És Iránnak is 140 darabot, elvégre Ausztria semleges.Iraknak.

És Iránnak is 140 darabot, elvégre Ausztria semleges.Iraknak.

Mi is szállitottunk fegyver mindkettőnek.És Iránnak is 140 darabot, elvégre Ausztria semleges.![]()
Ez az egyik legérdekesebb része eddig az írásnak.A Mirage F1 francia gyártású Matra R.550 Magic légiharc rakétája „rossz”, a dél-afrikai gyártású Kentron V3B Kukri „nagyon-rossz” értékelést kapott a dél-afrikai pilótáktól.
A MiG-23ML hasonló manőverező képessége, de sokkal jobb gyorsulóképessége szinte lehetetlenné tette ellenük akár a gépágyú találat elérését is, hiszen szorongatott helyzetben a MiG szinte bármikor faképnél hagyhatta ellenfelét.
![]()
MiG-23ML légiharc fegyverzetének megsemmisítési zónája a magasság függvényében
A MiG-23ML szembe támadásra is alkalmas R-24 (NATO jelölése: AA-7 Apex) és R-60MK (NATO jelölése: AA-8 Aphid) rakétái miatt a továbbiakban a Dél-Afrikai Légierő kerülte a légiharcokat és így alárendelt szerepet játszott.
A folytatásban megkezdődik „Afrika Sztálingrádja, Cuito Cuanavale ostroma”...
Azért kiváncsi lennék,ha a SAAF gépeken M53 hajtómű van,vagy a MiG23on R29,akkor milyen a viszony?Mert az F1 végig az 50es évekbeli Atar hajtómű egy javitott változatát használta,mig a 23as ML kapott egy új hajtóműtipust.AZ változatnak lokátora sincs,CZ meg nélkülözte a félaktiv Matra 530 rakétát.Ez az egyik legérdekesebb része eddig az írásnak.
A sokak által méltatlanul leköpött MiG-23 család ML tagja bizony úgy tűnik, hogy simán pariban volt ha nem jobb volt, mint a Mirage F.1, pedig mennyi eszmefuttatás volt arról, hogy egy F.1 szerű nem variaszárnyas MiG-23 jobb lett volna.
Ezek a kérdések senkit nem érdekelnek, hogy mi lett volna ha. Mert nem volt ilyen F.1Azért kiváncsi lennék,ha a SAAF gépeken M53 hajtómű van,vagy a MiG23on R29,akkor milyen a viszony?Mert az F1 végig az 50es évekbeli Atar hajtómű egy javitott változatát használta,mig a 23as ML kapott egy új hajtóműtipust.AZ változatnak lokátora sincs,CZ meg nélkülözte a félaktiv Matra 530 rakétát.
Franci gép ráadásul kisebb,könnyebb,harci terhelése mégis több.
A 23as fejlödött aerodinamikailag és erősebb hajtóművet kapott,addig az F1 e tekintetben ugyan az maradt végig,mig gyártották.A SAAF gépei a 23M/MS/MF szintjén maradtak,az ML változatnak megfelelő F1-M53 egyszerűen nem került sorozatgyártásra.Bürok légiharc rakétái meg egy generációval régebbiek,elavultak voltak,Ha SW L változata van rajtuk,MiGek lepotyogtak volna.
Semmi gond ezzel,csak az,hogy ha nem veszed figyelembe a fejlödésbeni különbbséget.Búrok F1 gépei a MiG21BIS és 23MS/MF szintjén voltak.Igy is azért voltak igazán hátrányban,mert szar légiharcrakétáik voltak.Hiába kerültek löhelyzetbe,a rakétáik nem találtak.Ha a 82es libanoni háboru IAF találati erányát hozó rakétáik vannak,kubaiaknak annyi,mielött indithatnának.Irak ekkor már az F1EQ6 gépeket kapta-amik sárkány+hajtómű tekintetében azonban 71es szinten voltak-és jobb harcrendszereik miatt jobb eredményeket is értek el.Ezek a kérdések senkit nem érdekelnek, hogy mi lett volna ha. Mert nem volt ilyen F.1
