Angola (1961-1975,1976-2002)

  • Téma indítója Téma indítója Törölt tag 1945
  • Indítva Indítva
SWAPO gerillák fő tevékenysége az aknatelepités volt,ebben is hasonlitott a helyzet a rodéziaihoz.Érdekes,hogy eleinte kisteherautókat használtak,de au SAAF miatt ezek még éjszaka is elég veszteségesnek bizonyultak,ezért késöbb inkább gyalog és lovon hatoltak be.És a dél afrikaiak is használtak lovas járőröket,amik még Angolába is behatoltak.Portugálok is bevetettek még ilyet Angolában.
19922deddc40729c0b1f4778221bb8de.jpg
30a8f20a37aa1a9383434c9ce225350f.jpg
Mounted-sergeant-in-full-patrol-kit-webbing-saddle-bags-sleeping-bag-and-R4-rifle_Q320.jpg
d35e3f4898b5f3f4f71e31c34a39a291.jpg
da7bfd1b15095b96f4f36946a649e358.jpg

a5ac28206b91b60c5880f0fa7178ce34.jpg
 
Elképesztő mennyi téves állítást hozol mindenféle forrásmegjelölés nélkül.
:(

Edward Richard Every őrnagy Mirage F1 AZ (245) vadászbombázó gépének lelövéséről rajzot, a roncsokról fotót, stb... hoztam és az esetet részletesen kitárgyaltam itt. Attól még a hogy Cuitó ostroma idejében történt, helyileg nem ott és természetesen nem hajító bombázásról volt szó.
(amúgy másik gépet is vesztettek)

Javasolt forrás:

SAAF’s Border War, The South Afrikan Air Force in Combat, 1966-1989
Peter Baxter
Helion & Company Limited, England
2012

Szerintem több fenntartással kezeld a netes írásokat.
o_O
Upsz,tényleg irtad,csak már elfelejtettem,mea culpa.De az alcsony rácsapás éppenséggel dobáló bombázást is jelenthet.50méter körül hatoltak be hozzá,és ekkoriban mást már nem nagyon csináltak a kubai/MPLA légvédelem miatt.Raptor siklóbombákkal operáltak még,többnyire azokkal is dobálos módszerrel probálkozva,több-kevesebb sikerrel.Menongue-i repteret is támadták igy,nem sok sikerrel
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A másik gépveszteség sem állt kapcsolatban "dobáló bombázással" amivel kapcsolatban nem igazán olvastam SAAF forrásokból.
(és külső célmegjelölés nélkül eléggé civil fantáziálásnak tűnik :rolleyes:)

1988 március 19-én Willie van Coppenhagen kapitány Mirage F1 AZ (223) gépe nem tért vissza éjszakai bombázásból.

2021-06-13-12-05-39-Window.jpg


A Cuito Cuanavale - Menongue út felén elhelyezkedő Longa település hídja volt a célpont.
A SAAF alapvetően a Cuito - Menongue út középső részén vadászott konvojokra, rombolta a hidakat, hogy nehezítse Cuito utánpótlását.

A kapitány eltűnése után, a keresésére indított felderítő repülések csak ennyivel tértek vissza:

saaf-mirage-f-1az.jpg

Mirage F1 AZ (223) a bozótban
 
A másik gépveszteség sem állt kapcsolatban "dobáló bombázással" amivel kapcsolatban nem igazán olvastam SAAF forrásokból.
(és külső célmegjelölés nélkül eléggé civil fantáziálásnak tűnik :rolleyes:)

1988 március 19-én Willie van Coppenhagen kapitány Mirage F1 AZ (223) gépe nem tért vissza éjszakai bombázásból.

2021-06-13-12-05-39-Window.jpg


A Cuito Cuanavale - Menongue út felén elhelyezkedő Longa település hídja volt a célpont.
A SAAF alapvetően a Cuito - Menongue út középső részén vadászott konvojokra, rombolta a hidakat, hogy nehezítse Cuito utánpótlását.

A kapitány eltűnése után, a keresésére indított felderítő repülések csak ennyivel tértek vissza:

saaf-mirage-f-1az.jpg

Mirage F1 AZ (223) a bozótban
Hát az hogy a bánatban került le oda úgy, hogy nem vágott utat sehogy?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A másik gépveszteség sem állt kapcsolatban "dobáló bombázással" amivel kapcsolatban nem igazán olvastam SAAF forrásokból.
(és külső célmegjelölés nélkül eléggé civil fantáziálásnak tűnik :rolleyes:)
Pedig használták.Mind dél afrikai,mind kubai forrásokban szerepel.A Mirage F1AZ navigációs rendszere alkalmas volt rá,és irányitatlan közelségi gyújtós növelt repeszhatású bombákkal csinálták.Fentebb beraknam a sámáját és a bombát magát is.Nem volt egy pontos módszer,de területcélok ellen hatásos volt.Csapágygolyókat raktak a burkolat alá,BTR és BMP páncélzatát is átütötték.
Raptor siklóbomba meg tv távirányitású volt,az sem igényelt külső célmegjelölést.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Hát az hogy a bánatban került le oda úgy, hogy nem vágott utat sehogy?

A vizsgálóbizottság arra a következtetésre jutott, hogy a repülőgép nagyon kis szögben süllyedt, amíg a bozót tetejének nem ütközött, és a pilóta életét vesztette. Az is elképzelhető, hogy egy korrodált üzemanyagcső következtében a repülőgép hajtóműve alacsony magasságú repülés közben kigyulladt, és a halálos balesetet ez okozta.

Mivel nincs konklúzió a 33-éves pilótával kapcsolatban, így ez az eset végül nem került be a sorozatba.
 
SAAF irásokban vergooi/long toss néven szerepel a dobáló bombázás módszere.Cuitoi csata idején már főleg ezt alkalmazták,este és hajnalban a kubai légifölény és a légvédelem miatt.
i_095.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
SWAPO gerillák fő tevékenysége az aknatelepités volt,ebben is hasonlitott a helyzet a rodéziaihoz.Érdekes,hogy eleinte kisteherautókat használtak,de au SAAF miatt ezek még éjszaka is elég veszteségesnek bizonyultak,ezért késöbb inkább gyalog és lovon hatoltak be.És a dél afrikaiak is használtak lovas járőröket,amik még Angolába is behatoltak.Portugálok is bevetettek még ilyet Angolában.
Angolában a lovas harcászat alapjait a portugálok fektették le. Az első lovas egységet 1958-ban hozták létre Luandában. 1966-ban zászlóaljjá szervezve kezdték meg működésüket az Angolai Dragonyosok (Dragões de Angola), akkor még Angolai Felderítő Csoport néven. Az egységet 1968-ban átnevezték 1. Lovassági Csoportnak (Grupo de Cavalaria nº1), és a portugál uralom angolai megszűnéséig, azaz 1975-ig működött. Nevezték magukat Cavaleiros d'Anhara-nak is, ami kb. a szavanna lovagjait jelenti. Sokuk jó helyismerettel bíró angolai születésű portugál volt, de feketék is harcoltak soraikban - a visszaemlékezések szerint kiváló csapatszellemben.

3.jpg


A lovas hadviselés a tűzerő XX. században bekövetkezett drámai növekedésével gyorsan anakronizmussá vált, lóval azonban továbbra is jól lehet haladni sok olyan terepen, ahol a járművek csak nehezen, vagy rossz hatásfokkal vergődnek át. Angola magas fűvel borított, néhol meredek folyómedrekkel szabdalt, nagy kiterjedésű pusztaságai (Anhara), ahol a gyér úthálózatot gyakran aláaknázták, ideális terepet biztosított a portugál lovasságnak. Az Angolai Dragonyosokkal mozgékonyság tekintetében csak a légiszállítású csapatok versenyezhettek, a gyalogosan haladó vagy vacak teherautókon zötykölődő gerillákkal szemben magabiztos fölényben voltak a portugál lovasok.

65315_443574695679561_479485618_n.jpg

A 10 méteres térközökkel haladó, századonként 100-150 lovas a terep áttekintésében is hatalmas előnyben volt, a nyeregből jól átláttak a magas fű fölött, miközben alakzatuk kilométeres szélességben (vagy hosszban) is összehangoltan mozoghatott.

A dragonyosok bevetésének legeredményesebb módja az volt, amikor a felderített gerillákat a helikopterekkel érkező légideszant erők karjaiba (pontosabban géppuskái elé) terelték.

20229192_1832439473450756_433486874227690392_n.jpg


A 3 harcoló századból (ECav401, 402, 403) álló zászlóaljat francia eredetű Panhard harcjárművekkel is felszerelték. A lovasok alapvetően nem lóhátról harcoltak, dragonyos elnevezésükhöz híven lovon csupán a harctérre érkezésig ültek, majd arról leszállva G3-as rohampuskáikkal láttak munkához. A váratlan helyzetekre pedig ott volt övükön a világháborús eredetű Walther P38.

54101_443571819013182_98475078_o.jpg

18307_443572575679773_1931654_n.jpg

A szavanna lovagjai olyan eredményesnek bizonyultak, hogy a 70-es években Mozambikban is megkezdték hasonló egységek felállítását, nekik azonban már nem jutott sok babér.

Források:
https://pt.wikipedia.org/wiki/Dragões_de_Angola
https://ab4especialistas.blogspot.com

Érdekesség: A Walther mellett a világháború jóval potensebb eszközei is felbukkantak Angolában, a maximumra a tekerve az amúgy nem éppen túlskálázott portugál menőmétert! :D

iu
 
Angolában a lovas harcászat alapjait a portugálok fektették le. Az első lovas egységet 1958-ban hozták létre Luandában. 1966-ban zászlóaljjá szervezve kezdték meg működésüket az Angolai Dragonyosok (Dragões de Angola), akkor még Angolai Felderítő Csoport néven. Az egységet 1968-ban átnevezték 1. Lovassági Csoportnak (Grupo de Cavalaria nº1), és a portugál uralom angolai megszűnéséig, azaz 1975-ig működött. Nevezték magukat Cavaleiros d'Anhara-nak is, ami kb. a szavanna lovagjait jelenti. Sokuk jó helyismerettel bíró angolai születésű portugál volt, de feketék is harcoltak soraikban - a visszaemlékezések szerint kiváló csapatszellemben.

3.jpg


A lovas hadviselés a tűzerő XX. században bekövetkezett drámai növekedésével gyorsan anakronizmussá vált, lóval azonban továbbra is jól lehet haladni sok olyan terepen, ahol a járművek csak nehezen, vagy rossz hatásfokkal vergődnek át. Angola magas fűvel borított, néhol meredek folyómedrekkel szabdalt, nagy kiterjedésű pusztaságai (Anhara), ahol a gyér úthálózatot gyakran aláaknázták, ideális terepet biztosított a portugál lovasságnak. Az Angolai Dragonyosokkal mozgékonyság tekintetében csak a légiszállítású csapatok versenyezhettek, a gyalogosan haladó vagy vacak teherautókon zötykölődő gerillákkal szemben magabiztos fölényben voltak a portugál lovasok.


A 10 méteres térközökkel haladó, századonként 100-150 lovas a terep áttekintésében is hatalmas előnyben volt, a nyeregből jól átláttak a magas fű fölött, miközben alakzatuk kilométeres szélességben (vagy hosszban) is összehangoltan mozoghatott.

A dragonyosok bevetésének legeredményesebb módja az volt, amikor a felderített gerillákat a helikopterekkel érkező légideszant erők karjaiba (pontosabban géppuskái elé) terelték.



A 3 harcoló századból (ECav401, 402, 403) álló zászlóaljat francia eredetű Panhard harcjárművekkel is felszerelték. A lovasok alapvetően nem lóhátról harcoltak, dragonyos elnevezésükhöz híven lovon csupán a harctérre érkezésig ültek, majd arról leszállva G3-as rohampuskáik

Források:
https://pt.wikipedia.org/wiki/Dragões_de_Angola
https://ab4especialistas.blogspot.com

Érdekesség: A Walther mellett a világháború jóval potensebb eszközei is felbukkantak Angolában, a maximumra a tekerve az amúgy nem éppen túlskálázott portugál menőmétert! :D
És a rodéziaikanak is volt egy lovasegységük,a Greys Scouts
tumblr_oag4g485Oz1qmqs6fo1_640.jpg
Horses-4.jpg
greys-scout-horseback.png
1464692_10205844019524353_8199591370928039258_n.jpg

Leginkább raj erőben felderitésre,területellenőrző és határmenti járőrökként alkalmazták őket.Ha gerillákra bukkantak,legtöbbször a Fiereforce erőket hivták segitségül.
Afganisztánban az amcsi SF is használt lovaket,a kinai PLA pedig Tibetben tart fent egy lovas zl-t(vagy századot,hol ennek,hol annak irják).Szerintem ők viszik a primet,még kardjuk is van.1976Mintájú-na ez viszont már tényleg anakroizmus.Mi a fenének nekik a kard?Pszihológiai hatásnak rendfentartó bevetéskor?Mást nemnagyon tudok elképzelni,hogy minek
j1rt0u5ihmm31.png
 
A háborúk után a halál hétköznapi esemény maradt. Golyóverte, szélfútta romok, gazlepte aknamezők, ahány hulla, annyi tragédia, ahány élő, annyi trauma.
Nem pogo in Togo, hanem Death Metal Angola!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1945
Jó film.
Angolában a lovas harcászat alapjait a portugálok fektették le. Az első lovas egységet 1958-ban hozták létre Luandában. 1966-ban zászlóaljjá szervezve kezdték meg működésüket az Angolai Dragonyosok (Dragões de Angola), akkor még Angolai Felderítő Csoport néven. Az egységet 1968-ban átnevezték 1. Lovassági Csoportnak (Grupo de Cavalaria nº1), és a portugál uralom angolai megszűnéséig, azaz 1975-ig működött. Nevezték magukat Cavaleiros d'Anhara-nak is, ami kb. a szavanna lovagjait jelenti. Sokuk jó helyismerettel bíró angolai születésű portugál volt, de feketék is harcoltak soraikban - a visszaemlékezések szerint kiváló csapatszellemben.

3.jpg


A lovas hadviselés a tűzerő XX. században bekövetkezett drámai növekedésével gyorsan anakronizmussá vált, lóval azonban továbbra is jól lehet haladni sok olyan terepen, ahol a járművek csak nehezen, vagy rossz hatásfokkal vergődnek át. Angola magas fűvel borított, néhol meredek folyómedrekkel szabdalt, nagy kiterjedésű pusztaságai (Anhara), ahol a gyér úthálózatot gyakran aláaknázták, ideális terepet biztosított a portugál lovasságnak. Az Angolai Dragonyosokkal mozgékonyság tekintetében csak a légiszállítású csapatok versenyezhettek, a gyalogosan haladó vagy vacak teherautókon zötykölődő gerillákkal szemben magabiztos fölényben voltak a portugál lovasok.

65315_443574695679561_479485618_n.jpg

A 10 méteres térközökkel haladó, századonként 100-150 lovas a terep áttekintésében is hatalmas előnyben volt, a nyeregből jól átláttak a magas fű fölött, miközben alakzatuk kilométeres szélességben (vagy hosszban) is összehangoltan mozoghatott.

A dragonyosok bevetésének legeredményesebb módja az volt, amikor a felderített gerillákat a helikopterekkel érkező légideszant erők karjaiba (pontosabban géppuskái elé) terelték.

20229192_1832439473450756_433486874227690392_n.jpg


A 3 harcoló századból (ECav401, 402, 403) álló zászlóaljat francia eredetű Panhard harcjárművekkel is felszerelték. A lovasok alapvetően nem lóhátról harcoltak, dragonyos elnevezésükhöz híven lovon csupán a harctérre érkezésig ültek, majd arról leszállva G3-as rohampuskáikkal láttak munkához. A váratlan helyzetekre pedig ott volt övükön a világháborús eredetű Walther P38.

54101_443571819013182_98475078_o.jpg

18307_443572575679773_1931654_n.jpg

A szavanna lovagjai olyan eredményesnek bizonyultak, hogy a 70-es években Mozambikban is megkezdték hasonló egységek felállítását, nekik azonban már nem jutott sok babér.

Források:
https://pt.wikipedia.org/wiki/Dragões_de_Angola
https://ab4especialistas.blogspot.com

Érdekesség: A Walther mellett a világháború jóval potensebb eszközei is felbukkantak Angolában, a maximumra a tekerve az amúgy nem éppen túlskálázott portugál menőmétert! :D

iu
Hogy oldották meg a cecelégy kérdést?
 
Angolában a lovas harcászat alapjait a portugálok fektették le. Az első lovas egységet 1958-ban hozták létre Luandában. 1966-ban zászlóaljjá szervezve kezdték meg működésüket az Angolai Dragonyosok (Dragões de Angola), akkor még Angolai Felderítő Csoport néven. Az egységet 1968-ban átnevezték 1. Lovassági Csoportnak (Grupo de Cavalaria nº1), és a portugál uralom angolai megszűnéséig, azaz 1975-ig működött. Nevezték magukat Cavaleiros d'Anhara-nak is, ami kb. a szavanna lovagjait jelenti. Sokuk jó helyismerettel bíró angolai születésű portugál volt, de feketék is harcoltak soraikban - a visszaemlékezések szerint kiváló csapatszellemben.

3.jpg


A lovas hadviselés a tűzerő XX. században bekövetkezett drámai növekedésével gyorsan anakronizmussá vált, lóval azonban továbbra is jól lehet haladni sok olyan terepen, ahol a járművek csak nehezen, vagy rossz hatásfokkal vergődnek át. Angola magas fűvel borított, néhol meredek folyómedrekkel szabdalt, nagy kiterjedésű pusztaságai (Anhara), ahol a gyér úthálózatot gyakran aláaknázták, ideális terepet biztosított a portugál lovasságnak. Az Angolai Dragonyosokkal mozgékonyság tekintetében csak a légiszállítású csapatok versenyezhettek, a gyalogosan haladó vagy vacak teherautókon zötykölődő gerillákkal szemben magabiztos fölényben voltak a portugál lovasok.

65315_443574695679561_479485618_n.jpg

A 10 méteres térközökkel haladó, századonként 100-150 lovas a terep áttekintésében is hatalmas előnyben volt, a nyeregből jól átláttak a magas fű fölött, miközben alakzatuk kilométeres szélességben (vagy hosszban) is összehangoltan mozoghatott.

A dragonyosok bevetésének legeredményesebb módja az volt, amikor a felderített gerillákat a helikopterekkel érkező légideszant erők karjaiba (pontosabban géppuskái elé) terelték.

20229192_1832439473450756_433486874227690392_n.jpg


A 3 harcoló századból (ECav401, 402, 403) álló zászlóaljat francia eredetű Panhard harcjárművekkel is felszerelték. A lovasok alapvetően nem lóhátról harcoltak, dragonyos elnevezésükhöz híven lovon csupán a harctérre érkezésig ültek, majd arról leszállva G3-as rohampuskáikkal láttak munkához. A váratlan helyzetekre pedig ott volt övükön a világháborús eredetű Walther P38.

54101_443571819013182_98475078_o.jpg

18307_443572575679773_1931654_n.jpg

A szavanna lovagjai olyan eredményesnek bizonyultak, hogy a 70-es években Mozambikban is megkezdték hasonló egységek felállítását, nekik azonban már nem jutott sok babér.

Források:
https://pt.wikipedia.org/wiki/Dragões_de_Angola
https://ab4especialistas.blogspot.com

Érdekesség: A Walther mellett a világháború jóval potensebb eszközei is felbukkantak Angolában, a maximumra a tekerve az amúgy nem éppen túlskálázott portugál menőmétert! :D

iu
Na, az ő visszaemlékezéseiről olvasnék, az tuti. Vajon hányan lehetnek még életben?