A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Bocsi, de erre rosszuk emlékszel. A Mi24 kivonása után egy ideig nem lesz harci heli, mert mások a prioritások, ezért hátrébb sorolódott. De nem volt egységes a vezetés, megoszlik erről a vélemény. Kilián inkább szeretné 2030 körül, mig Maróth inkább csak az új, európai, harci heli projektre nevezne be, ami inkább 2040.

Sztem van több terv, de konkrét döntés nincs. Most zajlik 2030-32 tervezése, sztem ez egy aktív vitapont.
Emlékszem erre is. De 2030-ig vagy 2040-ig csak meg kell oldani valahogy. Bár már vagy 10 éve elvagyunk helikopteres páncéltörő képesség nélkül... Ha nem lesz valami sürgető körülmény, akkor 2030 körül venni valamit az akkor szóba jöhető típusok közül nem sok értelme van, ha akkor már repül a prototípusa egy új generációs európai valaminek. (Addigra hányszor cserélődik még a katonai vezetés?)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Jól látom, te egy 2020 novemberi hozzászólást idéztél, ami egy 2020 februári konferenciára hivatkozik?
Azóta látszik, hogy amit ott leírt, abból semmi sem lett. A németek nem hogy nem rendeltek/vettek több H145-öt, hanem civil cégektől bérelnek ilyen gépeket a pilótaképzéshez. Valamint a Bundeswehr intézkedéseket vár a gyártótól, mert nincs meg a beígért 90% feletti hadrafoghatóság, csak átlagosan 78%. A Spike integráció pedig fél év alatt akkor már egy évet csúszott? 2021 áprilisi bukaresti Airbus sajtótájékoztató ... 6:00-tól mondja hogy még 2 év. Az már 2023 április. De 2017 óta mindig azt mondják hogy még 2 év. Ha megnézed, én is ugyanazon a napon linkeltem be ezt a képet, mint amikor az általad idézett hozzászólás született. Azóta se látták így repülni a gépet. Viszont a repülés után néhány nappal volt egy Airbus rendezvény, ahol nagyon jól mutatott ez a kép a prezentációban. Ennek ellenére én remélem, hogy most már tényleg csak 2 év és 2023-ra a H145M és H225M helikoptereink is alkalmasak lesznek a Spike bevetésére, még akkor is, ha végül első megrendelőként mi fizetjük ki a integrációt.
Ezzel csak az a baj, hogy a 60darabból (ami valójában 60+db lesz), csak 24 lesz kiképző gép, 24db lesz battlefield utility helikopter, ezen felül +16 megy a flottának és a légierőnek.
Tehát a csomagot nem azért nem veszik meg, mert már civil gépeket bérelnek, hanem mert nem jut rá pénz! Rövidtávon persze, hogy olcsóbb bérelni, plusz azoknak a gépeknek a karbantartását sem a BW-nek kell intéznie.
Azon meg, hogy a BW-nél readiness problémák vannak, azon csak röhögök! :rolleyes:
Emlékszünk még, hogy az NH90-esek üzemeltetését visszaadták az Airbusnak, mert egyszerűen nem volt elegendő szerelőjük?
Különben gyanítom, hogy az Airbus a Spike integrációt főleg saját szakállára végzi (a Rafaellel), mivel nem volt még rá megrendelés.
Különben meg minek repkednének súlymakettekkel csak a képek kedvéért? Ezt egy Photoshoppal meg lehet oldani. Vagy ahogy a legtöbb kiállításra elviszik az üres Spike konténereket.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Én is szeretlek! o_O :oops:

De mit csinál? Mik ezek? Mire lövi ki?

Tudsz róla vmit?
Én vagyok az utolsó ember ezen a fórumon, aki tudja, hogy a magyar erőknek ki ellen kell használniuk ezeket a játékokat. Miért akarsz fegyvergyártó lenni, ha a megvásárolni kívánt rakétával sem tudod egyszerűen integrálni a helyben gyártani kívánt járművet?
 
Ezzel csak az a baj, hogy a 60darabból (ami valójában 60+db lesz), csak 24 lesz kiképző gép, 24db lesz battlefield utility helikopter, ezen felül +16 megy a flottának és a légierőnek.
Tehát a csomagot nem azért nem veszik meg, mert már civil gépeket bérelnek, hanem mert nem jut rá pénz! Rövidtávon persze, hogy olcsóbb bérelni, plusz azoknak a gépeknek a karbantartását sem a BW-nek kell intéznie.
Azon meg, hogy a BW-nél readiness problémák vannak, azon csak röhögök! :rolleyes:
Emlékszünk még, hogy az NH90-esek üzemeltetését visszaadták az Airbusnak, mert egyszerűen nem volt elegendő szerelőjük?
Különben gyanítom, hogy az Airbus a Spike integrációt főleg saját szakállára végzi (a Rafaellel), mivel nem volt még rá megrendelés.
Különben meg minek repkednének súlymakettekkel csak a képek kedvéért? Ezt egy Photoshoppal meg lehet oldani. Vagy ahogy a legtöbb kiállításra elviszik az üres Spike konténereket.
2025-ig nem vesznek semmit, mert nincs rá pénz. De nincs gép se elég. Ezért bérelnek. Hogy ne a katonai gépeket kelljen pilótaképzésre használni. A Bundeswehrnél a H145M üzemeltetése is az Airbusnak lett kiszervezve kezdettől fogva. Az üres Spike konténereket 2015 óta mutogatják a kiállításokon, kellett már valami "előrelépés".
 
Páncélozott 4*4 sandcat(gidran/nms nekünk)
NLOS Spike rakéták. 25km hatótáv.
Ellenséges páncélosokra :D főleg.
Amúgy nekem tetszik meg minden… a 25 km pláne, de gondolom ezek nem túl gyors eszközök. Szóval ezek amúgy ilyen távon potensek? gondolok itt álcázó füstre, manőverre, esetleg vmi Skyrangerhez hasonló csapat légvédelemre??
 
Nembaj tudjanak meg róla mindent ilyen nekik úgysem lesz!
A románoknak sokkal régebbi és mélyebb kapcsolata van az izraeli hadiiparral mint nekünk.
A Román haderőfejlesztési program topikban találsz egy táblázatot. Eddig legalább 3 x 1000 db Spike-ot vettek, MR/ER/LR változatban.
A legutolsó 1000 db-os beszerzésük kb. 5 éve volt, 130 millió Euroért. De még venni akarnak. Helikopterről, járműről- és kézből indítva is használják.
 
A románoknak sokkal régebbi és mélyebb kapcsolata van az izraeli hadiiparral mint nekünk.
Melyebb?

A Román haderőfejlesztési program topikban találsz egy táblázatot. Eddig legalább 3 x 1000 db Spike-ot vettek, MR/ER/LR változatban.
A legutolsó 1000 db-os beszerzésük kb. 5 éve volt, 130 millió Euroért. De még venni akarnak. Helikopterről, járműről- és kézből indítva is használják.
Igen, ebbol egyetlenegyet sem gyartottak es azota sem merult fel a gyartas naluk.

Ebben is korrekt Maroth, a raketagyartas tenyleg nem gyakori kepesseg, meg nagy avagy korrekt hadiiparral rendelkezo orszagok kozott is.
 
A románoknak sokkal régebbi és mélyebb kapcsolata van az izraeli hadiiparral mint nekünk.

Ebben is korrekt Maroth, a raketagyartas tenyleg nem gyakori kepesseg, meg nagy avagy korrekt hadiiparral rendelkezo orszagok kozott is.
Maróth elmondása szerint neki egy komoly mérföldkő lenne a gyártás, amire a kezdetekkor úgymond fogadalmat is tett, hogy eléri. Most azt mondja, hogy az ilyen "elitklub" kapujában vagyunk, tehát Izrael nem zárkózott el az üzlettől, reális lehetőséget lát arra, hogy elérje azt amit igért. A legjobb, hogy ez számára is presztizs kérdés...hiszen bizonyitani akar.
Anno elmondta, hogy nekünk a német vonalat sikerült megfogni, a hasonló utat kopizó románoknak meg az izraeli-t. Lehet Maróth most többet igért/tett a kalapba Izraelben, korábbi radarok fullos kivitelben, most SpikeLR2, további aktiv önvédelmi rendszerek lehetősége (Airbus, Leopard, Lynx), felderitő és támadó drónok, űrkutatási együttműködés, meg gondolom sokminden amit nem tudunk stb, - és a "sors" a töketlenkedést keményen bünteti, a hangzatos romániai hirek ellenére beékeljük magunkat az izraeli hadiiparba is.
Valljuk be, nem olyan rossz hirek ezek igy...
 
aróth elmondása szerint neki egy komoly mérföldkő lenne a gyártás, amire a kezdetekkor úgymond fogadalmat is tett, hogy eléri. Most azt mondja, hogy az ilyen "elitklub" kapujában vagyunk, tehát Izrael nem zárkózott el az üzlettől, reális lehetőséget lát arra, hogy elérje azt amit igért.
A "rakéta gyártás" elég tág fogalom.
Beletartozik a rakéta motor, az érzékelők, a kormányzás, az adatkapcsolat gyártása / fejlesztése.
Szerintem irreális cél azt megcélozni hogy majd az összes részterületet mi gyártjuk.
V.színű reálisab lenne egy részterület specialistájával elmélyíteni a kapcsolatot - akinek nem is biztos hogy izraeli cégnek kell lennie - és valahogy Mo.ra szervezni a gyártást.
Pl. rakéta motorok - NAMNO vagy érzékelők - Hensoldt

Persze kis szerencsével lehet akár teljes gyártósor is.
4 évvel ezelőtt a Franciák (MBDA) a SAMP/T - Aster30 kapcsán már felajánlották a Románoknak hogy ha az Ő rendszerüket választják akkor a gyártósor ott lehet.
Lsd. videó 03:56
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
V.színű reálisab lenne egy részterület specialistájával elmélyíteni a kapcsolatot - akinek nem is biztos hogy izraeli cégnek kell lennie - és valahogy Mo.ra szervezni a gyártást.
Pl. rakéta motorok - NAMNO vagy érzékelők - Hensoldt
Igen, valahogy igy látom én is...,
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A "rakéta gyártás" elég tág fogalom.
Beletartozik a rakéta motor, az érzékelők, a kormányzás, az adatkapcsolat gyártása / fejlesztése.
Szerintem irreális cél azt megcélozni hogy majd az összes részterületet mi gyártjuk.
V.színű reálisab lenne egy részterület specialistájával elmélyíteni a kapcsolatot - akinek nem is biztos hogy izraeli cégnek kell lennie - és valahogy Mo.ra szervezni a gyártást.
Pl. rakéta motorok - NAMNO vagy érzékelők - Hensoldt

Persze kis szerencsével lehet akár teljes gyártósor is.
4 évvel ezelőtt a Franciák (MBDA) a SAMP/T - Aster30 kapcsán már felajánlották a Románoknak hogy ha az Ő rendszerüket választják akkor a gyártósor ott lehet.
Lsd. videó 03:56
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Félrefordítottad. Az angol terminusban motor, a magyarban pedig hajtómű, mivel forgó alkatrészt nem tartalmaz. Ez nem kötekedés, hanem megjegyzés volt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

tesztpálya hosszabban

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A "rakéta gyártás" elég tág fogalom.
Beletartozik a rakéta motor, az érzékelők, a kormányzás, az adatkapcsolat gyártása / fejlesztése.
Szerintem irreális cél azt megcélozni hogy majd az összes részterületet mi gyártjuk.
V.színű reálisab lenne egy részterület specialistájával elmélyíteni a kapcsolatot - akinek nem is biztos hogy izraeli cégnek kell lennie - és valahogy Mo.ra szervezni a gyártást.
Pl. rakéta motorok - NAMNO vagy érzékelők - Hensoldt

Persze kis szerencsével lehet akár teljes gyártósor is.
4 évvel ezelőtt a Franciák (MBDA) a SAMP/T - Aster30 kapcsán már felajánlották a Románoknak hogy ha az Ő rendszerüket választják akkor a gyártósor ott lehet.
Lsd. videó 03:56
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egyreszt senki nem beszelt minden alkatresz otthoni gyartasarol, masreszt megint nem ertem ezt az egesz eszmefuttatast, kezdve azzal, megis mi koze lenne egy Spike-szintu ATGM gyartasnak egy SAMP/T-szintu ICBM gyartasahoz...? :rolleyes:
Ja es persze erzekelok gyartasa != raketagyartas, de ezt mar csak amugy mellekesen.

Félrefordítottad. Az angol terminusban motor, a magyarban pedig hajtómű, mivel forgó alkatrészt nem tartalmaz. Ez nem kötekedés, hanem megjegyzés volt.

Ez is igaz, a motor = engine = hajtomu, esetunkben angolul rocket engine, ami a propulsion azaz (meg)hajtas 'motorja' (fajtaja) magyarul.
 
Egyreszt senki nem beszelt minden alkatresz otthoni gyartasarol, masreszt megint nem ertem ezt az egesz eszmefuttatast, kezdve azzal, megis mi koze lenne egy Spike-szintu ATGM gyartasnak egy SAMP/T-szintu ICBM gyartasahoz...? :rolleyes:
Ja es persze erzekelok gyartasa != raketagyartas, de ezt mar csak amugy mellekesen.
Szerintem csak azt akarta megelőzni amikor valaki megjelenik egy összeszerelő üzemes dumával...