[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Nem foglalkoztak "olyan problémákkal", mert néhány napja már ki lett tárgyalva, hogy a szándéknyilatkozatot adó dél-amerikai országok nincsenek olyan gazdasági helyzetben, hogy új gépeket vegyenek. Erre az esetre tökéletes megoldás a szándéknyilatkozat, ugyanis NEM KÖTELEZ SEMMIRE - de legalább tettek 1 gesztust a gazdagabb "szomszédnak". /Chile persze nem közvetlen szomszéd, de Brazília vezető szerepe sem vitatható Dél-Amerikában./
Nem csak szándéknyilatkozat volt hanem Chile és Brazília konkrétan tárgyalt 6 db KC-390-es megvásárlásáról.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Azt hiszem nagyon nem érted a dolgot...:p

Megpróbálom körülírni neked (bár azt hiszem felesleges próbálkozás...:oops:)

Amikor megterveznek egy repülési feladatot az első hogy megnézik hogy:
  • milyen hosszúak a használni tervezett repterek kifutópályái és milyenek a terepviszonyok a reptér körül. Egy gyors számolás megmondja hogy a tervezett terheléssel - figyelembe véve egy hajtómű meghibásodást is - biztonsággal fel tudnak e szállni és el tudnak e jönni a terepakadályok fölött. Ha a számítás azt mutatja hogy nem, akkor egyszerűen nem használhatják azt a repteret, vagy addig kell csökkenteni a felszálló tömeget amíg összejönnek a paraméterek.
  • a tervezett útvonalon milyen magasak a hegyek. Az útvonal tervezésnél figyelembe kell venni hogy hajtómű meghibásodás esetén a gép képes legyen az útvonalon lévő legmagasabb terepakadály (hegycsúcs) fölött maradni. Az óceánok fölötti repülésnel ez általában nem gond, de az afganisztáni repülések megtervezésénél ez pl. komolyan veendő kritérium volt.

Nyilvánvaló - na jó neked talán nem az... :rolleyes: - hogy egy négy hajtóműves gép ebből a szempontból előnyben van egy két hajtóművessel szemben.
Egy taktikai teherszállítónál ahol része a követelményeknek hogy félreeső repterek rövid, sokszor burkolatlan kifutópályáiról is tudjon minél nagyobb hasznos teherrel üzemelni, ezek bizony fontos dolgok és előfordulhat hogy lesznek olyan feladatok amiket egy C-130 vagy A400M le tud repülni a KC-390 meg nem.
Fel perce nyeritek a reggeli kavem mellett, hogy mar hegyek feletti engine failure a magyarazt arra, mitol is lenne default a 4 hajtómű egy katonai gépre... :D
 
Fel perce nyeritek a reggeli kavem mellett, hogy mar hegyek feletti engine failure a magyarazt arra, mitol is lenne default a 4 hajtómű egy katonai gépre... :D
Ezt rudi mondja, nem én. Én csak elmagyaráztam annak, aki nem értette meg.
Itthon ennek relevanciája valószínűleg nincs, ameddig Ferihegy, Kecsó és a hosszabbított pápai üzem lesz.
Csak, ha majd egyszer hegyekbe kell menni, akkor ennek vannak vonatkozásai. De csak emiatt a 4 db hajtóművet nem feltétlen erőltetném.
 
Nem csak szándéknyilatkozat volt hanem Chile és Brazília konkrétan tárgyalt 6 db KC-390-es megvásárlásáról.
Ami szintén nem kötelez semmire, de tárgyalni kellett, mert azóta már csak 3 Herkijük maradt...
Covid után üres zsebbel persze valószínű, hogy - a lengyelek példáját követve - keresnek 1 tucat jó állapotú "H" változatot az Arizonai-sivatagban...
 
ne
Ami szintén nem kötelez semmire, de tárgyalni kellett, mert azóta már csak 3 Herkijük maradt...
Covid után üres zsebbel persze valószínű, hogy - a lengyelek példáját követve - keresnek 1 tucat jó állapotú "H" változatot az Arizonai-sivatagban...
nem hiszem, az a 3 még elég nekik egy darabig, a KC-k meg jönnek folyamatosan nekik és elégedettek is vele, annyira meg nem üres a zseb ha grifre meg telik, ez megint az hogy arra telik amire akarják, már gyártják nekik a 12. gépet ,a múltkor pont nyilatkozta valamelyik nagyfejű náluk, nekik a szállítógép kb annyira sürgős mint nekünk a teherautók voltak , amúgy is, naluk ez a félbevágott 14 elv csak az első ütem lesz, a második meg pár éven belül mert 14 gép egy ekkora országnak ... hááát szűkös tud lenni
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and Wilson
Ami szintén nem kötelez semmire, de tárgyalni kellett, mert azóta már csak 3 Herkijük maradt...
Covid után üres zsebbel persze valószínű, hogy - a lengyelek példáját követve - keresnek 1 tucat jó állapotú "H" változatot az Arizonai-sivatagban...
Az a lényeg,hogy azért tárgyaltak a KC-390-ek megvásárlásáról mert úgy gondolják,hogy minden tekintetben megfelelnek Chile igényeinek,ami (csak elég ha ránézünk az ország földrajzára) igen csak szélsőséges követelményeket támaszt a szállítógépekkel szemben.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Ezt rudi mondja, nem én. Én csak elmagyaráztam annak, aki nem értette meg.
Itthon ennek relevanciája valószínűleg nincs, ameddig Ferihegy, Kecsó és a hosszabbított pápai üzem lesz.
Csak, ha majd egyszer hegyekbe kell menni, akkor ennek vannak vonatkozásai. De csak emiatt a 4 db hajtóművet nem feltétlen erőltetném.
Braziloknak azert picivel tobb hegyuk van es komolyabb, mint nekunk, en ezen aztan tenyleg nem aggodom.
Masreszt joval magasabban kozlekedsz a turbofannal mondjuk Mali fele, ha akarsz, te is tudod.
A turboprop nagy elonye a rendkivul rovid takeoff, abban verhetetlen, meg esetleg az allasszogeket lehet allitgatni es ugy hirtelen, hamarabb gyorsulhat, mint a turbofan, ha jol emlekszem, de ez utobbi mar tenyleg aprosag.
Hatranya, hogy fajlagosan dragabban repul, plane hogy lassabban, karbantartasa is dragabb, no meg egyik sem "tucat" engine, mint a MIllenium turbofanja, ami viszont ugyanaz, mint az Airbus 320-as sorozaton ami van (a felfuggesztes elter, logikusan.)
 
Az a lényeg,hogy azért tárgyaltak a KC-390-ek megvásárlásáról mert úgy gondolják,hogy minden tekintetben megfelelnek Chile igényeinek,ami (csak elég ha ránézünk az ország földrajzára) igen csak szélsőséges követelményeket támaszt a szállítógépekkel szemben.
A chileiek pont azért tárgyaltak a KC-390 megvásárlásáról mint amiért a csehek is tették..
A chilei ENAER cég régi beszállítója az Embraernek és a KC-390 hez gyártanak alkatrészeket.

Mindez természetesen nem kötelezi semmire a chilei légierőt és v.színűleg majd pont akkor rendelnek KC-390-est amikor a Csehek is...;)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A chileiek pont azért tárgyaltak a KC-390 megvásárlásáról mint amiért a csehek is tették..
A chilei ENAER cég régi beszállítója az Embraernek és a KC-390 hez gyártanak alkatrészeket.

Mindez természetesen nem kötelezi semmire a chilei légierőt és v.színűleg majd pont akkor rendelnek KC-390-est amikor a Csehek is...;)
Nem ők főleg azért tárgyaltak a Brazilokkal mert időszerű lenne leváltani a C-130-as flottájukat és úgy gondolják.hogy mindenben megfelelne nekik a KC-390-es és megfelelően pótolná a C-130-at, az persze más kérdés,hogy jelenleg nem dúskálnak a pénzbe.
 
Nem ők főleg azért tárgyaltak a Brazilokkal mert időszerű lenne leváltani a C-130-as flottájukat és úgy gondolják.hogy mindenben megfelelne nekik a KC-390-es és megfelelően pótolná a C-130-at, az persze más kérdés,hogy jelenleg nem dúskálnak a pénzbe.
Majd meglátjuk...;)
A chileiek egyenlőre csak alkatrészeket szállítanak, és talán aláírtak egy semmiféle kötelezettséget nem jelentő szándéknyilatkozatot.
Csináltak már ilyet máskor is...még 2005 ben bejelentkeztek az Airbusnál is hogy vennének 3 db A400M-et...eddig abból sem lett semmi.
A Lockheed is nyomul. A Chileiek most kaptak két C-130H-t ajándékba hogy frissítsék az 50 éves C-130B flottájukat.
USAF%20C-130H%20donated%20to%20Chile%2022-4-21%20US%20Embassy%20in%20Chile.jpg


Egyszóval a chilei meccs egyáltalán nem lefutott és ha kéne fogadni hogy melyik tipus lesz a nyerő én lehet hogy nem a KC-390-re tenném a pénzem.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and formosa1
Itthon ennek relevanciája valószínűleg nincs, ameddig Ferihegy, Kecsó és a hosszabbított pápai üzem lesz.
Csak, ha majd egyszer hegyekbe kell menni, akkor ennek vannak vonatkozásai. De csak emiatt a 4 db hajtóművet nem feltétlen erőltetném.

Itthon - ha jól számolom - van 14 olyan reptér, aminek a szilárd burkolatú pályája minimum 2000x30 méteres. Persze egy részük nem aktív, de harci helyzetben tábori leszállónak simán alkalmas.
Abban is biztos vagyok, hogy 2000 méterről már elég komoly terhet el tud vinni, a 2500 méter meg tán még MTOW-nál is elég lehet.
A 4 RR AE2100 vs 2 IAE V2500 kapcsán majdnem biztos vagyok benne, hogy a KC egy hajtóművel tudná azt a magasságot tartani, amit a Herky 3-al. Ugyanígy a felszállás utáni emelkedési mértékben sem hiszem, hogy komoly különbség lenne hajtóműhiba esetén. Valaki példának hozta az A321ceo-t, és nagyon jól tette. Ha az a gép MTOW-al vígan repül egy darab V2500-al, akkor a KC-is, mert kisebb az MTOW-ja.
Ami a Hercules előnye, az a pályaigény, abban szinte biztos, hogy veri a KC-t. De ennek nincs komoly jelentősége egy repterekkel igen jól ellátott országban, mint Magyarország.

Összességében nem hiszem, hogy a Herky komoly előnyben lenne bármi olyan területen, ami minket komolyan érint. A KC-nak van néhány helyen komolyabb előnye.
 
Majd meglátjuk...;)
A chileiek egyenlőre csak alkatrészeket szállítanak, és talán aláírtak egy semmiféle kötelezettséget nem jelentő szándéknyilatkozatot.
Csináltak már ilyet máskor is...még 2005 ben bejelentkeztek az Airbusnál is hogy vennének 3 db A400M-et...eddig abból sem lett semmi.
A Lockheed is nyomul. A Chileiek most kaptak két C-130H-t ajándékba hogy frissítsék az 50 éves C-130B flottájukat.
USAF%20C-130H%20donated%20to%20Chile%2022-4-21%20US%20Embassy%20in%20Chile.jpg


Egyszóval a chilei meccs egyáltalán nem lefutott és ha kéne fogadni hogy melyik tipus lesz a nyerő én lehet hogy nem a KC-390-re tenném a pénzem.
Ezek azert regiek, nem? Mennyi lesz ezeket kistafirungozni, akarcsak ujabb 10-15 evre is?
 
Majd meglátjuk...;)
A chileiek egyenlőre csak alkatrészeket szállítanak, és talán aláírtak egy semmiféle kötelezettséget nem jelentő szándéknyilatkozatot.
Csináltak már ilyet máskor is...még 2005 ben bejelentkeztek az Airbusnál is hogy vennének 3 db A400M-et...eddig abból sem lett semmi.
A Lockheed is nyomul. A Chileiek most kaptak két C-130H-t ajándékba hogy frissítsék az 50 éves C-130B flottájukat.
USAF%20C-130H%20donated%20to%20Chile%2022-4-21%20US%20Embassy%20in%20Chile.jpg


Egyszóval a chilei meccs egyáltalán nem lefutott és ha kéne fogadni hogy melyik tipus lesz a nyerő én lehet hogy nem a KC-390-re tenném a pénzem.
Az,hogy mit vesznek az sok mindentől függ természetesen ez elsősorban (mint mindenhol) pénz kérdés,de ,hogy Chile számára a KC-390-es minden tekintetben megfelel ahhoz nem férhet kétség.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Ezek azert regiek, nem? Mennyi lesz ezeket kistafirungozni, akarcsak ujabb 10-15 evre is?
Hát olcsóbb lesz mint 1 vadiúj brazil csoda megvásárlása, szóval keress rá a néhány héttel ezelőtti lengyel üzletre. - Persze ott ők - mint vevők - válogatták ki a keveset repült, jó állapotú gépeket, így valószínűleg többet is költenek rá. Viszont már nem kell költeniük szimulátorra, átképzésre , support-ra etc, amivel szintén sokat spórolnak...

Ellentétben a KC-vel, ahol néhány év múlva - a gyártás leállásával - az egekbe szállnak majd a költségek...
 
A tudós gyakran kételkedik, a tudatlan rirkán....a bolond soha...:D

Én azért nem bolondoznám le a Chileieket:-) nem véletlenül tárgyaltak a 6 db KC-390-es megvételéről, ők csak olyan gépet szereznek be ami minden tekintetben megfelel az igényeiknek.
 
