[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Valor: veszteséget szenved az Embraer?

Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.
Látom a fontos részeknél itt-ott belenyúltál a fordításba...;)
A fordítás helyesen:
"Baptista Jr.: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és 100%-ot fizettünk, emaitt nem hiszem hogy az Embraer kárt szenvedne el.
A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is a célunk. (sic.: itt egy magáncégnek való károkozásra gondol..) A kormány egyoldalúan 25%-ra csökkentheti az adminisztratív szerződéseket, és nem árthat azzal hogy 21 repülőgépre csökkenthetjük egyoldalúan.

És most mi történik?
Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mert a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számokat, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez 50%-kal csökkenti a szerződést.

Mi volt Embraer válasza?
Két csapat, egy a Légirőtől és egy a cégtől újratárgyalja a szerződéses feltételeket a következő három hónapban.

Miért történik ez most?
Baptista Jr: Azért mert az Embraer már elindította a 12. repülőgép gyártását. Ha 12-nél kevesebb gépet rendelek, kárt okozok a cégnek, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóműveket vásárolni a géphez.
.."

Magyarán:
- első körben a szerződésben a légirő 21 gépre csökkentette a megrendelést. Ez a szerződésben megengedett maximum.
De ennél nagyobb csökkentést akarnak: a végén mindössze 13-16 (!!) gépet akarnak csak átvenni (további 25% os csökkentés lenn = összesen 50%):eek:
Reálisan ez jelenti hogy 20 - 23 gépből fog állni a teljes KC-390 flotta...o_O
- Ezek szerint már 12.dik gép is már valamilyen szerelési fázisban van. Ezért nem tudják teljesen lelőni a programot.
 
  • Vicces
Reactions: arcas
Kösz hogy megerősíted az általam leírtakat...:)
ezek szerint én még túl is becsültem a 2-3 év támogatást..


???
Pontosan ez a megerősítés amit eddig kerestem!! Köszönöm :)
21 Brazil, 5 Portugál és 2 Magyar = 28 gép => ez bőven alatta van a 30 nak.

Elolvastad a másik cikket is?Abból is ezt a részt?

"Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget."

A magyar szerződéssel kapcsolatban pedig az integrált logisztikai támogatás megfogalmazás pedig sok mindent takarhat , úgy , hogy még mindig nem értem, hogy milyen tényekből vonsz le ilyen következtetéseket?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arcas
Látom a fontos részeknél itt-ott belenyúltál a fordításba...;)
A fordítás helyesen:
"Baptista Jr.: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és 100%-ot fizettünk, emaitt nem hiszem hogy az Embraer kárt szenvedne el.
A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is a célunk. (sic.: itt egy magáncégnek való károkozásra gondol..) A kormány egyoldalúan 25%-ra csökkentheti az adminisztratív szerződéseket, és nem árthat azzal hogy 21 repülőgépre csökkenthetjük egyoldalúan.

És most mi történik?
Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mert a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számokat, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez 50%-kal csökkenti a szerződést.

Mi volt Embraer válasza?
Két csapat, egy a Légirőtől és egy a cégtől újratárgyalja a szerződéses feltételeket a következő három hónapban.

Miért történik ez most?
Baptista Jr: Azért mert az Embraer már elindította a 12. repülőgép gyártását. Ha 12-nél kevesebb gépet rendelek, kárt okozok a cégnek, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóműveket vásárolni a géphez.
.."

Magyarán:
- első körben a szerződésben a légirő 21 gépre csökkentette a megrendelést. Ez a szerződésben megengedett maximum.
De ennél nagyobb csökkentést akarnak: a végén mindössze 13-16 (!!) gépet akarnak csak átvenni (további 25% os csökkentés lenn = összesen 50%):eek:
Reálisan ez jelenti hogy 20 - 23 gépből fog állni a teljes KC-390 flotta...o_O
- Ezek szerint már 12.dik gép is már valamilyen szerelési fázisban van. Ezért nem tudják teljesen lelőni a programot.

Hol is nyúltam hele a fordításba?Az általad idézett szöveg az én hozzászólásomban az eredeti portugál szöveg fordítása megnyugtatlak nincs belenyúlva....érdekes módon azt nem idézed amiben arról beszél, hogy ez nem azt jelenti, hogy nem lesz 28 gép,hanem azt, hogy ezt több szerződéssel fog megvalósulni.
 
