Svájci vadászgép tender (Air2030)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 682
55 474
113
Osztrák ujságok szerint F-35-t vesznek. Persze ezek is csak leirnak máshonnan... :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 917
8 258
113
Alapvetően sokkal jobb ajánlat volt egy hiresen független, allig felfegyverkezett, kicsi, landlocked allamnak. Ha a zold-komcsi koalicio nem furja meg, akkor ma mar naluk is épülne az uzemuk es tesztelnek az elso E-t, svajci insigniaval, ráadásul nekik nem lenne probléma tokig bevasarolni hozzajuk Meteorbol stb.
Ja a svájci kommunisták az egy nagyon kemény osztályharcos csapat. Hogy lehet ekkora baromságot leírni??? Voltál már Svájban?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
F-35 hivatalos.

Air2030: A Szövetségi Tanács 36 F-35A harci repülőgép beszerzéséről döntött
Bern, 2021. 06. 30. - A Szövetségi Tanács a parlamenttől 36 darab F-35A típusú harci repülőgép beszerzését kéri az amerikai Lockheed Martin gyártótól, valamint 5 darab Patriot tűzvédelmi egység beszerzését az amerikai Raytheon gyártótól. Az értékelés során a két rendszer érte el a legnagyobb általános előnyt, ugyanakkor a legalacsonyabb összköltséget. A Szövetségi Tanács meg van győződve arról, hogy a két rendszer a legalkalmasabb arra, hogy a jövőben is megvédje a svájci lakosságot a légi fenyegetésektől. A döntéseket a 2021. június 30-i ülésén hozta meg.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
K

kamm

Guest
Imhol hivatalosan is.

Air2030: A Szövetségi Tanács 36 F-35A harci repülőgép beszerzéséről döntött
Bern, 2021. 06. 30. - A Szövetségi Tanács a parlamenttől 36 darab F-35A típusú harci repülőgép beszerzését kéri az amerikai Lockheed Martin gyártótól, valamint 5 darab Patriot tűzvédelmi egység beszerzését az amerikai Raytheon gyártótól. Az értékelés során a két rendszer érte el a legnagyobb általános előnyt, ugyanakkor a legalacsonyabb összköltséget. A Szövetségi Tanács meg van győződve arról, hogy a két rendszer a legalkalmasabb arra, hogy a jövőben is megvédje a svájci lakosságot a légi fenyegetésektől. A döntéseket a 2021. június 30-i ülésén hozta meg.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
3... 2... 1... es jon a komcsik meg a zoldek stb alairasgyujtese, majd a nepszavazasig megall az egesz.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Indoklás:

Vadászrepülőgépek: F-35A a legjobb műszaki jellemzőkkel és messze a legolcsóbb.
Valamennyi jelölt megfelelt a svájci követelményeknek. Mind a harci repülőgép, mind a Bodluv GR rendszer esetében egy-egy jelölt értékelése a legmagasabb előnyöket, ugyanakkor a legalacsonyabb költségeket eredményezte. A harci repülőgépek az F-35A. A 336 pontjával ez mutatja a legnagyobb összelőnyt, a többi jelölthez képest jelentős, legalább 95 pontos különbséggel. A repülőgép a négy fő kritérium közül háromban teljesít a legjobban:

- A hatékonyság tekintetében az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölthez képest meglévő markáns technológiai előnyének. Ennek alapján az F-35A a légtér védelmére és felügyeletére szolgáló újszerű, igen nagy teljesítményű és átfogóan hálózatba kapcsolt rendszerekkel rendelkezik. Így az F-35A kiemelkedő információhoz jut, és lehetővé teszi, hogy a pilóták minden területen jobban ismerjék a helyzetet, mint a többi jelölt. Ez különösen érvényes a mindennapi légirendészeti szolgálatra is.

Ezen túlmenően csak az F-35A-t az alapoktól kezdve úgy tervezték, hogy más fegyverrendszerek számára nehéz legyen felderíteni. Az ebből adódó magas túlélőképesség különösen nagy előnyt jelent a svájci légierő számára.

