Az a furcsa, hogy elég nagy sajtó kuss van Izraelben a Magyar spike business -el kapcsolatban. Miközben korábban a Lengyel vagy Amerikai eladásokról, vagy gyártásról azonnal cikkeztek. Vajon ez mit is jelenthet?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem csak egyszeruen nullas hir eppen. FYI a lengyelek lassan 20 eve gyartjak a sajat Spike LR-jeiket, szerintem jarhatnak lassan 10 ezer korul, az kicsit mas kategoria, az amerikaiak meg hiresen nem vesznek semmit, viszont ezt nagyon tesztelgetik, na ok aztan plane mas kategoria lesz...Az a furcsa, hogy elég nagy sajtó kuss van Izraelben a Magyar spike business -el kapcsolatban. Miközben korábban a Lengyel vagy Amerikai eladásokról, vagy gyártásról azonnal cikkeztek. Vajon ez mit is jelenthet?
Csúnya dolog a fasisztákkal üzletelni, de a pénz az pénz...Az a furcsa, hogy elég nagy sajtó kuss van Izraelben a Magyar spike business -el kapcsolatban. Miközben korábban a Lengyel vagy Amerikai eladásokról, vagy gyártásról azonnal cikkeztek. Vajon ez mit is jelenthet?
Csúnya dolog a fasisztákkal üzletelni, de a pénz az pénz...
Szerinted? Quadrokopter felderít 17,6 kilométerre, 3 domb és 2 erdő takarásában meg indul a rakéta.Amúgy nekem tetszik meg minden… a 25 km pláne, de gondolom ezek nem túl gyors eszközök. Szóval ezek amúgy ilyen távon potensek? gondolok itt álcázó füstre, manőverre, esetleg vmi Skyrangerhez hasonló csapat légvédelemre??
Nem igazán tudom mit kéne még elmondanom...???,de majd ő elmondja hogy gondolta.
Sw meg CCD (sic!) chipek, mint zart klub?Nem igazán tudom mit kéne még elmondanom...???
Talán annyit tudok még hozzátenni hogy Maróth GYÁRTÁSRÓL beszélt, nem pedig ÖSSZESZERELÉSRŐL.
Ha gyártásról van szó akkor jelenleg egy Spike kategóriájú rakéta semmilyen fontosabb elemének a gyártására nem vagyunk felkészülve.
Szerintem amikor zárt klubbot említett akkor olyan stratégiai alkatrészek gyártására gondolt mint a rakéta motor, a CCD/IR chipek, IMU egység vagy a software.
Jajjj... pont azert ment a Rafaelhez, mert az Eurospike trional esélyünk nem volt hazai gyartasra. Ezt mar kitargyaltuk, Maroth meg is erősítette.Ezeket csak néhány cég tudja gyártani a világon és bármelyik ilyen cég beédesgetése Mo.ra abszolút stratégia lépés lenne.
A Spike esetében sem feltétlen a Rafaelt kell behozni Mo.ra. A Spike német megfelelőjéhez (MELLS) pl. a Hensoldt, Diehl, Rheinmetal trio gyártja az összes fontosabb alkatrészt. A technológia jöhetne akár ezektől a német cégektől is...
Akkor helyezd el a Spike-ot és a többi izraeli rakétatechnológiát a "rakéták egyszerűségi listáján" és húzd meg a vonalat, ahol kezdődik az "elit klub"...csak hogy képbe legyünkEgyszerűbb rakétákat legalább 3 szomszédunk is gyárt, ez így nem tűnik annyira "elit klub"-nak...
Nem inkább az a választóvonal, hogy más rakétáját gyártják-e vagy van saját rakétafejlesztése az adott országnak?Akkor helyezd el a Spike-ot és a többi izraeli rakétatechnológiát a "rakéták egyszerűségi listáján" és húzd meg a vonalat, ahol kezdődik az "elit klub"...csak hogy képbe legyünk
Én két szomszédról tudok (Szerbia, Ukrajna) akik képesek önállóan irányított rakétákat gyártani (nem csak összeszerelni)Egyszerűbb rakétákat legalább 3 szomszédunk is gyárt, ez így nem tűnik annyira "elit klub"-nak...
Persze nem tudjuk, milyen rakétagyártásra gondolt. Jól működő iránytott rakétát vagy az űrbe műholdat juttató rakétát már sokkal kevesebben gyártanak.
