W
Wilson
Guest
2.
"Konténer."
Végül a horizonton túli "konténer". Ez a térhullám-állomás azonban nem a parti radarok, hanem a stratégiai radarok közé tartozik. A Voronyezsi horizont feletti radarokkal együtt a korai előrejelző rakétarendszer részét képezi.
Ez is az NII DAR fejlesztése. Sokáig nem volt világos, hogy ez a 10 milliárd rubelbe kerülő projekt megvalósítható lesz-e. Mivel a radar első változatának építése 2002-ben kezdődött. De csak 2019 decemberében "szállították le". Folyamatos kiigazítások és átcsoportosítások voltak, amelyeket súlyosbított a munka szűkös finanszírozása.
De végül minden rendben lett. Az átvételi tesztek során az NII DAR szakemberei megmutatták a védelmi minisztérium bizottságának, hogyan szállt fel és hogyan szállt le egy könnyű, kétüléses repülőgép egy kis norvégiai repülőtéren. A felbontás kiválónak bizonyult. A radar hatótávolsága háromezer kilométer. Az érzékelési szektor eredetileg 180 fokos volt, de az ügyfél kérésére 240 fokosra bővült.
A "Konténer", valamint az összes figyelembe vett állomás fontos jellemzője, amely a méteres és deciméteres hullámsávban működik, hogy teljesen "közömbös" a lopakodó technológia repülőgépekben való alkalmazásával szemben. "Láthatatlan" repülőgépek csak a centiméteres hullámhosszúságú radarok számára vannak. Az ilyen repülőgépek azonban még a deciméteres hullámhosszak esetében is nagy távolságból láthatók. A méteres hullámhosszak esetében azonban a lopakodó technológiának semmi értelme.
A radarantenna a Nyizsnyij Novgorodi területen található, nem messze Gorogyetszektől. A vevőantenna és a parancsnoki és irányító központ, amely az antennáról érkező jelek matematikai feldolgozását végzi, a mordvinföldi Kovylkino városában található.
A vevőantenna mező 144 darab 34,15 méter magas árbocból áll, és egy 1300x200 méteres téglalap alakú területen helyezkedik el.
Vladimir Tuchkov
Megjelent a 2021. július 6-i 25. (888) számban.
"Konténer."
Végül a horizonton túli "konténer". Ez a térhullám-állomás azonban nem a parti radarok, hanem a stratégiai radarok közé tartozik. A Voronyezsi horizont feletti radarokkal együtt a korai előrejelző rakétarendszer részét képezi.
Ez is az NII DAR fejlesztése. Sokáig nem volt világos, hogy ez a 10 milliárd rubelbe kerülő projekt megvalósítható lesz-e. Mivel a radar első változatának építése 2002-ben kezdődött. De csak 2019 decemberében "szállították le". Folyamatos kiigazítások és átcsoportosítások voltak, amelyeket súlyosbított a munka szűkös finanszírozása.
De végül minden rendben lett. Az átvételi tesztek során az NII DAR szakemberei megmutatták a védelmi minisztérium bizottságának, hogyan szállt fel és hogyan szállt le egy könnyű, kétüléses repülőgép egy kis norvégiai repülőtéren. A felbontás kiválónak bizonyult. A radar hatótávolsága háromezer kilométer. Az érzékelési szektor eredetileg 180 fokos volt, de az ügyfél kérésére 240 fokosra bővült.
A "Konténer", valamint az összes figyelembe vett állomás fontos jellemzője, amely a méteres és deciméteres hullámsávban működik, hogy teljesen "közömbös" a lopakodó technológia repülőgépekben való alkalmazásával szemben. "Láthatatlan" repülőgépek csak a centiméteres hullámhosszúságú radarok számára vannak. Az ilyen repülőgépek azonban még a deciméteres hullámhosszak esetében is nagy távolságból láthatók. A méteres hullámhosszak esetében azonban a lopakodó technológiának semmi értelme.
A radarantenna a Nyizsnyij Novgorodi területen található, nem messze Gorogyetszektől. A vevőantenna és a parancsnoki és irányító központ, amely az antennáról érkező jelek matematikai feldolgozását végzi, a mordvinföldi Kovylkino városában található.
A vevőantenna mező 144 darab 34,15 méter magas árbocból áll, és egy 1300x200 méteres téglalap alakú területen helyezkedik el.
Vladimir Tuchkov
Megjelent a 2021. július 6-i 25. (888) számban.