai cuccokat gyártott. Tudtam, hogy valahonnan ismerős a nevük. :cool:
Bár ha jobban belegondolunk egy UAV esetén az elektronika talán nagyobb jelentőségű, mint a sárkány.
 
Véletlen lenne hogy épp most ment ki a magyar küldöttség nézelődni?
Nagyon dog, elvisz tobb, mint egy tonnat, akar onallo csapasmeresre is hibatlan, viszont nagyon nem szeretnem ukran turboproppal - @Allesmor Obranna mi lehetne ennek a ket Ivcsenkonak a megfeleloje europai/nyugati lineupbol (Safran, RR, PW, GE, akarmi), netan olyan, ami mar amugy is repul valamiben nalunk...?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nagyon dog, elvisz tobb, mint egy tonnat,
Nekem ez a másik gondom ezekkel a szóban forgó hatalmas gépekkel, hogy túl nagyok. Nem véletlen, hogy Szíriában és Líbiában is a TB2 volt a legaktívabb.
(és talán a lengyel érdeklődés sem véletlen)
Szerintem hasznosabb a töb de kisebb UAV, mert bár kevesebb fegyvert tudnak vinni, és emiatt többször kell fordulniuk (vagy nagyobb számú gépre van szükség), de kisebb a kár a lelövésükkel, és értelem szerűen nehezebben felderíthetőek.
A Karayel jó méret lenne, de tényleg nagyon kicsi a payload.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nekem ez a másik gondom ezekkel a szóban forgó hatalmas gépekkel, hogy túl nagyok. Nem véletlen, hogy Szíriában és Líbiában is a TB2 volt a legaktívabb.
(és talán a lengyel érdeklődés sem véletlen)
Szerintem hasznosabb a töb de kisebb UAV, mert bár kevesebb fegyvert tudnak vinni, és emiatt többször kell fordulniuk (vagy nagyobb számú gépre van szükség), de kisebb a kár a lelövésükkel, és értelem szerűen nehezebben felderíthetőek.
A Karayel jó méret lenne, de tényleg nagyon kicsi a payload.
Err, ez nem vagy-vagy - feljebb irtam, kell mindketto.
Az ilyen nagyokkal Gripeneket sporolsz meg, megis korrekt csapasmeresre kepesek, ugyanolyan bitang magasrol, csak ugye 1-2 napot fenn figyelnek elotte.
Ezen kivul kell a kozepes, az ilyen TB3 szintu, ami active operational supportra jo, lasd a peldakat, amit idezel, amikor takaritja az utat elore.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Itt is rólunk van szó csak nem értem mit beszél! @Vlad ha kérhetlek fordítanál? Bár szerintem kb ugyan az mint az írott sajtóban!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Itt is rólunk van szó csak nem értem mit beszél! @Vlad ha kérhetlek fordítanál? Bár szerintem kb ugyan az mint az írott sajtóban!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanaz, mint a sajtósajtóban. Az összes olyan videó, amelynek Thumbnail annyira hírhedt, ugyanazt a tartalmat osztja meg, mint a sajtó. Vonja el a figyelmét ezekről a videókról.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Venom85
Találtam egy török infót!
Abban azt írják hogy a következő drón típusokat vizsgálják kint a magyarok.
1 : Anka
2 : Aksungur
3 : Bayraktar TB2 ( Erről hallunk a legtöbbet )
4 : Vestel Karayel-SU
Az Anka,Aksungur és a Bayraktar rendszeresítve van náluk is,viszont a Vestel terméke csak export sikereknek örvendhetett eddig,azt írják.
 
Találtam egy török infót!
Abban azt írják hogy a következő drón típusokat vizsgálják kint a magyarok.
1 : Anka
2 : Aksungur
3 : Bayraktar TB2 ( Erről hallunk a legtöbbet )
4 : Vestel Karayel-SU
Az Anka,Aksungur és a Bayraktar rendszeresítve van náluk is,viszont a Vestel terméke csak export sikereknek örvendhetett eddig,azt írják.
Linket tudsz dobni?
 
The scope of Israel’s defense export contracts in 2020 reached $8.3 billion

A drónok ennek a 6% -át adták.

defense%20exports%202020.jpg


Izrael az MTCR irányelveket követi, ezért csökkentett képességű "exportrendszereket" fejlesztett ki és értékesít. A legjobb példa erre az Israel Aerospace Industries (IAI) Heron TP-XP, 450 kg hasznos terheléssel, ami kevesebb, mint fele az izraeli légierő által használt Heron TP hasznos terhelésének.

Az MTCR 35 nemzet közötti megállapodás, amely szabályozza a rakéták és UAV -k exportját is. Az MTCR feltételei szerint minden olyan „1-es kategóriájú” rendszer, amely 500 kilogramm hasznos teher szállítására képes több mint 300 kilométeren, export korlátozás alá esik.

