Svájci vadászgép tender (Air2030)

Osztrák ujságok szerint F-35-t vesznek. Persze ezek is csak leirnak máshonnan... :)
 
Alapvetően sokkal jobb ajánlat volt egy hiresen független, allig felfegyverkezett, kicsi, landlocked allamnak. Ha a zold-komcsi koalicio nem furja meg, akkor ma mar naluk is épülne az uzemuk es tesztelnek az elso E-t, svajci insigniaval, ráadásul nekik nem lenne probléma tokig bevasarolni hozzajuk Meteorbol stb.
Ja a svájci kommunisták az egy nagyon kemény osztályharcos csapat. Hogy lehet ekkora baromságot leírni??? Voltál már Svájban?
 
F-35 hivatalos.

Air2030: A Szövetségi Tanács 36 F-35A harci repülőgép beszerzéséről döntött
Bern, 2021. 06. 30. - A Szövetségi Tanács a parlamenttől 36 darab F-35A típusú harci repülőgép beszerzését kéri az amerikai Lockheed Martin gyártótól, valamint 5 darab Patriot tűzvédelmi egység beszerzését az amerikai Raytheon gyártótól. Az értékelés során a két rendszer érte el a legnagyobb általános előnyt, ugyanakkor a legalacsonyabb összköltséget. A Szövetségi Tanács meg van győződve arról, hogy a két rendszer a legalkalmasabb arra, hogy a jövőben is megvédje a svájci lakosságot a légi fenyegetésektől. A döntéseket a 2021. június 30-i ülésén hozta meg.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
Imhol hivatalosan is.

Air2030: A Szövetségi Tanács 36 F-35A harci repülőgép beszerzéséről döntött
Bern, 2021. 06. 30. - A Szövetségi Tanács a parlamenttől 36 darab F-35A típusú harci repülőgép beszerzését kéri az amerikai Lockheed Martin gyártótól, valamint 5 darab Patriot tűzvédelmi egység beszerzését az amerikai Raytheon gyártótól. Az értékelés során a két rendszer érte el a legnagyobb általános előnyt, ugyanakkor a legalacsonyabb összköltséget. A Szövetségi Tanács meg van győződve arról, hogy a két rendszer a legalkalmasabb arra, hogy a jövőben is megvédje a svájci lakosságot a légi fenyegetésektől. A döntéseket a 2021. június 30-i ülésén hozta meg.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
3... 2... 1... es jon a komcsik meg a zoldek stb alairasgyujtese, majd a nepszavazasig megall az egesz.
 
Indoklás:

Vadászrepülőgépek: F-35A a legjobb műszaki jellemzőkkel és messze a legolcsóbb.
Valamennyi jelölt megfelelt a svájci követelményeknek. Mind a harci repülőgép, mind a Bodluv GR rendszer esetében egy-egy jelölt értékelése a legmagasabb előnyöket, ugyanakkor a legalacsonyabb költségeket eredményezte. A harci repülőgépek az F-35A. A 336 pontjával ez mutatja a legnagyobb összelőnyt, a többi jelölthez képest jelentős, legalább 95 pontos különbséggel. A repülőgép a négy fő kritérium közül háromban teljesít a legjobban:

- A hatékonyság tekintetében az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölthez képest meglévő markáns technológiai előnyének. Ennek alapján az F-35A a légtér védelmére és felügyeletére szolgáló újszerű, igen nagy teljesítményű és átfogóan hálózatba kapcsolt rendszerekkel rendelkezik. Így az F-35A kiemelkedő információhoz jut, és lehetővé teszi, hogy a pilóták minden területen jobban ismerjék a helyzetet, mint a többi jelölt. Ez különösen érvényes a mindennapi légirendészeti szolgálatra is.

Ezen túlmenően csak az F-35A-t az alapoktól kezdve úgy tervezték, hogy más fegyverrendszerek számára nehéz legyen felderíteni. Az ebből adódó magas túlélőképesség különösen nagy előnyt jelent a svájci légierő számára.

Emellett az F-35A viszonylag egyszerű rendszerműködése és információs fölénye megváltoztatja a kiképzés tartalmát és a repülési és szimulátorórák arányát. Ennek eredményeként mintegy 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és mintegy 50 százalékkal kevesebb fel- és leszállásra, mint a légierő mai sugárhajtású repülőgépeinél, amelyeket az F-35A vált majd fel.

Végső soron, mint a legmodernebb fegyverrendszer, az F-35A feltételezhetően a jövőre nézve is technológiai előnyben lesz. Tekintettel a tervezett 30 éves élettartamra, ez jelentős előny a többi jelölthez képest.

- A terméktámogatás terén az F-35A a legmagasabb minősítést kapta a hatékony üzemeltetés és karbantartás, a fejlett képzés és a teljes élettartam alatti nagyfokú ellátásbiztonság miatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t gyártják a legnagyobb darabszámban, és Európában is a legtöbb ország használja.

- Az F-35A az együttműködésben is a legjobb eredményt mutatja . Széleskörű együttműködési lehetőségeket kínál a műveletekben, valamint széleskörű hozzáférést az adatokhoz és a műszaki erőforrásokhoz.

- A közvetlen ellentételezésben az F-35A koncepciója az ajánlat benyújtásakor nem a legjobb eredményt érte el. A megrendelés értékének 60 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb 4 évvel az utolsó szállítást követően teljes mértékben teljesíteni lehet.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelölt esetében a 36 repülőgép száma megfelel a légtér védelmének szükségességének egy jelenleg is fennálló, fokozott feszültséggel járó helyzetben. A légierő célja, hogy megakadályozza, hogy a svájci légteret a katonai konfliktusban részt vevő felek használják.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
Garantált adatautonómia
A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A rendszerek beszerzésekor a függőségeket nem lehet teljesen kizárni. Kiderült azonban, hogy minden pályázó garantálja a szükséges adatautonómiát. Az F-35A esetében különösen a kiberbiztonság kiválóan biztosított, mivel a kibermenedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelmet célzó intézkedések átfogóan garantáltak.

Az összes többi jelölthez hasonlóan Svájc maga határozza meg, hogy milyen adatokat cserél más légierőkkel adatkapcsolaton keresztül, illetve milyen logisztikai adatokat jelent vissza a gyártónak az F-35A-val. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban a légierő és a RUAG Switzerland üzemelteti és tartja karban.

Az F-35A 2 milliárd svájci frankkal olcsóbb a konkurenciánál
Az előnyök mellett az F-35A a költségek tekintetében is messze a legjobb eredményt érte el. Mind a beszerzés, mind az üzemeltetés ennél a repülőgépnél a legolcsóbb. A beszerzési költségek a 2021. februári ajánlatok idején 5,068 milliárd svájci frankot tesznek ki. Ezek egyértelműen a választópolgárok által meghatározott 6 milliárd frankos pénzügyi kereten belül vannak. Még akkor is, ha a kifizetés időpontjáig az inflációt is hozzáadjuk, a beszerzési költségek a hitelkereten belül vannak.

Az F-35A az üzemeltetési költségeket tekintve is a legolcsóbb repülőgép a szolgáltatók közül. A beszerzési és üzemeltetési költségekből álló összköltségek 30 év alatt mintegy 15,5 milliárd svájci frankot tesznek ki az F-35A esetében.

A különbség a második legolcsóbb pályázóhoz képest 2 milliárd svájci frank körüli.

Nagyobb hatótávolságú földi légvédelem: Patriot jobb előnyökkel és alacsonyabb költségekkel
A nagyobb hatótávolságú földi légvédelmi rendszer esetében a Patriot mind a négy fő kritériumban, egyes esetekben egyértelműen, és különösen a hatékonyság fő kritériumában a SAMP/T-vel szemben kiemelkedik. A rendszer önállóan és a harci repülőgépekkel együtt is képes a légterek védelmére. Jóval több mint 20 000 méteres (függőleges) hatómagasságot és jóval több mint 50 kilométeres (vízszintes) hatótávolságot ér el. A nagyobb hatótávolságú Bodluv-rendszerekkel összefüggésben ez rendkívül nagy működési távolság. A Patriot így jelentősen hozzájárul az integrált légvédelemhez.

A 15 000 négyzetkilométeres lefedendő terület védelméhez 5 Patriot tűzvédelmi egységre van szükség.

Ami a költségeket illeti, a Patriot olcsóbb. A Patriot beszerzési költségei az inflációval és az áfával együtt a kifizetés időpontjáig 1,970 milliárd svájci frankot tesznek ki. A 30 évre számított üzemeltetési költségekkel együtt a Patriot összköltsége 3,6 milliárd svájci frank körül van. Ezzel a rendszer lényegesen olcsóbb, mint a másik jelölt. A megrendelés értékének 100 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb az utolsó szállítástól számított 4 éven belül teljes mértékben teljesíteni kell.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
• Im Produktesupport erzielt der F-35A die höchste Bewertung aufgrund des effizienten Betriebs und der Instandhaltung, einer fortschrittlichen Ausbildung und der hohen Versorgungssicherheit während der gesamten Nutzungsdauer.
Erre most mit mondjak? :D A leghirhedtebben felremenedzselt, kaotikus program, foleg logisztika es support szintjen... itt avgy valami nagyon komoly engedmenyt tettek a svajciaknak, vagy gatlastalanul hulyere vettek oket.

• Auch in der Kooperation weist der F-35A das beste Resultat auf. Er bietet umfassende Möglichkeiten zur Zusammenarbeit beim Betrieb und einen breiten Zugang zu Daten und fachtechnischen Ressourcen.
Erre kivancsi vagyok. Abban mindenkeppen igaz, hogy a MADL az egyetlen olyan network, ami kb meguti a svedek modern TIDLS haloja szintjet technikailag, de featureben meg messze elmarad tole es ha jol tudom, csak F-35 es B2-esen van, semmi masra nem is tervezik, az Aegis hordozok tudnak fogadni limitalt adatokat (celkoordinatak stb.)
Lehet, hogy odaadjak nekik es forkolhatnak egy sajatot belole...?

• Im direkten Offset erreicht das Konzept des F-35A zum Zeitpunkt der Offert-Einreichung nicht das beste Resultat. Die Offsetverpflichtung von 60 Prozent des Auftragswerts ist bis spätestens 4 Jahre nach der letzten Lieferung restlos zu erfüllen.

Hat erre is kivancsi leszek... a programba lathatoan nem engedik mar be oket, de 60% ellentetelezes 4 ev alatt... csodakat iger itt a Lockheed, :)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1 and Negan
Úgy tűnik, hogy a svájciaknak nem az ellentételezés volt a legfontosabb kritérium.
 
Garantált adatautonómia
A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A rendszerek beszerzésekor a függőségeket nem lehet teljesen kizárni. Kiderült azonban, hogy minden pályázó garantálja a szükséges adatautonómiát. Az F-35A esetében különösen a kiberbiztonság kiválóan biztosított, mivel a kibermenedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelmet célzó intézkedések átfogóan garantáltak.

Az összes többi jelölthez hasonlóan Svájc maga határozza meg, hogy milyen adatokat cserél más légierőkkel adatkapcsolaton keresztül, illetve milyen logisztikai adatokat jelent vissza a gyártónak az F-35A-val. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban a légierő és a RUAG Switzerland üzemelteti és tartja karban.

Az F-35A 2 milliárd svájci frankkal olcsóbb a konkurenciánál
Az előnyök mellett az F-35A a költségek tekintetében is messze a legjobb eredményt érte el. Mind a beszerzés, mind az üzemeltetés ennél a repülőgépnél a legolcsóbb. A beszerzési költségek a 2021. februári ajánlatok idején 5,068 milliárd svájci frankot tesznek ki. Ezek egyértelműen a választópolgárok által meghatározott 6 milliárd frankos pénzügyi kereten belül vannak. Még akkor is, ha a kifizetés időpontjáig az inflációt is hozzáadjuk, a beszerzési költségek a hitelkereten belül vannak.

Az F-35A az üzemeltetési költségeket tekintve is a legolcsóbb repülőgép a szolgáltatók közül. A beszerzési és üzemeltetési költségekből álló összköltségek 30 év alatt mintegy 15,5 milliárd svájci frankot tesznek ki az F-35A esetében.

