Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Kis benzinesből a Fiat csinált az Alfáknál spórolósabb kocsikat is :) Mondjuk egy Panda vagy Punto ... Bár németországban nem tudom ennyire fapad autókat használnak-e egyáltalán?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Nem feltétlenül. Nálunk a kisautó legalább annyit, ha nem többet fogyaszt, mint a nálánál nagyobb.

Nagyon használat függő.
Ha a kisautót hidegen használod rövid utakra városban dimbes-dombos tájon, a nagyautót meg lassú tempóban pályán, akkor egészen biztosan az utóbbi fog sokkal jobban fogyasztani.
Autópályán amúgy a fogyasztás teljesen sebesség kérdése, ott tudod a legkisebb fogyasztást is csinálni (ha takarékoskodni akarsz), meg a legnagyobbat is.

Egyébként meg a sofőrök nagy része direkt vagy akaratlanul, de pazarló módon vezet. Egy jó részüket vszeg nem is érdekli, szarnak bele.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nagyon használat függő.
Ha a kisautót hidegen használod rövid utakra városban dimbes-dombos tájon, a nagyautót meg lassú tempóban pályán, akkor egészen biztosan az utóbbi fog sokkal jobban fogyasztani.
Autópályán amúgy a fogyasztás teljesen sebesség kérdése, ott tudod a legkisebb fogyasztást is csinálni (ha takarékoskodni akarsz), meg a legnagyobbat is.

Egyébként meg a sofőrök nagy része direkt vagy akaratlanul, de pazarló módon vezet. Egy jó részüket vszeg nem is érdekli, szarnak bele.
Ugyan ott, ugyan úgy használva is; más a motor karakterisztikája.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Amúgy a német sprintmonotoron nézve az átlagokat:
Kis benzines:
Alfa 145 (1994): 8,84 L
Alfa Mito (2008) : 7,55 L
Opel Corsa A (1982): 6,73 L
Opel Corsa C (2000) : 6,48 L
Opel Corsa E (2014): 6,74 L

Kis dízel:
Opel Corsa C (2000) : 5 L
Opel Corsa E (2014): 4,8 L

Közepes benzines:
Honda Civic (1983): 7.52 L
Honda Civic (1995): 7.25 L
Honda Civic (2011): 7,14 L
Opel Kadett D (1979): 8 L
Opel Astra K (2015) : 7,16 L

Nagy benzin:
Mercedes W126 (1979): 13 L
Mercedes W222 (2013): 12,91 L

Nagy dízel:
Mercedes W126 (1979): 9,95 L
Mercedes W222 (2013): 8,47 L

Ez alapján lehet nem volt igazam....
Az autó teljesítményét is jó lenne hozzátenni, úgy mutat teljes képet. Lehet, hogy pl. nem fogyaszt sokkal kevesebbet a Civic, de közel kétszer olyan erős, mint 30 éve.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 472
67 835
113
Összeütközött két expresszvonat a dél-pakisztáni Szindh tartományban hétfőn, az első jelentések szerint legalább 30-an meghaltak, körülbelül 50-en pedig megsérültek, többek állapota súlyos - tudatták rendőrségi források.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/229438/
 
M

molnibalage

Guest
Meg a tömegét is, ha már itt tartunk. Az is sokat hízott az elmúlt évtizedekben...
Egy Skoda 105 anno 855 kg volt.
Ma egy átlagos Skoda Octavia 1400 kg...

Szóval nesze neked gazdaságosabb motor, ha a kocsi kétszerakkora.
Meg 50 éve az átlag KGST polgár volt x kg, ma meg x * 1.2 is akár.

Tehát régen mozgott úgy kb. 1050 kg ma meg 1600 kg +, ha négy ember ül a kocsiban.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Egy Skoda 105 anno 855 kg volt.
Ma egy átlagos Skoda Octavia 1400 kg...

Szóval nesze neked gazdaságosabb motor, ha a kocsi kétszerakkora.
Meg 50 éve az átlag KGST polgár volt x kg, ma meg x * 1.2 is akár.

Tehát régen mozgott úgy kb. 1050 kg ma meg 1600 kg +, ha négy ember ül a kocsiban.
Önmagában itt a tömeggel nincs baj (indokolt), hiszen a modern aktív es passzív rendszerek segítségével egy 100 km/h-s ütközést is jó eséllyel túlélsz.
Csak ugye akkor ne várják, hogy lényegesen csökken a fogyasztás.

