A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

150 - 180 pilóta az mennyi Gripent jelent? o_O

38 heli
6 szállítógép
8 Zlin
X vadaszgép
Y kiképzőgép
Legutóbb, amikor ezt számolgattuk, arra jutottunk hogy kiképző gépekre (Mókus, Zlin) nem kell pilótát képezni, azt nem kell beleszámolni.
Az összes többire meg legalább két váltás kell. A H225M-nél 2 pilótával számoltunk.

2*(20H145M*2+16H225M*2+6szállító*2+14vadász*2)= 224 fő

Régen még nem 200-250 pilótát mondott Benkő?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Mindig jó látni milyen lélekkel meg lelkesedéssel várja mindenki, hogy egyre jobban fejlődik (remélem) a Honvédség.
Jövőre választások lesznek, mi lesz ha? Biztos nem ők nélkül álltak neki ennek ekkora lendülettel, jó lenne ha nem törne meg.
 
150 - 180 pilóta az mennyi Gripent jelent? o_O

38 heli
6 szállítógép
8 Zlin
X vadaszgép
Y kiképzőgép

Legutóbb, amikor ezt számolgattuk, arra jutottunk hogy kiképző gépekre (Mókus, Zlin) nem kell pilótát képezni, azt nem kell beleszámolni.
Az összes többire meg legalább két váltás kell. A H225M-nél 2 pilótával számoltunk.

2*(20H145M*2+16H225M*2+6szállító*2+14vadász*2)= 224 fő

Régen még nem 200-250 pilótát mondott Benkő?
Bár a szövegből nem úgy jön le, de szerintem a 150-180-as létszámot az öreg pluszba értette - még ha nem is úgy van írva, illetve még ha nem is úgy mondta.
De mivel pont a toborzás kapcsán került megemlítésre a szám.....
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Na, itt a lényeg (az eredeti cseh szöveget google translate-tel fordítva):
"Just using a compact two-seater turret, a charging machine and removing one crew member will reduce the weight of the Leopard 2 tank by five tons. The lower weight will reduce fuel consumption, simplify transport and extend the life of the mechanical parts of the tank. "

Csak azt nem értem, hogy mi tart 9 évig, hogy sorozatban gyártsák?
 
Hova megy a Lynx vita újratöltve.

Tata oder...

A hódmezővásárhelyi vagy bárhol máshol szolgáló, hamarosan Lynx-szel felszerelt lövésze – elit lövészkatonája.
A lynx rendszeresítése nem vonja maga után leok beszerzését?
Igaz, pont ebben a cikkben mondták, hogy nekünk mindenből csak egy lesz. :(
 
Biztos nem ők nélkül álltak neki ennek ekkora lendülettel, jó lenne ha nem törne meg.
Ez mit jelent?

Egyébként nem hiszem, hogy futó programokat, beszerzéseket megállítana egy nem-Fidesz kormány. Élő szerződések vannak, amik felmondása valószínűleg majd nem annyiba kerülne, mintha végigvinnék őket - az "arcvesztésről" nem is beszélve.
A 2%-os NATO kötelezettség minden tagország mindenkori kormányára vonatkozik.
Bár most eléggé elengedték a költségvetést a választások miatt, összességében nem rosszak a számok: lesz fedezet ezekra a programokra.
 
jó kis cikk, felhívnám a figyelmet néhány fórumtársnak arra amit a 7V-ről írnak
Most akkor sz@r tankot vettünk, mert nem tudtunk még 5-8 évet várni a megrendeléssel, ahogy eredetileg tervezték? És 2030 körül már lehet is átépíteni a tankokat, mert akkor már nem lesznek elég korszerűek a Leopard 2A7+/HU tankjaink? Vagy csak a csehek nyugtatják magukat egy lengyel és egy német írásra hivatkozva, hogy ráérnek tankot venni 10 év múlva is?
 
A csehek úgy látják lemaradnak, nemcsak a lengyelektől, de már Szlovákiának és nekünk is csak a hátát látják.


Nincs időm sok gugli hibával.

Csehország

4 AH-1Z Viper harci helikopter, szállító: Bell (USA)
8 UH-1Y Venom többcélú helikopter, szállító: Bell (USA)
2 CASA C-295MW szállító repülőgép, szállító: EADS (Spanyolország)
8 MADR radar, szállító: Elta Systems (Izrael)
16 ezer Bren gépkarabély, 21 ezer CZ P-10 pisztoly és 2 ezer Scorpion géppisztoly, szállító: Česká zbrojovka (ČR)
Közelgő megrendelések:

210 gyalogos harci jármű, lehetséges beszállítók: BAE Systems Hägglunds (Svédország), General Dynamics European Landsystems (Spanyolország), Rheinmetall Landsysteme (Németország)
52 önjáró haubica Caesar, szállító: Nexter Systems (Franciaország)
4 elem rakétaelhárító rendszerekhez Spyder, szállító: Rafael (Izrael)

Szlovákia

14 szuperszonikus repülőgép, F-16, a 70/72-es blokk legmodernebb verziója, szállító: Lockheed Martin (USA)
11 többcélú helikopter UH-60M Black Hawk, szállító: Sikorsky (USA)
25 önjáró haubica Zuzana 2, szállító: Konštrukta Defense (SR)

Közelgő megrendelések:

  • 49 modern tartály, lehetséges szállító: Krauss-Maffei Wegmann (Németország)
  • 164 gyalogos harcjármű, lehetséges beszállítók: BAE Systems Hägglunds (Svédország), General Dynamics European Landsystems (Spanyolország), Rheinmetall Landsysteme (Németország)
Magyarország

  • 20 könnyű többfunkciós helikopter H145M, szállító: Airbus Helicopters (Németország)
  • 16 nagy teherbírású többfunkciós helikopter H225M, szállító: Airbus Helicopters (Németország)
  • 2 db KC-390 szállító repülőgép, szállító: Embraer (Brazília)
  • 2 db A319 szállító repülőgép, szállító: Airbus (Franciaország)
  • NASAMS 2 rakétaelhárító rendszer 180 AMRAAM rakétával, beszállítók: Raytheon és Kongsberg (USA / Norvégia)
  • 56 Leopard 2 tartály, szállító: Krauss-Maffei Wegmann (Németország)
  • 218 gyalogos harci jármű, beszállító: Rheinmetall Landsysteme (Németország), amely a magyar kormánnyal gyártógyárat képez Magyarországon
  • 24 önjáró howitz PZH 2000, szállító: Krauss-Maffei Wegmann (Németország)
  • 200 ezer Bren gépkarabély, CZ P-10 pisztoly és Scorpion géppisztoly, szállító: Česká zbrojovka (ČR)
Lengyelország

  • 32 szuperszonikus lopakodó repülőgép F-35A Lightning II., Szállító: Lockheed Martin (USA)
  • 32 támadó helikopter AH-1Z Viper, AH-64 Apache vagy Tiger, lehetséges szállítók: Bell / Boeing (USA) vagy Airbus Helicopters (Németország)
  • 16 Patriot PAC-3 rakétavető, szállító: Raytheon (USA)
  • 250 legújabb Abrams M1A2C tartály, szállító: General Dynamics Land Systems (USA)
  • A szárazföldi erők továbbra is megvásárolják a Krab önjáró haubicákat, a Rak önjáró habarcsokat és a kerekes páncélozott Rosomak szállítót: szállító: lengyel vállalatok
  • 3 parti harci hajó, 6 könnyű rakétahajó és 2 dízel-elektromos tengeralattjáró, szállító: lengyel hajógyár
 
Ez mit jelent?

Egyébként nem hiszem, hogy futó programokat, beszerzéseket megállítana egy nem-Fidesz kormány. Élő szerződések vannak, amik felmondása valószínűleg majd nem annyiba kerülne, mintha végigvinnék őket - az "arcvesztésről" nem is beszélve.
A 2%-os NATO kötelezettség minden tagország mindenkori kormányára vonatkozik.
Bár most eléggé elengedték a költségvetést a választások miatt, összességében nem rosszak a számok: lesz fedezet ezekra a programokra.
Okot akartam írni, csak elírtam és nem vettem észre. Rühellem a törzsfőnököt, de be kell látni, nem hülye. 2017-ben megalakul a cepi, rá egy évre jelentik be az első beszerzéseket és kívülről nézve rohamtempóban igyekeznek gatyába rázni a Honvédséget. Szóval, szerintem tudnak ők valamit és utalt is rá, hogy ezen időszak után helyezkedni kell tudni. Csak a hiány idehaza is nő, jó lenne ha nem lenne egy gazdasági válság meg egy pálfordulás jövőre. Nem kergetek ábrándokat, ami történik az okkal megy.
 
Na, itt a lényeg (az eredeti cseh szöveget google translate-tel fordítva):
"Just using a compact two-seater turret, a charging machine and removing one crew member will reduce the weight of the Leopard 2 tank by five tons. The lower weight will reduce fuel consumption, simplify transport and extend the life of the mechanical parts of the tank. "

Csak azt nem értem, hogy mi tart 9 évig, hogy sorozatban gyártsák?
A lényeg, 3 fős lesz a Leo2Ax, ugyanis automata töltős, 2 fös torony, 4 t. súlycsökkentés, megerősített test. Kisebb tömeg-kevesebb üzemanyag. Löveg L55A1. A konstrukció a KMW sajátja, ezzel akár ki is szoríthatja az RMet a Leoból. A rendszer az összeurópai MBT programig az utolsó Leo. Annak örülnek, hogy nem kell elsietni a cserét a Leo2A7+al, mert jön az új.
 