Emellett az F-35A viszonylag egyszerű rendszerműködése és információs fölénye megváltoztatja a kiképzés tartalmát és a repülési és szimulátorórák arányát. Ennek eredményeként mintegy 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és mintegy 50 százalékkal kevesebb fel- és leszállásra, mint a légierő mai sugárhajtású repülőgépeinél, amelyeket az F-35A vált majd fel.

Végső soron, mint a legmodernebb fegyverrendszer, az F-35A feltételezhetően a jövőre nézve is technológiai előnyben lesz. Tekintettel a tervezett 30 éves élettartamra, ez jelentős előny a többi jelölthez képest.

- A terméktámogatás terén az F-35A a legmagasabb minősítést kapta a hatékony üzemeltetés és karbantartás, a fejlett képzés és a teljes élettartam alatti nagyfokú ellátásbiztonság miatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t gyártják a legnagyobb darabszámban, és Európában is a legtöbb ország használja.

- Az F-35A az együttműködésben is a legjobb eredményt mutatja . Széleskörű együttműködési lehetőségeket kínál a műveletekben, valamint széleskörű hozzáférést az adatokhoz és a műszaki erőforrásokhoz.

- A közvetlen ellentételezésben az F-35A koncepciója az ajánlat benyújtásakor nem a legjobb eredményt érte el. A megrendelés értékének 60 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb 4 évvel az utolsó szállítást követően teljes mértékben teljesíteni lehet.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelölt esetében a 36 repülőgép száma megfelel a légtér védelmének szükségességének egy jelenleg is fennálló, fokozott feszültséggel járó helyzetben. A légierő célja, hogy megakadályozza, hogy a svájci légteret a katonai konfliktusban részt vevő felek használják.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Garantált adatautonómia
A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A rendszerek beszerzésekor a függőségeket nem lehet teljesen kizárni. Kiderült azonban, hogy minden pályázó garantálja a szükséges adatautonómiát. Az F-35A esetében különösen a kiberbiztonság kiválóan biztosított, mivel a kibermenedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelmet célzó intézkedések átfogóan garantáltak.

Az összes többi jelölthez hasonlóan Svájc maga határozza meg, hogy milyen adatokat cserél más légierőkkel adatkapcsolaton keresztül, illetve milyen logisztikai adatokat jelent vissza a gyártónak az F-35A-val. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban a légierő és a RUAG Switzerland üzemelteti és tartja karban.

Az F-35A 2 milliárd svájci frankkal olcsóbb a konkurenciánál
Az előnyök mellett az F-35A a költségek tekintetében is messze a legjobb eredményt érte el. Mind a beszerzés, mind az üzemeltetés ennél a repülőgépnél a legolcsóbb. A beszerzési költségek a 2021. februári ajánlatok idején 5,068 milliárd svájci frankot tesznek ki. Ezek egyértelműen a választópolgárok által meghatározott 6 milliárd frankos pénzügyi kereten belül vannak. Még akkor is, ha a kifizetés időpontjáig az inflációt is hozzáadjuk, a beszerzési költségek a hitelkereten belül vannak.

Az F-35A az üzemeltetési költségeket tekintve is a legolcsóbb repülőgép a szolgáltatók közül. A beszerzési és üzemeltetési költségekből álló összköltségek 30 év alatt mintegy 15,5 milliárd svájci frankot tesznek ki az F-35A esetében.

A különbség a második legolcsóbb pályázóhoz képest 2 milliárd svájci frank körüli.

Nagyobb hatótávolságú földi légvédelem: Patriot jobb előnyökkel és alacsonyabb költségekkel
A nagyobb hatótávolságú földi légvédelmi rendszer esetében a Patriot mind a négy fő kritériumban, egyes esetekben egyértelműen, és különösen a hatékonyság fő kritériumában a SAMP/T-vel szemben kiemelkedik. A rendszer önállóan és a harci repülőgépekkel együtt is képes a légterek védelmére. Jóval több mint 20 000 méteres (függőleges) hatómagasságot és jóval több mint 50 kilométeres (vízszintes) hatótávolságot ér el. A nagyobb hatótávolságú Bodluv-rendszerekkel összefüggésben ez rendkívül nagy működési távolság. A Patriot így jelentősen hozzájárul az integrált légvédelemhez.