Nem tudom, de szerintem elengedhetetlenül szükséges, hogy legyen "valamilyen" meglévő gyártási tapasztalatod, hogy az utóbbiba - saját fejlesztés - egyáltalán bele tudj fogni....or?Nem inkább az a választóvonal, hogy más rakétáját gyártják-e vagy van saját rakétafejlesztése az adott országnak?
Tehát még egyszer: a magyar terminológia hajtóművet jelöl rakéta, repülőgép és forgószárnyas esetében. Motort pedig a szárazföldi (belső égésű ) motorok esetében. Ebben lehet vitázni, de nem angolok, hanem magyarok vagyunk.Egyreszt senki nem beszelt minden alkatresz otthoni gyartasarol, masreszt megint nem ertem ezt az egesz eszmefuttatast, kezdve azzal, megis mi koze lenne egy Spike-szintu ATGM gyartasnak egy SAMP/T-szintu ICBM gyartasahoz...?
Ja es persze erzekelok gyartasa != raketagyartas, de ezt mar csak amugy mellekesen.
Ez is igaz, a motor = engine = hajtomu, esetunkben angolul rocket engine, ami a propulsion azaz (meg)hajtas 'motorja' (fajtaja) magyarul.
Amúgy nekem tetszik meg minden… a 25 km pláne, de gondolom ezek nem túl gyors eszközök. Szóval ezek amúgy ilyen távon potensek? gondolok itt álcázó füstre, manőverre, esetleg vmi Skyrangerhez hasonló csapat légvédelemre??
Az alaphelyzetben nincs sok vita. Viszint nincs szükség 10 év kemény munkára a felzárkózáshoz. Sztem nagyon lerövidültek ezek a folyamatok. Csak annyit mondok, hogy a német prémiumautók elektromos motorfejlesztő központja Magyarországon van, nem Németországban.Itt minden csak összeszerelés. Magyarországnak nincs olyan releváns katonai K+F kapacítása, sem humán erőforrás, sem technikai eszközök tekintetében (laborítoriumok, tesztpályák, stb) amivel komolyan hozzá tudunk járulni fejlesztéshez. Ki a fene vette be a dumát, hogy pld. magyar szellemi tőke is kell az új Europai harci helikopter fejlesztéséhez? Az Aribus (eruocopter) magyar segítség nélkül is kifejlesztett már vagy két tucat forgószárnyast, de most Asbóth Oszkár unokái kellenek, az új koncepcióhoz Tegnap voltam egy on-line védelmi kutató konferencián, ahol a Nemzeti Katonai Stratégia kivesézve. Nos minden kutató egyetért, hogy még a beszállítói hálózathoz, és marginális kis fejlesztések hazai kutatásához is legalább egy évtized kemény munkája kell, mert magyaroszágon gyakorlatilag 2000 után megszünt a védelmi iparhoz kapcsolható hadiipari K+F.. Ez egy komoly lemaradás, szinte a 0-ról kell újrateremteni.
Az EDEPro ráadásul hasonlít is az Nlos-ra...!Azért ez a rakéta gyártás = misztikum, az kb a csőgyártás = lehetetlen kategóriát súrolja.
Nos nézzük, ki mindneki gyárt rakétát:
Szerbia - EDEPro (licence, és saját fejlesztések)
Lengyelország - Mesko (licence és saját fejlesztések)
Spanyolország - Santa Barbara
Norvégia - Nammo (talán még a finneknél is gyártanak)
Bulgária - a mai napig gyártják az orosz licence termékeket.
Szlovákia - A Diehlel közösen csinálták meg az RM-70/85 modernizálását
Svájc - alkatrész szinten beszállító
Szerteágazó rakétaiparral rendelkeznek : USA, Németország, Oroszország, Kína, Dél-Korea, Franciaország, UK, Svédország, Izrael, Brazília, Kanada, Japán, India, Törökország, Irán, Dél-Afrika, Ausztrália, Olaszország, Görögország (bár utóbbiak főleg licenceben)...
Azt gondolom, hogyha a szerbek megoldják saját kútfőből, akkor nálunk is menni fog.
Valójában a nagyobb vállalatok hazai telepítése azért lehet hasznos, mert - ahogy a RM, CZ esetében is - a marketing részt megoldják ők.