Kösz hogy megerősíted az általam leírtakat...:)
ezek szerint én még túl is becsültem a 2-3 év támogatást..
Jajj. Osszekeverni a treninget a tamogatassal azert nem gyenge. :D

???
Pontosan ez a megerősítés amit eddig kerestem!! Köszönöm :)
21 Brazil, 5 Portugál és 2 Magyar = 28 gép => ez bőven alatta van a 30 nak.
Milyen 30? Ez megint valami levegobol elohuzott szam?
 
De már elmondtuk 10x, hogy nem noveli, mert a fejlesztest a brasil allam meghiteleste. Max nem kapnak diszkontarat mondjuk a Collinstol, ha 30 avionics helyett csak 15 rendelnek.
Sajnálom, hogy szövegértési nehézségeid vannak, de én a gyártásról és nem az állam által támogatott fejlesztésről írtam. Íme:

"Ezt tudjuk, de az alacsony darabszám miatt cammogó KC-390 gyártósor növeli a költségeket és az árat is. A gyártás leállása után pedig az alkatrészek egyedi gyártása következik aranyáron, melyet nekünk - üzemeltetőknek - kell majd kicsengetni..."

De erről már rajtam kívül rudi is írt, miként költségnövekedési oldalról krisss is érintette a témát. - Sajnos hiába...
 
Sajnálom, hogy szövegértési nehézségeid vannak, de én a gyártásról és nem az állam által támogatott fejlesztésről írtam. Íme:

"Ezt tudjuk, de az alacsony darabszám miatt cammogó KC-390 gyártósor növeli a költségeket és az árat is. A gyártás leállása után pedig az alkatrészek egyedi gyártása következik aranyáron, melyet nekünk - üzemeltetőknek - kell majd kicsengetni..."

De erről már rajtam kívül rudi is írt, miként költségnövekedési oldalról krisss is érintette a témát. - Sajnos hiába...
Rudi ugyanazt szajkózza a dragulasrol, hiaba mondta ki mar az uj legiero pk is, hogy mar régen kifizettek a fejlesztest.
De te is felremagyarazol dolgokat: mi megrendelesunk szabott aron van, az alkatreszek detto (altalaban vmilyen inflacios mutatohoz rögzítik szerződésekben.)
Ha lesz valaha "aremeles", akkor az leghamarabb az eredeti szerződés lejárta utan johet, minimum 5-6 év múlva.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
197381158_1139868649829591_3651779751724660692_n.jpg
 
Rudi ugyanazt szajkózza a dragulasrol, hiaba mondta ki mar az uj legiero pk is, hogy mar régen kifizettek a fejlesztest.
De te is felremagyarazol dolgokat: mi megrendelesunk szabott aron van, az alkatreszek detto (altalaban vmilyen inflacios mutatohoz rögzítik szerződésekben.)
Ha lesz valaha "aremeles", akkor az leghamarabb az eredeti szerződés lejárta utan johet, minimum 5-6 év múlva.
@kamm ,épp ez a problémás,mivel a gépek 30-40 évig szolgálni fognak... Félreértések elkerülése végett,nem a típust fikázom/temetem,nekem a Millenium egy kimondottan jó típusnak tűnik az alapján amit eddig sikerült megtudni róla. Egyszerűen arról van szó,hogy nem lenne szerencsés hosszú távon ha 20-30 darabnál állna meg végül a legyártott gépek száma,hanem mi is azzal járnák jól,ha ennek 2-3-szorosa realizálódna,mert hosszú távon nem mindegy a költségek tekintetében,hogy mennyi gépre kell fenntartani a háttérinfrastruktúrát,alkatrészgyártást,illetve egy ilyen hosszú üzemelés alatt modernizációval is számolni kell,az se mindegy,hogy annak a költsége hány gépre oszlik el. Ha a brazilok nem rendelnék meg az eredeti 28 darabot(rendben,most úgy tűnik több szerződésben/részletben megrendelik mind,remélem így lesz),az számomra a legkevésbe sem lenne jó hír. Jelenleg nekünk is az az érdekünk,hogy minél több KC-390 készüljön.
 