Trump 2020-ban kijelentette, hogy a 800 km/h alatti sebességgel repülő UAV-kra az USA szerint már nem vonatkozik az MTCR korlátozás. A célja ezzel az volt, hogy értékesítési lehetőséget nyissanak az olyan amerikai rendszerekhez, mint például az MQ-9 Reaper és az RQ-4 Global Hawk.

Ipari források azt állítják, hogy a Trump döntése közvetlenül ahhoz vezetett, hogy az IAI és az Elbit elvesztette üzletei lehetőségeit az amerikai cégekkel szemben.

Az izraeli cégek fokozott versenyt tapasztaltak Kínából és Törökországból származó olcsó, saját fejlesztésű rendszerek miatt is. Ezért aggódnak, hogy nem tudja megtartani a jelenlegi drónpiaci részesedésüket sem.
Emiatt az izraeli védelmi cégek arra kérik az izraeli kormánytisztviselőket, hogy oldják fel a katonai drónokra vonatkozó technikai korlátozásokat.

Michael Horowitz, a drónok szakértője, a Pennsylvaniai Egyetem Perry World House igazgatója elmondta, hogy Izrael, mint az MTCR tagja, egyszerűen megváltoztathatja az általa követett szabályokat, ha úgy kívánja. Ha Naftali Bennett miniszterelnök kormánya jóváhagyna egy ilyen lépést, előtte valószínűleg politikai jóváhagyást kérne Washingtontól.
 

Izrael az MTCR irányelveket követi, ezért csökkentett képességű "exportrendszereket" fejlesztett ki és értékesít. A legjobb példa erre az Israel Aerospace Industries (IAI) Heron TP-XP, 450 kg hasznos terheléssel, ami kevesebb, mint fele az izraeli légierő által használt Heron TP hasznos terhelésének.

Az MTCR 35 nemzet közötti megállapodás, amely szabályozza a rakéták és UAV -k exportját is. Az MTCR feltételei szerint minden olyan „1-es kategóriájú” rendszer, amely 500 kilogramm hasznos teher szállítására képes több mint 300 kilométeren, export korlátozás alá esik.

Trump 2020-ban kijelentette, hogy a 800 km/h alatti sebességgel repülő UAV-kra az USA szerint már nem vonatkozik az MTCR korlátozás. A célja ezzel az volt, hogy értékesítési lehetőséget nyissanak az olyan amerikai rendszerekhez, mint például az MQ-9 Reaper és az RQ-4 Global Hawk.

Ipari források azt állítják, hogy a Trump döntése közvetlenül ahhoz vezetett, hogy az IAI és az Elbit elvesztette üzletei lehetőségeit az amerikai cégekkel szemben.

Az izraeli cégek fokozott versenyt tapasztaltak Kínából és Törökországból származó olcsó, saját fejlesztésű rendszerek miatt is. Ezért aggódnak, hogy nem tudja megtartani a jelenlegi drónpiaci részesedésüket sem.
Emiatt az izraeli védelmi cégek arra kérik az izraeli kormánytisztviselőket, hogy oldják fel a katonai drónokra vonatkozó technikai korlátozásokat.

Michael Horowitz, a drónok szakértője, a Pennsylvaniai Egyetem Perry World House igazgatója elmondta, hogy Izrael, mint az MTCR tagja, egyszerűen megváltoztathatja az általa követett szabályokat, ha úgy kívánja. Ha Naftali Bennett miniszterelnök kormánya jóváhagyna egy ilyen lépést, előtte valószínűleg politikai jóváhagyást kérne Washingtontól.
Szerintem egyrészt pillanatokon belül meg fogják változtatni a policy-t. Másrészt szerintem a mi bejelentéseink is erre várhatnak.
Gondolom ez már egy ideje benne van a levegőben, és emiatt biztosan 1000-rel lobbiznak az IAI és az Elbit emberei.
És ez az MTCR meg is adja a választ arra, hogy miért a Karayel került itthona figyelem középpontjába.
Ha mi felfegyverzettet akarunk, és ebből esetleg továbbinbizniszt is, akkor erre egy a Karayelhez hasonló sportgép alapú rendszer sokkal alkalmasabb.
Ebben az esetben lehet, hogy mondjuk a Magnus saját gépeibe megvesszük az irányítást, a fegyverrendszereket, egyéb elektronikai elemeket.
A gép maga hazai konstrukció lenne, csak török alkatrészekkel. Így meg senki nem szólhat egy szót sem, hogy megszegtük az MTCR-t.
Bár ez már nem igazán szempont, mióta a lengyelek is lerendelték a saját TB-2-eseiket.
 
Ez a serpenyő egyik oldala. De a legpotensebb élesben legtöbbet bevetett drónnak tűnik meggyőző eredményekkel. Itt az RM váltsuk ki hazai gyártásnál az ukrán alkatrészeket.


A Vestelt biztos nyomatják török vonalon, de éles bevetését még nem láttam. Biztos jó, de számomra a TB2 megnyugtazóbb beszerzés. De ne zárjuk ki senkit. Jöhet 4-5 féle is.

Igen, a Heront kihagytam.
Elvileg a szaudiak mintha bevetették volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag