[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
3.

- Ukrajnában kitüntetéssel fogadták?

7005dbc5-872b-4311-be80-6bbaa1c51f0f_w250_r0_s.jpeg

Rózsafüzér, amelyet a rabok a börtönkenyér morzsáiból készítettek Leonyid Mazanko számára a luhanszki fogolytáborban.

- 2016. február 26-án szabadultam ki a fogságból. Három férfi és Maria Varfolomeyeva újságíró. Az ukrán fél a megkötött megállapodás ellenére nem hozott két embert Mása Varfolomejeváért. És emiatt a szepatatisták nem engedik el Mását. A gerillák vonakodtak, a csere tulajdonképpen egy hajszálon függött. Több órán át ültünk a buszban az orosz, a "DPR" és az "LPR" újságíróival együtt. Az EBESZ és a Vöröskereszt ide-oda rohangált, végül megegyeztek valamiben, és elvittek minket a cserére. Amikor az ukrán oldalról Irina Gerascsenko odajött hozzánk, azt mondtam neki: "Irina asszony, miért nem cserélték ki Mása Varfolomejevát? Felém fordul: "Valami baj van? Visszavigyelek?" Hogyan ne felejthetném el ezeket az első szavakat, amelyeket az ukrán oldalról hallottam? Ezután a riporterekhez fordultunk. Irina Gerascsenko tapsolt, beszédet mondott, jó szónok, mindent helyesen mondott. Aztán a riporterek felfigyeltek ránk, elkezdtek kérdezni tőlünk valamit, mi meg mondtunk valamit. Ekkor Irina Gerascsenko odament a dzsiphez, beszállt és elindult Kijevbe. A tisztekkel együtt egy kisbuszba ültettek minket, és elvittek. Éppen Scsasztián haladtunk át, és egy szabadult ember, sikeres üzletember, akinek háza, felesége és gyermeke volt. Azt mondta: "Állj, megyek a feleségemhez és a gyermekemhez. - "Nem, mi megyünk tovább, nekünk dolgunk van." Oké, rendben, menjünk. Szeverodonyeckben a volt feleségem élt a gyerekkel, mondtam: "Nem lehetne egy száz méteres kerülőt tenni, felhívom a bejáratnál, megölelem, továbbmegyünk?". - "Nem, nem lehet." Oké, oké, már tovább is jutottunk. Este Kramatorskba vittek minket, a katonai egységhez, amely a repülőtéren volt, egy vászonsátorba. Megkezdődtek a kihallgatások, egyesével, kettesével, hármasával. Ezután a fogságból kiszabadult ukrán hadsereg katonáját, Marjint letartóztatták és elvitték. Nem tudok semmit a sorsáról: hová került Marjin, mi történt vele? A kihallgatások után, amelyek éjfél felé értek véget, egy ponyvasátorban hagytak bennünket, egy őrt állítottak a sátor elé, és közölték velünk: Reggel Kijevbe visszük önöket. Reggel, amikor kiléptünk a sátorból, láttam, hogy az a kisbusz, amelyben az tisztek hoztak minket a csereállomásról, eltűnt. Körbejártuk a kramatorszki repülőteret, "rángattuk a katonaság ingujját", és azt kérdeztük, hogy akkor mégiscsak el tudunk-e innen menni? Felhívtam a nővéremet, megtudtam, hogy Kramatorszkba jött értem Azt mondták neki, hogy visszahoznak minket, Kramatorskban lesz egy fogadóünnepség, a szállodában foglaltak helyet. Egész este a szálloda lépcsőjén várakoztak, majd hazamentek. Végül a katonaság betett minket egy autóba, elvitt Kramatorszkba, és kitett minket. Szitáló eső esett, február 27-én, este 11 óra körül. Azt mondtam a katonák parancsnokának: "Körös-körül ellenőrzőpontok vannak, háború folyik, legalább írja rá a papírra - én, az ilyen és ilyen katonai egység szakaszparancsnok-helyettese, igazolom, hogy Mazanko Leonyid Boriszovicsot kiszabadították a fogságból, dátum, aláírás". De nem kaptam semmilyen igazolást. Az autó megfordult és elhajtott. Én pedig gyalog mentem a címre, amit a nővéremtől hallottam telefonon. Három nappal később az SVR-beli összekötőm, Igor Boljanszkij eljött Kramatorszkba, ahol dokumentumok nélkül ültem egy bérelt lakásban, és útlezárásokon keresztül Szeverodonyeckbe vitt. Ott kifizette a szállodai szobámat két napra, és vett egy jegyet Kijevbe.

ea8367db-f5c4-465b-b5fa-001d96ad9ece_w650_r0_s.jpg

Szabadon engedett "foglyok" Leonyid Mazanko és Vitalij Csuprinin

- A különleges szolgálatok semmilyen módon nem köszönték meg?

- Volt egy ilyen komikus történet. Amikor a fogva tartásom körülményeit megváltoztatták, egy pincéből átkerültem egy börtönbe, és olyan bűnözőkkel kerültem egy cellába, akiknek lehetőségük volt telefonálni. Felhívtam a lányomat Kijevben, és bediktáltam neki egy alezredes telefonszámát, akivel együtt dolgoztam az SBU kémelhárításánál. Kijevben találkozott a lányommal. Meghallgatta, megsajnálta, és azt mondta: igen, az apukád jó volt. Elővette a pénztárcáját, átadott a gyereknek ezer hrivnyát, lement a metróhoz, és kikapcsolta a telefont. A kémelhárítás kidolgozza az ügynökök anyagát, és a letartóztatásuk vagy érdektelenné válásukat követő második napon elfelejtkezik róluk. Mi vagyunk a méhek, akik a hivatalokba hoztuk ezeknek a tiszteknek a mézet. Jelentéseket tesznek, miközben abszolút biztonságban vannak, előléptetéseket, magas hivatali fizetéseket, rangokat stb kapnak. És az eltűnt emberek, akiket bebörtönöztek, és akik nagyon fontos információkat adtak át Ukrajna számára, mind elfelejtődnek. Hangsúlyozom - mindannyian. Az ügynökhálózat pedig azért omlott össze, mert maguk a kémelhárítók és hírszerzők sem akarnak velük dolgozni. Figyeltél a kitüntetésem dátumára?

- 2018?

- 2018. Ha 2016-ban, a fogságból való szabadulásom után kaptam volna meg a kitüntetést, valószínűleg több értelme lett volna. 2018-ban a kapcsolattartóm Odesszába jött , bűntudatosan lesütve a szemét, egy üveg "Zubrovka-t", hozott meg egy dobozt ezzel az éremmel: . És most képzelje el: a Külföldi Hírszerző Szolgálatól egy kényszerű, vonakodó választ kaptam az ügyvédem hivatalos megkeresésére,hogy hogyan tudom bizonyítani az ukrán különleges szolgálatokkal való együttműködésemet?

a7445f2d-6fe1-49d4-ba38-50db524bc4b1_w250_r0_s.jpg


- Tervezte, hogy ezt a kérdést bírósági úton oldja meg?

- Konzultáltam az ügyvédemmel, meg akartuk indítani az eljárást, hogy a bíróságon keresztül megerősítsék a terrorellenes műveletben való közvetlen részvételem tényét, mint olyan személy, aki bizalmas együttműködésben vett részt az ukrán Külföldi Hírszerző Szolgálat szolgálataival. Elindítottuk ezeket az ügyeket, kaptunk néhány vagy három választ. De ott is van egy kis kavarodás. Hét év alatt hét alkalommal váltották le a Külföldi Hírszerző Szolgálat vezetőjét. Az osztályok és részlegek vezetői változnak, új emberek jönnek. Ebben a zűrzavaros állapotban nagyon nehéz levelezést folytatni a tisztviselőkkel.

