Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 551
5 159
113
Arra akarok rávilágítani mi változott a környzet rombolás területén. Az autók egyre tisztábbak lesznek. A legnagobb környzetszennezők a fejünk felett vannak. A légiforgalom nütt meg a 21 sz. leinkább.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Azért érdekes hogy autókon , gázkazánokon agonizálnak a környzetvédők , miközben az utasszállító repülőgépek 10t kerozint füstölnek el óránként, és európa egén 1000 gépnél is több van fent naponta.

Ez így azért egy túlzó általánosítás. A legnagyobb gépek valóban kérnek 10t-t óránként, de ezekből nincs olyan sok, pláne most covid idején.
Az átlagosnak mondható A320/B737-es család megelégszik 2-2,5t-val óránként.

A másik, hogy a nagy zöldítést mondjuk ott kéne kezdeni, ahol van zöldebb alternatíva... A repülésben nincsen egyelőre semmi.
A hajóknál, de még a vonatoknál is a tömeg kb. nem oszt-szoroz, ott sokkal inkább megvalósítható lenne a környezetbarátabb/zöldebb üzemanyag.
A repülőgépeknél az üzemanyag fajlagos energiasűrűsége nem sok egyéb opciót ad ki...


ADATOK SZERINT AZ A320-200 FOGYASZTÁSA 11320 KG/ÓRA
MAX TANKMENYISÉG 18744 KG

Lásd fent, totál téves adat, nem tudom honnan van, de többet ne használd ezt a forrást, mert SZAR.
 
M

molnibalage

Guest
Arra akarok rávilágítani mi változott a környzet rombolás területén. Az autók egyre tisztábbak lesznek. A legnagobb környzetszennezők a fejünk felett vannak. A légiforgalom nütt meg a 21 sz. leinkább.
A repülőgépek fajlagosan sokkal jobban javultak fogyasztás terén az 50-es évek óta.
Nézd meg, hogy az ős B737 mennyi embert vitt és mennyi keróvel.
Ma sokkal kevesebb fogyasztással duplaannyi embert visz kb. egy B737 MAX.
Ez kb olyan, mintha egy mai személyautó autópálya tempóban ennek 2-2,5 litert. Ami mese, ilyen nincs.

Mert a személyautók tömege csak az elmúlt 30 évben vagy 30%-kal nőtt.
A mai "környezetvédő hibridszarok és meg 1,6 tonna alatt kvázi nem léteznek.
1988-as adatok... az itt szereplő típusok nagy része már nem is repül.

Egyébként a három Airbus fogyasztás adatai mind szarok, a többi gépé ránézésre még stimmelhet is kb.
De mondom, ősrégi ez a forrás!

A hasamat fogtam a röhögéstől, 40-50 gépek és 3 generációval régebbi hajtóművek, még turbojet hajtóműves gépek is vannak a listában.
LOL
 
M

molnibalage

Guest
Ebben valahol elhangzik fogyasztási adat.
Öböl-Londom távon valami 27 tonnás fogyasztást Dreamlinerre 200+ emberrel, de ezt csak fejből írom.
Ez 5500 km.
Kerozin sűrűség 0,8.
Tehát 3,06 liter / fő / 100 km.
Itt döngethetné az mellét az autóipar csakhogy...
a repülőgép nem 130-cal megy, hanem HATSZOR (!) gyorsabban.


Arra akarok rávilágítani mi változott a környzet rombolás területén. Az autók egyre tisztábbak lesznek. A legnagobb környzetszennezők a fejünk felett vannak. A légiforgalom nütt meg a 21 sz. leinkább.
Erre pontos számokt kérnék, mert ez csak hangulatkeltés.
Az átlagember messze többet autózik, mint repült. Szóval lehet, hogy arányaiban 1970-hez képest az utaskm akár 40-szereése is nőtt, de itthon kinek volt akár csak autója 1970-ben? És mennyit ment vele?
Mert lehet, hogy valaki 2 évente repül egyszer valahova, közben meg évi 40 ezer km-et vezet...

A repülőgépeknél meg úgy teszel, mintha semmi nem lett volna fejlődés.
Ne haragudj, de picit hangulatkeltő volt a kommented.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
A hasamat fogtam a röhögéstől, 40-50 gépek és 3 generációval régebbi hajtóművek, még turbojet hajtóműves gépek is vannak a listában.

1988-ban amúgy a listán lévő gépek nagyobb része korszerű volt, vagy legalábbis nem elavult konstrukció. Csak hát azóta eltelt 33 év, az még a repülésben is nagy idő azért... Mára mutatóban maradt csak sok akkori típusból.
Valaki hozzon már autó fogyasztás adatokat 1988-ból, most már érdekel, meg amúgy is legyen kis ONtopic is! :D
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 551
5 159
113
Akinek van fligradarja az talán meg tudja mondani hány gép repül egy nap ! Mondjuk európa felett 1 nap! Én nem találom hol lehet ezt megnézni de elég a térképre nézni , tele van a térkép gépekkel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Valaki hozzon már autó fogyasztás adatokat 1988-ból, most már érdekel, meg amúgy is legyen kis ONtopic is! :D

Autópályást például nehezen, mert más volt a megengedett sebesség, meg nem mentél trabival 130-al.
A vegyes fogyasztás meg érdekes, mert ha nem kifejezetten kis fogyasztású típusokat nézel akkor elképesztően sokat javult a helyzet!
Egy régi kocka dízel merci nem nagyon ment el 10 liter alatt.... Ma egy ugyan ekkora dízel mondeó 5-6 litert tud vegyesben.
Ami el tudja rontani a mai adatokat, az a buzi SUV mánisa, főleg a dájcse prémium.... Azok 2+ tonnás, ház méretű, 3 literes sok turbós dízel/benzinesek "plug in"-nek megcsinálva. Na, azok nem esznek kevesebbet, mint egy 80's évek beli merci....
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and BJani

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Amit nem értek, hogy miért.
Fel van véve kamerára mit csinált.
Mit lehet ezen csámcsogni?

Ezt egy jogász elmagyarázhatná.
Mert kb. azon lehetne vitázni, hogy mekkora sallert kapjon, nem azon, hogy bűnös -e...
Nem vagyok jogász, de kb.: Mire a bíróságig eljut az ügy... meghallgatás, majd mire a szakértők megszakértik (igen, azt is meg kell, hogy mekkora sallert kapjon), , mire megszületik az első fok... aztán fellebeznek, jön a másodfok... és így tovább. Aztán még ha akarja, akkor van egy csomó időhúzó lehetőség. És mindennek van átfutási ideje.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 543
55 979
113
Amúgy a német sprintmonotoron nézve az átlagokat:
Kis benzines:
Alfa 145 (1994): 8,84 L
Alfa Mito (2008) : 7,55 L
Opel Corsa A (1982): 6,73 L
Opel Corsa C (2000) : 6,48 L
Opel Corsa E (2014): 6,74 L

Kis dízel:
Opel Corsa C (2000) : 5 L
Opel Corsa E (2014): 4,8 L

Közepes benzines:
Honda Civic (1983): 7.52 L
Honda Civic (1995): 7.25 L
Honda Civic (2011): 7,14 L
Opel Kadett D (1979): 8 L
Opel Astra K (2015) : 7,16 L

Nagy benzin:
Mercedes W126 (1979): 13 L
Mercedes W222 (2013): 12,91 L

Nagy dízel:
Mercedes W126 (1979): 9,95 L
Mercedes W222 (2013): 8,47 L

Ez alapján lehet nem volt igazam....