A kérdés arról szólt, hogy mindenki szénné szokta köpködni a 23-ast az szíriai MSz-ek teljesítménye alapján.
És a fenti ML-hez képest még ott volt az MLD is.
- R-73
- majdnem MiG-29 9.12 szintű radar
- további aerodinamikai reszelés
- beépített zavarótöltet kazetták
Semmi gond ezzel,csak az,hogy ha nem veszed figyelembe a fejlödésbeni különbbséget.Búrok F1 gépei a MiG21BIS és 23MS/MF szintjén voltak.Igy is azért voltak igazán hátrányban,mert szar légiharcrakétáik voltak.Hiába kerültek löhelyzetbe,a rakétáik nem találtak.Ha a 82es libanoni háboru IAF találati erányát hozó rakétáik vannak,kubaiaknak annyi,mielött indithatnának.Irak ekkor már az F1EQ6 gépeket kapta-amik sárkány+hajtómű tekintetében azonban 71es szinten voltak-és jobb harcrendszereik miatt jobb eredményeket is értek el.
Mi is az után kaptunk MF gépeket,hogy a ML gyártása elkezdődött.ML gyártásával egyidőben volt az F1-M53 tervezet,csak az nem került gyártásra,mert vesztett az F16tal szemben.Vagyis az ML szintű fejlesztett hajtóműves F1 egyszerűen nem kerűlt sorozatgyártásra.Márpedig reptechnikailag az M ésML változat között elég jelentős különbség van.Dél-Afrika 1975 és 1976 között szerezte be a Mirage F1 gépeit, majd 1978-tól jött a teljes fegyverembargó, onnantól már csak Izraeltől kapott némi harckocsi lőszert, meg technikai segítséget.
A MiG-23ML gyártása 1976-ban kezdődött Moszkvában a Znamja Truda gyárban, szóval a két típus nagyjából egyidős volt.
A folytatásban következő „Afrika Sztálingrádja, Cuito Cuanavale ostroma” tán az egyetlen alkalom amikor keleti kiképzéssel és technikával harcoló légierő teljes légifölényt tudott elérni nyugati technikával és kiképzéssel harcoló ellenfele felett a hidegháború folyamán.
Persze ehhez kellett az addigra 10-éves fegyverembargó is.
Mi is szállitottunk fegyver mindkettőnek.
Lehetett köztük olyan is,de olyan is volt,amit közvetlenül a gyárbol vittek oda.90es évek elején kerültek napvilágra ilyen dolgok,vissza kéne keresgetni pontosan.De nem csak mi csináltunk ilyet,meg a labancok.Kina és a nagy Szu is.Söt,még az amcsik is.Biztos? Az irániak kezében feltűnt magyar AK-k lehettek zsákmány is.
A sokak által méltatlanul leköpött MiG-23 család ML tagja bizony úgy tűnik, hogy simán pariban volt ha nem jobb volt, mint a Mirage F.1, pedig mennyi eszmefuttatás volt arról, hogy egy F.1 szerű nem variaszárnyas MiG-23 jobb lett volna.
Lehetett köztük olyan is,de olyan is volt,amit közvetlenül a gyárbol vittek oda.90es évek elején kerültek napvilágra ilyen dolgok,vissza kéne keresgetni pontosan.De nem csak mi csináltunk ilyet,meg a labancok.Kina és a nagy Szu is.Söt,még az amcsik is.
Annak idején volt az a mondás, hogy az iraki-iráni háborúban a magyar fegyverek győzedelmeskedni fognakBiztos? Az irániak kezében feltűnt magyar AK-k lehettek zsákmány is.

Annak idején volt az a mondás, hogy az iraki-iráni háborúban a magyar fegyverek győzedelmeskedni fognak![]()

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..