- Ön abban a reményben kezdett együttműködni a titkosszolgálatokkal, hogy információi segítenek abban, hogy a szeparatisták által elfoglalt területek ismét Kijev ellenőrzése alá kerüljenek. Most, 7 évvel később, úgy gondolja, hogy ez még mindig reális?


- Az én személyes véleményem az, hogy az idő lejárt. Képzeljük el: egy gyerek 12 éves, egy-két évig tart ez a vad zűrzavar, aztán végül jön a rend, . És amikor ebből a gyerekből, ma már 20 éves fiatalember lett, 7 évig, kozák dalokat hallgat, orosz propagandát, alakzatban jár, Szent György-szalaggal koszorút helyez el, és végül olyan emberré válik, aki intuitíve már nem fogadja el Ukrajnát. Nem érti, miért van szüksége ukrán útlevélre, miért kell oda mennie. Ott már "LPR" útlevelet kapnak, mert útlevél nélkül nem kapnak érettségi bizonyítványt, nem jutnak be oktatási intézménybe. A következő lépés az Orosz Föderáció útlevelének megszerzése. A következő lépés - tekintettel a munka teljes hiányára, az emberek elmennek, hogy munkát kapjanak a közszolgálatban, a rendőrségen, a vámnál, a közlekedésrendészetnél, bárhol. Így szerintem nagyon fogytán az idő ezeknek a területeknek a visszafoglalására.

1595176d-fc96-4870-92f0-2fb7ac02cc75_w250_r0_s.jpeg

Leonyid Mazanko a fogvatartottak és eltűnt személyek ügyeivel foglalkozó OP munkacsoport ülése előtt, 2019


- Ön tagja volt a foglyokkal és eltűnt személyekkel foglalkozó munkacsoportnak. Meg tudja becsülni, hogy hány fogoly van jelenleg az "LDNR" börtöneiben?

- Ez a folyamat most is zajlik Tegnap, mondjuk, 200 embert vettek őrizetbe, ma már 250-et, holnap pedig 320-at. Az ukránbarát állampolgárok vagy valamilyen csoda folytán túlélő titkosszolgálati ügynökök elfogása folyamatosan zajlik.

- Mit sajnálsz a legjobban?

- Sajnálom, hogy nem a könyvben olvastam az árulásról, hanem magam tapasztaltam meg. Először az országomat árulta el az elnöke. Aztán az ukrán titkosszolgálat tisztje elárult engem, és letartóztattak. A fogságból való szabadulásom után hazám ismét elárult, és az utcán hagyott egyedül a megpróbáltatásokkal, amelyekkel szembe kellett néznem. 49 évesen a semmiből kezdtem az életemet, iratok nélkül, pénz nélkül, fedél nélkül... Ha nem kaptam volna kitüntetést a Külföldi Hírszerző Szolgálattól, a háborúban való részvételemnek nyoma sem maradt volna.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 508
113
1989. július 4-én reggel egy belga gazda 19 éves fia, Wim de Lar békésen ült apja házának verandáján Cooichem faluban, míg egy szovjet MiG-23M vadászgép rá nem esett a fejére.
A helyszínre érkező rendőrség sokáig nem értett semmit. Hogyan került a belga – francia határtól 15 kilométerre, amelyet a Szovjetuniótól több mint 1000 kilométer és Európa fele választ el, egy repülőgép vörös csillaggal a szárnyain? Méghozzá pilóta nélkül , mivel a vadászgép roncsainál más holttestet nem találtak csak a szerencsétlen Wim de Lart.
A pilóta nem is lehetett ott, hiszen katapultált 900 kilométerre a tragédia helyszínétől , a lengyel Kolobrzeg város körzetében, a Balti-tenger partján.
Mi is történt? (Kronológia)
1989. július 4-én egy MiG-23M vadászgép, amelyet Nikolai Szkurigyin ezredes, I. osztályú pilóta repülte, a szovjet hadseregcsoport egyik légi egységének repülőteréről Kolobrzeg térségében (a teljes repülési óraszámja több mint 1700 volt,beleértve a MiG-23-at is, ahol - 527 óra) . Bár viszonylag nagy mennyiségü repült órával rendelkezett, Szkurigyin nem volt harci pilóta, hanem a 239. harci vadászrepülő hadosztály politikai osztályának vezetője (a szovjet repülés politikai tisztjeinek is bizonyos számú órát kellett repülniük a repülési képesítés fenntartása érdekében).
"Ez volt a második repülésem aznap" - mondta a pilóta. - Kilencven méter magasságig minden jól ment. Aztán hallottam és észleltem, egy furcsa zajt a bal oldali légbeömlőben, a sebesség azonnal 550-ről 350 km/h -ra zuhant, és a hajtómű fordulatszáma nagyot esett. Közöltem az irányítással, hogy a katapultálás mellet döntöttem, mivel minden a hajtómű leállására utalt - még zaj sem volt! A földről megkaptam a parancsot: "százharminc másodperc, k..." - vagyis katapultálni. Már a levegőben, ejtőernyővel ereszkedve fekete füstöt láttam a zuhanó repülőgép turbinája mögött. Biztonságosan földet értem, csak a kezemen sérültem meg. A katapultálás előtt a vadászgép a tenger felé fordult. De ki tudta, hogy tovább repül ... "
A repülésigazgató a pilóta beszámolója után figyelte az utánégető lángjának kialudását és a hajtómű mögötti füstölést, valamint a repülőgép megereszkedését. Felszálláskor bekövetkezett vészhelyzet kialakulása a következőképpen magyarázható: az utánégető spontán leállása a tolóerő, a sebesség, a magasság hirtelen csökkenéséhez vezetett, és a pilóta hajtóműhibaként értékelte, ami katapultálásra kényszerítette.
Miután a pilóta elhagyta a gépet, a gép ereszkedni kezdett és rendkívül alacsony magasságban, 4-6 km távolságban tűnt el a látómezőből. A "fekete doboz" szerint a katapultálás után 6 másodperccel a hajtómű teljesítménye hirtelen növekedni kezdett, és a gép enyhe emelkedéssel, automata üzemmódban folytatta repülését.