A különbség a második legolcsóbb pályázóhoz képest 2 milliárd svájci frank körüli.

Nagyobb hatótávolságú földi légvédelem: Patriot jobb előnyökkel és alacsonyabb költségekkel
A nagyobb hatótávolságú földi légvédelmi rendszer esetében a Patriot mind a négy fő kritériumban, egyes esetekben egyértelműen, és különösen a hatékonyság fő kritériumában a SAMP/T-vel szemben kiemelkedik. A rendszer önállóan és a harci repülőgépekkel együtt is képes a légterek védelmére. Jóval több mint 20 000 méteres (függőleges) hatómagasságot és jóval több mint 50 kilométeres (vízszintes) hatótávolságot ér el. A nagyobb hatótávolságú Bodluv-rendszerekkel összefüggésben ez rendkívül nagy működési távolság. A Patriot így jelentősen hozzájárul az integrált légvédelemhez.

A 15 000 négyzetkilométeres lefedendő terület védelméhez 5 Patriot tűzvédelmi egységre van szükség.

Ami a költségeket illeti, a Patriot olcsóbb. A Patriot beszerzési költségei az inflációval és az áfával együtt a kifizetés időpontjáig 1,970 milliárd svájci frankot tesznek ki. A 30 évre számított üzemeltetési költségekkel együtt a Patriot összköltsége 3,6 milliárd svájci frank körül van. Ezzel a rendszer lényegesen olcsóbb, mint a másik jelölt. A megrendelés értékének 100 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb az utolsó szállítástól számított 4 éven belül teljes mértékben teljesíteni kell.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Én azért lefordítom forintra.

1.600 milliárd 36 gép ára, nem sok.
30 évre az üzemeltetési költségek 3360 milliárd, évi 112 milliard, ha ész nélkül arányosítom.

A kérdés mennyibe fájnak majd a rakéták?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Erre most mit mondjak? :D A leghirhedtebben felremenedzselt, kaotikus program, foleg logisztika es support szintjen... itt avgy valami nagyon komoly engedmenyt tettek a svajciaknak, vagy gatlastalanul hulyere vettek oket.


Erre kivancsi vagyok. Abban mindenkeppen igaz, hogy a MADL az egyetlen olyan network, ami kb meguti a svedek modern TIDLS haloja szintjet technikailag, de featureben meg messze elmarad tole es ha jol tudom, csak F-35 es B2-esen van, semmi masra nem is tervezik, az Aegis hordozok tudnak fogadni limitalt adatokat (celkoordinatak stb.)
Lehet, hogy odaadjak nekik es forkolhatnak egy sajatot belole...?



Hat erre is kivancsi leszek... a programba lathatoan nem engedik mar be oket, de 60% ellentetelezes 4 ev alatt... csodakat iger itt a Lockheed, :)
Ja persze, arról az országról van szó, ahol kijelentették, hogy a Gripen előnye a több európai géphez az volt, hogy olcsó. Nem a képességei.
Fogalmazzunk úgy, hogy kevés objektívebb véleményt és elemzést láttam, mint a skandináv országoké és Svájc. Nagyon más a mentalitásuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun
Én azért lefordítom forintra.

1.600 milliárd 36 gép ára, nem sok.
30 évre az üzemeltetési költségek 3360 milliárd, évi 112 milliard, ha ész nélkül arányosítom.

A kérdés mennyibe fájnak majd a rakéták?
A lengyeleknek 32 gép volt 1360 milliárd, de ott semmi ellentételezéssel.
 
3... 2... 1... es jon a komcsik meg a zoldek stb alairasgyujtese, majd a nepszavazasig megall az egesz.
Ebben kiírhatnak még egy népszavazást? Az már a harmadik lesz.....a tender előtt kiírtak egyet, hogy kiírhatják-e a tendert, most lesz még 1, hogy kihirdethetik-e a győztest? Mondjuk akiknak a hadsereg hobbi, mert 500 éve harcoltak, megtehetik, hogy bohóckodjanak.