Kis benzinesből a Fiat csinált az Alfáknál spórolósabb kocsikat is Mondjuk egy Panda vagy Punto ... Bár németországban nem tudom ennyire fapad autókat használnak-e egyáltalán?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez a típus szerintem még reptilalmon van.
Nem feltétlenül. Nálunk a kisautó legalább annyit, ha nem többet fogyaszt, mint a nálánál nagyobb.
Ugyan ott, ugyan úgy használva is; más a motor karakterisztikája.Nagyon használat függő.
Ha a kisautót hidegen használod rövid utakra városban dimbes-dombos tájon, a nagyautót meg lassú tempóban pályán, akkor egészen biztosan az utóbbi fog sokkal jobban fogyasztani.
Autópályán amúgy a fogyasztás teljesen sebesség kérdése, ott tudod a legkisebb fogyasztást is csinálni (ha takarékoskodni akarsz), meg a legnagyobbat is.
Egyébként meg a sofőrök nagy része direkt vagy akaratlanul, de pazarló módon vezet. Egy jó részüket vszeg nem is érdekli, szarnak bele.
Az autó teljesítményét is jó lenne hozzátenni, úgy mutat teljes képet. Lehet, hogy pl. nem fogyaszt sokkal kevesebbet a Civic, de közel kétszer olyan erős, mint 30 éve.Amúgy a német sprintmonotoron nézve az átlagokat:
Kis benzines:
Alfa 145 (1994): 8,84 L
Alfa Mito (2008) : 7,55 L
Opel Corsa A (1982): 6,73 L
Opel Corsa C (2000) : 6,48 L
Opel Corsa E (2014): 6,74 L
Kis dízel:
Opel Corsa C (2000) : 5 L
Opel Corsa E (2014): 4,8 L
Közepes benzines:
Honda Civic (1983): 7.52 L
Honda Civic (1995): 7.25 L
Honda Civic (2011): 7,14 L
Opel Kadett D (1979): 8 L
Opel Astra K (2015) : 7,16 L
Nagy benzin:
Mercedes W126 (1979): 13 L
Mercedes W222 (2013): 12,91 L
Nagy dízel:
Mercedes W126 (1979): 9,95 L
Mercedes W222 (2013): 8,47 L
Ez alapján lehet nem volt igazam....
MPG and Cost Calculator and Tracker - Spritmonitor.de
Use Spritmonitor.de, the online gas mileage calculator and database, to determine the fuel consumption of your vehicle and compare it with others.www.spritmonitor.de
Tényleges fogyasztás (sharkletes) A320ceo-ra 1650km-es távon:ADATOK SZERINT AZ A320-200 FOGYASZTÁSA 11320 KG/ÓRA
MAX TANKMENYISÉG 18744 KG
Ugyan ott, ugyan úgy használva is; más a motor karakterisztikája.
Az autó teljesítményét is jó lenne hozzátenni, úgy mutat teljes képet. Lehet, hogy pl. nem fogyaszt sokkal kevesebbet a Civic, de közel kétszer olyan erős, mint 30 éve.
Meg a tömegét is, ha már itt tartunk. Az is sokat hízott az elmúlt évtizedekben...
Ignis, Rapid, rövid táv, nem nagyvárosi használat.Mostmár azért érdekelne, milyen autók ezek, és milyen használatban vannak.
Egy Skoda 105 anno 855 kg volt.Meg a tömegét is, ha már itt tartunk. Az is sokat hízott az elmúlt évtizedekben...
Önmagában itt a tömeggel nincs baj (indokolt), hiszen a modern aktív es passzív rendszerek segítségével egy 100 km/h-s ütközést is jó eséllyel túlélsz.Egy Skoda 105 anno 855 kg volt.
Ma egy átlagos Skoda Octavia 1400 kg...
Szóval nesze neked gazdaságosabb motor, ha a kocsi kétszerakkora.
Meg 50 éve az átlag KGST polgár volt x kg, ma meg x * 1.2 is akár.
Tehát régen mozgott úgy kb. 1050 kg ma meg 1600 kg +, ha négy ember ül a kocsiban.
Ez tiszta sor, csak egyesek itt arról paroláznak, hogy az autók gyakorlati fogyasztása csökkent.Önmagában itt a tömeggel nincs baj (indokolt), hiszen a modern aktív es passzív rendszerek segítségével egy 100 km/h-s ütközést is jó eséllyel túlélsz.
Csak ugye akkor ne várják, hogy lényegesen csökken a fogyasztás.
Az Octavia pont egy pozitív példa, tapasztalat alapján: régebbi 1.9 tádé 5.5-6 literrel megelégszik, az új 2.0 tdi Passat is 6 liter körül fogyaszt, közben majdnem 200 ló.
Olcsó pl. az áram, senki nem spórol vele...
Én csak a városi vezetési stíluson látom ,pl. az Üllőin. Piros a lámpa és gyorsítanak a lámpa felé haladva még, aztán meg fékeznek.Sokszor azt érzem, hogy az üzemanyag is túl olcsó... az autósok nagy része annyira nem foglalkozik a takarékossággal, hogy azt sem tudja, mennyit fogyaszt az autója...
(én decire megmondom, hogy mennyit tankoltam az utóbbi 80ezer km alatt, de ok, én hardcore vagyok, vállalom )
Ami az úttartásnak jó, a fogyasztásnak kevésbé, annak az i3 szerű vicces virsligumi lenne az ideális.
De elektromos autót macerásabb útközben tankolni.Amúgy mindig kicsit értetlenkedve fogadom az olyan megnyilvánulásokat, hogy a villanyautó azért áramvonalas, meg virsligumi, meg igyekszünk keveset klímázni, meg ülésfűtésezni, hogy megmaradjon a hatótáv... Egy benzines vagy diesel esetén is ugyanúgy csökken a hatótávod ezek esetén, csak az senkit nem érdekel, mert mint az előbb is írtam, nem foglalkoznak a fogyasztással... Pedig környezetterhelésben pont ugyanannyit számít.
Az én autómon pl. a klíma több mint egy literrel dobja a fogyasztást. Ez vagy +15% !!! Azért ezt én elhanyagolhatónak már nem mondanám.