A Varsói Szerződés országainak légvédelmi szolgálatai nyugodtan reagáltak a jel megjelenésére a radarképernyőkön (sok kiképzési repülést hajtottak végre aznap) - egészen addig a pillanatig, amíg a gép eljutott a Német Demokratikus Köztársaság és a Német Szövetségi Köztársaság határáig.
12.20-kor az NSZK légvédelmi radarjai regisztrálták a határ megsértését egy 12 000 m magasságban repülő tárgy által; 460 km/h sebességgel haladt. Másfél perccel később két amerikai vadászgépet emeltek a levegőbe a NATO katonai támaszpontjáról.
15 perc elteltével az amerikai pilóták arról számoltak be, hogy vizuális kapcsolatot létesítettek az ellenséges repülőgéppel. Két perccel később egy üzenet érkezett a földre, amely meghökkentette a katonai szakembereket: MiG-23 típusú harci repülőgép repül szovjet katonai azonosító jelekkel ... pilóta nélkül.
A NATO szóvivője szerint amerikai repülőgépek pilótáinak parancsot adtak az "elveszett" MiG-23 kíséretére. Szakértők szerint a nagy magasság és az alacsony repülési sebesség kizárta az ellenséges szándékokat. Ezenkívül vizuális megfigyelések szerint a pilóta nélküli vadászgépből hiányzott a szokásos fegyverzet - föld-levegő rakéták (a MiG-nek csak 23 mm-es gépágyúja volt). Ennek ellenére a riasztás több ezer embert feszültség alatt tartott: a repülés a Német Szövetségi Köztársaság, Hollandia és Belgium sűrűn lakott területei felett történt. Repülési útvonal pilóta nélkül (2. kép)
Az amerikai elfogó vadászgépek pilótáit csak végső esetben utasították lelőni a MiG-t. Elegendő információ hiányában a NATO katonai szakemberei továbbra is abban reménykedtek, hogy az üzemanyag felhasználása után a szovjet vadászgép a La Manche-csatornába esik.
A még mindig automata üzemmódban haladó repülőgép addig repült, amíg teljesen ki nem fogyott az üzemanyag, és miután leállt a hajtómü, elkezdte a sima ereszkedést. Sebességét elvesztve Belgium területére esett - majdnem laposan - Cooichem faluban, Kortrijk (Courtray) város közelében, 15 km-re a belga-francia határtól. Ugyanakkor a belga gazda háza teljesen megsemmisült, és fia, a 19 éves Wim de Lar meghalt.
„Szűken megúsztuk az érthetetlen katasztrófát. Nehéz elképzelni, hogy mi történhetett volna, ha a gép Lille ipari kerületeire zuhan ”- sóhajtott megkönnyebbülten Lewis Tobback belga belügyminiszter.
Mint nyugati megfigyelők megjegyezték, a NATO légterének megsértésére adott visszafogott és ésszerűen óvatos válasz segített elkerülni legrosszabb következményeket. Nehéz elképzelni, mi lett volna, ha ilyesmi történik a hidegháború csúcspontján.
Igaz, szemrehányást tettek a Szovjetuniónak az időszerű információk hiánya miatt. A NATO egyik katonai tisztviselője egy tévéinterjúban sajnálattal állapította meg, hogy ebben a konkrét esetben nem jött létre közvetlen kapcsolat a Varsói Szerződés és a Szovjetunió katonai képviselőivel.
Később a nyugatnémet légvédelem képviselői azt állították, hogy észrevettek egy szovjet repülőgépet, és azt a határuktól követték. A Bundeswehr vadászgépei azonban csak akkor emeledtek a levegőbe és megpróbálták befogni a MiG-et, amikor az már átlépte a holland határt. Csak néhány a holland Susterberg támaszpontról felszálló amerikai F-15-ös vadászgép érte utol, hogy elfogja a szovjet gépet. Az amerikai pilóták a vörös csillagos repülőgép közelébe érve alaposan megvizsgálták, és üzenetet küldtek a parancsnokságnak: "Nincs senki a pilótafülkében." Senki sem mert parancsot adni egy furcsa vadászgép lelövésére - nem tudva, hogy hogy a Szovjetunió hogyan reagál erre.
A szovjet fél részvétét fejezte ki és 800 ezer amerikai dollárt fizetett az elhunyt családjának.

A teljes repülés az indulás pillanatától számítva 1 óra 22 percig tartott (a NATO radarképernyőin - 9.21 és 10.37 között). A repülőgép körülbelül 900 km-t tett meg.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
1989. július 4-én reggel egy belga gazda 19 éves fia, Wim de Lar békésen ült apja házának verandáján Cooichem faluban, míg egy szovjet MiG-23M vadászgép rá nem esett a fejére.
A helyszínre érkező rendőrség sokáig nem értett semmit. Hogyan került a belga – francia határtól 15 kilométerre, amelyet a Szovjetuniótól több mint 1000 kilométer és Európa fele választ el, egy repülőgép vörös csillaggal a szárnyain? Méghozzá pilóta nélkül , mivel a vadászgép roncsainál más holttestet nem találtak csak a szerencsétlen Wim de Lart.
A pilóta nem is lehetett ott, hiszen katapultált 900 kilométerre a tragédia helyszínétől , a lengyel Kolobrzeg város körzetében, a Balti-tenger partján.
Mi is történt? (Kronológia)
1989. július 4-én egy MiG-23M vadászgép, amelyet Nikolai Szkurigyin ezredes, I. osztályú pilóta repülte, a szovjet hadseregcsoport egyik légi egységének repülőteréről Kolobrzeg térségében (a teljes repülési óraszámja több mint 1700 volt,beleértve a MiG-23-at is, ahol - 527 óra) . Bár viszonylag nagy mennyiségü repült órával rendelkezett, Szkurigyin nem volt harci pilóta, hanem a 239. harci vadászrepülő hadosztály politikai osztályának vezetője (a szovjet repülés politikai tisztjeinek is bizonyos számú órát kellett repülniük a repülési képesítés fenntartása érdekében).
"Ez volt a második repülésem aznap" - mondta a pilóta. - Kilencven méter magasságig minden jól ment. Aztán hallottam és észleltem, egy furcsa zajt a bal oldali légbeömlőben, a sebesség azonnal 550-ről 350 km/h -ra zuhant, és a hajtómű fordulatszáma nagyot esett. Közöltem az irányítással, hogy a katapultálás mellet döntöttem, mivel minden a hajtómű leállására utalt - még zaj sem volt! A földről megkaptam a parancsot: "százharminc másodperc, k..." - vagyis katapultálni. Már a levegőben, ejtőernyővel ereszkedve fekete füstöt láttam a zuhanó repülőgép turbinája mögött. Biztonságosan földet értem, csak a kezemen sérültem meg. A katapultálás előtt a vadászgép a tenger felé fordult. De ki tudta, hogy tovább repül ... "
A repülésigazgató a pilóta beszámolója után figyelte az utánégető lángjának kialudását és a hajtómű mögötti füstölést, valamint a repülőgép megereszkedését. Felszálláskor bekövetkezett vészhelyzet kialakulása a következőképpen magyarázható: az utánégető spontán leállása a tolóerő, a sebesség, a magasság hirtelen csökkenéséhez vezetett, és a pilóta hajtóműhibaként értékelte, ami katapultálásra kényszerítette.
Miután a pilóta elhagyta a gépet, a gép ereszkedni kezdett és rendkívül alacsony magasságban, 4-6 km távolságban tűnt el a látómezőből. A "fekete doboz" szerint a katapultálás után 6 másodperccel a hajtómű teljesítménye hirtelen növekedni kezdett, és a gép enyhe emelkedéssel, automata üzemmódban folytatta repülését.
A Varsói Szerződés országainak légvédelmi szolgálatai nyugodtan reagáltak a jel megjelenésére a radarképernyőkön (sok kiképzési repülést hajtottak végre aznap) - egészen addig a pillanatig, amíg a gép eljutott a Német Demokratikus Köztársaság és a Német Szövetségi Köztársaság határáig.
12.20-kor az NSZK légvédelmi radarjai regisztrálták a határ megsértését egy 12 000 m magasságban repülő tárgy által; 460 km/h sebességgel haladt. Másfél perccel később két amerikai vadászgépet emeltek a levegőbe a NATO katonai támaszpontjáról.
15 perc elteltével az amerikai pilóták arról számoltak be, hogy vizuális kapcsolatot létesítettek az ellenséges repülőgéppel. Két perccel később egy üzenet érkezett a földre, amely meghökkentette a katonai szakembereket: MiG-23 típusú harci repülőgép repül szovjet katonai azonosító jelekkel ... pilóta nélkül.
A NATO szóvivője szerint amerikai repülőgépek pilótáinak parancsot adtak az "elveszett" MiG-23 kíséretére. Szakértők szerint a nagy magasság és az alacsony repülési sebesség kizárta az ellenséges szándékokat. Ezenkívül vizuális megfigyelések szerint a pilóta nélküli vadászgépből hiányzott a szokásos fegyverzet - föld-levegő rakéták (a MiG-nek csak 23 mm-es gépágyúja volt). Ennek ellenére a riasztás több ezer embert feszültség alatt tartott: a repülés a Német Szövetségi Köztársaság, Hollandia és Belgium sűrűn lakott területei felett történt. Repülési útvonal pilóta nélkül (2. kép)
Az amerikai elfogó vadászgépek pilótáit csak végső esetben utasították lelőni a MiG-t. Elegendő információ hiányában a NATO katonai szakemberei továbbra is abban reménykedtek, hogy az üzemanyag felhasználása után a szovjet vadászgép a La Manche-csatornába esik.
A még mindig automata üzemmódban haladó repülőgép addig repült, amíg teljesen ki nem fogyott az üzemanyag, és miután leállt a hajtómü, elkezdte a sima ereszkedést. Sebességét elvesztve Belgium területére esett - majdnem laposan - Cooichem faluban, Kortrijk (Courtray) város közelében, 15 km-re a belga-francia határtól. Ugyanakkor a belga gazda háza teljesen megsemmisült, és fia, a 19 éves Wim de Lar meghalt.
„Szűken megúsztuk az érthetetlen katasztrófát. Nehéz elképzelni, hogy mi történhetett volna, ha a gép Lille ipari kerületeire zuhan ”- sóhajtott megkönnyebbülten Lewis Tobback belga belügyminiszter.
Mint nyugati megfigyelők megjegyezték, a NATO légterének megsértésére adott visszafogott és ésszerűen óvatos válasz segített elkerülni legrosszabb következményeket. Nehéz elképzelni, mi lett volna, ha ilyesmi történik a hidegháború csúcspontján.
Igaz, szemrehányást tettek a Szovjetuniónak az időszerű információk hiánya miatt. A NATO egyik katonai tisztviselője egy tévéinterjúban sajnálattal állapította meg, hogy ebben a konkrét esetben nem jött létre közvetlen kapcsolat a Varsói Szerződés és a Szovjetunió katonai képviselőivel.
Később a nyugatnémet légvédelem képviselői azt állították, hogy észrevettek egy szovjet repülőgépet, és azt a határuktól követték. A Bundeswehr vadászgépei azonban csak akkor emeledtek a levegőbe és megpróbálták befogni a MiG-et, amikor az már átlépte a holland határt. Csak néhány a holland Susterberg támaszpontról felszálló amerikai F-15-ös vadászgép érte utol, hogy elfogja a szovjet gépet. Az amerikai pilóták a vörös csillagos repülőgép közelébe érve alaposan megvizsgálták, és üzenetet küldtek a parancsnokságnak: "Nincs senki a pilótafülkében." Senki sem mert parancsot adni egy furcsa vadászgép lelövésére - nem tudva, hogy hogy a Szovjetunió hogyan reagál erre.
A szovjet fél részvétét fejezte ki és 800 ezer amerikai dollárt fizetett az elhunyt családjának.