Az Octavia pont egy pozitív példa, tapasztalat alapján: régebbi 1.9 tádé 5.5-6 literrel megelégszik, az új 2.0 tdi Passat is 6 liter körül fogyaszt, közben majdnem 200 ló.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Önmagában itt a tömeggel nincs baj (indokolt), hiszen a modern aktív es passzív rendszerek segítségével egy 100 km/h-s ütközést is jó eséllyel túlélsz.
Csak ugye akkor ne várják, hogy lényegesen csökken a fogyasztás.

Az Octavia pont egy pozitív példa, tapasztalat alapján: régebbi 1.9 tádé 5.5-6 literrel megelégszik, az új 2.0 tdi Passat is 6 liter körül fogyaszt, közben majdnem 200 ló.
Ez tiszta sor, csak egyesek itt arról paroláznak, hogy az autók gyakorlati fogyasztása csökkent.
Hát egy f*szt. Ez nem nagyon látszik.
Mert ráadásul mindenki 70-80-90-es tempóban ment és autópálya sehol.
Ma a 90 = 100 sokaknál és pályán igen sokak utazótempója 150 táján van.

Amit a technikai fejlődés nyert, az emberi szokások le is amortizáltak.
Olcsó pl. az áram, senki nem spórol vele...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 282
113
Nálam csökkent, felhasználástól függően átlagosan kb 2 literrel (20-25%) az átlagfogyasztás, de még lehet többel is, ha az extrém spórolós/optimális vagy haladós üzemek közötti diffit nézem.

Miközben nagyjából ugyanaz a típus, kategória, tömeg, miközben a két kocsi között van 25 év és majdnem kétszeres teljesítmény és méretesebbek lettek gumik is. Ami az úttartásnak jó, a fogyasztásnak kevésbé, annak az i3 szerű vicces virsligumi lenne az ideális.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Olcsó pl. az áram, senki nem spórol vele...

Sokszor azt érzem, hogy az üzemanyag is túl olcsó... az autósok nagy része annyira nem foglalkozik a takarékossággal, hogy azt sem tudja, mennyit fogyaszt az autója...
(én decire megmondom, hogy mennyit tankoltam az utóbbi 80ezer km alatt, de ok, én hardcore vagyok, vállalom :) )
 
M

molnibalage

Guest
Sokszor azt érzem, hogy az üzemanyag is túl olcsó... az autósok nagy része annyira nem foglalkozik a takarékossággal, hogy azt sem tudja, mennyit fogyaszt az autója...
(én decire megmondom, hogy mennyit tankoltam az utóbbi 80ezer km alatt, de ok, én hardcore vagyok, vállalom :) )
Én csak a városi vezetési stíluson látom ,pl. az Üllőin. Piros a lámpa és gyorsítanak a lámpa felé haladva még, aztán meg fékeznek.
Ez mire jó...?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Ami az úttartásnak jó, a fogyasztásnak kevésbé, annak az i3 szerű vicces virsligumi lenne az ideális.

Amúgy mindig kicsit értetlenkedve fogadom az olyan megnyilvánulásokat, hogy a villanyautó azért áramvonalas, meg virsligumi, meg igyekszünk keveset klímázni, meg ülésfűtésezni, hogy megmaradjon a hatótáv... Egy benzines vagy diesel esetén is ugyanúgy csökken a hatótávod ezek esetén, csak az senkit nem érdekel, mert mint az előbb is írtam, nem foglalkoznak a fogyasztással... Pedig környezetterhelésben pont ugyanannyit számít.
Az én autómon pl. a klíma több mint egy literrel dobja a fogyasztást. Ez vagy +15% !!! Azért ezt én elhanyagolhatónak már nem mondanám.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Amúgy mindig kicsit értetlenkedve fogadom az olyan megnyilvánulásokat, hogy a villanyautó azért áramvonalas, meg virsligumi, meg igyekszünk keveset klímázni, meg ülésfűtésezni, hogy megmaradjon a hatótáv... Egy benzines vagy diesel esetén is ugyanúgy csökken a hatótávod ezek esetén, csak az senkit nem érdekel, mert mint az előbb is írtam, nem foglalkoznak a fogyasztással... Pedig környezetterhelésben pont ugyanannyit számít.
Az én autómon pl. a klíma több mint egy literrel dobja a fogyasztást. Ez vagy +15% !!! Azért ezt én elhanyagolhatónak már nem mondanám.
De elektromos autót macerásabb útközben tankolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses