MiG-23 Flogger (Mikojan-Gurjevics)

De úgy tudom, volt pofájuk belerakni, főleg az araboknak exportált gépekbe.

Akik azután gyorsan tovább is passzolták Kínába és az Egyesült Államokba...
... ebben előrelátóak voltak a szovjetek.
Itt olvashatsz róla bővebben. (9..10. oldal)

23.jpg
 
Kicsit rövid a videó, a de a felszállásnál látszik, hogy az ML-ben volt erő rendesen:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
Az egykori csehszlovák, majd cseh MiG-23ML bemutatópilóta, Josef Miler:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amikor Vaslav Vasek volt a csehek MiG-29-es sztárpilótája (tényleg nagyon értette a dolgát, taszáron is ő repült), akkor Josef Miler vitte a 23-as bemutatókat.
Később őt váltotta Jirka Kareš.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
És sohasem érte el a tervezett képességeket. Se fegyzet, se elektronika terén.
Ez ebben a formában nem igaz. Az MLD elég sok mindent elért. Konkrétan egyes területeken majdnem a MiG-29 9.12-vel volt egyenértékű.

A mig 23-at miért vonták ki tömegesen, szinte minden egykori alkalmazó ország haderejéből?

Mert az MLD változatból gyakorlatilag csak a szovjeteknek volt és a hidegháború végével air policyra és a nagy békében mindenki a MiG-21-es preferálta inkább, mert sokkal olcsóbb volt. A románok konkrétan a MiG-29-eseiket vonták ki és maradt a 21-es úgy, hogy még bisz-ük sem volt...

Nálunk simán kirepülték a gépekből az időt és nem történt nagyjavítás, mert 1997 után a magyar gazdaság éppenhogy örült, hogy elvan már az 1995 államcsőd közeli helyzetből. Meg nekünk MF volt, kvázi a legkorszerűtlenebb változat az araboknak kiszórt MSz-eket leszámítva. A gépek élettartama a MiG-21-nél is alacsonyabb volt tudtommal.
 
Német BN.
Érdekesség, hogy náluk MiG-24 néven repült.
post-38143-0-16255000-1457366314.jpg
.
.
A MiG-23BN-t tekinthetjuk a szovjet MiG-27 export valtozatanak? Ha igen, akkor MiG-27E neven is mehetett volna. Az egyebkent szerintem jo ötlet, hogy a nemetek nem szamoztak össze a teljesen mas celu MiG-23 verziokkal.
 
Tudtommal nem. A BN a 23-as változat dedikált csapásmérő változata volt, ami időben a MiG-27 előtt készült.
Aztán ezt csavarták át még további módosításokkal MiG-27-é. A legelső MiG-23B és MiG-27 között vagy négy év van.
A lapos orr jellemző a MiG-27-re, a BN olyan orrkúppal rendelkezett, mint a vadászváltozat.