A 15 000 négyzetkilométeres lefedendő terület védelméhez 5 Patriot tűzvédelmi egységre van szükség.

Ami a költségeket illeti, a Patriot olcsóbb. A Patriot beszerzési költségei az inflációval és az áfával együtt a kifizetés időpontjáig 1,970 milliárd svájci frankot tesznek ki. A 30 évre számított üzemeltetési költségekkel együtt a Patriot összköltsége 3,6 milliárd svájci frank körül van. Ezzel a rendszer lényegesen olcsóbb, mint a másik jelölt. A megrendelés értékének 100 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb az utolsó szállítástól számított 4 éven belül teljes mértékben teljesíteni kell.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
 
K

kamm

Guest
• Im Produktesupport erzielt der F-35A die höchste Bewertung aufgrund des effizienten Betriebs und der Instandhaltung, einer fortschrittlichen Ausbildung und der hohen Versorgungssicherheit während der gesamten Nutzungsdauer.
Erre most mit mondjak? :D A leghirhedtebben felremenedzselt, kaotikus program, foleg logisztika es support szintjen... itt avgy valami nagyon komoly engedmenyt tettek a svajciaknak, vagy gatlastalanul hulyere vettek oket.

• Auch in der Kooperation weist der F-35A das beste Resultat auf. Er bietet umfassende Möglichkeiten zur Zusammenarbeit beim Betrieb und einen breiten Zugang zu Daten und fachtechnischen Ressourcen.
Erre kivancsi vagyok. Abban mindenkeppen igaz, hogy a MADL az egyetlen olyan network, ami kb meguti a svedek modern TIDLS haloja szintjet technikailag, de featureben meg messze elmarad tole es ha jol tudom, csak F-35 es B2-esen van, semmi masra nem is tervezik, az Aegis hordozok tudnak fogadni limitalt adatokat (celkoordinatak stb.)
Lehet, hogy odaadjak nekik es forkolhatnak egy sajatot belole...?

• Im direkten Offset erreicht das Konzept des F-35A zum Zeitpunkt der Offert-Einreichung nicht das beste Resultat. Die Offsetverpflichtung von 60 Prozent des Auftragswerts ist bis spätestens 4 Jahre nach der letzten Lieferung restlos zu erfüllen.

Hat erre is kivancsi leszek... a programba lathatoan nem engedik mar be oket, de 60% ellentetelezes 4 ev alatt... csodakat iger itt a Lockheed, :)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1 and Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 270
73 982
113
Úgy tűnik, hogy a svájciaknak nem az ellentételezés volt a legfontosabb kritérium.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 911
91 533
113
Garantált adatautonómia
A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A rendszerek beszerzésekor a függőségeket nem lehet teljesen kizárni. Kiderült azonban, hogy minden pályázó garantálja a szükséges adatautonómiát. Az F-35A esetében különösen a kiberbiztonság kiválóan biztosított, mivel a kibermenedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelmet célzó intézkedések átfogóan garantáltak.

Az összes többi jelölthez hasonlóan Svájc maga határozza meg, hogy milyen adatokat cserél más légierőkkel adatkapcsolaton keresztül, illetve milyen logisztikai adatokat jelent vissza a gyártónak az F-35A-val. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban a légierő és a RUAG Switzerland üzemelteti és tartja karban.

Az F-35A 2 milliárd svájci frankkal olcsóbb a konkurenciánál
Az előnyök mellett az F-35A a költségek tekintetében is messze a legjobb eredményt érte el. Mind a beszerzés, mind az üzemeltetés ennél a repülőgépnél a legolcsóbb. A beszerzési költségek a 2021. februári ajánlatok idején 5,068 milliárd svájci frankot tesznek ki. Ezek egyértelműen a választópolgárok által meghatározott 6 milliárd frankos pénzügyi kereten belül vannak. Még akkor is, ha a kifizetés időpontjáig az inflációt is hozzáadjuk, a beszerzési költségek a hitelkereten belül vannak.

Az F-35A az üzemeltetési költségeket tekintve is a legolcsóbb repülőgép a szolgáltatók közül. A beszerzési és üzemeltetési költségekből álló összköltségek 30 év alatt mintegy 15,5 milliárd svájci frankot tesznek ki az F-35A esetében.

A különbség a második legolcsóbb pályázóhoz képest 2 milliárd svájci frank körüli.

Nagyobb hatótávolságú földi légvédelem: Patriot jobb előnyökkel és alacsonyabb költségekkel
A nagyobb hatótávolságú földi légvédelmi rendszer esetében a Patriot mind a négy fő kritériumban, egyes esetekben egyértelműen, és különösen a hatékonyság fő kritériumában a SAMP/T-vel szemben kiemelkedik. A rendszer önállóan és a harci repülőgépekkel együtt is képes a légterek védelmére. Jóval több mint 20 000 méteres (függőleges) hatómagasságot és jóval több mint 50 kilométeres (vízszintes) hatótávolságot ér el. A nagyobb hatótávolságú Bodluv-rendszerekkel összefüggésben ez rendkívül nagy működési távolság. A Patriot így jelentősen hozzájárul az integrált légvédelemhez.

A 15 000 négyzetkilométeres lefedendő terület védelméhez 5 Patriot tűzvédelmi egységre van szükség.

Ami a költségeket illeti, a Patriot olcsóbb. A Patriot beszerzési költségei az inflációval és az áfával együtt a kifizetés időpontjáig 1,970 milliárd svájci frankot tesznek ki. A 30 évre számított üzemeltetési költségekkel együtt a Patriot összköltsége 3,6 milliárd svájci frank körül van. Ezzel a rendszer lényegesen olcsóbb, mint a másik jelölt. A megrendelés értékének 100 százalékát kitevő ellentételezési kötelezettséget legkésőbb az utolsó szállítástól számított 4 éven belül teljes mértékben teljesíteni kell.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Én azért lefordítom forintra.

1.600 milliárd 36 gép ára, nem sok.
30 évre az üzemeltetési költségek 3360 milliárd, évi 112 milliard, ha ész nélkül arányosítom.

A kérdés mennyibe fájnak majd a rakéták?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
M

molnibalage

Guest
Erre most mit mondjak? :D A leghirhedtebben felremenedzselt, kaotikus program, foleg logisztika es support szintjen... itt avgy valami nagyon komoly engedmenyt tettek a svajciaknak, vagy gatlastalanul hulyere vettek oket.


Erre kivancsi vagyok. Abban mindenkeppen igaz, hogy a MADL az egyetlen olyan network, ami kb meguti a svedek modern TIDLS haloja szintjet technikailag, de featureben meg messze elmarad tole es ha jol tudom, csak F-35 es B2-esen van, semmi masra nem is tervezik, az Aegis hordozok tudnak fogadni limitalt adatokat (celkoordinatak stb.)
Lehet, hogy odaadjak nekik es forkolhatnak egy sajatot belole...?



Hat erre is kivancsi leszek... a programba lathatoan nem engedik mar be oket, de 60% ellentetelezes 4 ev alatt... csodakat iger itt a Lockheed, :)
Ja persze, arról az országról van szó, ahol kijelentették, hogy a Gripen előnye a több európai géphez az volt, hogy olcsó. Nem a képességei.
Fogalmazzunk úgy, hogy kevés objektívebb véleményt és elemzést láttam, mint a skandináv országoké és Svájc. Nagyon más a mentalitásuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 911
91 533
113
Én azért lefordítom forintra.

1.600 milliárd 36 gép ára, nem sok.
30 évre az üzemeltetési költségek 3360 milliárd, évi 112 milliard, ha ész nélkül arányosítom.

A kérdés mennyibe fájnak majd a rakéták?
A lengyeleknek 32 gép volt 1360 milliárd, de ott semmi ellentételezéssel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 911
91 533
113
3... 2... 1... es jon a komcsik meg a zoldek stb alairasgyujtese, majd a nepszavazasig megall az egesz.
Ebben kiírhatnak még egy népszavazást? Az már a harmadik lesz.....a tender előtt kiírtak egyet, hogy kiírhatják-e a tendert, most lesz még 1, hogy kihirdethetik-e a győztest? Mondjuk akiknak a hadsereg hobbi, mert 500 éve harcoltak, megtehetik, hogy bohóckodjanak.