Hát olcsóbb lesz mint 1 vadiúj brazil csoda megvásárlása, szóval keress rá a néhány héttel ezelőtti lengyel üzletre. - Persze ott ők - mint vevők - válogatták ki a keveset repült, jó állapotú gépeket, így valószínűleg többet is költenek rá. Viszont már nem kell költeniük szimulátorra, átképzésre , support-ra etc, amivel szintén sokat spórolnak...

Ellentétben a KC-vel, ahol néhány év múlva - a gyártás leállásával - az egekbe szállnak majd a költségek...

A Chileiek pozícióját össze sem lehet hasonlítani a lengyelekével, mivel a lengyelek is csak azért válogathattak és kaptak viszonylag jó árat a C-13O-ra mert előtte elköltöttek egy vagon pénzt az LM szupermarketjében,ráadásul ők a gépek felújításának nagyrészét Lengyelországban tudják megoldani.A vadiúj KC- 390 drágább ugyan mint egy az Arizóna sivatagi homokjából a csörgőkígyók közzul előbányászott C-130-as de azért nem szabad elfelejteni, hogyha ezt a gépet a Chileiek teljeskörűen felakarják újjítani és még ráadásul modernizálni szeretnék akkor már az ár tekintetében igencsak vastagon fog fogni az amerikaiak ceruzája és még ekkor is a KC-390-es szinte minden tekintetben előnyben lesz vele szemben.Ami pedig a KC-390-es supportját illeti a C-130-hoz kiépített logisztikai rendszer egy az egyben kompatibilis vele(mint ahogy egy portugál tanulmányban erre a brazil tapasztalatok alapján rámutattnak)ami csökkenti a KC-390-es rendszeresítésének költségeit.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
lengyelek is csak azért válogathattak és kaptak viszonylag jó árat a C-13O-ra mert előtte elköltöttek egy vagon pénzt az LM szupermarketjében,ráadásul ők a gépek felújításának nagyrészét Lengyelországban tudják megoldani.
Csakúgy mint a Chileiek...;)
Az ENAER repülőgépgyár roppantul örülni fog minden új megrendelésnek ami további munkát ad a C-130 sárkány és hajtómű üzemrészének...
A Chileiek minden C-130 al kapcsolatos karbantartási, korszerűsítési mukát maguk végeznek odahaza.
És nem csak a C-130-al vannak így. Az összes általuk üzemeltett tipusnak - beleértve az F-16-ost is - teljes körű hazai supportja van...

C-130-SERVICIO.jpg


apró észrevétel: sokadjára írsz le bődületes marhaságokat. mi lenne ha mielőtt valamit megint leírsz szánnál rá 5 percet hogy utána nézz dolgoknak?
 
Csakúgy mint a Chileiek...;)
Az ENAER repülőgépgyár roppantul örülni fog minden új megrendelésnek ami további munkát ad a C-130 sárkány és hajtómű üzemrészének...
A Chileiek minden C-130 al kapcsolatos karbantartási, korszerűsítési mukát maguk végeznek odahaza.
És nem csak a C-130-al vannak így. Az összes általuk üzemeltett tipusnak - beleértve az F-16-ost is - teljes körű hazai supportja van...

C-130-SERVICIO.jpg


apró észrevétel: sokadjára írsz le bődületes marhaságokat. mi lenne ha mielőtt valamit megint leírsz szánnál rá 5 percet hogy utána nézz dolgoknak?
Mielőtt beleállsz a másikba olvasd már el légy szíves azt amit írtam illetve értelmezd azt,hol írtam azt,hogy a Chileikek nem képesek ezt otthon megoldani?Várom a válaszod,még mielőtt további bődületes marhaságokat írnál:),de lásd kivel van dolgod segítek neked egy kicsit:-),az otthoni felújítás lehetőségét illetve előnyét a lengyel gépvásárlással kapcsolatban jegyeztem meg.
 
Mielőtt beleállsz a másikba olvasd már el légy szíves azt amit írtam illetve értelmezd azt,hol írtam azt,hogy a Chileikek nem képesek ezt otthon megoldani?
A Chileiek pozícióját össze sem lehet hasonlítani a lengyelekével, mivel a lengyelek is csak azért válogathattak és kaptak viszonylag jó árat a C-13O-ra mert előtte elköltöttek egy vagon pénzt az LM szupermarketjében,ráadásul ők a gépek felújításának nagyrészét Lengyelországban tudják megoldani.
Azt írtad hogy a "A Chileiek pozícióját össze sem lehet hasonlítani a lengyelekével,...ráadásul ők a gépek felújításának nagyrészét Lengyelországban tudják megoldani."

Ezzel szemben a Chileiek odahaza kiválóan meg tudják oldani az összes általuk üzemeltett tipus felújítását és karbantartását