Legutóbb, amikor ezt számolgattuk, arra jutottunk hogy kiképző gépekre (Mókus, Zlin) nem kell pilótát képezni, azt nem kell beleszámolni.
Az összes többire meg legalább két váltás kell. A H225M-nél 2 pilótával számoltunk.

2*(20H145M*2+16H225M*2+6szállító*2+14vadász*2)= 224 fő

Régen még nem 200-250 pilótát mondott Benkő?
A szállítógépekkel kapcsolatban nekem háromszoros személyzet rémlik. Ha csak két személyzet van egy gépre és kiesik egy gépparancsnok (akár rövidebb, vagy hosszabb időre) , nem marad semmi rugalmasság. Meg az elvándorlást is kell pótolni, mert ahogy hallottam, a szállítóknál újra felcsendült a piacgazdaság hívó szava.
Azért a Zlinekre és a Mókusokra is kell oktató, még ha nem is komplett személyzet.
 
Most akkor sz@r tankot vettünk, mert nem tudtunk még 5-8 évet várni a megrendeléssel, ahogy eredetileg tervezték? És 2030 körül már lehet is átépíteni a tankokat, mert akkor már nem lesznek elég korszerűek a Leopard 2A7+/HU tankjaink? Vagy csak a csehek nyugtatják magukat egy lengyel és egy német írásra hivatkozva, hogy ráérnek tankot venni 10 év múlva is?

jó kis cikk, felhívnám a figyelmet néhány fórumtársnak arra amit a 7V-ről írnak


de mi nem a 7v-t veszünk hanem 7+-ot
 
A szállítógépekkel kapcsolatban nekem háromszoros személyzet rémlik. Ha csak két személyzet van egy gépre és kiesik egy gépparancsnok (akár rövidebb, vagy hosszabb időre) , nem marad semmi rugalmasság. Meg az elvándorlást is kell pótolni, mert ahogy hallottam, a szállítóknál újra felcsendült a piacgazdaság hívó szava.
Azért a Zlinekre és a Mókusokra is kell oktató, még ha nem is komplett személyzet.
Akkor még nagyobb összlétszám igény jön ki, 236 fő.
Az életpályamodell szerint nem az idősebb pilóták kerülnek át szállítógépre vagy kiképző/oktató státuszba?
 
Okot akartam írni, csak elírtam és nem vettem észre. Rühellem a törzsfőnököt, de be kell látni, nem hülye. 2017-ben megalakul a cepi, rá egy évre jelentik be az első beszerzéseket és kívülről nézve rohamtempóban igyekeznek gatyába rázni a Honvédséget. Szóval, szerintem tudnak ők valamit és utalt is rá, hogy ezen időszak után helyezkedni kell tudni. Csak a hiány idehaza is nő, jó lenne ha nem lenne egy gazdasági válság meg egy pálfordulás jövőre. Nem kergetek ábrándokat, ami történik az okkal megy.
Ez a haderő-reform talán az egyetlen dolog szerintem amit jól csinálnak és (talán) nincs szétlopva.
Más területen viszont annyira rohad szét az ország, hogy nagyon kell a változás...még ha nem is a legideálisabb az alternatíva, de el kell mozdulni a jelenlegi holt pontról mert ez zsákutca. 12 év alatt 2/3-ddal "csodákat" lehetett volna tenni, de lassan már csak bolgárok csóróbbak nálunk az EU-ban, a csehek, a szlovákok, de még románok is elhúztak mellettünk sok gazdasági, társadalmi mutató terén. Mindezért Sorost, "Brüsszelt" és egyéb kitalált ellenséget hibáztatni rendkívül gyerekes és méltatlan...
A haderőhöz visszatérve: mivel a legtöbb eszköz beszerzése le van szerződve és már gyártásban van/lesz, így nem hiszem hogy azokat leállítják - legfeljebb nem lesznek újabb beszerzések. Igazából, ha megállna folyamat ott ahol most van (beszerzésre kerülnek azok amik le vannak szerződve), azt hiszem nem lehetünk elégedetlenek, mert korszerű haderőnk lesz így is.
Oktatásba és egészségügybe kellene rengeteg pénzt tenni, mert akkor van itt jövő. Remélem jelenleg a NER-be elszivárgó ezermilliárdok átcsoportosítása ezekre a területekre elegendő lesz és nem nyirbálják meg a Zrínyi programot.

Legrosszabb esetben befagyasztják a honvédelmi büdzsét a mostani 1,5-1,7 GDP%-os szinten, amiből lassabban, de még mindig lehet fejlesztgetni. (Zrínyi program indulása előtt 1%-on sem volt a védelmi költségvetés)