A teljes repülés az indulás pillanatától számítva 1 óra 22 percig tartott (a NATO radarképernyőin - 9.21 és 10.37 között). A repülőgép körülbelül 900 km-t tett meg.

Vagyis az első pilótanélküli katonai repülőgép szovjet volt :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 508
113
Terrorista ellenes müveletek: Moszkvában, Asztrahány régióban és Nalcsikban(Kabárd-Balkárföld)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
https://karpathir.com/2021/07/05/vadat-emelek-denisz-smihal-ellen/
"VÁDAT EMELTEK AZ UKRÁN MINISZTERELNÖK ELLEN
A Nemzeti Korrupcióellenes Hivatal vádat emelt Denisz Smihal és a Miniszteri Kabinet több tagja ellen.

Mivel nem célirányosan használták fel a koronavírus elleni küzdelemre elkülönített alap pénzét, a vád esetleges gondatlanság, írja a főügyészség sajtóközleménye. A hivatal szerint az összegek az ukrán törvényekkel ellentétben kerültek átutalásra más célra.
ENNEK KAPCSÁN AZ ILLETÉKESEK ELLEN A BTK. TÖBB PONTJA (GONDATLANSÁG, SZOLGÁLATI HANYAGSÁG) ÉRTELMÉBEN IS ELJÁRÁST INDÍTOTTAK."
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=26729&lang=hu
"Bandera és Suhevics Ukrajna hőse címének visszaadását kezdeményezik parlamenti pártok Zelenszkijnél
A Legfelső Tanácsban beterjesztett törvénytervezetben kezdeményezik parlamenti pártok Volodimir Zelenszkij elnöknél, hogy nyilvánítsa Ukrajna hősévé Tarasz Bulba Borovecet, az Ukrán Felkelő Hadsereg (UPA) egyik alapítóját, és adja vissza az Ukrajna hőse címet a megszálló német nácikkal kollaboráló Sztepan Banderának és Roman Suhevicsnek – adta hírül hétfőn az rbc.ua hírportál.
A jelentés szerint a parlamentben 5721. szám alatt bejegyzett törvénytervezet benyújtói a náci kollaboránsok hősi címének visszaadása mellett indítványozzák, hogy Ukrajna kormánya hozzon létre szervezőbizottságot az UPA-alapítás 80. évfordulója állami szinten történő megünneplési tervének kidolgozására és annak végrehajtására. A tervezet az Állami Televíziós és Rádiós Bizottságnak javasolja tematikus televíziós és rádiós műsorok készítését és sugárzását az UPA megalapítása 80. évfordulója alkalmából. A helyi önkormányzatoknak ajánlott emlékmű állítása az UPA ukrán függetlenségért vívott küzdelmének megörökítése érdekében.
A törvénytervezetet a Nép Szolgája, az Európai Szolidaritás, a Batykivscsina, a Holosz parlamenti frakcióinak és a Dovira, valamint a Za Majbutnye parlamenti csoportjainak képviselői nyújtották be."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=26707&lang=hu
"Ukrajna felkészült Oroszország támadására – Danilov
Ukrajna 2021-ben készen áll Oroszország támadására, mert más a helyzet, mint 2014-ben,
amikor az ukrán állam nem erre nem volt felkészülve – jelentette ki Olekszij Danilov, a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) titkára egy televíziós műsorban, adta hírül hétfőn az rbc.ua hírportál.
A jelentés szerint az RNBO-titkár 24-es csatorna televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy jelenleg eléggé összetett folyamatok zajlanak. „Annak ellenére, hogy mindenre nem lehet felkészülni, az értékelhető kihívásokra Ukrajna felkészült” – tette hozzá, megjegyezve, hogy ma már egészen más a helyzet az országban.
Danilov közölte, hogy Oroszországnak egy doktrínája van, nevezetesen: valakivel háborút kell folytatnia, különben nagyon gyorsan szétesik, ha nincs külső ellenség. Mint hangsúlyozta, Ukrajnának más a technológiai ellátottsága, más a hadserege és más a fegyverzete. Ezenkívül – folytatta – Ukrajnának igazi partnerei lettek: a balti államok, Lengyelország, Kanada, USA és Nagy-Britannia."
 
W

Wilson

Guest
Orosz internetes hírdetés:):)....Ennyit érnek a nyugati embargók/szankciók:)Az oroszoknál már SZU-57-be oltott F-15-t is lehet venni:).A A tulajdonos mindösszesen 2 555 043 800 rubelt szeretne kapni a technikáért, szerintem alkalmi vétel:).

IqQJ66yiEFLYhm7AAsjuJf31L7ccGWF8lwMI6QoWXZNfCD2rzt2x-1aFljhspjDlJGJr0QnAPXelukHRxzJhVaa42tCR-J61hkuw1MYCxHc
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 557
18 355
113
Ja és a legjobb benne az,hogy a legfrisebb státusz szerint a gépet a Balti-tenger felett lehet átvenni:)
Azt mégis hogy képzelték el? :D 15 ezer méteren majd átszállnak az egyik repülőből a másikba a félúton meg átadják a zsét és isznak az üzlet sikeres lezárásaként egy kupica vodkát? :D Egyébként meg ha van olyan marha aki ennek bedől meg is érdemli.
 
W

Wilson

Guest
Azt mégis hogy képzelték el? :D 15 ezer méteren majd átszállnak az egyik repülőből a másikba a félúton meg átadják a zsét és isznak az üzlet sikeres lezárásaként egy kupica vodkát? :D Egyébként meg ha van olyan marha aki ennek bedől meg is érdemli.
Szerintem az eladó úgy gondolja,hogy átutalod a zsét és utána ő felmutat az égre,hogy ott van a gép:):)