Néhány adat biztosan nem stimmel:
Lehet, hogy beférne 160000 liter üzemanyag a cargo térbe, de az még benzinből is vagy 120 tonna.
A 60 ténylegesen eladott példány sem stimmel.
Ezt hol irtak? Gyanusan eliras, mert cirka 16 ezer literrol van szo: elozo oldalon mar leirtuk, mennyi megy bele aux fuelnek, ha jol remlik ~4k gallon, az "veletlenul" pont 15-16 ezer literre jono ki (es az is valami 3 tankra van szetosztva.)
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A 60 ténylegesen eladott példány sem stimmel.
Az tuti korai becsles volt. Amugy ezt nehez 20-30 evre elore megmondani, de 60-80 gep egyaltalan nem orult becsles, ha nem a kovetkezo 5 evre nezed, hanem mondjuk kovetkezo 15-20 evre.

@kamm ,épp ez a problémás,mivel a gépek 30-40 évig szolgálni fognak... Félreértések elkerülése végett,nem a típust fikázom/temetem,nekem a Millenium egy kimondottan jó típusnak tűnik az alapján amit eddig sikerült megtudni róla. Egyszerűen arról van szó,hogy nem lenne szerencsés hosszú távon ha 20-30 darabnál állna meg végül a legyártott gépek száma,hanem mi is azzal járnák jól,ha ennek 2-3-szorosa realizálódna,mert hosszú távon nem mindegy a költségek tekintetében,hogy mennyi gépre kell fenntartani a háttérinfrastruktúrát,alkatrészgyártást,illetve egy ilyen hosszú üzemelés alatt modernizációval is számolni kell,az se mindegy,hogy annak a költsége hány gépre oszlik el. Ha a brazilok nem rendelnék meg az eredeti 28 darabot(rendben,most úgy tűnik több szerződésben/részletben megrendelik mind,remélem így lesz),az számomra a legkevésbe sem lenne jó hír. Jelenleg nekünk is az az érdekünk,hogy minél több KC-390 készüljön.

Nezd, meg a FAB uj fonoke is megmondta, nem arrol van szo, hogy nem kell nekik, hanem hogy nincs ra perpillanat annyi penz, ezert inkabb tobb, egymas utani szerzodessel akarja kivaltani ezt a monster rendelest. Kapasbol a 10-12 (ezt @pöcshuszár biztos tudja pontosan fejbol) oreg Herculesuket le kell cserelniuk es igy is keves, ami van, azaz utana ujra rendelni fognak.

Egyebkent ha 30 eves elettartamot nezzuk, en siman a haromszoros kore (80-100) becsulom a leendo mennyiseget.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ez mondjuk nem igaz.
A kb M.78 nem duplája a kb .53-nak
A brazil légierő parancsnoka ezt a többek között az ilyen szimulációk illetve a géppel kapcsolatos közvetlen tapasztalataik alapján állítja.

Részlet egy portugál KC-390-ről szóló tanulmányból:

A Lages-i (Brazília) TGER-misszió szimulációja

Screenshot-2021-06-01-Sistema-de-armas-KC-390-desafios-e-oportunidades-face-atual-envolvente-da-F.png

Tempo no chão = A földön töltött idő

Total de missão = Összes/teljes misszós/küldetés idő

Crew Duty remanescente (total 16H00) = Fennmaradó Szolgálati/személyzeti idő
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: arcas and formosa1
A brazil légierő parancsnoka ezt a többek között az ilyen szimulációk illetve a géppel kapcsolatos közvetlen tapasztalataik alapján állítja.
Amúgy annak hogy a KC-390 hamarabb ér oda Portugáliából az Azoti szigetekre mi a jelentősége?
Egy taktikai teherszállító gépnél ha fontossági sorrendet kell felállítani a képességek között akkor a megbízhatóságot, a strababírást és a katonai taktikai képességeket mindenképp a sebesség elé sorolnám.

A KC-390 esetèben is inkább azt emelném ki hogy a Brazilok szerint magas hadrafoghatósággal repült COVID idején.
 
A brazil légierő parancsnoka ezt a többek között az ilyen szimulációk illetve a géppel kapcsolatos közvetlen tapasztalataik alapján állítja.

Köszi a forrást.

Ugyanakkor továbbra is azt mondom, hogy nem mondanak igazat. A belinkelt képen sem minden igaz.
470 csomós TAS az nagyobb magasságban még csak-csak meglehet (FL300-on M.80, a tropopauzában több ha ISA körülményekre nézem).
Ugyanakkor FL140-en az életben nem fog a KC-390 470-el menni, ebben biztos vagyok. Ez ott 390 csomó IAS lenne, nem gondolnám, hogy ezt tudná.

Egyébként a szegmensekben ott vannak az idők, azok sem kétszeresek, hanem inkább másfélszeresek.
Azaz pont annyi, mint a .78/.53 :)